טייגר וודס נגד ופיל מיקלסון – גולף ראש בראש בחג ההודיה על 9 מיליון / יוני יצחק

טייגר נגד מיקלסון – האוהבים והשונאים – על 9 מיליון ירוקים!

ראש בראש על 9 מיליון – דבר חדש לחג ההודיה להתחרות בפוטבול / מאת יוני יצחק

 

לכל ענף ספורט יש כידוע את אותה תקופה במהלך השנה, שאין בה התרחשות של ממש והיא משעממת למדי. מנחם לס כתב פעם – כמדומני בקיץ של 1961 או 1962 ב'חדשות הספורט' על תקופה שבה לא היה לו על מה לכתוב  שהוא מרגיש כמו ב-"עונת המלפפונים". כשנשאל כיצד הביטוי קפץ לו לראש הוא הסביר שזה היה בעת נסיעה מווסטר לקנט, אוהיו, וכשעבר לצד שדה מלפפונים שלא נגמר הביטוי קפץ לו לראש. מאז זה נקלט (את הכחול אני כתבתי, מ.ל).

אז גם בענף הגולף ישנה 'עונת מלפפונים', במיוחד בסבב ה – PGA האמריקאי, קיימת תקופה שכזו, שתחילתה בחודש אוקטובר (הסיום הרשמי של הסבב לאותה שנה עם גמר פלייאוף ה –   FEDEX CUP ותחרות הריידר קאפ/presidents cup כל שנה לסירוגין), וסיומה בחודש ינואר עם חידוש טורנירי הסבב בארה"ב (שמתחיל בהוואי החמימה). בין לבין מתקיימים טורנירים "זניחים" יחסית של הסבב מחוץ לארה"ב, שאינם מושכי עניין באופן מיוחד, או שמדובר בטורנירים במסגרת זכאות להשגת/שמירת ה – Pga Card לעונה הבאה בסבב (qualification) – חלקם יהיו הרוקיס' החדשים בסבב.  לעיתים מתקיימות בשלב זה של העונה תחרויות צדקה/ראווה למיניהם (למשל, של הזמר ג'ייסון טימברלייק, שחקן גולף מחונן בפני עצמו) – נחמדות ככל שיהיו, אך ללא עניין מיוחד.

אלא שהשנה נחתה אלינו, ממש באמצע השממה, התמודדות לא צפויה בין שני אייקונים/living legends/טייקונים (כל התשובות נכונות) – הלוא הם טייגר וודס ופיל מיקלסון.

ביום שישי, במסגרת סוף השבוע של חג ההודיה, בשעה 22:00 שעון ישראל, יעלו ויבואו וודס ומיקלסון לתחרות ראווה, אחד על אחד, כאשר המנצח יזכה בפרס צנוע של תשעה (!) מיליון דולר.

 

המקום: . Shadow Creek golf course, Las Vegas חצי שעה צפונית מהסטריפ המפורסם, שוכן מסלול גולף מופלא, שנפתח בשנת 1990, וכולל אלפי עצי אורן, גדוש בצבע ירוק, באגמים וערוצי מים, עד כדי כך שלא ניתן להאמין שאתה נמצא…. במדבר. כיום המגרש נמצא בבעלות MGM  Resorts, לאחר בתחילה היה שייך למלון Wynn הידוע.

 

(שדו קריק גולף קורס)

האסוציאציה הראשונה שעולה אצל רובנו לשמע המושג (PAY -PER-VIEW (PPV היא בדר"כ קרבות האיגרוף במשקל כבד או תחרויות WWE למיניהם. אם תרצו להיפרד מסכום סמלי של 19.99$, יחד עם מיליוני צופים אחרים בעולם, גם אתם תוכלו לצפות בסוג אחר של קרב במשקל כבד…

בצד אחד של הזירה, פיל מיקלסון, המכונה Lefty,  הבחור החביב עלי אדמות עם החיוך שלא יורד מהפרצוף, השחקן שהפיח תקווה בשחקני הגולף "המושמצים" מאז ומעולם, הם השמאליים:

הפך לשחקן מקצוען בשנת 1992 ומאז זכה ב – 43 ניצחונות ב – pag tour, מתובלים ב- חמש זכיות בטורנירי מייג'ור: שלוש פעמים אלוף המאסטרס, אליפות בריטניה הפתוחה ואליפות ה – pga. תוסיפו לזה עוד תשע זכיות בטורנירים מחוץ לסבב הרשמי ותקבלו אחד מהשחקנים המעוטרים ביותר בענף מעולם וקנדידט מצוין להיחשב אחד מעשרת הגולפאים הטובים אי פעם בתבל. ביקשתם עוד נתון לרזומה? קיבלתם: רווחים מצטברים מזכייה  והשתתפות בתחרויות למעלה מ- 88,000,000 דולר כאשר סייעו לכך 193 פעמים בהם סיים ב – top-10 מתוך 595 תחרויות בקריירה המקצוענית. אחוזי הצלחה לא רעים בכלל, בלשון המעטה. ניצחון אחרון: בחודש מרץ השנה באליפות מקסיקו הפתוחה, שסיימה בצורת ארוכה מזכייתו בבריטיש אופן בשנת 2013.

ובצד השני ממתין מי שנחשב בעיני רבים, בעצם בעיני כולם, לשחקן הגולף הטוב ביותר אי פעם ואשר הספיק להפוך במרוצת השנים האחרונות גם לסוג של טיפוס שנוי במחלוקת (bad boy), טייגר וודס:

80 זכיות בסבב הקשה עולם, מתוכן 14 זכיות בטורנירי מייגו'ר (ארבעה מאסטרס, שלוש אליפויות ארה"ב, ארבע אליפויות בריטיש אופן וארבע אליפויות pga) בין השנים 1997 – 2008. עבר לפי הערכות סף הכנסות של 1.8 מיליארד הדולר מזכיות, חסויות, מיזמים ופרסומות במשך השנים. זכייתו בטורניר האחרון של פלייאוף פדקס, בתום עונה מצוינת שבה הזכיר מדוע נחשב לגדול מכולם, שמה חותמת על אחד הקאמבקים הגדולים והמוצלחים ביותר בספורט המקצועני אי פעם – אולי הגדול שבהם. ובמקרה שלו אפשר להפליג בתיאורים וברזומה בלי סוף אז נעצור כאן.

אין ספק, שטייגר וודס נחשב בזמנו, ועדיין היום, לשחקן הפופולארי ביותר, זה שמעיף את הרייטינג מעבר לתקרה בכל טורניר בו הוא נוטל חלק. האהדה לטייגר נובעת בעיקר בשל כישרונו הייחודי, הצלחותיו הפנומנאליות ושליטתו הבלתי מעורערת במשך שנים בסבב – אך הרבה פחות בשל אישיותו. כל מי ששיחק או מכיר קצת את משחק הגולף יודע ששליטה אבסולוטית בענף, כפי שהייתה לטייגר למעלה מעשור, היא אחת לשניים – שלושה דורות, אם בכלל. סוג של מייקל ג'ורדן בכדורסל – עכשיו תכפילו פי מאה.

 

לעומתו, מיקלסון הצליח במשך השנים לרכוש אהדה אדירה, שנייה אולי רק לוודס, באמצעות שילוב של כישרון גולף עצום (נחשב לאחד אמני החבטות הגדולים ביותר אי פעם, במיוחד מהמרחקים הקרובים ל – green וממצבים מסובכים), הצלחות מוכחות, כריזמה בלתי נגמרת, אישיות ואיש משפחה למופת. וכמובן אי אפשר בלי סימן ההיכר מספר אחת שלו – חיוך ועוד חיוך ועוד חיוך. במשך שנים רבות זכה מיקלסון בתואר המפוקפק של השחקן הטוב ביותר בסבב, שחסרה לו זכייה בטוניר מייג'ור, עד שבשלב מסוים כבר הפך מושא ללעג ורחמים, לאחר שעבר אינספור מפחי נפש ברגעי האמת. זכייתו הראשונה בטורניר המאסטרס, בשנת 2004, הייתה אחד הרגעים המרגשים והאדירים ביותר שנצפו אי פעם במגרש הגולף היוקרתי בתבל, ומאז גם ירד לו סופית הקוף מהגב עם זכייה בארבעה מייג'ורס נוספים.

פיל וטייגר- שהמשותף להם הוא הכישרון והצלחה עולמית במשך שני העשורים האחרונים, אך הניגודיות באישיותם כל כך גדולה.

היית מצפה משני שחקנים, שהיו שותפים במשך עשרים שנה לנבחרות ארה"ב השונות, ושיחקו יחד בכל כך הרבה תחרויות, ליחסי חברות קרובים או לכל הפחות ליחסי ידידות. זה לא היה המקרה בין טייגר למיקלסון אשר קרירות ויריבות אפיינה את היחסים ביניהם, יש שיגדירו אפילו כיחסי שנאה. אך טייגר וודס, בגרסתו החדשה, נראה חביב וידידותי יותר מאי פעם, קרוב לוודאי תוצאה של בגרות נפשית והכרה כי גם הצלחתו בטופ העולמי אינה מובנת מאליה ובהחלט יש לה צפי לפג תוקף . האמת שגם יותר קל להתיידד עם מישהו שתשעה מיליון דולר מחכים לך מעבר לפינה…

מעבר לסכום הזכייה המטורף, תחרות הראווה צפויה לספק לנו גם "התערבויות" בין השחקנים תוך כדי משחק, למשל מכת הפתיחה הארוכה ביותר, המכה הקרובה ביותר לדגל וכו'. כך למשל, עוד לפני ירית הפתיחה וכדי "לחמם" את האווירה, הספיקו השחקנים להתערב על 200,000$ האם מיקלסון יצליח לסיים את גומה מס' 1 ב"בירדי" (מכה אחת מתחת לתקן של הגומה). כדי לקרר קצת את האווירה, סוכם בין השחקנים שכל סכומי הזכייה בהתערבויות הצדדיות יתועלו למטרות צדקה.

התחרות תיערך ללא קהל, מלבד מספר מוזמנים, אך הבידור לצופים מובטח כבר שעה לפני פתיחת תחרות כאשר צ'ארלס בארקלי, שלמזלו היה שחקן כדורסל קצת יותר טוב מגולפאי (באנדרסטייטמנט), וסמואל ל. ג'קסון, שלמזלו הוא גם שחקן קולנוע מעולה וגם גולפאי מצוין, יחממו את העניינים.

והרי התחזית

ממקום 668 חזר טייגר המחודש עד למקום ה – 13 בדירוג העולמי, לאחר ששנת 2018 והקאמבק הנוכחי האירו לו פנים. רק להזכיר שניסיונות קאמבק קודמים נחלו כישלון חרוץ והסתיימו בדר"כ בניתוח נוסף. זכייתו האחרונה בסבב, לאחר חמש שנים ללא ניצחון, ושבע top-10 בשנת 2018 מציבים את טייגר בעמדת זינוק מעולה לקראת עונת 2019 והציפיות של כולם בשמים: האם טייגר יתקרב לשבירת שיא נצחונות המייג'ורס שעומד על 18 ושייך לאגדה – ג'ק ניקולאס? טייגר הוא ללא ספק אחד מהשחקנים התחרותיים ביותר, בוודאי שהבחור עם החיוך המעצבן עומד מולו.

פיל מיקלסון, על אף שממוקם בדירוג העולמי במקום ה – 27, נמצא בדמדומי הקריירה. ממרום 48 שנותיו, מיקלסון עדיין מועמד לנצח בכל תחרות, אך ברור שהביצועים הם לא מה שהיו והופעתו בתחרות הריידר קאפ בחודש ספטמבר הייתה, לצערו, דוגמא לכך. אפשר וצריך להניח שהמוטיבציה של מיקלסון תהיה בשמים – בכל זאת, לא כל יום אפשר לנצח את טייגר ואם אפשר על הדרך לערער לוודס את הביטחון לפני שהעונה מתחילה, אז למה לא בעצם.

אך מכיוון שכבר חזרתי והדגשתי בעבר, שביום נתון בגולף הכל אפשרי וכל תוצאה יכולה להילקח בחשבון, ומכיוון שהשחקנים לא ירצו כנראה שהתחרות תסתיים מוקדם מהצפוי (הרי מיליוני אנשים משלמים במיוחד לצפות בשידור והפרס מקורו בספונסרים), אתן לטייגר ניצחון קטן 1&2, כלומר ניצחון בגומה ה – 17.

*****

היום נודע שמיקלסון 'התערב' $100,000 עם עצמו שהוא יעשה BIRDIE בחור הראשון. ואז הוסיף עןד התערבות בסך 100,000$ שהוא ינצח את וודס. אם הוא ינצח – הוא מנדב את הכסף למטרות צדקה. אם הוא מפסיד? אז המנצחת היא אגודת 'מטרות הצדקה' שנגדה הוא התערב.

מי שמרקחם על PAY PSAR VIEW על ה-9 מיליון, אז אל תדאגו: ההכנסות מפיי-פר-וויו יעלו על 30 מיליון דולאר!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. זאת לא רק מלחמה בין טייגר למיקולסון אלא גם בין הפוטבול לגולף בקשר לרייטינג של זה מול זה. אני לא בטוח שהפוטבול ינצח (אני מדבר על אחד-נגד-אחד: מה הרייטינג בזמן הגולך נגד אותו זמן בפוטבול. אני מאמין שהגולף ינצח)

  2. עד כמה שאני מת על שניהם אני מתקשה להתלהב בלשון המעטה מהעימות הזה. מרגיש לי כמו מסחטת כסף יותר מתחרות גולף אמיתית.
    בוא נגיד שאני אשמח מאד לראות את אותו עימות בדיוק רק בקבוצה האחרונה ביום ראשון מסוים באפריל.

  3. כמה כסף נשפך על משחק ראווה, שיהיו בריאים כולם. המפסיד מקבל משהו? כי אם הוא גם מפסיד בכמה התערבויות צדדיות, הוא עוד יכול לחזור הביתה במינוס, רחמים עליו

  4. לגבי הביטוי "עונת מלפפונים". אמנם לס חשב על זה ליד שדה מלפפונים אך למעשה קדמו לו בהרבה בביטוי זה או דומה:
    https://he.m.wiktionary.org/wiki/%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A4%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D
    https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A4%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D

  5. גם לי אמרו שבאירופה מישהו השתמש בזה במאה ה-18 אבל לא בצורה שאני השתמשתי בה. אני בכל אופן לא ראיתי, לא שמעתי, ולא קראתי על שום 'עונת מלפפונים' בעברית לפני כן כשהביטוי עלה לי לראש.
    תאמין לי שכלל לא איכפת לי למות מבלי שאקבל קרדיט על 'עונת המלפפונים' לתאר עונה מתה בספורט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט