אירועי דיומא – 10.11.2018: סופר קלאסיקו בגמר גביע הליברטדורס, הדר קלאסיקר, מכבי ת"א מול חולון

כדורגל

ליגת העל – מחזור 10 / מתן גילור:

16:00 מכבי נתניה-מכבי פתח תקווה (ספורט 4). איך התהפכו היוצרות? אחרי שפ"ת פתחה את העונה מצוין ונדבקה לצמרת ונתניה כבר ירדה למקום האחרון, במחזור הקודם נתניה ניצחה את רעננה בחוץ 2:1 ועקפה את פ"ת בדרך למקום השישי עם 13 נקודות. פ"ת הפסידה בביתה לק"ש 1:0 וירדה למקום השביעי עם 10 נקודות.

18:00 הפועל חיפה-בני יהודה תל אביב (ספורט 5 לייב). בהפועל נושמים לרווחה אחרי שהקבוצה הצליחה לבלום את ההתדרדרות עם ניצחון שני העונה 3:0 גדול באשדוד, מה שהעלה את הקבוצה למקום השמיני עם 9 נקודות. בני יהודה, זולת ירידה העירונית בצהוב, היא הקבוצה החמה בליגה. את ההפסד היחיד היא רשמה במחזור הראשון ובמחזור הקודם ניצחה את חדרה 0:2 מה שהותיר אותה במקום השלישי עם 16 נקודות. אבוקסיס בינתיים מצליח להוציא מהסגל שלו רמה גבוהה יחסית למחוזותינו ותוצאות נפלאות.

18:15 הפועל תל אביב-הפועל רעננה (ספורט 4). שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסד, שמבחינת ת"א הוא כבר סוג של משבר, כשהיא עם שני הפסדים רצופים ולא ניצחה מאז המחזור השני. במחזור הקודם הפועל ת"א הפסידה בב"ש, אחרי ששבוע שני ברציפות איבדה יתרון. רעננה, כאמור, הפסידה לנתניה. שתי הקבוצות אמנם במצב לא טוב, אבל עדיין מעל הקו האדום. ת"א בזכות הפרש שערים עם 8 נקודות ולרעננה נקודה נוספת מקום אחד מעליה.

20:30 הפועל חדרה-מכבי חיפה (ספורט 4). נראה שהרוח מהמפרשים של חדרה קצת יצאה לעומת תחילת העונה, כשהקבוצה הפסידה בשניים מתוך שלוש המחזורים האחרונים. לשמחתה, היא פוגשת קבוצה שלא רק שגם הפסידה שניים משלוש המחזורים האחרונים, אלא מגיעה מתחתית הטבלה ואחרי זעזוע בדקות החלפת רוב הצוות המקצועי ואבדן יתרון ביתי בדרך להפסד 2:1 לבית"ר ירושלים. חדרה עדיין במקום השני, אך אם בני יהודה תנצח היא תהיה חייבת לקחת נקודות בשביל לשמור עליו. מכבי עם 9 נקודות במקום תשיעי, אבל רק נקודה מעל הקו האדום. דוס סנטוס ככל הנראה יעדר בגלל פציעה ואזולאי ייעדר בוודאות בגלל צבירת כרטיסים צהובים.

גמר גביע הליברטדורס – משחק 1 / דוד "פאקו" סעדה:

*המלצת צפייה* 22:00: בוקה ג'וניורס-ריבר פלייט (ספורט 1). עם כל הכבוד למשחקי הליגות האירופיות, המלצת הצפייה החד משמעית בסוף השבוע הזה שייכת לדרום אמריקה, למשחק הראשון של גמר גביע הליברטדורס. גמר אליפות הקבוצות של דרום אמריקה הוא ייחודי השנה מכמה היבטים. מדובר בשנה האחרונה בה ייערכו המשחקים בשיטת בית חוץ, כאשר בשנה הבאה הגמר ייערך במגרש ניטרלי. אלא שהסיבה האמיתית להמלצת הצפייה היא זהות הקבוצות המשתתפות – בוקה ג'וניורס וריבר פלייט. בכל 58 שנות המפעל הזה, זוהי הפעם הראשונה בה הגמר מפגיש את שתי הקבוצות ל"סופר קלאסיקו", למה שכבר מכונה "משחק המאה" בדרום אמריקה. העובדה ששני המשחקים ייערכו על אדמת ארגנטינה מכניסה כמובן את המדינה כולה לטירוף מוחלט. הכרטיסים למשחק היום בבונבונרה, כמו גם אלו בעוד שבועיים במונומנטאל, אזלו כבר מזמן, והמחירים שלהם בשוק השחור האמירו לרמות היסטריות. מובן גם שבשני המשחקים תיאסר הכניסה לקהל אורח, לאחר שורה של תקריות אלימות בעבר. לא היה חסר הרבה כדי שהקבוצות לא ייפגשו השנה, לאחר שריבר ניצחה את האלופה המכהנת גרמיו הברזילאית, מפנדל מעורר מחלוקת (שנקבע ע"י VAR) בדקה ה-88. גם גז'ארדו המאמן נתפס כשהוא מתדרך בצורה לא חוקית את עוזרו מהיציע, והוא גם היום לא אמור לשבת על הקווים. שתי הקבוצות פתחו את העונה המקומית בצורה צולעת, כשבוקה האלופה עומדת במקום השמיני בליגה וריבר בעשירי, לאחר כמעט חצי עונה. מבין השחקנים הבולטים בשתי הקבוצות, אפשר לציין בבוקה את קשר נבחרת ארגנטינה כריסטיאן פאבון, את החלוצים רמון אבילה ודאריו בנדטו, וכמובן גם את קרלוס טבס הוותיק. אצל ריבר צריך לציין קודם כל את השוער המצויין פרנקו ארמני, וגם את הקולומביאנים חואן קינטרו ורפאל בורה.

בונדסליגה – מחזור 11 / רועי ויינברג

16:30-ורדר ברמן-בורוסיה מנשגלאדבך. 2 קבוצות שנמצאות במאבק על הכרטיס לאלופות. ההתקפה של ברמן בכושר נהדר וגם זאת של גלאדבך, מה שמבטיח משחק לא רע בכלל שיכול ללכת לכל כיוון בהתחשב בכושר הזהה של שתי הקבוצות.

19:30-המלצת צפייה:בורוסיה דורטמונד-באיירן מינכן (ספורט 1). אחרי הסופר קלאסיקו בארגנטינה זה המשחק של השבת. דורטמונד מגיעה לראשונה מאז 2012 למשחק כמוליכה ומשחקת כדורגל מצויין עם 30 שערים בעשרה משחקים ו-5 ניצחונות מששת משחקי הליגה האחרונים. מעניין לראות איך ההגנה הוותיקה של מינכן, שיצא מהמשברון שהיה לה באוקטובר, תתמודד עם המהירות והגיוון של המארחים.

 

כדורסל

ליגת העל – מחזור שישי / יאיר זעפרני

20:30: מכבי ת"א (1-4) – הפועל חולון (1-4) – הליגה הישראלית מתחילה לקבל צורה והצורה הזו מזכירה באורח פלא את הצורה של השנה שעברה. בצמרת יש ארבע קבוצות עם 80% אחוזי הצלחה – מכבי ת"א, הפועל ירושלים והפועל חולון שהיו בצמרת בשנה שעברה והקבוצה הנהדרת של גלבוע/גליל שאמנם הורתה בחטא (לא נשכח חיים אוחיון) אבל גם השנה היא מספקת כדורסל מדליק ומעורר השראה.

ומכיוון שכך, המשחק הערב בין האלופה, מכבי ת"א למחזיקת הגביע מחולון בהחלט אמור להיות אחד המשחקים המעניינים העונה. מכבי ת"א מגיעה למשחק עם רצף של שלושה הפסדים בכל המסגרות, כולל הפסד בכורה בליגה לגלבוע/גליל כשה'תצוגה' ביום חמישי מול מכבי ת"א בהחלט הייתה מאכזבת. מכבי ת"א גם סובלת מפציעות ושוב תחסר את טריק בלאק כשסקוטי וולבקין אמנם בסגל למשחק אבל לא ברור אם יתלבש. קנדריק ריי לא נרשם למשחק ואילו רמון סשנס, הרכש החדש נשאר בינתיים על אזרחי עד שיתאקלם יותר.

גם חולון ספגה תבוסה באירופה השבוע מול קבוצה ספרדית כשטנריפה גברה עליה 52:84 במשחק שנערך באיים הקנאריים. עם זאת, חולון חסרה במשחק את קליף וויאט וטי.ג'י קליין ושניהם אמורים לשוב בשורות הקבוצה שהסתדרה גם בלעדיהם ברוב שלבי המשחק בו ניצחה את הפועל ת"א בשבוע שעבר. חולון אוהבת לנצח בהיכל ותקווה לעשות זאת גם הערב. אנחנו נקווה להרבה אקשן.

כדורסל מכללות / עידו גילרי:

סירקיוז (16) – מורהד סטייט

מישיגן (19) – הולי קרוס

וילאנובה (6) – קוויניפיאק

פרדו (24) – בול סטייט

גונזאגה (3) – טקסס סאות'רן

 

תוצאות משחקי אתמול:

קנטקי (2) 71 – סאות'רן אילינוי 58  קוויקלי וג'ונסון עם 15 כל אחד.

טנסי (6) 87 – לואיזיאנה 65  גרנט וויליאמס עם 31 סקופילד עם 15 נק' 7 אס'ו-7 ריב'.

אילון 67 – צפון קרולינה (8) 116  נאסיר ליטל עם 21 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-20 דקות .

וירג'יניה טק (15) 87 – גרדנר ווב 59 ניקיל אלכסנדר-ווקר ואייזאה ווילקינס (הבן של) עם 21 נקודות כל אחד.

קלמזון (22) 71 – צפון קרוליינה סנטרל 51

מיסיסיפי סטייט (18) 95 – אוסטין פי 67 האחים וותרספון עם 21 ו-19 כל אחד לבולדוגס.

קנזס סטייט (12) 56 – קנישו סטייט 41 וויד ובראון עם 15 כל אחד לווילדקאטס

לואיזיאנה סטייט (23) 97 – צפון קרוליינה גרינסבורו 91

מערב וירגיניה (13) 94 – באפאלו 99 המאונטנירס מופתעים במשחק הפתיחה שלהם ונכנעים ל-43 נקודות של סי ג'יי מסינבורג

אורגון (14) 81 – איסטרן וושינגטון 47  בול בול עם משחק מצוין של 23 נקודות 12 ריבאונדים ו-4 חסימות

אובורן (11) 88 –  וושינגטון (25) 66  צ'ומה אוקקה עם 19 נק' ו-10 ריב'.

נבדה (7) 83 – פסיפיק 61 קיילב מרטין עם 22 נק' ו-6 ריב'. אחיו התאום קודי עם 11 נק' ו-10 אסיסיטים.

יו סי אל איי (21) 91 – לונג ביץ' סטייט 80 שישה בספרות כפולות אצל הברויינס בראשות ווילקס ובראון עם 17 כל אחד.

 

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

הגראנד פרי הברזילאי – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בברזיל. שידור בספורט +5 ב-19:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר אלוף האלופים – חצי הגמר

21:00: מארק אלן-קיירן ווילסון

חצי הגמר הראשון בין רוני אוסליבן לשון מרפי התנהל בשליטתו של אוסליבן. רוקט רוני המשיך באותה היכולת שראינו ממנו במשחקים הראשונים, כאשר הוא מסיר מדרכו בקלות את יריביו, וכך עשה גם לקוסם, שייפרד מתוארו מהעונה שעברה.

חצי הגמר השני היום, בין מארק אלן לקיירן ווילסון, הוא אולי המשחק המעניין ביותר שיכולנו לקבל בטורניר הזה. מדובר בשני שחקנים שההישגים שלהם שלהם לא שיקפו את היכולת האמיתית שלהם – עד לשנה האחרונה, בה הם נמצאים בכושר פסיכי. אלן זכה רק בשבוע שעבר באליפות הבינלאומית, וגם בסיבוב הראשון הוא לא נאלץ להתאמץ מדי על מנת לעלות לחצי הגמר מול שחקנים כהוקינס ורוברטסון. ווילסון הצליח סוף סוף לזכות בתאריו הראשונים (שניים במספר) בתחילת העונה, ובדרך לחצי הגמר הוא השפיל את אלוף העולם מארק וויליאמס ואת ג'אד טראמפ. ההתנגשות בין שני השחקנים המצויינים האלו צפוייה להיות מבטיחה מאד. לינק לשידור.

 

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. הלילה הגדול של בואנוס איירס
    לפני המון שנים הייתי עוקב אחרי הליגה הארגנטינית עם השידורים המעולים של יהודה ארם בערוץ הספורט
    ריבר נגד בוקה זה משחק שאי אפשר להסביר במילים את המשמעות שלו
    עם כל הכבוד לקלאסיקו ומשחקי דרבי זה המשחק הכי נפיץ בכדורגל העולמי
    הרמה לא תהיה גבוהה בהכרח אבל לפעמים אפשר לשים עין על שחקן צעיר שיפרוץ באירופה
    אני מקווה שיהיה צדיק שיפנק עם לינק בתגובות שלא אשבר ואזמין את ערוצי הספורט בתשלום משהו שאני לא עושה מסיבה עקרונית

    לגביי משחקי המכללות ,יהיה ראוי להוסיף את שעות המשחקים

  2. תודה רבה לכולם
    לא עוקב אחרי כדורגל דרום אמריקאי בכלל אבל פאקו עם פריוויו מפתה קנה עוד צופה למשחק
    מידן אם אתה לא מסתדר יש לי דרך לצפות במשחקי ספורט(כדורגל,כדורסל) באיכות hd קבועה,אבל זה דורש הורדת תוכנה חינמית ולפעמים השידורים ברוסית.(במשחקים עם פרופיל גבוה יש גם באנגלית)תכתוב פה לקראת המשחק אם אתה זקוק.

  3. חבל שאין לי את הזמן לעזור ממש לאתר הנפלא הזה. בכל מקרה היום יש את המשחק השני של אליפות העולם בשחמט בין קרלסן לבין קרואנה.
    המשחק אתמול היה מעולה, קרלסן היה בעמדת נצחון בשחור (שזה מדהים!) ועם לחץ זמן לקרואנה אבל איכשהו קראונה הצליח לשמור על התיקו אחרי משחק ארוך שישפיע על המשחק היום.
    יש יופי של סיקור בchess.com עם רבי אמנים שעוברים מסך מאוד יפה. בכלל תחושה של הנגשה מאוד טובה של המשחק הזה ומה עוברים לשחקנים בראש.
    למשל ציטוט מהאנליזה (סאם שנקלנד, אלוף ארהב) על המשחק אתמול על אחד הצעדים הפחות טובים של קרלסן: הטעות הראשונה היא זאת שעושה את הניצחון קשה יותר, לא זאת שמאבדת את הניצחון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט