חילופים על הקווים/רועי ויינברג

12 מאמנים חדשים יהיו לקבוצות בשנה הבאה. כן, 40% מהקבוצות בליגה פיטרו מאמן, ו-7 מתוכן כבר מינו מאמן חדש, כולל העוזר הותיק של גרג פופוביץ', ג'ף הורנסק, וג'ייסון קיד, שמונה 9 ימים לאחר שפרש למאמן.


ברוקלין נטס

קיד
קיד. 9 ימים אחרי שפרש מכדורסל, הפך למאמן ראשי.

מאמן קודם: פיי ג'יי קרליסימו

מאמן חדש: ג'ייסון קיד

הנטס גם החליפו מאמן במהלך העונה-את אייברי ג'ונסון בפי ג'יי קרליסימו. קרליסימו נתן עונה טובה, של 19-35 (64.81% הצלחה), אך חוזהו לא חודש והנטס חיפשו מאמן חדש, לטווח רחוק.

ב-3 ביוני שחקן העבר הגדול של הנטס, המאבריקס, והרבה קבוצות אחרות, ג'ייסון קיד, הודיע על פרישה מכדורסל. כמו רוב השחקנים היה צפוי שיקח הפסקה מהמשחק, אך הוא חתם על חוזה כמאמן ראשי 9 ימים לאחר שפרש מכדורסל.

קיד חתם על חוזה של 3 שנים במועדון, והנטס מחפשים עוזר עם עבר כמאמן ראשי כדי שיסייע לקיד בצעדיו הראשונים כמאמן בליגה. אחד המועמדים זה מאמן הנטס מ-2003 עד 2010 (פוטר עקב 16 הפסדים רצופים מתחילת הונה), לורנס פרנק, מאמן דטרויט שפוטר לא מזמן.

קיד הוא המינוי המסקרן ביותר בקרב כל המאמנים. האם יוכל להעביר את כל הידע המקצועי וחוכמת המשחק שרכש ב-19 שנות NBA בצורה האידיאלית לשחקניו? יהיה מאמן טוב כפי שהיה כשחקן? הנטס יוכלו סוף סוף להגיע רחוק בפלייאוף? אין ספק שיש הרבה סימני שאלה בנושא זה


קליבלנד קאבלירס

בראון
בראון. יחזור לקליבלנד אחרי 5 שנים מוצלחות במועדון.

מאמן קודם: ביירון סקוט

מאמן חדש: מייק בראון

לקאבס הייתה עונה נוראית. 58-24, 29.3% הצלחה והמקום ה-13 במזרח, בין היתר עקב פציעות. קליבלנד, שנמצאת בתהליך בנייה מחדש, החתימה את המאמן שלהם מ-2005 עד 2010, מייק בראון, על חוזה של 5 שנים, תמורת 20 מיליון דולר, על חשבון ביירון סקוט, שמחזיק במאזן של 64-166 (27.82% הצלחה) ב-3 שנים במועדון.

בראון מקבל משימה לא קלה במועדון החדש-ישן, לאחר שאימן גם את הלייקרס בעונה שעברה ותחילת העונה. כמאמן מנוסה (7 שנות ניסיון בליגה ואליפות המזרח), הוא אחראי עם מנג'ר המועדון ,כריס גרנט, על בנייתו מחדש, והבחירה הראשונה בדראפט 2013 (אם תהיה בחירה או שתועבר), מהווה חלק מרכזי במשימה זו, השלמת הקבוצה של קיירי אירווינג ודיון וויטרס.

גם סקוט לא נשאר מחוסר עבודה לפי השמועות, והוא מועמד בכיר למשרת האימון בקליפרס, שם עשוי להתאחד עם שחקנו מהתקופה המשותפת בניו אורלינס, כריס פול.


לוס אנג'לס קליפרס

דוק ריברס
דוק ריברס. יעבור מבוסטון לקליפרס? מאוד יכול להיות שכן

מאמן קודם: ויני דל נגרו

מאמן חדש:

הקליפרס הגיעו למקום הרביעי במערב, עם מאזן מכובד של 26-56. לעומת זאת, הם עדיין לא הצליחו בפלייאוף והודחו בסיבוב הראשון. אולי זאת הסיבה לאי חידוש החוזה של ויני דל נגרו.

דל נגרו הוא עוד מאמן שחוזהו לא המשיך, ויש הרבה מאמנים שרוצים להחליפו כדי לאמן את כריס פול (שכעס על המועדון לאחר הפיטורים). המטרה המרכזית של הקליפרס בקיץ היא להשאיר את כריס פול, ואולי אפילו לצרף את הווארד למועדון (פרטים בחם מהתנור).

המועמד המרכזי לאימון הקליפרס הוא דוק ריברס, שאמר שזהו "תרחיש החלומות" שלו. היו שמועות שאמרו שהוא יביא איתו את קווין גארנט, אבל מה שניתן להגיד זה שהוא מעוניין בקליפרס, ולקליפרס יש עניין בו. עוד מועמדים לתפקיד הם ג'ורג' קארל וליונל הולינס, שאימנו את הנאגטס והגריזליס בעונה האחרונה בהתאמה, ביירון סקוט שאימן בעונה האחרונה את הקאבלירס, בראיין שואו (עוזר המאמן באינדיאנה) ונייט מקמילן, מאמן פורטלנד לשעבר.

כל השמות הגדולים רוצים את הקליפרס, ורק אחד יקבל אותם. המעקב אחרי המאמן החדש של הקליפרס יהיה מעניין, גם עקב כך שיש אופציה שהקבוצה תכנס לעידן חדש (בלי פול/עם פול והווארד).


דטרויט פיסטונס


צ'יקס
צ'יקס (מימין). נבחר על ידי ועדת האיתור של הפיסטונס, שהונהגה על ידי פיל ג'קסון.

מאמן קודם: לורנס פרנק

מאמן חדש: מוריס צ'יקס.

גם לדטרויט לא הייתה עונה נעימה, בלשון המעטה. 53-29, 35.4% הצלחה והמקום ה-11 במזרח. זה הספיק לג'ו דומארס וחבריו להנהלה בדטרויט כדי לפטר את לורנס פרנק, מאמנם, לאחר שנתיים של 54-94 במועדון.

הורכבה ועדת איתור בדטרויט על מנת למצוא מאמן חדש, שכללה את פיל ג'קסון. אותה ועדה בחרה (בתהליך שלקח כמעט חודשיים) במוריס צ'יקס, שחקן פילדלפיה ומאמן פורטלנד ופילדלפיה לשעבר, שב-4 השנים האחרונות היה עוזר מאמן באוקלהומה סיטי (מאזן של 286-284 בקריירה, 49.8% הצלחה).

פרטי החוזה של צ'יקס לא ידועים עדיין. הוא המאמן הרביעי ב-6 עונות בקליבלנד, וינסה להוביל המועדון בחזרה להצלחה, בסיוע הבחירה השמינית בדראפט. גם לורנס פרנק לא נשאר בלי עבודה, ורוב הסיכויים שיהיה העוזר הבכיר של ג'ייסון קיד בברוקלין.


דנבר נאגטס

קארל
קארל, מאמן העונה הראשון מאז 1966 שמפוטר מקבוצתו.

מאמן קודם: ג'ורג' קארל

מאמן חדש:

משהו לא טוב עובר בדנבר. המנג'ר המבריק, מסאי יוג'רי, עובר לטורונטו, מאמן העונה שהשיג 57 ניצחונות מפוטר (לראשונה מאז 1966 מפוטר מאמן העונה, וזה הכי הרבה ניצחונות שהשיג מאמן מפוטר), ושחקן מרכזי בקבוצה יהיה שחקן חופשי.

קשה להסביר את קבלת ההחלטות של דנבר, במיוחד לאור הפיטורים התמוהים, שייתכן ונבעו עקב ההדחה הסנסציונית בפלייאוף (דנבר הפסידה 4-2 בסיבוב הראשון, למרות זה שהייתה במקום השלישי במערב).

המועמדים המרכזיים שהוזכרו לתפקיד הם עוזר מאמן הפייסרס והלייקרס, בריאן שואו, ומאמן ממפיס, שפוטר גם הוא עקב סיבה תמוהה כלשהי, ליונל הולינס, והם מרואיינים לתפקיד בסוף השבוע הזה.

כנראה שקארל יישאר בליגה-הן הקליפרס והן הגריזליס הביעו עניין במאמן הותיק, ורוב הסיכויים שהוא ימשיך לאמן בליגה הטובה בעולם.


פילדלפיה 76'

קולינס
דאג קולינס. אחרי 3 שנים התפטר מפילדלפיה.

מאמן קודם: דאג קולינס

מאמן חדש:

אחרי המקום התשיעי במזרח, ומאזן סביר של 34-48, דאג קולינס החליט לפרוש בשנית (פרש גם ב-2003) מאימון כדורסל. אחרי שלוש שנים הוא התגעגע למשפחתו, ולא רצה להיות המאמן בתהליך הבנייה מחדש של הסבנטי סיקסרס.

קולינס, שהגיע לחצי גמר המזרח עם פילדלפיה, ימשיך במועדון בתור יועץ. בניגוד לדטרויט וקליבלנד, לפילדלפיה אין מאמן ראשי כרגע, אך דווח שהקבוצה רוצה למנות עוזר מאמן לתפקיד, ובין המועמדים יש את דיוויד פיזדייל (עוזר המאמן במיאמי), מלווין האנט (עוזר המאמן בדנבר), קלווין סמפסון (עוזר המאמן ביוסטון) וכריס ג'וגר (עוזר המאמן בממפיס). גם מאמן אלופת ליגת ההתפתחות, כריס פינץ', מועמד לתפקיד זה.

לפילדלפיה אין לחץ של זמן, וייתכן שיבצעו הבחירה בדראפט (הבחירה ה-11) ללא מאמן ראשי (בהנחה שבשבועיים הקרובים לא ימונה מאמן ראשי לסבנטי סיקסרס). איש מהמועמדים לא היה מאמן ראשי ב-NBA בעברו.


ממפיס גריזליס

ליונל הולינס
הולינס. למרות שהגיע לגמר המערב ול-56 ניצחונות, לא ימשיך בממפיס.

מאמן קודם: ליונל הולינס

מאמן חדש:

הפיטורים הכי תמוהים, יותר משל קארל, בעונת 2012/13. הולינס הגיע עם ממפיס למאזן שיא של 26-56 (68.3% הצלחה), והגיע איתם להישג השיא של המועדון אי פעם-גמר המערב ב-NBA, וכל זה העונה. למרות זאת, הגריזליס החליטו לפטרו לאחר 4 עונות משותפות ברציפות (הולינס אימן 7 עונות את ממפיס).
סיבה אפשרית לפיטורים ההזויים האלו היא ריב בין בעלי ממפיס, רוברט פראה (Pera), להולינס. זאת אחת מהסיבות ההגיוניות היחידות לפיטורים של מאמן כל כך מצליח (טכנית, אי חידוש החוזה), בנוסף לאי הסכמים על שכר וכיו"ב.

הגריזליס התחילו בחיפושים לאחר המאמן החדש, ובין המועמדים נמצאים העוזר של הולינס ב-4 השנים האחרונות (הוא כבר 6 שנים בממפיס), דייב ג'ורגר, מאמן העונה ג'ורג' קארל, ועוזר המאמן בשיקגו ומינסוטה אד פינקני. עוד שם גדול שהוזכר (בהנחה שיעזוב בוסטון כפי שמדווחות השמועות) הוא דוק ריברס, המאמן שלקח עם בוסטון אליפות ב-2007.
יהיה הרבה עניין בחיפוש אחר המאמן החדש של ממפיס, בין אם זה יהיה עוזר מאמן או מאמן גדול מהליגה, שינסה להשאיר את ממפיס בטופ 5 של הקבוצות הכי טובות בליגה.


שרלוט בובקאטס

קליפורד
קליפורד. יהיה לראשונה בקריירה מאמן ראשי.
מקור תמונה: USA טודיי

מאמן קודם: מייק דאנלאפ

מאמן חדש: סטיב קליפורד

למרות ששרלוט הכפילו פי 3 את מספר הניצחונות שלהם בעונה הסדירה (מ-7 ל-21), ועלו מהמקום ה-15 בשנתיים האחרונות למקום ה-14 במזרח, מאמנם לא ימשיך, ופוטר מתפקידו.
במקום למנות מאמן בעל שיעור קומה ועבר גדול בליגה שיוכל לסייע לקבוצה בבנייה מחדש, ג'ורדן מינה בשנית מאמן חסר ניסיון (כמו מייק דאנלאפ), סטיב קליפורד, עוזר המאמן לשעבר בלייקרס. יש לו רקורד של 13 שנה כעוזר בליגה, והוא הימור לא קטן לתפקיד.

לבובקאטס יש גם את הבחירה הרביעית בדראפט, שתסייע להם במידה והם לא יבזבזו אותה על שחקן שמתפתח מאוד לאט (ביסמרק ביומבו, מייקל קיד גילטריסט). ג'ורדן לקח עוד
סיכון, ונקווה שהפעם הגדול מכולם יקלע את זה. קליפורד חתם על חוזה של 3 שנים (שנתיים+אופציה של הקבוצה), והוא ירוויח 6 מיליון דולר מכל החוזה.


מילווקי באקס

דרו
דרו. עבר מאטלנטה למילווקי.
מקור התמונה: AOL NEWS

מאמן קודם: ג'ים בוילן

מאמן חדש: לארי דרו

בוילן, שהיה מאמן זמני עד לסיום העונה לאחר הפיטורים של סקוט סקיילס מהבאקס, הגיע איתם לפלייאוף (48-34, 46.3% הצלחה), אך סיים את חוזהו ולא המשיך, לאחר ההדחה המשפילה (4-0) בסיבוב הראשון.

לאחר שהבאקס הודיעו לבוילן שחוזהו לא ימשיך, הגיע הזמן לחפש מאמן חדש, ומי שנבחר זה לארי דרו, 3 ימים לאחר פיטוריו מאטלנטה. דרו אימן את ההוקס 3 שנים, ומחזיק במאזן של 102-128 (55.7%), והגיע איתם 3 פעמים לפלייאוף. הוא חתם על חוזה של 4 שנים, תמורת 10 מיליון דולר.

הבאקס רוצים לעלות מדרגה ממקומות 7-9 למקומות 4-6, והם חושבים שדרו הוא האיש. יכול להיות שהם צודקים, אבל במזרח המתחזק הם יהיו חייבים להחתים שחקנים בקנה מידה
גדול. דרו יביא איתו מספר עוזרי מאמנים לבאקס, כולל שחקן העבר ניק ואן אקסל ועוזרו באטלנטה בוב בנדר. כמובן שההוקס חייבים להחתים שחקן משמעותי בשוק השחקנים החופשיים/לבחור שחקן מעולה מהבחירה ה-16 בדראפט כדי להשתפר, אבל זה עניין אחר.


פניקס סאנס

הורנסק
ג'ף הורנסק. המאמן הראשי החדש של הסאנס.

מאמן קודם: לינדזי האנטר

מאמן חדש: ג'ף הורנסק

גם הסאנס עשו שינוי בתפקיד המאמן, לאחר שפיטרו את אלווין ג'נטרי במהלך העונה. גם ג'נטרי וגם המאמן הזמני, לינדזי האנטר, לא גרמו לקבוצה להצליח, והם סיימו במקום האחרון במערב עם מאזן של 57-27.

חוזהו של האנטר לא הפך לקבוע, והסאנס חיפשו מאמן חדש לטווח ארוך. שחקנם לשעבר (אול-סטאר של פניקס), שעבר בפילדלפיה וסיים בגדול את הקריירה ביוטה, ג'ף הורנסק, מונה לתפקיד, לאחר 5 שנים בצוות האימון של יוטה (מאמן קליעה במשך 3 שנים שהפך לעוזר מאמן במשך שנתיים).

הורנסק, שחתם על חוזה של שלוש שנים עם אופציה לשנה רביעית, תמורת 6 מיליון דולר. הורנסק יהיה אחראי, יחד עם הנהלת הסאנס, על בניית המועדון מחדש, בסיוע הבחירה החמישית בדראפט. הוא הביא צוות משלו (ג'רי סלצ'ינג מהוויזארדס, רוי רוג'רס מהפיסטונס ומארק ווסט, שהפך מחבר הנהלה לעוזר מאמן), והוא והסאנס מקווים שקריירת האימון שלו תגיע לסדרי הגודל של קריירת המשחק, ויהיה מעניין לעקוב גם אחרי עונת הרוקי של הגארד הותיק כמאמן ראשי.


אטלנטה הוקס

בודנהולזר
בודנהולזר. לאחר 19 שנים עם פופוביץ' בספרס יהיה פעם ראשונה מאמן ראשי.

מאמן קודם: לארי דרו

מאמן חדש: מייק בודנהולזר

אחרי 3 שנים ו-3 הגעות לפלייאוף של ההוקס, הם החליטו לפטר את לארי דרו (מי שהחליף את מייק וודסון והיה עוזרו למשך 6 שנים), למרות הגעה למקום השישי והסיבוב הראשון בפלייאוף (הפסידו ב-6 משחקים לפייסרס).

מי שיחליף את דרו, החל מסיום העונה, זה העוזר מאמן הבכיר בסן אנטוניו, מייק בודנהולזר. בודנהולזר לא שימש כמאמן ראשי של קבוצה בוגרת כל ימי חייו, אבל הוא עוזר המאמן בסן אנטוניו מ-1996 עד היום (כל תקופת גרג פופוביץ' במועדון ועוד שנה לפני), לאחר שנה בה שימש מומחה וידאו.

בודנהולזר לא עשה חפיפה מסודרת לתפקיד ולא החל לעבוד רשמית במועדון. הוא יתחיל כאשר יסיים את סדרת הגמר עם הספרס, ולכן תהליך הדראפט של ההוקס יעשה בלעדיו. זה הימור מושכל של אטלנטה, עקב כך שלמרות העובדה שההוקס היא הקבוצה הראשונה שיאמן, הוא 17 שנה עוזר מאמן של קבוצה שמאיימת על האליפות כבר 14 שנה, ומחזיק ב-4 טבעות אליפות. כמו כן הוא למד מהמאמן הטוב ביותר בליגה, גרג פופוביץ'. גם כאן יהיה מעניין לראות איך בודנהולזר יסתדר בלי פופ, לראשונה ב-16 השנה האחרונות.


סקרמנטו קינגס

מאלון
מייק מאלון. ישמש לראשונה כמאמן ראשי בסקרמנטו.

מאמן קודם: קיית' סמארט

מאמן חדש: מייק מאלון

לקינגס הייתה עונה בינונית, עם מאזן של 54-28 והמקום ה-12 במערב. זה הספיק להנהלת הקינגס החדשה כדי לעשות שינויים, ולהעיף את ג'יוף פטרי (מנג'ר המועדון) וקית' סמארט מהקבוצה.

מי שבא במקום סמארט הוא מייק מאלון, מומחה ההגנה של גולדן סטייט והקאבלירס של לברון, שמכיר את ההנהלה מתקופתה בגולדן סטייט (ראנדיב ולייקוב היו בעלי הווריורס בעבר). בשנים הקודמות מאלון הוזכר כמאמן למספר קבוצות, אך זה לא יצא לפועל, ובסקרמנטו הוא יהיה לראשונה מאמן ראשי.
יהיה מאוד מסקרן לראות האם סקרמנטו תוכל לקפוץ מדרגה תחת הנהגתו של מלון, או שהוא מסוגל להיות רק עוזר מאמן בליגה ותו לא.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. תודה על מאמר מושקע מאד. כמה שיותר מהר ימולאו המשבצות, כן יהיה טוב יותר לקבוצות. המאמן החדש של אטלנטה הוא תוספת מצויינת לקבוצה!

  2. הNBA משתגע. כל כך הרבה חילופיי מאמנים אני לא זוכר. עוד נדבך מדכא מאוד בהתמעטות מעמד המאמן וחוסר הסובלנות לגדילה טבעית.

  3. מצויין , סיקור ממש טוב
    מישהו יכול להסביר לי מה הסיפור עם נייט מקמילן ? הוא לא שווה קבוצה ? בירון סקוט לקליפרס נראה לי מעולה.
    ג׳יסון קיד נכנס למשבצת שלא עבורו , יהיה מאמן מצויין אבל להגיע לנטס עם ויליאמס הנבזה שכבר אחראי לפיטורין של 2 מאמנים.
    יש לי הרגשה שהורנאסק יהיה הפתעה מרעננת
    סקרנמטו סיפור עצוב , כל עוד קאזינס שם העסק נפיץ מאוד
    נראה לי שקרל יכול להצליח בפילדלפיה , יכול להתאים כמו כפפה

  4. מנחם הצעה לפוסט, אחרי ששמענו על הפופואנדפו וכו', אלו אלופות התקשו ביותר עד לטבעת? האם הייתה אלופה שעברה 6 או 7 משחקים בכל הסדרות? ואלו הצליחו ביותר? וכן על זו הדרך

  5. הפיטורין של הולינס ממש לא תמוהים בגלל שהוא בכלל לא פוטר…

    והסיבה שריברס אולי יגיע עם גארנט או אפילו גארנט ופירס, זה שהוא עדיין תחת חוזה בבוסטון, והסלטיקס ידרשו עבורו פיצוי.
    ולפחות כרגע, השמועות אומרות שהדרישה שלהם לפיצוי עומדת על טרייד של גארנט ופירס תמורת ג'ורדן, בלדסו, ובאטלר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט