אירועי דיומא – 28.03.2019

היום: קטע מכריע בטור של קטלוניה, פתיחת הסוויט סיקסטין בטורניר המכללות, הלילה הראשון של עונת הבייסבול ושלבים מתקדמים בטורניר מיאמי בטניס.

כדורסל

המחזור ה-29 ביורוליג / עידן ארווץ

21:05, 5STARS: פנאתינייקוס (13-15) – ריאל מדריד (7-21) – פנאתינייקוס מהמקום ה-7 ביורוליג תארח הערב את ריאל מהמקום ה-3 בטבלה. היוונים לוהטים בתקופה האחרונה ונמצאים על רצף של 6 ניצחונות רצופים כאשר הניצחון השביעי יבטיח להם את המקום בפלייאוף. גם אם הירוקים יפסידו, הם עדיין יוכלו להבטיח את מקומם בפלייאוף, אך זה יהיה תלוי בתוצאות של משחקים אחרים. ריאל, מנגד, בתקופה לא טובה כשהפסידה 3 מארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה במפעל, אך עדיין משאירה לה סיכויים לסיים במקום הראשון בטבלה בסוף העונה הסדירה. פנאתינייקוס.

21:05, 5PLUS: מכבי תל אביב (15-13) – גראן קנריה (20-8) – מכבי תל אביב מהמקום ה-11 ביורוליג תארח הערב את גראן קנריה מהמקום ה-14 בטבלה. זהו משחק הבית האחרון של מכבי בעונה הסדירה ביורוליג, והיא רוצה לשמור על סיכוייה להגיע לפלייאוף. הם אחת מלא פחות מ-7 קבוצות שנאבקות על 3 הכרטיסים האחרונים לפלייאוף. גראן קנריה איבדה כל סיכוי להגיע לפלייאוף וכשמשחקים בלי דאגות ולחץ, היא הביסה את אולימפיאקוס בשבוע שעבר. עם זאת, למרות שגראן קנריה ניצחה 2 מ-3 משחקיה האחרונים במפעל, הם לא ניצחו משחק חוץ מאז המחזור ה-11 בדצמבר. זה ייעצר הערב. גראן קנריה.

21:45, 5LIVE: מילאנו (14-14) – פנרבחצ'ה (5-23) – מילאנו מהמקום ה-8 ביורוליג תארח הערב את פנרבחצ'ה אולקר מהמקום הראשון בטבלה. מילאנו יכולה להבטיח הערב סופית את השתתפותה בפלייאוף על ידי ניצחון וכמה תוצאות במשחקים האחרים, אבל הפסד ידרדר אותם עמוק למאבק על הפלייאוף. מילאנו עדיין תלויה בעצמה כאשר היא תגיע לאוף-סיזן אם תנצח את שני משחקיה האחרונים. פנרבחצ'ה כבר הבטיחה מזמן את מקומה בפלייאוף ואף את יתרון הביתיות. ניצחון הערב יכול להבטיח לה את המקום הראשון בסוף העונה הסדירה, בעזרת תוצאות אחרות. מילאנו.

22:00, 5LIVE: ברצלונה (12-16) – בודצ'נוסט (22-6) – ברצלונה מהמקום ה-5 ביורוליג תארח הערב את בודצ'נוסט מהמקום ה-15 בטבלה. ברצלונה תוכל להבטיח הערב את המקום ה-5 בסיום העונה הסדירה. ברצלונה כבר הבטיחה את מקומה בפלייאוף בפעם הראשונה לאחר 3 שנים. בודצ'נוסט כבר איבדה סיכוי להגיע לפלייאוף לפני כמה שבועות. בארסה מגיעה לאחר הפסד בשנייה האחרונה לבאיירן בחוץ, אבל ניצחה את הקלאסיקו בסוף השבוע. בודצ'נוסט ברצף של 8 הפסדים רצופים. ברצלונה.

טורניר המכללות – סוויט 16 / עידו גילרי

מערב:

1:09: (1) גונזאגה בולדוגס- (4) פלורידה סטייט סמינולס / שידור ישיר ערוץ ONE 50

4:39: (2) מישיגן וולברינס – (3) טקסס טק רד ריידרס

דרום:

1:29: (2) טנסי וולנטירס – (3) פרדו בויילמייקרס

4:59: (1) וירג'יניה קאבלירס – (12) אורגון דאקס

טניס

טורניר מיאמי / אלכס דוקורסקי

הערב (החל מהשעה שבע. שידורים בצ'רלטון) יתקיימו שני חצאי הגמר בטורניר הנשים ויימשכו רבעי הגמר של הגברים. חצי גמר אחד כבר נקבע בלילה, לאחר שג'ון איזנר ניצח בשני שוברי שוויון את רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי ופליקס אוז'ר אליאסים, בן ה-18 מקנדה, גבר על בורנה צ'וריץ' ולראשונה בקריירה העפיל לחצי גמר טורניר מסבב המאסטרס.

גברים – רבעי הגמר

דניס שאפובאלוב-פרנסס טיאפו (שעה משוערת, תשע בערב) – הקנדי בן ה-19 ישאף להצטרף לבן ארצו הצעיר יותר, שכאמור כבר העפיל לשלב ארבעת האחרונים. יריבו, הצעיר אף הוא, מן העבר השני של הגבול, שחקן מצוין ונראה כי המשחק יהיה פתוח למדי.
רוג'ר פדרר-קווין אנדרסון (שעה משוערת, אחת לפנות בוקר) – השוויצרי גבר בשמינית הגמר בשתי מערכות על דניאיל מדבדייב הרוסי (במשחק שלא היה שקול, בניגוד להשערתי). פדרר ניצח את אנדרסון, המדורג שביעי בעולם, בחמישה מתוך ששת מפגשיהם. עם זאת, הניצחון של הדרום אפריקאי הגיע ברבע גמר ווימבלדון האחרון, אז הוא חזר מפיגור שתי מערכות בדרך לניצחון נהדר.

נשים – חצאי הגמר

אנט קונטאבט-אשלי בארטי (שבע בערב) – שתיהן יופיעו לראשונה בחצי הגמר בטורניר מדרג גבוה זה. ללא קשר לתוצאה, העפלתה של האוסטרלית לחצי הגמר מבטיחה כי בדירוג הקרוב, שיתעדכן ביום שני, היא תיכנס לראשונה לעשיריה הראשונה. בארטי נהנית משנה פנטסטית בינתיים עם הגעה לשלבים גבוהים בטורנירים רבים שבהם נטלה חלק. יריבתה האסטונית, אנט קונטאבט, שמדורגת במקום ה-19 בעולם, היא שחקנית חזקה מאוד ונראה כי גם כאן צפוי משחק שקול שעשוי להגיע גם למערכה שלישית ומכרעת.
קארולינה פלישקובה-סימונה האלפ (שעה משוערת, 3 בבוקר) – הרומניה, אלופת הרולאן גארוס, רחוקה מנצחון אחד כדי לחזור למקום הראשון בדירוג העולמי על חשבונה של נאומי אוסאקה. שתי השחקניות ייפגשו בפעם העשירית ביניהן כשהמאזן נוטה משמעותית לכיוון הרומניה, שניצחה בשבעה מפגשים מול השחקנית הצ'כית המצוינת, שמדורגת שביעית בעולם.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של קטלוניה – קטע 4:

קטע 3, הראשון בין שני קטעי הטיפוס הקשים של המירוץ, הביא לנו מאבק כהלכתו בין מועמדי ה-GC. בטיפוס הארוך והמסכם לוואלטר 2000 קבוצת סקיי הכתיבה קצב קשוח, שהקורבן הראשון שלו היה המוביל במירוץ, תומאס דה גנט. כשאחרון הדומסטיקים של סקיי סיים את עבודתו, איגן ברנאל הצעיר פרץ קדימה, ואליו הצטרף נאירו קינטאנה. בהמשך חברו לצמד הקולומביאני אדם ייטס, מיגל אנחל לופז ודן מרטין. החמישייה המשיכה קדימה אל קו הסיום תוך כדי התקפות מזדמנות של אי אלו מחבריה, ולבסוף היה זה ייטס שחצה ראשון את הקו, כשהוא מקדים את ברנאל ומרטין. לבריטי, שהחמיץ לפני שבועיים את הניצחון בטירנו אדריאטיקו בשנייה בודדת, זהו הניצחון השני העונה. אשר לדה גנט, הרי שהוא הפגין כדרכו אומץ רב במהלך הרדיפה, והצליח להגיע בפער המשאיר אותו גם היום בראשות המירוץ. הוא מוביל לפני אדם ייטס (27+), ברנאל (30+), דן מרטין (33+), קינטאנה (35+), לופז (39+), קרוייזויק (1:06+), זכארין (1:23+), קאראפז וקלדרמן (1:28+).

*המלצת צפייה* קטע 4 הוא השני מבין שני קטעי הטיפוס המכריעים של המירוץ. זהו קטע קצר יחסית (154 ק"מ), אך קשה מאין כמוהו, עם ארבעה טיפוסים קשים, בראשם גולת הכותרת לה מולינה – אתר סקי ידוע בפירנאים, אותו יזכו הרוכבים לטפס היום פעמיים. אנו צפויים היום שוב למאבק בין כל אלו שראינו אתמול, כשהיום מן הסתם נראה מאבק אף יותר אגרסיבי עקב הפערים הקטנים ב-GC, והעובדה שזהו קטע הטיפוס הקשה האחרון במירוץ. שידור ב-16:45 ביורוספורט.

 

בייסבול/ יוני לב ארי

בשעה טובה, אחרי פגרה של חמישה חודשים בדיוק, הערב נפתחת עונת 2019 ב- MLB, כאשר השנה כל קבוצות הליגה נוטלות חלק בחגיגת יום הפתיחה (ונתעלם באלגנטיות משני המשחקים בשבוע שעבר שנערכו ביפן).

אין ספק ש"ה"משחק של ערב הפתיחה מפגיש שניים מהאייסים הבכירים בליגה, כשהוושינגטון נשיונלס ומארק שרזר יארחו (19:05 שעון ישראל) את הניו יורק מטס וג'ייקוב דגראם, שחתם לאחרונה על הארכת חוזה בתפוח. קרב פיצ'ינג גדול נוסף, בין שני זוכי סיי יאנג, ייערך בטמפה ביי, שם הרייז ובלייק סנייל, הסיי יאנג הטרי, יקבלו את פניהם של היוסטון אסטרוז וג'אסטין ורלאנדר (22:00), שזכה בתואר הנ"ל ב-2011.

פילדלפיה פיליז, חמושים בברייס הארפר ועם ארון נולה על התלולית, יארחו את אטלנטה ברייבס וחוליו טהרן, במפגש בין אלופת ה- NL מזרח, לקבוצה שהכניסה את הידיים עמוק לכיסים בפגרת החורף, ולוטשת עיניה לראשות הבית כבר השנה.

מפגש מעניין דומה ייערך בבית המרכז של ה- NL, כאשר המילווקי ברוארס וג'וליס שאסין מארחים את סנט לואיס קרדינלס ומיילס מיקולאס, לקרב בין האלופה המכהנת לטוענת לכתר שהתחזקה משמעותית בפגרה.

היאנקיז מניו יורק, שתמיד מעניינים, יארחו את בולטימור אוריולס (19:00), שלא אמורים להגיע רחוק העונה. הברונקס בומברס יעלו עם היפני מסאהירו טנאקה, זאת בעיקר בשל פציעתו של האייס של הפסים, לואיס סוורינו. ואם כבר ביפן עסקינן, המשחק המאוחר של ערב הפתיחה יפגיש (01:00) את האלופה, בוסטון רד סוקס, שתעלה עם האייס שלה – כריס סייל, עם הסיאטל מארינרס, שחזרו מטיול ביפן שם הם ניצחו כבר שני משחקים, וכרגע מובילים את הליגה (:

Play Ball צילום: USA Today

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. תודה לכולם היום גם יורוליג תחילת המחזור ה 29 והלפני האחרון
    המשחקים לפי סדר הזמנים.

    21.00 פאו -ריאל.
    פאו הייתה בדרך הבטוחה להדחה אך רצה 0-7 כולל שבוע שעבר במילאנו .
    ניצחון היום יבטיח מקומה בהצלבה.
    בקונסטלציה מסוימת היא תפגוש באלופה ריאל מדריד שמדורגת שלישית ויודעת שאם היא רוצה להתקדם היא חייבת לנצח הפסד והעונה הסדירה נגמרת במקום 3.
    למרות הכל פאו צריכה יותר את המשחק ותנצח.

    21.05 מכבי -קנאריה.
    מכבי עם סיכוי תיאורטי קלוש תרצה לשמר אותו לפחות עד למחזור הסיום ולכן היא קודם כל חייבת לנצח ואז לקוות שיכלול הדברים האחרים יסתדרו.
    האורחת הודחה מזמן ולקראת משחק ליגה חשוב מאד מול ולנסיה.
    מצד שני היא הביסה את אולימפיאקוס במחזור הקודם שמחק לה 10 הפסדים ברצף ולמרות הכל מכבי תנצח .

    21.45 מילאנו-פנרבחצה .
    זה המשחק שצריך לעניין יותר את אוהדי מכבי.
    מילאנו כרגע 8 עם אותו מאזן כמו לבלאט 9 מכבי צריכה הפסד מילאנזי ובמיוחד בלאט .
    אוברדוביץ ופנרבחצה יודעים שאם ינצחו העונה הסדירה שלהם ובכל זאת הם עם סגל חסר נראה שמילאנו תיקח זאת למרות שלא וודאי .

    22.00 ברצלונה -בודוצנוסט .
    האורחת כבר הודחה .
    ברצלונה יודעת שהיא תבטיח סופית את המקום החמישי (וסדרה מול אפס) אם תנצח
    היא תנצח ובסביבות חצות תהיה לנו סדרה ראשונה לרבע הגמר .

    עוד היום חצי גמר פליאוף הנשים משחק 3.
    19.00 אליצור חולון -רמלה .
    האורחת ביתרון 2-0 בסדרה שהייתה פעם הקלאסיקו הגדול בכדורסל הנשים וניצחון יחזיר אותה לגמר לאחר כמה שנים רזות במהלכם אף ירדה ליגה מחוסר תקציב וזה יהיה פנטסטי לאחר שלקחה את הגביע .
    19.10 אשדוד -רמת חן .
    הגמר של השנים האחרונות משוחק כבר בחצי השנה כאז גם היום אשדוד היא הבכירה ומוליכה 0-2 בדרך לעוד גמר שיבטיח לנו קרב מאמנים גדול בין מאמן אשדוד שישלח שוב לפגרה את שירה העליון לפני הקרב הגדול מול אלי רבי מרמלה.

  2. גם את דניס שאפובאלוב וגם את אשלי בארטי לא זכור לי שראיתי לפני מיאמי, וגם הוא וגם היא מאד הפתיעו אותי לטובה.

    1. שאפובאלוב שחקן מאוד התקפי ואגרסיבי, שחובט ביד שמאל בקהנד עם יד אחת. הישג השיא שלו, עד עכשיו, בגראנד סלאמים הגיע באליפות ארה"ב ב-2017, אז הגיע לרבע הגמר.
      בארטי היא גם שחקנית התקפית מצוינת ומשחקת יפה מאוד גם ליד הרשת, תוצאה של היותה שחקנית זוגות מעולה (זכתה בתואר יחד עם קוקו ואנדויי האמריקאית, כשלאחרונה יש כמובן קשר הדוק לכדורסל).
      נוסף על כל אלה, היא גם משחקת קריקט ואף שיחקה בצורה מקצועית לפני מספר שנים, כשלקחה הפסקה מטניס.

  3. באטלנטה אירגנו הזמנה לצופים לראות את הקבוצה המשחקת בפילדלפיה על מסכי ענק באיצטדיון כשכל אחד מקבל טי שירט של הברייבס וכובע בייסבול. לפי האטלנטה קונסטיטושיון מצפים ל-20,000 איש

  4. מארק סולר מנסה לעשות את מה שעשה בפאריס-ניס בשנה שעברה, ולגנוב את המירוץ כולו בבריחה. כנראה לא יצליח לו, אבל טוב לראות מישהו ממוביסטאר שנוקט יוזמה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט