שיגעון: תל אביב חזרה להיות צהובה בתום משחק מוזר ובלתי נשכח/ שי בוקר

גיבורי הניצחון של מכבי תל אביב, מייקל רול וסקוטי וילביקין. (צילום: אתר מכבי תל אביב בכדורסל)

 

מכבי תל אביב הובילה לאורח כל 39 הדקות האחרונות אבל ב-3:04 הדקות האחרונות של הזמן החוקי, איבדה יתרון 13 (71:58) ותומר גינת איזן ל-71:71 על הבאזר וכפה הארכה. קור רוח של הצהובים בהארכה הביא להם ניצחון יוקרתי ואת המקום הראשון בכניסה לפלייאוף עם שני משחקים לסיום העונה. וילביקין קלע 18 נקודות בצהוב. ג'רל מקניל קלע 18 עבור הצד האדום של העיר. מילותיי על המשחק, סטטיסטיקה מעניינת ושאלה שלי לג'ייק כהן ממסיבת העיתונאים, נמצאים בהמשך.

רבע ראשון: 23:14 למכבי תל אביב

אוהדי הפועל תל אביב. (פלאפון שלי)

 

המשחק נפתח בצורה טובה עם סל רודף סל ושלשה של מקניל שקבעה 6:9 לאדומים אחרי 4 דקות. וילביקין השיב על שלשה ועבירה והיפך ל-9:10 צהוב. לאחר שתי נקודות של ריצ'רד האוול אשר החזירו את היתרון לאדומים, וילביקין צלף שלשה שלישית והחזיר את היתרון חזרה לצהובים. ואז קרתה תקרית חמורה: דיאנדרה קיין חדר לסל וסחט עבירה. עד כאן הכל תקין. אלא שהוא נפל מול קומץ אוהדים אדומים שהתחילו לקלל אותו. משם החל עימות והאוהדים החלו לזרוק על קיין ו-וילביקין שתייה וחפצים. קיין איבד את קור הרוח, מה שגרר את החלטת השופטים להרחיקו (ובצדק). מייקל רול עלה מהספסל ועם שלשה קבע 19:11 למכבי עם 2:14 לסיום הרבע הראשון. מסירה יפה של וילביקין במתפרצת ליובל זוסמן ל-2 נקודות קלות קבעה את תוצאת הרבע.

אוהדי מכבי תל אביב. (פלאפון שלי)

רבע שני: 42:34 למכבי תל אביב

תומר גינת פתח היטב את הרבע השני עם ארבע נקודות רצופות וצימק ל-5 בלבד. ג'ון דיברתולומיאו השיב עם שלשה אדירה בסוף שעון והחזיר ל-8, 26:18. הפועל המשיכה במומנטום ועם שש נקודות רצופות של ג'מאל שולר ודשון סטיבנס צימקו ל-2 בלבד. עם 7:16 להפסקה. ג'וני אוברייאנט ורול הגיבו עם 4 נקודות ביניהם והחזירו ל-6. דיברתולומיאו המשיך את המומנטום הצהוב עם עוד שלשה והחזיר ל-37:28. אנג'לו קלויארו קלע שלשה נוספת וקבע 42:30. סטיבנס חתם את המחצית עם ארבע נקודות רצופות וצימק ל-8 בהפסקה.

רבע שלישי: 53:48 למכבי תל אביב

לומר שהרבע השלישי היה תת רמה זו אמת לאמיתה: אין סוף טעויות ואין סוף החטאות עונשין ואחרי 6 דקות של רבע התוצאה הייתה 47:39 למכבי. הפועל חזרה ל-2 בלבד עם שש קליעות עונשין רצופות מהקו הורידה ל-47:45 בלבד. שלשה גדולה של רול הגדילה ל-50:45 והפער נשאר בעינו עם 10 דקות לסיום.

רבע רביעי: 71:71

וילביקין פתח את הרבע המכריע עם פלוטר יפה והחזיר ל-7. רול החזיר אוויר לנשימה בצד הצהוב עם שתי שלשות גדולות ועוד אחת של יובל זוסמן העלו את האורחים ליתרון 67:54 עם 5:23 לסיום. חטיפת כדור של יובל זוסמן אשר הסתיימה בדאנק החזירה ל-13. גינת שוב צימק ל-11 אבל דיברתולומיאו ענה לו עם שתי נקודות מהקו. וקבע 71:58 עם 3:04 לסיום. גמור? ממש לא. מקניל וחבריו לא ויתרו ועם לחץ משוגע על כל המגרש גרמו לים של איבודים של מכבי תל אביב והגיעו להזדמנות לנצח או להשוות עם 4.1 שניות לסיום בפיגור 71:69. האדומים איבדו כדור בדריכה על הקו. יאניס ספרופולס הזעיק פסק זמן. וילביקין איבד כדור קריטי ותומר גינת אשר חטף, קלע סל על הבאזר ואיזן ל-71:71. הולכים להארכה בפעם השנייה העונה.

תומר גינת חוגג את סל השוויון על הבאזר. (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

 

הארכה: 85:76 למכבי תל אביב

שלשה אדירה של קלויארו קבעה 76:71 עם 3:36 לסיום הארכה. לאחר 2 מהקו של וילביקין שהגדילו ל-79:71, שולר השיב עם שלשה וצימק ל-5. לאחר ארבע קליעות עונשין רצופות של הצהובים, דני אבדיה סגר את הסיפור עם דאנק שנתן לצהובים יתרון בלתי שביר, 85:74 עמוק בתוך הדקה האחרונה.

קלעו בספרות כפולות להפועל תל אביב: מקניל 18 נקודות, גינת 13 נקודות ו-21 ריבאונדים ושולר הוסיף 11 נקודות.

קלעו בספרות כפולות למכבי תל אביב: וילביקין 18 נקודות (6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), רול 16 נקודות (4/5 ל-3) ודיברתולומיאו הוסיף 15 נקודות.

מילותיי על המשחק

אכן זה היה דרבי סוער מאוד. אלימות, קללות ושירי שואה. האלימות הכי קשה הייתה כבר ברבע הראשון כשקיין התעמת עם האוהדים והורחק. וגם מה שקיין עשה ביריקה על האוהדים בזמן העימות אינה מקובלת. יש גבול לדברים האלה. מעניין לראות איזה עונש יספוג. בדקות הסיום, במהלך פסק זמן של מכבי, אוהד הפועל נתן סטירה לפזיותרפיסט של מכבי אבל אנשי הפועל מכחישים זאת. כמובן שב-2019 אין מקום לשירי שואה, ושירים נגד יושב ראש מכבי שמעון מזרחי ושירים נגד מאמן הכושר רגב פנאן. אבל כמו שאומרים, לכל דרבי חוקים משלו גם אם זה בא על חשבון מישהו מהקבוצה היריבה.

השאלה הגדולה שלי היא מתי האלימות הזאת תיפסק? הגעתי למסקנה שזה ייפסק (או ימעט) אם (חלילה) תקרה טרגדייה אמיתית. כמה חבל. אני מקווה שאטעה.

כדאי גם לדבר על תומר גינת שרשם משחק נדיר של 21 ריבאונדים שעבורו זהו שיא קריירה. הפורוורד סנטר נתן אנרגיות מדהימות בשתי צידי המגרש ואפשר לומר שהוא השאיר את הפועל בחיים כשהמשחק היה נראה גמור.

ניתן לסכם ולומר ששתי הקבוצות נתנו פייט אדיר. זה אכן היה דרבי מוזר שהתחיל ברמה גבוהה ונגמר ברמה נמוכה מאוד. עבורי ריבוי ההפכים הפך אותו לדרבי מסעיר ואפילו מלהיב.

לפניכם קצת סטטיסטיקה מעניינת על איבודי הכדור לעומת אסיסטים:

הפועל תל אביב רשמה 10 אסיסטים בלבד לצד 17 איבודים ועדיין יכולה היתה לנצח – בלתי נתפס. בסופו של הערב אם אתה קולע 27/87 מהשדה כנראה שלא תנצח.

מכבי תל אביב שיחקה את מה שהיה לפי דעתי משחקה הגרוע ביותר העונה למרות הניצחון, עם 20 אסיסטים לצד 20 איבודים והחטאות אומללות.

מה הסיכוי שהקבוצות יפגשו זו את זו ברבע הגמר? יחסית גבוה. אם כן, יהיה לוהט!

שאלה שלי ממסיבת העיתונאים לג'ייק כהן:

@זכויות יוצרים שייכים לשי בוקר

תקציר מעמוד היוטיוב של מכבי תל אביב:

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה שי! משחק כדורסל נוראי של שני הצדדים, הרבה מלחמה ורצון הרמה הרבה פחות. מכבי בסיום הזמן החוקי ממש התעקשו להפסיד, הפועל בערב התקפי מזוויע התעקשו לא לקחת. ווילבקין שוב הוכיח שברגעי המפתח עדיף שלא הוא יקבל החלטות במכבי. תומר גינת זה השחקן עם הלב הכי גדול בכדורסל הישראלי היום, טאקר לעניים .

  2. תל אביב תמיד צהובה! ככ תמוהה ההחלטה לקיים את זה את הדרבי אתמול. בכדורגל אנחנו חגגנו אליפות בלייב פארק, בעוד הפועל רגל הייתה שקועה בלהוריד את הלוזונים ליגה. ליגת העל בכדורסל – את מגעילה אותי.

    1. עידו זה קשור להתנהלות של שתי מנהלות הליגה + המשטרה שלא הסכימה להזזה ביום בגלל אירוע שקשור לאירוויזיון שמתקיים היום באזור. באופן כללי העסקנים המנהלים פה גופים שונים לא ממש שמים את האוהדים בראש מעייניהם.

  3. הפועל הוציאה הודעת מועדון הבוקר שתרחיק את האוהד שתקף את הפיזותרפיסט (והאמת בתור אוהד הפועל בצדק מוחלט)

  4. לא ראיתי את המשחק, למעשה לא רואה ליגה מקומית כבר שנים ארוכות, אבל קראתי את הסיקור. מסקנותיי: ליגה שבה מקללים שחקנים, מרביצים לסגל רפואי, שרים "שירי שואה" (WTF) היא ליגה שצריך לסגור, לנעול ולזרוק את המפתח לים של עזה. תחשבו איך הקומישינר היה מגיב לדברים האלה.

    1. צודק בקשר לרוח הדברים, אבל למה שכל הקבוצות יסבלו? מה השאר אשמות?
      הפועל תל אביב צריכה לרדת ליגה או שתיים, חד וחלק! והסיבה? עצם זה שההנהלה החצופה לא למדה כלום ממקרה סופו ולא הרחיקה את אותה קבוצת אוהדים בעייתית לצמיתות. כל זה למען יראו וייראו. ככה נקבל אפקט דומה עם אוהדי הפועל ירושלים שימינו שיש בקהל אנשים שתפקידם לזהות את אלה שמאחלים למזרחי סרטן ושרים שירי שואה ומרביצים. חייבת לבוא פה תגובה רצינית מאד!

  5. בושה וחרפה מה שהיה אתמול עם הקהל האדום (בלי קשר לעובדה שקיין צריך להענש על חלקו). יריקות? מכות לאיש צוות? אני כבר לא מדבר על שירי השואה ושאר הקטעים הרגילים, שמזמן היו אמורים להעלם.
    הגיע הזמן להעניש את הקבוצות, כל קבוצה, בחומרה. המכה, שמוכר לכולם, צריך לקבל הזמנה לביקור בתחנת המשטרה הקרובה לביתו

    1. בוקר טוב מנחם
      זו השכמה למה שהולך פה כבר שנים שהליגה מאפשרת אלימות מילולית ולפעמים גם פיזית נגד מכבי תל אביב.
      העבריינים הם בעיקר אוהדי הפועל תל אביב והפועל ירושלים, שאין מקומם במגרשים, שבאים כדי להוציא אגרסיות יותר מאשר להנות ממשחק!
      גם במשחקי הפועל שאינם מול מכבי הם שרים את שירי השואה והסרטן לשימעון מזרחי במקום לעודד….
      הליגה אינה עושה כלום נגד!
      בושה

  6. כול מי שראה בטלוויזיה את ההתנהגות של אוהדי הפועל וכמובן שכול מי שהיה בהיכל שלמה צריך להסיק מסקנה אחת. אסור יותר לקיים דרבי בין מכבי והפועל תל אביב בהיכל שלמה. דרבי כזה היכן שייתקיים צריך להיות ללא קהל!!! כמה שינאה ראינו במשחק. אני מתפלא שהשופטים לא הפסיקו את המשחק ברגע שאותו "אוהד" הפועל התקיף את ספסל מכבי. ולהנהלת הפועל תל אביב יש לי שאלה אחת. אתם יודעים שלאותו אוהד יש עבר בעייתי (ראה מקרה שחורציאניטיס). למה אתם מאפשרים לו להיכנס למשחק ועוד מושיבים אותו מאחורי ספסל מכבי?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט