מוק דראפט ה-NFL/עידו רבינוביץ

מוק דראפט ה-NFL/עידו רבינוביץ

 

התקופה שאחרי הסופרבול קשה לכל אוהדי הענף, לכן נאלצים להיאחז בדיבורים על הדראפט. כעת, נשאר פחות משבוע לאירוע המרכזי בנאשוויל, אז ללא עוד עיכובים מיותרים, רוג'ר גודל יעלה עכשיו לבמה ויכריז על הבחירה הראשונה.

*הערה: הבחירות המבוצעות בדראפט הזה הן לפי מה שאני הייתי בוחר, לא לפי מה שאני חושב שהקבוצות באמת יבחרו.*

עם הבחירה הראשונה בדראפט 2019, האריזונה קרדינלס בוחרים ב: קיילר מארי, קוורטרבק, אוקלוהומה.

קליף קינגסבורי מקבל את השחקן שרצה לבחור בבחירה הראשונה עוד לפני מינויו כמאמן אריזונה. המוסר והרץ הטוב ביותר בעמדת הקוורטרבק בקלאס הנוכחי, מצוין לביצוע התקפת ה"אייר-רייד" שינחיל הגאון ההתקפי קינגסבורי כפי שביצע באוקלוהומה תחת לינקולן ריילי. הגובה לא מפריע לי, דווקא מבנה הגוף הצנום, אמנם זה חשש קטן לעומת הרווח האדיר שיכול לצאת לאריזונה אם יישאר בריא.

עם הבחירה השנייה בדראפט 2019, הסן פרנסיסקו 49' בוחרים ב: ניק בוסה, אנד הגנתי, אוהיו סטייט.

השחקן המלוטש ביותר בדראפט, בוסה אמנם לא שיחק רבות בעונתו האחרונה באוהיו סטייט, אך אין ספק לגבי הכישרון שלו. שחקן מאוד ורסטילי שמומחה גם בהגנת ריצה וגם בפאס ראשינג, טכניקה מצוינת בעיקר עם ידיו, בעל מהלכי פאס ראש רבים (מה שנדיר למצוא לשחקן בגיל כה צעיר) ומשחק עם הרבה רצון כל סנאפ וסנאפ.

עם הבחירה השלישית בדראפט 2019, הניו יורק ג'טס בוחרים ב:ג'וש אלן, אנד הגנתי/ליינבקר, קאנטקי.

הג'טס ממלאים חוסר של שנים רבות בעמדת האדג' עם השחקן הפרודוקטיבי מהכחולים. מתויג כספיד ראשר קלאסי (והוא אכן מצטיין בכך) אך יש לו הרבה יותר מימדים, כולל יכולת כיסוי מרשימות. יהווה סוג של תחליף לאנת'וני באר שלא הגיע בתקופת הפריי אייג'נסי, רק עם תקרה גבוהה יותר לעתיד וחוזה נוח יותר.

עם הבחירה הרביעית בדראפט 2019, האוקלנד ריידרס בוחרים ב: קווינן וויליאמס, תאקל הגנתי, אלבמה.

השחקן המוכשר ביותר בדראפט שנבחר בבחירה הזו רק בשל העמדה שלו והצורך של שלוש הקבוצות הקודמות. שחקן עם תקרה ורצפה מאוד גבוהות כאשר הנורה האדומה היחידה שלו זו הניסיון המועט באופן יחסי, אמנם ראינו מספר רב מדי של שחקנים "חסרי ניסיון" מאוד מלוטשים שיצאו מתחת חסותו של ניק סייבן באלבמה. ישתלב מצוין לצד מוריס הורסט שיהיו כוח עולה אם יישארו בריאים ביחד בקו ההגנה הפנימי של ג'ון גרודן.

עם הבחירה החמישית בדראפט 2019, הטמפה ביי באקנירס בוחרים ב: דווין וייט, ליינבקר, לואיזיאנה סטייט.

לאחר ההגעה של ברוס אריאנס לקבוצה, הוא שכר את טוד בואלס כמתאם ההגנה שלו לאחר שהשני פוטר מהג'טס. בואלס יכול לקחת כישרון מיוחד כמו וייט ולגרום לו למממש את הפוטנציאל שלו. וייט מהיר מאוד בעל יכולות כיסוי פנומינליות, מתקל נקי ויעיל ובעל נתונים פיזיים שעוזרים לו להגיע במהירות לכל מקום במרכז המגרש. הדראפט הזה חלש יחסית בעמדה הזו, לכן חשוב מאוד לנעול את הליינבקרים האיכותיים מוקדם.

עם הבחירה השישית בדראפט 2019, הניו יורק ג'איינטס בוחרים ב: ג'אוון טיילור, תאקל התקפי, פלורידה.

הביג בלו בריבילד כולל, גם אם הם לא מוכנים להודות בזה. קו ההתקפה המשופר שלהם ימשיך להשתפר עם הבחירה של טיילור. התאקל של פלורידה שחקן מאוד שלם בעל טווח חסימה רחוק, יכול לשחק בכל מערכת התקפית עם ארסנל הכישורים שלו, בעיקר בשל הניידות שלו. יכנס ישר לעמדת התאקל הימני ויהווה שדרוג כבר מהיום הראשון שלו במדוואולנדס.

עם הבחירה השביעית בדראפט 2019, הג'קסונוויל ג'אגוארס בוחרים ב: ג'ונה וויליאמס, תאקל התקפי, אלבמה.

היגוארים נעלו את ניק פולס בחוזה אדיר, כעת הם צריכים לשמור עליו. ג'ונה הוא אחד מהשחקן הבטוחים ביותר בדראפט, שחקן חזק מאוד ומגוון שיכול לשחק כמעט בכל עמדות הליין בלי בעיה. מומחה בעבודת ידיים ובעל אינסטינקטים, תכונות שקשה מאוד לאמן/ללמד.

עם הבחירה השמינית בדראפט 2019, הדטרויט ליונס בוחרים ב: גרידי וויליאמס, קורנרבק, לואיזיאנה סטייט.

בשנים האחרונות ההבנה גוברת שקורנרים הפכו להיות מהשחקנים החשובים ביותר על המגרש בשל התפתחות משחק המסירה. הליונס של מאט פטרישיה שאוהבים להריץ הרבה הגנה אישית ולחוצה (בניגוד לרוב הליגה) הם ההתאמה המושלמת לגרידי. צריך לעבוד קצת על יכולת התיקול שלו, אולם זה ניתן לתיקון.

עם הבחירה התשיעית בדראפט 2019, הבאפלו בילס בוחרים ב: אד אוליבר, תאקל הגנתי, יוסטון.

אוליבר נחשב לאחד מהשחקנים הכישרוניים בדראפט ואף היה מועמד לבחירה הראשונה לפני העונה הזו. בעיות בריאותיות ושימוש לא מתאים שלו בהגנה של יוסטון גורמים לו להתדרדר עד לכאן, משווה לארון דונלד ובצדק, שניהם שחקנים עם מבנה מסוים שלא רואים הרבה בעמדות שלהם, אם בכלל. גניבה בשלב הזה של הדראפט.

עם הבחירה העשירית בדראפט 2019, הדנבר ברונקוס בוחרים ב: דווין בוש, ליינבקר, מישיגן.

המאמן החדש של הברונקוס, ויק פאנג'יו, נחשב למאמן הליינבקרים הטוב בהיסטוריה שתחתיו יצאו שמות כגון ריי לואיס ובריאן אולאקר, מקבל את הליינבקר שלו לפיתוח. ההגנה של הברונקוס לא צריכה עוד הרבה, ומילוי הצורך הזה מגיע בעמדה ערך מצוינת. עיניים לקוורטרבקים בשנה הבאה. שחקן מאוד חכם שיודע למקם את עצמו כמו שצריך, משנה כיוון בזריזות מה שעוזר לו בכיסוי שלל עמדות.

עם הבחירה ה-11 בדראפט 2019, הסינסינטי בנגלס בוחרים ב: טיג'יי הוקנסון, טייט אנד, איווה.

ליד ההגדרה של "jack of all trades" יש תמונה של טיג'יי הוקנסון. שחקן מאוד מלוטש ובעיקר חוסם מצוין, מה שרבים מהטייט אנדים המודרנים לוקים מאוד בחסר. החיסרון היחיד שלו הוא המהירות שלו, וגם שם הוא טוב מהממוצע. שילוב מושלם לצד סיג'יי אוזומה או אפילו טיילר אייפרט אם יישאר בריא.

עם הבחירה ה-12 בדראפט 2019, הגרין ביי פאקרס בוחרים ב: דיקיי מטקאף, וייד רסיבר, מיסיסיפי.

הפאקרס ידועים בכך שהם לא בוחרים בשחקנים בעמדות הסקיל בסיבוב הראשון של הדראפט, אמנם הם גם ידועים בלהיות שקטים בתקופת הפריי אייג'נסי וגם זה השתנה השנה. מטקאף הלהיב את כולם עם הקומביין המטורף שלו, והוא שילוב מושלם עם קוורטבק אגרסיבי אך מבריק בדמות ארון רודג'רס. הוא רץ כמות מוגבלות של ראוטים, אבל הוא רץ אותם מצוין.

עם הבחירה ה-13 בדראפט 2019, המיאמי דולפינס בוחרים ב: מונטז סווט, אנד הגנתי, מיסיסיפי סטייט.

הפריק האתלטי היה אחד מהשחקנים הכי פרודוקטיביים בעמדה שלו בכל האומה. לא מפחד לשחק נגד הריצה ולהיות ממושמע בכל תפקיד הגנתי שנוחת עליו. שחקן מאוד נפיץ כבר מהצעד הראשון, מה שלא רואים בגובה והמשקל שלו. זריז מאוד בתזוזה שלו מצד לצד מה שעוזר לו במהלכי הפאס ראש המגוונים שלו. היה חשש בריאותי לגבי הלב שלו, אך הוא לא זומן לבדיקה רפואית יותר מקיפה לאחר הבדיקה הבסיסית אז נראה כי אין ממה לדאוג. לא השחקן הכי גמיש בעולם אבל בריאן פלורס וצוות האימון שהביא אותו יודעים איך להתמודד עם זה.

עם הבחירה ה-14 בדראפט 2019, האטלנטה פאלקונס בוחרים ב: רשאן גארי, אנד הגנתי, מישיגן.

למרות שגארי לא סיפק הרבה מספרים ונראה מאוד "נא", הפוטנציאל שלו שווה את הבחירה הזו של הפאלקונס, שצריכים אדג' לצד ויק ביזלי שנחלש בתקופה האחרונה. גארי נפצע בכתף במהלך העונה האחרונה ויש האומרים שייקח לו זמן להתאושש, אמנם הוא במלא מגיע בתקן שחקן שיש לפתח אז אין סיבה לזרוק אותו לאש החם ישר.

עם הבחירה ה-15 בדראפט 2019, הוושינגטון רדסקינס בוחרים ב: דויין האסקינס, קוורטרבק, אוהיו סטייט.

הרדסקינס יודעים שהם נמצאים בשטח האפור המסוכן: לא טובים מספיק בשביל להתמודד על לומברדי, לא גרועים מספיק בשביל בחירה איכותית בדראפט רווי הקוורטבקים הבא. זהו מיקום טוב בשביל לקחת את הסיכון על דויין האסקינס. הקיובי של הבאקייס שם מספרים התקפיים מטורפים והראה ניצוצות של כוכב לעתיד, אמנם כאשר הדברים לא הלכו לו באופן מושלם (התפרקות רגעית בפוקט למשל) הוא השתנק, ואני לא בטוח שאפשר ללמד דברים כאלה בשלב הבא, הוא תלוי הרבה במערכת וזה מדאיג מאוד. למרות זאת, חשוב לציין שהוא פתח שנה אחת בלבד ויש הרבה מה לאהוב בו מבחינת איכות ויציבות בתוך הפוקט.

עם הבחירה ה-16 בדראפט 2019, הקרוליינה פנת'רס בוחרים ב: בריאן בורנס, אנד הגנתי, פלורידה סטייט.

עוד פאס ראשר איכותי יורד מהלוח, בורנס מתאים מאוד להגנה של קרוליינה, הגמישות שלו ויכולת שמירה על שיווי המשקל שלו בירידה נמוך לשחקן בגובה שלו היא לא פחות מעילית. עוד קצת מסה ומשמעת בהגנת הריצה והוא יכול להפוך להיות פרובולר פרלימנרי שנפל נמוך רק בשל קלאס מאוד עמוק בעמדה שלו וידיעה שאפשר לקחת אדג' גם בסיבובים מאוחרים.

עם הבחירה ה-17 בדראפט 2019, הניו יורק ג'איינטס בוחרים ב: ביירון מרפי, קורנרבק, וושינגטון.

כנראה הקורנרבק הטוב ביותר בהגנה אזורית בכל הדראפט, למרות שאין לו בעיות גם בהגנה אישית ולכן מתאים לכל קבוצה וקבוצה בדראפט. מרפי היה חלק מהסקנדרי הקטלני ביותר בכל הקולג'ים יחד עם עוד שחקן הצפוי להיבחר בסיבובים הראשונים, טיילור ראפ. למרפי יש גם חוש לכדור ובנוסף לכך מוכנות לעזור במשחק הריצה.

עם הבחירה ה-18 בדראפט 2019, המיניסוטה וייקינגס בוחרים ב: אנדרה דילארד, תאקל התקפי, וושינגטון סטייט.

החוסם מסירה הטוב ביותר בדראפט הזה, האספקט בו התקפת מיניסוטה התקשתה הכי הרבה בעונה שעברה. יש לו לעשות עוד עבודה טכנית אבל כל הכלים שם, רק צריך לעצב את הגוש חימר המוכשר הזה, וזה לא אמור לקחת זמן רב.

עם הבחירה ה-19 בדראפט 2019, הטנסי טייטאנס בוחרים ב: קללין פארל, אנד הגנתי, קלמסון.

למרות שהיה בקו ההגנתי הטוב ביותר במכללות בפער גדול, פארל עדיין הצליח להתבלט ולשים מספרים אדירים ותפוקה מרשימה. מאוד מהיר ופיזי עם הידיים שלו אבל לא גמיש במיוחד מה שמגביל אותו נגד תאקלים עם מוטות ידיים ארוכות.

עם הבחירה ה-20 בדראפט 2019, הפיטסבורג סטילרס בוחרים ב: מרקיס בראון, וייד רסיבר, אוקלוהומה.

לא קוראים לו "הוליווד בראון" בלי סיבה. הסטילרס ישמחו לאיום לרחוק מהר כברק כמו בראון, מזכיר מאוד את דשון ג'קסון בתקופתו בקליפורניה. שחקן עם ידיים מצוינת ורץ ראוטים מחונן, מאוד ורסטילי מבחינת איפה שיכול לעמוד טרם לסנאפ.

עם הבחירה ה-21 בדראפט 2019, הסיאטל סיהוקס בוחרים ב: קודי פורד, תאקל התקפי, אוקלוהומה.

פורד יוכרז כתאקל אך כנראה יעבוד יותר פנימה במקצוענים, קו ההתקפה המשופר של הסיהוקס ממשיך להוסיף חתיכות לפאזל שיגן על הקוורטרבק עם החוזה השמן בכל הזמנים נכון לכרגע. צריך לעבוד על מיקום הרגליים שלו אבל שאר התכונות החשובות לשחקן בעמדה הזו כבר שם.

עם הבחירה ה-22 בדראפט 2019, הבולטימור רייבנס בוחרים ב: גארט בראבורי, סנטר, צפון קרוליינה סטייט.

בראדבורי יכול לשחק בכל עמדה בקו הפנימי והוא יסייע רבות במשחק הריצה ה"זון", מה שמתאים להתקפה של בולטימור. הוא לא מתאים להרבה קבוצות ולכן נפל עד לכאן ישר לידיים של הארבו שישמח להוסיף אותו לקו ההתקפה שלו.

עם הבחירה ה-23 בדראפט 2019, היוסטון טקסנס בוחרים ב: דלטון רייזנר, תאקל התקפי, קנזס סטייט.

אחד מהתאקלים של הטקסנס סיים כתאקל הגרוע ביותר בשנה שעברה, הקדים בקושי את המקום השני: התאקל השני של הטקסנס. חוץ מטרייד דאון, אין שום בחירה אחרת שיוסטון יכולים לעשות פה. רייזנר היה מאוד עקבי בחסימת המסירה שלו בקנזס סטייט, אמנם הוא לא הותקל עם יותר מדי פאס ראשרים מומחים ובשל כך יש חשש קטן.

 

עם הבחירה ה-24 בדראפט 2019, האוקלנד ריידרס בוחרים ב: דיאנדרה בייקר, קורנרבק, ג'ורג'יה.

לאחר שבבחירה הרביעית לקחו את קווינן וויליאמס, הריידרס ממשיכים להוסיף להגנה של עם בייקר. שחקן שמאוד דומה לג'וש נורמן מבחינת סגנון ומבנה, מתקל מצוין וקשוח מאוד. קצת נמוך אבל התסדר בעבר עם תופסים גבוהים ממנו.

עם הבחירה ה-25 בדראפט 2019, הפילדלפיה איגלס בוחרים ב: צ'ונסי גרנדר ג'ונסון, סייפטי, פלורידה.

כנראה הבחירה שתהיה הכי שנויה במחלוקת, אך אחד מהבחירות שאני הכי גאה בהן. ג'ונסון יכול לשחק בכל מקום בסקנדרי, אך כנראה שיתמקם בסוף בסלוט קורנר, תפקיד בו בוא יכול להפוך לאחד מהטובים בליגה בו תוך זמן קצר מאוד, ערך גבוה וכיסוי צורך (אחד מיני לא רבים) אצל החבורה מפנסילבניה.

עם הבחירה ה-26 בדראפט 2019, האינדיאנפוליס קולטס בוחרים ב: ג'פרי סימונס, תאקל הגנתי, מיסיסיפי סטייט.

שחקן עם כישרון מטורף שנפל עד לפה בשל קרע קשה ב-ACL ממש לאחרונה, קשה לדעת אם ואיך יחזור לעצמו, אולם גם אם לא יהיה 100%, הוא עדיין יהווה שחקן אדיר לקולטס שזקוקים לעזרה בפרונט 7, השנה או שנה הבאה.

עם הבחירה ה-27 בדראפט 2019, האוקלנד ריידרס בוחרים ב: דרו לוק, קוורטרבק, מיזורי.

ג'ון גרודן לא קשור בכלל לדרק קאר ומחליט לזרוק כדור מסובב ואולי להדליק קצת אש מתחת למספר 4 בשחור-כסוף שיראה לנו קצת פלאשבקים מעונת הכמעט MVP שלו לפני כמה שנים. לדרו לוק יש זרוע מיוחדת והוא היה מאוד עקבי כפותח במשך 4 שנים במיזורי, יכול לעשות כל מסירה על המגרש, מה שמוביל לפעמים למסירות גם לקבוצה היריבה.

עם הבחירה ה-28 בדראפט 2019, הלוס אנג'לס צ'ארג'רס בוחרים ב: כריסטיאן ווילקינס, תאקל הגנתי, קלמסון.

עוד דראפט, עוד גניבה הגנתית לצ'ארג'רס. בשל העומס בעמדה הזו, ווילקינס נדחק עד לפה. מאוד מגוון ולא מפסיק לזוז לשנייה, פשוט אוהב את המשחק ואוהב לעשות מה שאומרים לו בכל תפקיד שלא יבחרו לשים אותו.

עם הבחירה ה-29 בדראפט 2019, הקנזס סיטי צ'יפס בוחרים ב: אמאני אוראורה, קורנרבק, פנסילבניה סטייט.

הפרונט 7 של הצ'יפס כולל כמה כוכבים ועדיין הם היו מדורגים בין האחרונות בהגנה בעונה שעברה בשל הכיסוי הזוועתי שלהם. בעל תקרה יחסית נמוכה, אבל עם תקרה גבוהה וערך מהיום הראשון לכפות על כך. הצ'יפס מנסים לקחת אליפות כבר בזמן חוזה הרוקי שלפטריק מהומס, אוראורה יעזור להם לעשות כן.

עם הבחירה ה-30 בדראפט 2019, הגרין ביי פאקרס בוחרים ב: ג'רי טילרי, תאקל הגנתי, נוטרה דאם.

עוד תאקל הגנתי שמתדרדר בשל העומס, טילרי הוא אחד מהפאס ראשרים הטובים מבפנים. ישתלב מצוין ליד מייק דניאלס בויסקונסין.

עם הבחירה ה-31 בדראפט 2019, הלוס אנג'לס ראמס בוחרים ב: נואה פאנט, טייט אנד, איווה.

פאנט מוסיף בנזין להתקפה הנפיצה של הראמס, מין ג'ימי גראהם טייפ שיהיה מאוד מסוכן תחת שון מקווי.

עם הבחירה ה-32 בדראפט 2019, הניו אינגלנד פטריוטס בוחרים ב: דקסטר לורנס, תאקל הגנתי, קלמסון.

בחירה מאוד בטוחה שמכסה עמדה נצרכת בפוקסבורו, לורנס מומחה בעצירת הריצה עם הגוף המאסיבי שלו.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. למעט מצב בו יש טרייד של קבוצה אחרת בשביל לתפוס מקום בטופ 10, אני לא רואה מצב בו הברונקוס לא בוחרים בדרו לוק.
    .
    תודה, עידו. מקיף ומעניין.

    1. גם אני מאמין בכך, לכן ציינתי בתחילה שזה מה שאני הייתי עושה בתור הג׳יאם של כל קבוצה וקבוצה, לא מה שאני באמת חושב שיקרה.

  2. תודה עידו!
    .
    אד אוליבר זאת האניגמה הכי גדולה של הדראפט. שחקן שהיה נבחר בטופ 3 בכל דראפט אחר, אבל יכול להתדרדר אפילו מחוץ לעשירייה הראשונה. מי שתקבל אותו תשמח מאוד.

  3. מצויין. עושה רושם שהולך להיות אחלה דראפט ועמוק יחסית (בעמדות שהן לא ק״ב). כל עוד הקארדס לא ישיגו רווח משמעותי מג׳וש רוזן בטרייד בעיניי זו תהיה טעות לבחור במארי. למארי ישנה תקרה די ברור וקשה לי מאוד לראות אותו מתפתח לק״ב עלית בליגה… ניק בוסה עדיף להם.

  4. אם הקרדינלס בוחרים בבוסה הולך להיות בלאגן בעשירייה הראשונה כי יהיה בטוח טרייד אפ למאריי. אם הם לוקחים את מאריי אז יהיה רגוע יותר עם כמה החלטות מעניינות אבל בעיקר מחוץ לעשירייה.

  5. עידו, זאת לא חובה, אבל מאחר ורביב הוא מין 'מתאם הפוטבול', מציע שבעתיד להתקשר איתו ולהודיע. אולי זה נעשה, ואולי רביב לא חושב שזה נחוץ, אז תדברו ביניכם כיצד בדיוק לארגן מאמרי פוטבול.
    לעניינינו, בדטרויט פרס קראתי שאוקלנד בוחרת את רשאד גארי, ואני לא יודע אם טמפה ביי תי בחר בקווינן ויליאמס. הפעם ישנם כל כך הרבה שחקני הגנה מצויינים שקשה לדעת לאיזה כיוון יילך הדראפט.

    תודה על פוסט מלא מחשבה ומאד הגיוני!

  6. הקארדינלס מתלבטים קשות במי לבחור,
    יש לי הרגשה שהם לא יבחרו ק"ב, ואז כל הקלפים מתערבבים לשאר הקבוצות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט