אירועי דיומא – 24.02.2018 – ההזדמנות האחרונה של נבחרת ישראל בכדורסל

 

והיום: ליברפול באולד טראפורד וסיטי מול צ'לסי על התואר הראשון העונה. סיום הטורים באי האיברי ופתיחת טור האמירויות, טורניר ה-Shoot Out בסנוקר, ההזדמנות האחרונה של נבחרת ישראל בכדורסל וקרב מסקרן בין פיורנטינה לאינטר בסרייה א'.

כדורגל

ליגת ג'פאניקה – מחזור 24/ ניר מועלם:

19:00 קרית שמונה – אשדוד, 5 פלוס: אי אפשר לפתוח את הפריוויו מבלי לדבר על הפארסה השבועית של הליגה שלנו, והפעם היא מגיעה מכיוון אשדוד שהחליטה להשאיר את משה אוחיון כמאמן אך בגלל שאין לו תעודת פרו הוא לא יכול לעמוד על הקווים, ולכן החליטו להחתים את אבי בוחבוט מאמן דימונה מליגה ב' שמחזיק בתעודת פרו כדי שיעמוד על הקווים, למרות שבפועל המאמן הוא משה אוחיון. עכשיו נכנס לקצת נתונים – קרית שמונה מגיעה אחרי 2 הפסדים רצופים בהם לא כבשה אפילו שער אחד, לעומת אשדוד שמגיעה אחרי 2 ניצחונות רצופים והיא כבר במרחק של 4 נקודות בלבד מהישארות ליגה. במפגש הקודם בין הקבוצות אשדוד ניצחה בבית 1-0. בנוסף, קצת סטטיסטיקה – נערכו עד היום 12 מפגשים בין הקבוצות במגרשה של קרית שמונה כאשר 8 משחקים ניצחו ק"ש לעומת 1 בלבד של אשדוד, אך הניצחון של אשדוד היה במשחק האחרון שנערך ביניהן במגרש הזה (עונה קודמת). אשדוד ניצחה רק משחק אחד העונה בחוץ לעומת 8 הפסדים ו-2 תוצאות תיקו כך שהיא יוצאת למשחק חוץ קשה עם מאזן לא מחמיא אך חשוב לציין שאת ניצחון החוץ היחיד שלה היא השיגה במשחק החוץ האחרון שלה. הימור – כל הסימנים מראים שאשדוד תצא מהמשחק הזה עם נקודה אחת לפחות וההתלבטות שלי היא בין ניצחון דרומי לבין תוצאת תיקו, ואני אהמר על תיקו.

20:30 הפועל חדרה – הפועל באר שבע, ספורט 1: מפגש מרתק בין מקומות 5-6 על הכרטיס לפלייאוף העליון, כאשר לשתיהן יש את אותו מספר נקודות (32) ושתיהן רחוקות 2 נקודות מהפועל חיפה שתשחק בדרבי ביום שני. הפועל חדרה נמצאת בתקופה רעה והיא עם 2 הפסדי ליגה רצופים בהם יחס השערים שלה היה 7-1. הפועל באר שבע מנגד חזרה לנצח במחזור האחרון, ניצחון שהחזיר אותה חזק לתמונת הפלייאוף העליון כאשר היא ניצחה את בית"ר ירושלים בבית, אך היא ללא ספק לא קבוצה יציבה. במפגש הקודם ביניהן בטרנר המשחק הסתיים בתיקו 2-2. הפועל חדרה לוקחת את רוב הנקודות שלה בבית והיא ניצחה 6 משחקים לעומת תיקו אחד ו-4 הפסדים. באר שבע מנגד עם מאזן חוץ לא מחמיא של 2 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-6 הפסדים. זה משחק מאוד קשה להמר עליו וכל תוצאה היא אפשרית בו אך אני אלך עם חדרה שלדעתי תצליח לחזור לעצמה ולנצח את באר שבע.

פרמייר ליג – מחזור 27 / אדר בר דוד

*המלצת צפייה* 16:05 מנצסטר יונייטד – ליברפול (ספורט2). משחק ענק בין הקבוצה הכי דומיננטית בפרמייר ליג מאז הקמתה לפני 27 שנה לקבוצה שעוד לא זכתה להניף את צלחת האליפות מאז. ליברפול מגיעה לאולד טראפורד מהמקום השני בגלל הפרש שערים נחות מזה של מנצסטר סיטי אבל עם משחק חסר ולא תסתפק בפחות מניצחון על מנת להשאיר את השליטה בידיה עד סיום העונה. המפגש הראשון העונה בין שתי הקבוצות באנפילד היה חד צדדי לחלוטין ונגמר בניצחון 3-1 לקבוצה הביתית ובסיומו ז'וזה מוריניו סיים את תפקידו. זה, כנראה, הדבר הכי טוב שקרה ל יונייטד העונה כי מאז המינוי של סולשיאר היא מחזיקה במאזן הכי טוב בליגה. ניצחון היום והפער בינה לבין המקום הראשון יצטמצם עד 11 נק' בלבד ואולי יהיו אוהדי יונייטד שאפילו יפנטזו על הלא ייאמן, כשיישארו בקופה 33 נק'. צריך לומר בכנות שאומנם קצב צבירת הנקודות של השדים האדומים מרשים ביותר תחת הדרכתו של חלוץ העבר הנורווגי אבל היכולת אינה מרהיבה ורוב הניצחונות היו על קבוצות נחותות ממנה או עם הרבה מזל (נגד טוטנהאם, למשל). ראינו אותה מול פ.ס.ז והבדלי הרמות בין השתיים ניכרו בהחלט. מצד שני, מוריניו לא הצליח לנצח את אותם משחקים כשכשל מול הגדולות ואיבד המון נקודות מול הקטנות. את ליברפול כל זה לא מעניין. היא כל כך רוצה לשבור את הבצורת אבל לפעמים נדמה שזה בעוכריה ואין ספק שהלחץ על השחקנים עצום. היא איבדה בחודש האחרון יותר נקודות ממה שאיבדה מתחילת העונה ועם ליגת האלופות בטווח אין ספק שהקבוצה של יורגן קלופ עוברת ימים לא קלים וההבדל בין עונה היסטורית לעונה מאכזבת  טמון במשחקים האלה.

אנגליה – גמר גביע הליגה / אדר בר דוד

18:05: צ'לסי – מנצסטר סיטי (ספורט2). התואר הראשון העונה מונח על הכף ולא פחות מזה הכבוד של המועדון הכחול מלונדון. רק לפני שבועיים קון אגוארו והחברים התעללו בבלוז עם 6-0 מהמם בליגה, ההפסד הכי גבוה של צ'לסי בתולדותיה. מעבר לתואר, הקבוצה של סארי תרצה גם לנקום. המעמד של המאמן האיטלקי, שהתחיל את העונה בצורה מדהימה ורץ צמוד לשתי המוליכות, יורד בהדרגה ונראה שלא יעמוד כל הקווים בעונה הבאה. יחסיו עם השחקנים עכורים והוא איבד את חדר ההלבשה. יהיה מעניין לראות  האם יצליח להוציא מהם התעלות אחת שתביא את התואר. זה מזכיר לי שלפני כמה שנים מכבי חיפה של רוני לוי הגיעה לגמר הגביע מול מכבי תל אביב מספר ימים אחרי שחטפה ממנה 6-0. זה נגמר עם גביע ירוק. צ'לסי מקווה לגורל דומה.  סיטי, היא מכוונת לא לתואר אחד אלא לארבעה. מאבק האליפות פתוח לחלוטין, הניצחון 3-2 (אחרי פיגור ובעשרה שחקנים) בחוץ על שאלקה הבטיח לה מעשית את המקום ברבע גמר האלופות וגם בגביע היא הפייבוריטית הגדולה.

לה ליגה – מחזור 25 / אדר בר דוד

17:15 אתלטיקו מדריד – ויאריאל (ערוץ one). אחרי ההפסד בדרבי היה נראה שאתלטיקו יוצאת ממירוץ האליפות אבל אובדן הנקודות של בארסה וריאל במחזור הקודם החזיר אותה למקום השני ואפשר לצמק את הפער מהמוליכה. הניצחון הגדול על יובנטוס המשיך את המומנטום החיובי ובבית מול ואריאל היא חייבת 3 נקודות. הצוללת הצהובה בדיחה את ספורטינג ליסבון ביום חמישי והעפילה לשמינית גמר הליגה האירופית. בליגה המצב שלה פחות טוב והיא נמצאת מתחת לקו האדום, 2 נק' מחוף מבטחים.

21:45 לבאנטה – ריאל מדריד (ערוץ one). המארחת מדורגת במקום ה-12 ורחוקה 7 נק' מהקו האדום אבל גם ממקום באירופה. במחזור הקודם היא התפוצצה עם 4-1 גדול על סלטה ויגו אחרי שבשלושת המחזורים שקדמו לאותו משחק צברה רק נק בודדת. אלופת אירופה עשתה צעד חשוב עם ניצחון באמסטרדם על איאקס אבל בליגה איכזבה עם הפסד כואב בבית לג'ירונה ואחרי הניצחון של בארסה אתמול הפער בין השתיים קפץ ל-10 נק', שבוע לפני הקלאסיקו בברנבאו.

סרייה א' – מחזור 25/ ניר מועלם:

13:30 סמפדוריה – קליארי, ONE 2: סמפדוריה מהמקום ה-10 מארחת את קליארי מהמקום ה-14. סמפדוריה יכולה עוד להילחם על הכרטיס לליגת האירופית, לעומת קליארי שיכולה למצוא את עצמה בקלות מסתבכת בתחתית ובסכנת ירידה. סמפדוריה מגיעה למשחק אחרי 3 הפסדים רצופים, לעומת קליארי שעצרה רצף של 3 הפסדים רצופים בעזרת ניצחון במחזור האחרון 2-1 על פארמה (מפתיע). סמפדוריה קבוצה מאוד ביתית לעומת קליארי שהיא אחת מקבוצות החוץ החלשות בליגה ולכן אני אהמר כאן ניצחון של סמפדוריה (קוואלירלה יחזור לכבוש).

16:00 קייבו – גנואה: מפגש מאוד חשוב לקייבו שחייבת לחזור לנצח ואין מקום טוב יותר מאשר איצטדיונה הביתי מארקאנטוניו ברטגונדי. קייבו נמצאת במקום האחרון בליגה עם 12 נקודות פער מהמקום ממנו נשארים בליגה, ניצחון הליגה האחרון שלה היה לפני 6 מחזורים ומאז היא עם 4 הפסדים (2 ברציפות) ותיקו אחד. גנואה לעומתה עם 4 משחקים ללא הפסד והיא מגיעה אחרי ניצחון מאוד קשה של 2-1 על לאציו. קייבו משיגה את רוב הנקודות שלה במשחקי הבית אך עם מאזן ביתי של ניצחון אחד, 4 תוצאות תיקו ו-7 הפסדים ועם מאזן שערים של 11-24, אי אפשר להישאר בליגה. מאזן החוץ של גנואה גם לא מעודד במיוחד עם 2 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-7 הפסדים. הימור – אני לא רואה את קייבו מנצחת את המשחק הזה ואני אהמר על גנואה.

16:00 בולוניה – יובנטוס: יובנטוס חוזרת לשחק בצהריים וזה בגלל שהמשחק המרכזי יהיה בין הויולה לנראזורי. בולוניה מחפשת אוויר לנשימה והיא 3 נקודות מחוף מבטחים והפעם היא מארחת את יובנטוס וכל נקודה שהיא תשיג נגד האלופה שבדרך יהיה הישג. בולוניה מגיעה אחרי הפסד 2-1 לרומא באולימפיקו, מנגד יובנטוס מגיעה אחרי ניצחון ליגה 3-0 על פרוזינונה אך באמצע השבוע יובה שיחקה במדריד במסגרת ליגת האלופות והיא נחלה הפסד 2-0. יכול להיות שנראה הרבה שחקנים מקבלים מנוחה קלה אך עדיין אני לא רואה את יובנטוס מאבדים נקודות באיצטדיון רנאטו דלארה, ובולוניה תצטרך לחפש את הנקודות שלה נגד קבוצות אחרות.

16:00 סאסואולו – ספאל: סאסואולו מהמקום ה-11 מארחת את ספאל מהמקום ה-16 שנמצאת סה"כ 4 נקודות מהקו האדום. סאסואולו מגיעה אחרי 2 הפסדים רצופים של 3-0 ליובה ואמפולי. מנגד, ספאל מגיעה גם היא אחרי 2 הפסדים רצופים כאשר האחרון היה 4-1 ביתי לפיורנטינה. במפגש הקודם ביניהן העונה ספאל הפסידה בבית לסאסואולו 2-0. סאסואולו עם מאזן ביתי של 4 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים, עם מאזן שערים של 22-24 (הרבה שערים מובקעים במשחקיה). מנגד, ספאל עם מאזן חוץ של 3 ניצחונות, תיקו אח ו-8 הפסדים. הימור – אני חושב שסאסואולו תחזור לנצח, ומנגד ספאל תמשיך לשכון בתחתית הליגה.

19:00 פארמה – נאפולי, ONE 2: פארמה נמצאת במקום ה-12 והיא לא בסכנת ירידה (נכון להיום), כאשר נאפולי נמצאת במקום ה-2 במרחק יחסית רב מיובה שבראשון וגם מאינטר שבשלישי, כך שהיא תהיה הסגנית למחזורים הקרובים בוודאות. פארמה מגיעה אחרי 2 הפסדים רצופים, כאשר האחרון היה לקליארי 2-1 והיא ללא ניצחון בארבעת המחזורים האחרונים, מנגד נאפולי מגיעה אחרי תיקו 0-0 מול טורינו בליגה אך בחמישי האחרון היא שיחקה בליגה האירופית מול ציריך וניצחה אותה 2-0 ובכך העפילה לשמינית גמר הליגה האירופית (תפגוש את זלצבורג של מונאס דאבור). חשוב לציין שנאפולי השיגה 0-0 בשני משחקיה האחרונים בליגה ואני חושב שהפעם היא תחזור לנצח.

21:30 פיורנטינה – אינטר, ONE 2: פיורנטינה מהמקום ה-8 פוגשת את אינטר מהמקום ה-3, כאשר פיורנטינה מגיעה אחרי שבמחזור האחרון היא ניצחה את ספאל 4-1, והיא כבר 6 משחקי ליגה ללא הפסד (2 ניצחונות ו-4 הפסדים). אינטר לעומת מגיעה אחרי ניצחון 2-1 על סמפדוריה, ובנוסף היא שיחקה בחמישי נגד ראפיד וינה במסגרת הליגה האירופית והביסה אותה 4-0 עם הרכב יחסית משני. אינטר עדיין עם בעיות עם הקפטן לשעבר מאורו איקארדי וגם הפעם הוא לא צפוי להיות בסגל למשחק שיפורסם בשבת בערב. פיורנטינה עם מאזן ביתי של 5 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים, לעומת אינטר שמחזיקה מאזן חוץ של 6 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-4 הפסדים. הניצחון האחרון של אינטר על הויולה בארטמיו פראנצי היה לפני חמש שנים. הימור – בתור אוהד אינטר, מצפה לנו משחק מאוד קשה ולא פשוט נגד הויולה ועם כל הרעש מסביב לקבוצה בנושא איקארדי בוודאי שלא מוסיף, אך משום מה אני חושב שאנחנו יכולים להוציא 3 נקודות, ולכן אהמר על אינטר.

כדורסל

בית C בשלב השני של מוקדמות גביע העולם / עידן ארווץ

17:00, ספורט 5: נבחרת סרביה (5-6) – נבחרת ישראל (6-5) – לאחר הניצחון האדיר ביום חמישי על נבחרת גרמניה 81-77 (בו הצטיין טי ג'יי קליין עם 14 נק'), עלתה הנבחרת בדירוג פיב"א אל המקום ה-35 בעולם. הערב, היא תעלה לשחק את המשחק האחרון בשלב השני של המוקדמות ותקווה שזה לא יהיה המשחק האחרון בגביע. יריבתה להערב, נבחרת סרביה, מדורגת במקום ה-4 בעולם, ונכון לכתיבת שורות אלו גם מקום 4 בבית. יוון וגרמניה כבר הבטיחו את עלייתן לשלב הבא מאותו בית של ישראל, ונשאר כרטיס אחרון שיוכרע הערב.

בכדי לעלות, ישנם 2 תרחישים: הראשון והעדיף מבחינת נבחרת ישראל, בו גיאורגיה מפסידה לאסטוניה, וישראל מנצחת את סרביה. במצב כזה, ישראל עולה לשלב הבא מהמקום השלישי בבית. אך, אם ישראל לא רוצה להסתכן ולהסתמך על ניצחון אסטוני, היא תצטרך לנצח את סרביה ב-22 הפרש בכדי לעלות.

רשימת הפצועים בישראל נשארת כפי שהיא ובה שון דוסון, עומרי כספי, גל מקל, תמיר בלאט ועוד… לעומתם, ג'ייק כהן ויובל זוסמן הצטרפו לנבחרת לאחר הפסד קבוצתם במילאנו, וישחקו מחר גם כן. מנגד, מילוש תיאודוסיץ' ישחק גם הוא בצד הסרבי, מה שמוריד משמעותית את סיכוייה של ישראל לעלות.

הימור שלי: ישראל מפסידה היום לסרביה, וגם המשחק של גיאורגיה כבר לא משנה. הנבחרת מודחת מהגביע.

מכללות:

20:30: אקסיבייר [13-14] – (17) וילאנובה [7-20]

22:45: (7) מישיגן [3-24] – (10) מישיגן סטייט [5-22]

 

משחקי אתמול:

(18) לואיוויל [10-18] 52 – (3) וירג'יניה [2-24] 64  הקארדינלס שלטו במשחק במחצית הראשונה אבל אז הקאבלירס עשו את מה שעושים לכל קבוצה שאינה דיוק העונה וחנקו אותם אם הגנת הברזל שלהם בשניה. דיאנדרה האנטר היה מצויין עם 26 נקודות (9 מ-11 מהשדה) ומאמדי דיאקיטה הגנאי תרם 14 מהספסל.את הקארדינלס הובחל ג'ורדן נווארה עם 17 נקודות.

(13) לואיזאנה סטייט [5-22] 82 – (5) טנסי [3-24] 80 קרב SEC נהדר שהוכרע רק בהארכה לאחר פאול טיפשי במאבק על כדור תועה של גרנט וויליאמס פחות משניה לסיום. ג'אבונטה סמארט הוביל את הטייגרס לניצחון עם 29 נקודות כשסקיילר מייז מוסיף 23. עבור הוולנטירס שהפסידו משחק שני מהשלושה האחרונים אדמירל סקופילד קלע 27 נקודות וגרנט וויליאמס התחיל חלש אבל היה טוב בסיום ותרם 18 נקודות.

פרובידנס [13-15] 58 – (11) מארקט [4-23] 76  הגולדן איגלס לא התקשו גם בערב חלש של מרקוס הווארד שסיים עם 14 נקודות ב-2 מ-12 מהשדה. סאם האוזר עם 18 נקודות ו-13 ריבאונדים וסאקר אנים עם 18 משלו חיפו על הכוכב של הקבוצה כשג'ואי האוזר מוסיף 15. אלפא דיאלו הוביל את הפרייארס עם 19 נקודות.

(4) קנטאקי [4-23] 80 – אובורן [9-18] 53  הטייגרס לא נראו כמו קבוצה שיש לה שאיפות להגיע לריקוד הגדול והובסו על ידי הווילדקאטס הנוסקים מעלה. פי ג'יי וושינגטון הוביל  את הדרך עם 24 נקודות כשטיילר הרו מוסיף 17. באובורן 14נקודות לצ'ומה אוקקה.

טקסס כריסטיאן [9-18] 75 – (19) איווה סטייט [8-19] 72 ההורנד פרוגס משיגים ניצחון חשוב במאבק על הכניסה לטורניר המכללות הרבה בזכות 20 נקודות עם 13 ריבאונדים של קוואט נוי. ג'יי די מילר רשם 17 עם 9 ריבאונדים, דזמונד ביין הוסיף 14 נקודות  ואלכס רובינסון סיים עם 12 ו-10 אסיסטים. במדי הסייקלונס מייקל ג'קובסון קלע 17 נקודות ולינדל וויגינטון הוסיף 15.

(24) מרילנד [7-21] 72 – אוהיו סטייט [10-17] 62  אנת'וני קוואן הוביל את הטראפינס לניצחון עם 19 נקודות כשהוא נעזר ב-14 עם 10 ריבאונדים של ברונו פרננדו. דוויין וושינגטון הוביל הבאקאייז עם 15 נקודות מהספסל.

(8) נורת' קרוליינה [5-22] 77 – (16) פלורידה סטייט [6-21] 59 הטארהילס ברחו לסמינולס במחצית השנייה וסגרו שבוע מצויין מבחינתם. קמרון ג'ונסון סיים עם 18 נקודות ו-10 כדורים חוזרים כשנאסיר ליטל נותן גם הוא משחק טוב עם 18 ו-8 ריבאונדים. לוק מיי הוסיף 15 נקודות עם 11 ריבאונדים. במדי המפסידים 16 נקודות לדיוויד ניקולס.

נבראסקה [13-15] 72 – (15) פרדו [7-20] 75  הבויילמייקרס התגברו על משחק נורא של קארסן אדואדרס שסיים עם 13 נקודות ב3 מ-16 מהשדה בעזרת 17 נקודות לצד 9 ריבאונדים ו-4 חסימות של מאט הארמס. אצל ההאסקרס 25 נקודות של גלין ווטסון ו-15 של ג'יימס פאלמר לא הספיקו.

נוטרדאם [14-13] 59 – (20) וירג'יניה טק [ 6-21] 67  ההוקיז מנסים להתאפס על עצמם אחרי תקופה רעה ורכבו על 22 נקודות עם 14 ריבאונדים של קרי בלאקשיר כל הדרך לניצחון. טי ג'יי גיבס קלע 18 נקודות עבור האייריש.

(23) קנסס סטייט [6-21] 85 – אוקלהומה סטייט [17-10] 46  הווילדקאטס קלעו את 15 הנקודות הראשונות במשחק וזה לא הלך והשתפר משם עבור הקאובויס האומללים. הווילדקאטס חלקו את הדקות והנקודות גם עם כל הספסל כשאקסיבייר סניד ואוסטין טרייס מובילים את הדרך עם 12 כל אחד.

סירקיוז [9-18] 65 – (1) דיוק [3-24] 75  עם זאיון וויליאמסון או בלעדיו לבלו דבילס לא הייתה שום כוונה להפסיד שני משחקים בעונה לאורנג'מן. אר ג'יי בארט השתולל עם 30 נקודות ו-7 אסיסטים ואלכס אוקונל הוסיף 20 עבור החבורה של ששבסקי שנאלצה לשחק בלי כוכבה הגדול. טיוס באטל סיים עם 16 עבור סירקיוז אבל רק ב-4 מ-17 מהשדה.

(9) יוסטון [1-26] 71 – סאות' פלורידה [9-18] 59  הקוגארס ממשיכים את הדומיננטיות שלהם באמריקן עם 17 נקודות של דז'ן ג'ראו ו-15 של קורי דיוויס.

(6) נבאדה [2-25] 74 – פרזנו סטייט [8-19] 68  הוולף-פאק התאוששו מההפסד באמצע השבוע עם ניצחון על הבולדוגס שקיבלו 30 נקודות ו-8 אסיסטים מדשון טיילור. אך 24 נקודות של קיילב מרטין ו-17 של ג'ורדן קרוליין מהעבר השני היו יותר מדי.

(14) טקסס טק [5-22] 91 – (12) קנזס [7-20] 62  מה שהיה אמור להיות קרב ביג 12 משמעתי הפך לניצחון מרשים עבור הרד ריידרס ותבוסה מביכה עבור הג'ייהוקס שכנראה מסיימת תקופה שלטון ארוכה שלהם בקונפרנס. ג'ארט קאלבר קלע 26 נקודות למנצחים שדייקו ב-16 שלשות מתוך 26 נסיונות מעבר לקשת. לג'ייהוקס דדריק לוסון רשם 14 נקודות

נורת'ווסטרן [15-12] 64 – (22) וויסקונסין [8-19] 69  ניצחון דחוק של הבאדג'רס על אחת הקבוצות החלשות בביג טן. בראד דויסון קלע 16 נקודות כשאיתן האפ ודמיטריק טרייס מוסיפים 14 כל אחד. ויק לואו קלע 24 עבור המפסידים כשהוא נעזר ב-21 של דררק פארדון.

(2) גונזאגה [2-27] 102 – בריגהאם יאנג [12-18] 68  אצל הבולדוגס עסקים כרגיל בדרך למקום הראשון במכללות. זאק נורוול קלע 25 נקודות, רוי האצ'ימורה רשם 23 עם 10 ריבאונדים וג'וש פרקינס הוסיף 21 עם 7 אסיסטים. יואלי צ'יילדס וטי ג'יי הוז קלעו 18 כל אחד עבור הקוגארס.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר ה- Shoot Out – מהסיבוב השלישי עד הגמר

טורניר ה-Shoot Out הוא טורניר יוצא דופן במיוחד עבור כל מי שמכיר את הענף. מדובר בטורניר בו אמנם משוחק סנוקר, אך עם חוקים השונים לחלוטין מבשאר הטורנירים. כאן כל משחק כולל פריים בודד, הנמשך עשר דקות לכל היותר, שאם לא הושגה בו הכרעה, השחקן לו יותר נקודות זוכה בו. כל מכה מוגבלת בזמן אף היא ל-15 שניות בחצי הראשון של המשחק, ולעשר שניות בחציו השני, כשהשניות האחרונות מלוות בצפצוף קולני של ספירה לאחור. שינויים אחרים מכריחים את השחקנים לפגוע בדופן בכל מכה שאינה הטבעה של כדור, ובכל מקרה של עבירה, היריב מקבל את הכדור הלבן מכל מקום בו יחפוץ להכות. גם האווירה בטורניר שונה לחלוטין מאשר בשאר הטורנירים – השחקנים לבושים בטי שרטים עם שמותיהם על גבם, והקהל מעודד בקולניות לאורך המשחקים, שינוי עצום מהאווירה המעונבת והאריסטוקרטית משהו המלווה את הענף בשאר ימיו. אנו מצטרפים לטורניר ביום המכריע שלו, בו משוחקים כל הסיבובים החל מהסיבוב השלישי (הטוב מ-32) ועד לגמר. מבין השמות המוכרים ששרדו את שני הסיבובים הקודמים נוכל למצוא את לוקה ברסל (הרשים אתמול מאד עם ברייק של 133 נקודות, לא מחזה נפוץ בטורניר כזה), קיירן ווילסון, סטיוארט בינגהאם, סאני אקאני התאילנדי וג'ימי "מערבולת רוח" ווייט הוותיק והטוב. שידור ביורוספורט ב-20:45.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של אנדלוסיה (רוטה דל סול) – קטע 5 ואחרון

קטע 4 היה זה שכלל את הטיפוסים הקשים ביותר במירוץ. כבר מתחילת המירוץ היה ברור שהוא הולך להוות כר למאבק בין קבוצות מיצ'לטון סקוט ואסטנה, והדבר התבטא במיוחד אתמול. ההתקפות של רוכבי שתי הקבוצות בעליות הקשות הכריעו את המוביל במירוץ, טים וולנס, שאיבד זמן רב בשל כך. בהמשך היה זה סיימון ייטס שברח לחבורה המובילה בטיפוס הקשה והמסכם, ולא נתפס גם בירידה עד לסיום בגרנאדה. זוכה הוואלטה איבד זמן רב בקטע הראשון של המירוץ, ואיבד סיכוי ריאלי לזכות בו, אך יתנחם בזכייה בקטע (השני של מיצ'לטון סקוט במירוץ). החבורה שדלקה אחריו כללה שלושה רוכבים מאסטנה – פוגלסאנג, יון איזאגיר ובילבאו, וכן את קרוייזויק, אדם ייטס וסרחיו היגיטה הצעיר. החבורה כולה הגיעה יחדיו, כשהיגיטה ואחריו קרוייזויק משלימים את הפודיום. מתוך החבורה הזו, יאקוב פוגלסאנג היה ממוקם במקום הטוב ביותר ב-GC, והוא עבר להוביל במירוץ לפני בן קבוצתו איזאגיר (7+), ואחריהם קרוייזויק (11+), בילבאו (21+), אדם ייטס (57+), הייג (1:08+), היגיטה (1:12+), ולאסוב (1:43+), וולנס (2:53+) וטיונס (3:41+).

הקטע החמישי והאחרון של המירוץ הוא קטע גבעי עד לחלקו האחרון, המתתנהל במישור. אמור להיות קטע עבור המאיצים, בראשם אלוף אירופה מתיאו טרנטין, שינסה להביא למיצ'לטון סקוט זכייה בקטע שלישי במירוץ זה. דני ואן פופל נראה כאן כיחיד שינסה לתת לו פייט. בכל מקרה נראה שלקטע לא אמורה להיות השפעה על המנצח במירוץ כולו, ויאקוב פוגלסאנג יחגוג את הזכייה בו. שידור ביורוספורט 2 ב-16:00.

הטור של אלגרבה – קטע 5 ואחרון

קטע אתמול הסתיים במישור, ולפיכך הביא למיאוץ המוני. מבין המאיצים במירוץ הזה, ההולנדי דילן גרונבייגן נחשב לטוב מכולם, והוא אכן היה זה שחצה ראשון את הקו לפני ארנו דמאר ויאספר פיליפסן. הקטע לא השפיע מהותית על תמונת ההובלה הכללית במירוץ, וטאדיי פוגאצ'ר ממשיך להוביל בו לפני אנדרסן (29+), פולס (30+), מאס (31+), דה לה קרוז (57+) ואומן (1:28+).

*המלצת צפייה*. קטע 5 הוא הקטע הנועל של המירוץ, וגם יהיה זה שיכריע את המנצח בו. זהו קטע רצוף טיפוסים קשים, בפרט זה התלול של כ-3 ק"מ בשיפוע של כתשעה אחוזים בסיומו. עד כה ראינו שליטה מפתיעה של טאדיי פוגאצ'ר במירוץ, לפני שמות יותר מוכרים כפולס, מאס ואומן (שלא לדבר על בן קבוצתו האומלל, פאביו ארו). קשה לומר אם יצליח לעשות זאת גם בקטע הקשה של היום, או שהניצחון יילך לאחד מהאחרים. אם בכל זאת יצליח לעשות זאת, אז ניתן לומר שראינו כוכב נולד במירוץ זה. שווה בהחלט לצפות על מנת לראות אם זה אכן יקרה. שידור ביורוספורט 2 ב-17:45.

טור האמירויות – קטע 1

טור האמירויות הוא השני מבין הטורים הנערכים מסורתית בפתיחת העונה באיזור המפרץ הפרסי (קדם לו בשבוע שעבר הטור של עומאן, בו זכה הקזחי אלכסיי לוטסנקו). זהו למעשה איחוד של שני טורי וורלד טור – אלו של דובאי ושל אבו דאבי, כשחלקו הראשון ייערך באבו דאבי והשני בדובאי (עם קפיצות לעוד כמה אמירויות בדרך). התוואי של הטור מגוון, וכולל קטעים הרריים, גבעיים, שטוחים וגם קטע נג"ש קבוצתי הפותח את המירוץ. נוכל לראות כאן כצפוי את הנופים המאפיינים את המירוצים בחלק זה של העולם – מסלולים מדבריים ארוכים (עם רוחות צד חזקות, העשויות לשחק תפקיד מכריע), לצד ערי פאר מצועצעות, הכוללות ארכיטקטורות חוף מלאכותיות בשלל צורות. מצבת המשתתפים לא תבייש אף גראנד טור. בגזרת ה-GC נוכל לראות כאן את טום דומולאן, אלחנדרו ואלוורדה, וינצ'נזו ניבאלי (שילווה ברוהאן דניס), ריצ'י פורט (עם באוקה מולמה), פרימוז רוגליץ', דן מרטין, אילנור זכארין, גורקה איזאגיר וטי ג'יי ואן גארדרן. כריס פרום היה גם כן אמור להיות כאן, אך החליט לא להשתתף ברגע האחרון, ובמקומו יובילו את סקיי מיכל קביאטקובסקי וג'אני מוסקון. גם בקטעים השטוחים נוכל לראות כאן קרב ראש בראש בין כמה מהמאיצים הטובים בעולם, בעיקר בין שניים שהיו חברים באותה הקבוצה בשנה שעברה – אליה ויוויאני ופרננדו גאביריה. בנוסף להם נוכל לראות כאן את מרסל קיטל, מארק קבנדיש וקיילב יואן. כל אלו, יחד עם הסקרנות בלראות אם וכיצד רמקו אבנפואל הצעיר ישתלב במאבק ה-GC, יביאו לנו מירוץ מסקרן למדי.

קטע 1 הוא כאמור קטע הנג"ש הקבוצתי של המירוץ, קטע שטוח לחלוטין בן 16 ק"מ. נראה שהקבוצות הפייבוריטיות כאן הן סאנווב של טום דומולאן ויומבו ויסמה של פרימוז רוגליץ' וטוני מרטין. גם סקיי, קוויק סטפ ומוביסטאר יכולות לומר כאן את דברן. השידורים של המירוץ יתחילו ממחר ביורוספורט.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה רבה .
    טור האמירויותצנשמע מרתק .
    זו תקופה נהדרת לסופות פעילות במדבר.
    ושטפונות.
    את השיטפון הדי רגוע במצפה רמון אילת הכירו פספס ביום אחד, יום למחרת שיטפון כאמור יחסית רגוע הגיע.
    מה יקרה באמירויות נראה.
    תודה למתן גילור ויאיר זעפרני שכתבו כאן יפה והרבה ,אני רק מגיב אף פעם לא כותב
    כי לדעתי על עבודה צריך לשלם, מידי פעם אחרים נזכרים בענין הזה ומגיבים קשה .
    ליגה עשירה אין סיבה שלא תשלם..

  2. נווארה לא היה יכול לקלוע 78 נק' ודיאלו לא היה יכול לקלוע 189 נק'. הם לא יכולים היו לקלוע יותר נקודות מכל מה שקלעה קבוצתם או אף יותר מהנקודות של שתי הקבוצות יחד (במקרה של דיאלו).

  3. אתמול ב"שער השבת" של ערוץ הספורט היה דיון עם עדיף לשים את מערכת ה"ואר" בפלייאוף העליון או התחתון, אני מניח שיש מגבלה כספית. אבל בטלוויזיה של ערוץ הספורט היו תשובות לכל המחלוקות על המגרש. אין צורך ב"ואר" השופט צריך רק לקפוץ לעמדת הטלוויזיה ולראות את ההילוך החוזר בלי עלות.

      1. אני בעד שיהיה ואר בשני הפליאופים.
        בעליון יש חשיבות למקומות בגלל הכסף מאירופה , ובתחתון כמובן זה יכול להשפיע על היורדות.

        לדעתי המודל של איטליה בו עוצרים את המשחק והשופט הולך לראות את ההילוך החוזר בעצמו הוא נפלא, כי השופט מקבל איתות אם יש כאן אי צדק מסוים או חשש למשהו ואז הוא מחליט בעצמו.

        1. נכון, אירובה פרחה מזכרוני. אבל מדוע שלא יהיה שופט וואר שעושה את העבודה על הקווים ומדווח לשופט במגרש? זה חוסך זמן!

  4. חותך הביתה מודקם בשביל יונייטד ליברפול. צריך להיות משחק יוצא מגדר הרגיל ואחרי כן צלסי-סיטי. איזה יום של כדורגל.
    אני אנסה להעלות פה לינקים למעוניינים.

      1. אני קצת אמביוולנטי פה כי יש לי ידיד אוהד ליברפול אבל עדיף היה תיקו 3:3. ליברפול ניבדלה את היונייטד לא פעם והשער שהובקע היה מנבדל 🙁
        אגב, כשאני מנסה להעלות פה לינקים אני נחסם על ידי האדמין…. שיהיה בריא!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט