הישראלי השני באנ.בי.איי/רועי ויינברג

יש עוד ישראלי שהגיע לאנ.בי.איי, גל מקל, שחתם על חוזה מינימום תלת שנתי בדאלאס, שבונה את עצמה לדוויט הווארד. ב-7 השנים האחרונות, מאז גיל 18, מקל עבר דרך ארוכה מאוד שבסופו של דבר הנחיתה אותו באנ.בי.איי. הנה, בגרסה קצרה, ההתפתחות של מקל, שכללה הרבה עבודה קשה, ובסופו של דבר הביאה אותו לדאלאס, שם יתחרה עם שיין לארקין על תפקיד הרכז המחליף, בהנחה שהמאבס יחתימו עוד רכז.


מקל
מקל בתקופתו במכללות. הגיע מויצ'יטה סטייט דרך ליגת העל לדאלאס מאבריקס.

2006-2008: מקל בן ה-18 עובר לאחר תקופות במחלקות הנוער של הפועל ומכבי תל אביב למכללת ויצ'יטה סטייט, שהביאה לאנ.בי.איי את מוריס אוואנס, שחקן ההוקס לשעבר, והבחירה הרביעית בדראפט 1985, אקסבייר "אקס-מן" מקדניאל. מקל מקבל 13 דקות למשחק בעונה הראשונה בויצ'יטה, וקולע 4 נקודות עם 0.7 אסיסטים למשחק. בעונה השנייה הוא הרכז הפותח, מקבל 31 דקות, קולע 9.3 נקודות עם 4 אסיסטים ומחזיק במקום השישי בכל הזמנים באחוזים מהעונשין לעונה במכללה (87.7% בעונתו האחרונה שם).

2008/09: מקל חותם בהפועל גלבוע/גליל ונותן 6.8 נקודות עם 2.6 אסיסטים ו-1.5 ריבאונדים ב-17 דקות. הוא זוכה בתואר תגלית העונה, ומשחק בקיץ עם נבחרת ישראל ביורובאסקט.

2009-2011:מקל מצטרף למכבי תל אביב, משחק 4 משחקים בלבד בליגה הישראלית ועוד אחד ביורוליג, בו זכה לדקה, ומבקש לעבור להפועל גלבוע/גליל. בעונתו השנייה בהפועל גלבוע/גליל של עודד קטש, עוד מאוכזב ממכבי (בתור מאמן), משחק 25 דקות, קולע 7.5 נקודות, סוחט 2.5 עבירות ומוסיף 4.3 אסיסטים למשחק. הפועל גלבוע/גליל של אותה שנה, בזכות ג'רמי פארגו הפנטסטי ועם סיוע מגוני יזרעאלי, מצטיינת ולוקחת את האליפות, הראשונה של מקל בליגת העל, ממכבי תל אביב.

בעונתו השנייה בגליל/גלבוע, ללא פארגו שעבר, כמובן, למכבי, מקל הוא השחקן המוביל של הקבוצה עם 13 נקודות, 6 אסיסטים ו-4.2 ריבאונדים (מדד משוקלל גבוה של 17.3) בליגת העל (הם גם שיחקו ביורוקאפ), והוא מוביל את גלבוע/גליל לגמר הפיינל פור, שם היא מפסידה לג'רמי פארגו ומכבי ת"א. למרות זאת, מקל הוא ה-MVP של אותה עונה בליגה הישראלית, התואר הראשון מבין ה-2 שלקח בתור MVP בליגת העל.

2011-2012: לאחר העונה המוצלחת בהפועל גלבוע/גליל, מקל ממשיך את הקריירה מעבר לים וחותם בבנטון טרוויזו, קבוצת הפאר האיטלקית. בעונה של מקל המועדון לא זכה בשום תואר, אך הוא זכה ללא מעט דקות במפעלים האירופאיים (ביורוקאפ שיחק 14 דקות למשחק ב-6 משחקים, ופתח ב-2. הוא קלע 3.3 נקודות עם 1.7 אסיסטים. מקל שותף במוקדמות לאליפות אירופה בכדורסל שהתקיימה ב-2011, אך בטורניר עצמו לא שיחק.

2012/13: את העונה הזאת, מקל התחיל ללא קבוצה. היו שמועות על ה-NBA, מצד הג'אז שהביעו בו עניין ורצו שישחק אצלם בליגת הקיץ. הוא היה הרבה זמן ללא חוזה, עד שבסתיו חתם על חוזה עד לסיום העונה במכבי חיפה. מקל השתלב בקלות בקבוצה של מנג'ר פילדלפיה לשעבר, בראד גרינברג, והיה השחקן המצטיין של האלופה שבדרך. 32 דקות למשחק, 13.7 נקודות, 4.8 אסיסטים, סחיטת 3.5 עבירות, ו-2.6 ריבאונדים בעונה הסדירה נתנו לקבוצה החיפאית את המקום השני בליגה, ובפלייאוף מקל התעלה ל-13.1 נקודות, 6.8 אסיסטים, סחיטת 4.1 עבירות ו-2.7 ריבאונדים למשחק, כולל גמר מצויין (21 נקודות, 8 אסיסטים וסחיטת 7 עבירות ב-38 דקות מתוך 40).

תוך כדי העונה היה עניין מצד הרבה קבוצות NBA בגארד. אינדיאנה, אטלנטה, מילווקי, יוטה וטורונטו הוזכרו כקבוצות שמעוניינות באלוף וה-MVP המכהן של ליגת העל, אבל בסופו של דבר הוא חתם בדאלאס. יהיה מעניין לראות ולעקוב אחרי הישראלי השני בליגה הטובה בעולם (הוא יחתום רשמית בעשירי ביוני).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. אני זוכר שממש לא אהבתי אותו ואת ההייפ סביבו לפני כמה שנים. אני עדיין חושב שאז הוא לא היה טוב מספיק כדי לפתוח בנבחרת הלאומית.
    מה שראיתי השנה הייתה שחקן ששכלל לאמנות את הנשק הקטלני ביותר של רכזים שאינם אתלטי-על – פיק אנד רול. באופן ספציפי יותר, הוא למד לא להתחייב למהלך עד לרגע האחרון, מה שמקשה מאוד על המגן לחזות את הצעד הבא שלו. מהבחינה הזו הוא ממשיך דרכם של ענקים כמו סטיב נאש הנהדר, והברווז הטוב מכולם – מאיר טפירו.

  2. הוא מאוד התפתח פיסית השנה. הוא התחזק וזה יעזור לו להתמודד עם כל זוללי הסטרואידים באמריקה. שיהיה לו בהצלחה. בחור מוכשר.

  3. שיהיה לו רק בהצלחה
    יהיה מענין לעקוב אחריו 🙂

    עוד הוכחה שמעל לכול הכי חשוב זה האופי והמנטליות

    להמשיך להאמין כל הזמן, לא להאשים אף פעם אף אחד אחר בשום דבר.
    לא לוותר, להוכיח את עצמך ולנסות לשפר את עצמך כל הזמן.

    מגיע לו

  4. Il est rapporté que deux hommes accusés d'avoir volé. Dont un homme de 23 ans a été également chargé de transporter de grandes quantités peut être vendu\ Equipé de la fusée Orbital Sciences Corporation de "Swan" vaisseau spatial est monté sur Virginia chinois Puy ?le zone de lancement vers la Station spatiale internationale chocolat.
    vanessa bruno pas cher http://longchamps-pascher.seesaa.net/

כתיבת תגובה

סגירת תפריט