אירועי דיומא – 13.12.2018: מחזור הסיום של הליגה האירופית

כדורגל

ליגה אירופית – מחזור 6

ברשותכם נתייחס רק למשחקים עם החשיבות מבחינת השלב הבא, עבור 2 הקבוצות המשתתפות, ולא בהכרח למשחקי הגדולות. כל התרחישים האפשריים זמינים כאן, במאמרו של מתן גילור.

20:00-ויאריאל-ספרטק מוסקבה (ספורט 2). משחק שבו ל-2 הקבוצות יש סיכוי לעלות. ויאריאל צריכה נקודה בשביל להבטיח את העלייה וניצחון במקום הראשון ואחרי ה-3:3 ביניהן ברוסיה המשחק הזה פתוח. ההתקפה של ויאריאל לא רעה בכלל אבל ההגנה המפוקפקת, בלשון המעטה, מציבה אותם קרוב מדי לקו האדום בליגה הספרדית. ספרטק עם נקודה בודדת משני משחקי החוץ שלה שהושג בתיקו בוינה וגם היא לא קבוצת הגנה דגולה, מה שמבטיח לא מעט שערים במשחק המסקרן הנ"ל. סביר שויאריאל תעלה.

20:00-ראפיד וינה-גלאזגו ריינג'רס. המשחק המקביל בבית של ויאריאל. גם כאן ל-2 הקבוצות יש סיכוי לעלות כאשר הריינג'רס של סטיבן ג'רארד חייבים ניצחון ותיקו יספיק לוינה שהשיגה 7 נקודות בתשעת משחקיה האחרונים. הריינג'רס לא דורסים את הליגה הסקוטית וניצחו את וינה בצורה משכנעת בגלאזגו, 3:1. באוסטריה הסיפור יכול להיות אחר.

20:00-בשיקטאש-מאלמו. בשיקטאש, אחרי פתיחת עונה מהוססת, ניצחו את גלאטסאריי ובמרחק נקודה מהמקום השני בליגה הטורקית (8 מבאשקשיר הראשונה שבדרך לאליפות). המשחק הקודם נגמר ב-2:0 למאלמו, אבל מאז מאלמו הדרדרו בכושר לפחות במסגרת האירופית. בהתחשב בכך שבשיקטאש לא הפסידה בארבעת משחקיה האחרונים וצריכה נקודה בשביל לעלות, קשה לראות את מאלמו יוצאת מהוודאפון פארק עם נקודות.

22:00-אולימפיאקוס-מילאן (ספורט 2). משחק חשוב. אם אולימפיאקוס מנצחת 0:2, 1:3 או בהפרש שעולה על שני שערים היא עולה על חשבון המילאנזים. הקבוצה של גאטוסו לא הרשימה בבית מול טורינו בשבת, אבל עם הפסד יחיד ב-9 משחקים מאז ה-28.10, במשחק נגד יובנטוס בו הורחק לה שחקן. אולימפיאקוס היא לא יובנטוס ולכן סביר שהקמפיין האירופאי של ביברס נאתכו יסתיים כאן, במיוחד בהתחשב בכך שהם רק במקום השלישי בליגה היוונית ובכך שהמשחק הקודם בין הצדדים נגמר ב-3:1 איטלקי.

הגדולות האחרות:

צ'לסי – הובטח המקום הראשון.

ארסנל – הובטח המקום הראשון.

ספורטינג ליסבון – הובטח המקום השני מהבית של ארסנל.

באייר לברקוזן – הובטחה העלייה (ניצחון מהמקום הראשון, תיקו יכול להוביל למקום השני. משחקים מול לרנקה שלא תעפיל בודאות).

ר.ב. לייפציג – צריכים הפסד של סלטיק לזלצבורג, אשר הבטיחה את המקום הראשון בלי קשר לתוצאות האחרות, לצד ניצחון שלהם כדי לעלות.

ריאל בטיס – הבטיחה עלייה. אם מילאן לא מנצחת תעלה ראשונה בודאות, אם כן תעלה שנייה במידה ותאבד נקודות.

איינטרכט פרנקפורט – המקום הראשון הובטח.

לאציו – הובטח המקום השני.

סביליה – חייבת ניצחון (או תיקו והפסד של סטנדרד ליאז') כדי לעלות. פוגשת את קרסונדאר שהבטיחה עליה בכל תוצאה ריאלית, קרי מצב בו הם לא מפסידים 0:4 או בהפרש של מעל חמישה שערים.

 

כדורסל

מכללות / עידו גילרי

3:00: (16) וויסקונסין [2-8] – סאוונה סטייט [7-3]

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות סקוטלנד – הסיבובים השלישי והרביעי:

קודם כל ברכות לרוקט רוני אוסליבן, שגבר בגמר אליפות בריטניה היוקרתית על מארק אלן, ובכך שבר את שיא הזכיות באליפות, בהעמידו אותו על שבע. מייד לאחר אליפות בריטניה נפתחה אליפות סקוטלנד. האליפות היא השלישית בסבב ה-Home Nations, ארבע האליפויות של האומות המרכיבות את בריטניה. כמו כל הסבב, מדובר באליפות חדשה יחסית, שנוסדה רק לפני שנתיים. רוקט רוני החליט לוותר על האליפות (אלן דווקא לא), וכך גם אלוף העולם מארק וויליאמס. אך מלבדם אפשר למצוא את כל שחקני הצמרת של הענף. אנו מצטרפים לאליפות בסיבוב השלישי (הטוב מ-32), שייערך בחלקו הראשון של היום, כשהסיבוב הרביעי (שמינית הגמר) ייערך בערב. הסיבובים הראשונים הביאו לנו כמה הפתעות, אופייניות לשלבים בטורנירים כגון זה (היות ומדובר בסה"כ בטוב מ-7). מפליאה יותר הייתה ההדחה של כמה מהכוכבים המקומיים בסיבוב הראשון, ביניהם נמצא את אנתוני מקגיל וסטיבן מגווייר. עוד בכירים שלא שרדו את הסיבובים הראשונים הם ניל רוברטסון, סטיוארט בינגהאם ובארי הוקינס. מבין המשחקים המעניינים של הסיבוב השלישי נוכל לראות את ג'ון היגינס מול יאן בינגטאו, את קיירן ווילסון מול ג'ו פרי ואת גרהאם דוט מול לוקה ברסל.  שידורים של הסיבוב השלישי ביורוספורט 2 ב-15:00 ואח"כ ביורוספורט, ושל שמינית הגמר ביורוספורט ב-21:00.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. אליפות העולם בשחייה בבריכות קצרות מתקיימת בימים אלו בהאנגז'ו שבסין (תאריכים 11-16 בדצמבר).
    היום יום התחרויות השלישי ויש שידורים ישירים בערוץ הספורט.
    בינתיים נראה שזה האמריקאים ואולי אחרי זה עוד מדינות. https://en.wikipedia.org/wiki/2018_FINA_World_Swimming_Championships_(25_m)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט