הקרב האירוני: בלאט ואולימפיאקוס מתארחים אצל ספרופולוס ומכבי תל אביב/ שי בוקר

 

מאמן יווני על הקווים של מכבי. מאמן ישראלי על הקווים של אולימפיאקוס. לא יכול להיות יותר אירוני מזה. מכבי תל אביב (12-9) תארח (הערב, 21:05) את אולימפיאקוס (9-12) כששתי הקבוצות מגיעות לאחר תבוסות וזקוקות לניצחון, בייחוד מכבי שנמצאת ניצחון מחוץ לטופ 8. מצד שני, היוונים נמצאים במקום החמישי בטבלה. קצת סטטיסטיקה, ראיונות וציטוטים ממסיבת העיתונאים, שחקן מפתח מכל קבוצה, שני מפתחות לניצחון לכל קבוצה, וההימור שלי למשחק הזה בהמשך הכתבה.

בשבוע שעבר מכבי תל אביב הובסה בבאסקוניה, 97-73, וראתה את רצף הניצחונות שלה נגמר בצורה כואבת במיוחד. גם היוונים הובסו בביתם על ידי ברצלונה 76-55 וקלעו רק 6 נקודות ברבע הראשון.

מכבי תל אביב צריכה להמשיך את המומנטום בבית שם לא הפסידה מזה חמישה משחקים רצופים. לפניכם המספרים במשחקים אלו:

בצד השני, היוונים הפסידו שלושה משחקי חוץ רצופים. לפניכם המספרים:

עכשיו לציטוטים ממסיבת העיתונאים לקראת המשחק.

על המשחק עצמו אמר מאמנה של מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס: "קצב המשחק מאוד חשוב. חייבים לשחק יותר טוב בהגנה, לנסות לאבד כמה שפחות כדורים, ולהיות חזקים בדברים הקטנים."

על התחושות לקראת המשחק מול האקסית, הוסיף המאמן: "הייתי ארבע שנים באולימפיאקוס, הצלחנו שם, זכינו בתואר היווני, שיחקנו בגמרים של היורוליג. אני מאוד שמח וקשור למכבי ת"א היום. אני מאוד גאה במה שהשגתי ביוון, אבל רוצה להצליח יותר פה."

על בלאט אמר: "בלאט מאמן אגדי, לא הצליח רק במכבי גם מחוצה לה. הוא הצליח בכל מקום שבו עבד. המשחק הוא לא ביני לבינו. הוא בין המועדונים."

לפני האימון יצא לי גם לשאול את ג'ון דיברתולומיאו מה מכבי צריכה לעשות כדי לעצור את ההגנה של היוונים:

@זכויות יוצרים שי בוקר

לאחר כשקבוצתו נחתה, דייויד בלאט סיפר לתקשורת על התחושות שלו ואמר שזה, "קצת שונה וקצת אירוני."

עכשיו נעבור לשחקני המפתח. כן, בשתי הקבוצות יש שמות גדולים ביניהם סקוטי וילביקין, טאריק בלאק, ג'רמי פארגו ועוד בצד הצהוב, ובצד האדום יש את ואסיליס ספאנוליס, גאורגיס פרנטזיס וניקולה מוליטינוב. לשתי הקבוצות יש הרבה שחקנים שיכולים להשפיע על המשחק, אבל בואו נתמקד בשני השחקנים שהם בשבילי שחקני המפתח.

מכבי תל אביב:

  • אלכס טיוס – הסנטר השני של הצהובים הרשים מאוד בינואר כשזכה ב-MVP של החודש. הוא תמיד אוהב לשחק נגד קבוצות גדולות. אני מאמין שהוא יקלע בספרות כפולות ויוסיף ארבע חסימות.

אולימפיאקוס:

  • נייג'ל וויליאמס-גוס – אהבתי מאוד לראות את השחקן הזה כשהיה בגונזגה בקולג'. שחקן חכם שעושה את הדברים הנכונים. במשחקים גדולים הוא אוהב להופיע. אם יופיע, אין לי כמעט ספק שאולימפיאקוס יכולה להקשות רבות על מכבי תל אביב ואף לנצח.

ועכשיו בואו נעבור לשני המפתחות לניצחון עבור כל קבוצה.

מכבי תל אביב:

  • הגנה – חובה! בשלושת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, מכבי תל אביב נותנת ליריב לקלוע 99.0 נקודות בממוצע למשחק. כדי שמכבי תנצח, זה חייב להיפסק.
  • שליטה בקצב – השליטה בקצב חייבת להתחיל בהגנה. כשמכבי רצה, היא טובה מאוד.

אולימפיאקוס:

  • להאכיל את ניקולה מוליטינוב בצבע – חובה! כן, בלאק וטיוס יתקשו להתמודד אתו כי יש לו יתרון גובה שכמעט תמיד בי לידי ביטוי.
  • לנצל את העובדה שמכבי תל אביב תחסר את דיאנדרה קיין – חובה! ספאנוליס, יאניס סטריילינקס ו-וויליאמס-גוס יכולים לעשות צרות צרורות לגארדים של מכבי, והם חייבים לעשות זאת כדי לנצח בתל אביב.

הימור: למרות שמכבי תחסר את קיין, ג'ונדי ויובל זוסמן ייקחו על עצמם להקשות על הגארדים של אולימפיאקוס ויהפכו את ההגנה להתקפה. משם ג'רמי פארגו, וילביקין וג'וני אוברייאנט כבר ישלטו במשחק. תוצאת המשחק? 73:85 למכבי תל אביב.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. לא הבנתי מה אירוני.
    מכבי תל אביב הצליחה למכור שקר שנקרא הקבוצה של המדינה.
    בכך הרבה את הענף והגבולות האחרות ,מכבי היתה קבוצה ואיגוד היא קבעה ושינתה את החוקים כך שמתאימו לה.
    היום זו קבוצה זרה , אירוני לא ממש , זו קבוצה שכרתה את הענף שישבה עליו עכשיו גם כאשר היא עושה דברים נכון היא בשיטת רגל.
    על הכוכבים הישראלים הצעירים שלה היום הדיון הוא מתי יעזבו לנבא …
    זו פשיטת רגל !
    בי בי מכבי תל אביב כבר לא במפה….

    1. מכבי לא שונה מקבוצות אחרות רבות באירופה שמלאות בזרים. אין אפשרות אחרות להצליח באירופה. מה שכן היא הייתה צריכה להתשתמש יותר בישראלים מוכשרים ולתת להם דקות מצעירותם כמו שעושה היווני עם זוסמן וצריך גם עם אבדיה, וכמו שעושות קבוצות רבות באירופה כולל הטובות ביותר.

  2. תודה שי.
    הצעה לייעול: הטבלאות שאתה מוסיף הן מאוד גדולות אבל מאוד ריקות, כי הכתב בתוכן קטן. מציע לך להגדיל את הכתב ואז זה לא ייראה כמו משבצת ריקה עם קצת כיתוב שקשה לקרוא אותו.

  3. טיוס קלע רק שתי נק' וחסם שלוש פעמים. בלאק עם 19 נק' ש-11 מהן ברבע האחרון מתוך 20 של מכבי. ויליבקין עם 17 נק' כשלפני סל הניצחון היו לו כמה החלטות לא טובות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט