חמשת הספסלים הטובים ביותר (והגרוע ביותר – הלייקרס!) / מנחם לס

In the good days…

לפני כשלושים שנה אחד הסטודנטים שלי ל-M.A במדע ספורט עשה את התיזה שלו על השפעת משתנים שונים על איכות קבוצת כדורסל. הוא השתמש בשיטה הסטטיסטית "FACTOR ANALYSIS" כדי לתת "מקדמי חשיבות" למשתנים השונים שהוא בודד בפקטור אנליסיס. אם זכרוני אינו מטעה אותי, "חוזק החמישייה" קיבל את מקדם החשיבות הגדול ביותר, שאם הפכת אותו לאחוזים, הוא היה שווה בערך ל-50% מהצלחת הקבוצה. המשתנה השני בחשיבותו היה "חוזק ספסל", והוא היה שווה לבערך 25% בהצלחת הקבוצה. משתנים אחרים היו "מאמן", "קהל ביתי", "אולם", וכו'.

אחרי הקדמה ארוכה זו, אתם מבינים מדוע בחרתי היום לדבר על חמשת הספסלים הטובים בליגה, וכצ'ופר – אוסיף בסוף את הספסל הרעוע ביותר – ספסל עשוי מפורמייקה או מזוניט – הבחירה של מזוניט או פורמייקה לספסל הלייקרס היא שלכם. לפני שאני מתחיל, שעור קצר בנגרות (אני מומחה ב-78% מהדברים בעולם – סקס הוא אחד המובילים במומחיותי – ואם ישנה לכם בעייה בבישול, בדקורציה, בניתוח מח – רק תשאלו את פרופסור לס!): הספסל היקר בעולם הוא זה העשוי מהעץ הקשה בעולם. אז אלה הם חמשת סוגי העץ הטובים ביותר לבניית ספסל: 1. ספסל מעץ מקלורה, 2. ספסל מעץ מהגוני, 3. ספסל מעץ דובדבן, 4. ספסל מעץ אלון, ו-5. ספסל מעץ אורן.

אז הנה הם, חמשת הספסלים הטובים בעולם, והספסל הששי, הגרוע בליגה.

1. ספסל מקלורה: סן אנטוניו ספארס

הספסל החזק בליגה השנה הוא ספסלה של סן אנטוניו. הבעייה של הספארס היא החמישייה, לא הספסל. בהנחה שהם יעלו עם טוני פרקר, דניאל גרין, קאווי ליאונרד, בוריס דיאו, וטים דנקן, אלה שיעלו מהספסל הם גוש מפחיד ביותר, ולא רק בגלל מאנו ג'ינובלי. איתו – או אחריו, או לפניו – יעלו סטפן ג'קסון וגארי ניל. ג'קסון מביא שלשות מהמאדים, וניל יכול היום להחליף את פרקר מבלי הורדת הרמה בהרבה. כשטים מתעייף, ניכנס ה-'7 טיאגו ספליטר. או דחואן בלייר שאני מנבא לו עונת פריצה אדירה. הוא כמובן יכול להיכנס גם במקום דיאו, והרמה לא תרד; לדעתי היא תעלה. ועוד צלף שלשות מהמעולים – שיש לו גם גובה של 2.10 מ' הוא מאט בונר.

נאנו קולו – הננס, 1.80 מ' – שנידלקתי עליו באולימפיאדה ייכנס לגרום מהומות מהסוג של חוזה בריאה, וה-SHARP SHOOTER פטריק מילס יחכה לכל סימן של חולשה מטוני פרקר. קורי ג'וזף – הגארד מטכסס – יפתיע העונה רבים במשחקו כגארד, ודריק בייארס מוונדרבילט הוגדר השבוע ע"י סן אנטוניו פרס כ-"האוצר החבוי" של הקבוצה.

2. ספסל מעץ המהגוני: מיאמי היט

הסיבה היחידה שלא שמתי את מיאמי היט ראשונה היא כי לא רציתי לדרוך על הרגליים של כמה מאות שונאי היט באתר שהיו מאשימים אותי בחוסר אובייקטיביות. אז אני הולך לכיוון השני, ועתה אני BIAS נגד ההיט. מילה אחת על פט ריילי שעושה בית ספר לכל שאר נשיאי ומנכ"לי הליגה: הבנאדם הוא גאון. לא בקטגוריה ובנושאי פיסיקה כמו איינשטיין, אבל בענייני הופס הוא גאון. כיצד הוא הצליח להביא שני מגה-סופרסטארים כמו לברון וכריס בוש, להצטרף למגה-סופרסטאר כמו דוויין, ועדיין לשמור קבוצה ולבנות ספסל מפואר כזה, הוא דבר מעל בינתי. נניח שלשלושה יצטרפו מריו צ'אלמרס ושיין בטייה לחמישייה. אז יש לנו את החמישייה הטובה ביקום שרק הלייקרס עלולה להשתוות אליה, בהנחה שכל הפיסטונים של הלייקרס יעבדו בקואורדינציה, קובי יהיה מסוגל לשחק עם סטיב נאש, ודווייט האוארד ופאו גאסול לא יעשו פקקי תנועה תחת הסל. זה הרבה "אם"ים ללייקרס, אבל נניח.

אז עכשיו מגיעים לספסל הטוב ביקום – אוקיי, שני בטיבו כדי לא להיות נאשם בחוסר נייטרליות – של מיאמי נגד הספסל הרעוע ביקום של הלייקרס (שאדבר עליו בסוף כי אין ברצוני כבר ללכלך את הנייר כאן. נחכה לסוף, אוקיי?).

אז הנה ספסל לפנתיאון של דברי הימים בכדורסל: ברגע של חולשה הכי קטנה בפוינט גארד, נוריס קול לא יכול לחכות להראות מי הוא באמת. בעונה שעברה ראינו רק ניצוצות. העונה אתם תחזו במין קווין ג'ונסון בהתהוות, אחד שיודע לעשות הכל: לרכז, לחדור, ולקלוע מרחוק, והכל במהירות הבזק. ואז יש את קלע השלשות הטוב בהסטוריה של הכדורסל, ריי אלן, שבמיאמי יצליח לקלוע הרבה יותר טוב מאשר בבוסטון כי תפקידו היחיד יהיה "לשים את העור בחור". עם לברון, כריס בוש, ודוויין ווייד (ונניח ג'ואל אנטוני), נראה מישהו העושה דאבל-טים על ריי אלן. הלוואי שיעשו! זה יהיה איבוד לדעת שלא יפול בהרבה מזה שהיה לפני 2,000 שנה במצדה. ומייק מילר אמרנו? הבנאדם עושה היום דבר אחד ויחיד: ריהביליטציה לגבו, והפורט לוטרדייל סנטינל כותב חדשות טובות על ההחלמה. ואם ריי אלן מחמיץ, מילר קצת סובל מהגב, אז בא השלישי מהספסל, ג'יימס ג'ונס עם ה-203 מ' שלו (כן, זו גובהה של האיטריה), ושהוא "מלך השלשות" של -NBA כבר אמרנו? אז על הספסל יושבים למיאמי שלושת קלעי השלשות מהטובים בליגה, ורק מחכים לתורם.

ורק עכשיו אני מגיע לרשאד לואיס, ה-2.09 מ' הנהדר הזה שכיצד פט ריילי הצליח להביאו הוא עדיין דבר בלתי מובן לי. הבן 33 הזה מוכן לעונתו הטובה ביותר בליגה כי הוא לא שאוהב לשאת קבוצה על גבו. הוא מעדיף להיות גלגל חמישי. הוא מביא איתו מספרי קריירה של 16.1 נק' ו-5.9 ריב' למשחק, וכל אלה הטוענים ש-"אין לו הגנה", שיהיה לכם לריאות. אלף, יש לו הגנה. בית, ההתקפה שלו מחפה על הגנה אפילו אם היא לא מעולה כמו של בטייה. טוב, על השאר אעבור ברפרוף: ריילי הבין שהקבוצה צריכה גובה אז הוא הביא את מייקל גלדנס מאלבמה A@M (שהוא 2.11), ואת הרוקי ג'סטין המילטון, ה-2.14 מ' מלואיזיאנה סטייט. וכמובן שיש את אדוניס האסלם האמין שבמשחקים הקשים יהיה על הפארקט ברגעים האחרונים, ואת דקסטר פיטמן, ה-2.11 מ' שאני עדיין מאמין בו. אני לא יודע אם יהיה מקום בסגל לטרל האריס מאוקלהומה סטייט, שישיה סופומור, הרוקי ג'רוויס וומאדו, ה-2.09 ממיסיסיפי סטייט, ואיש השנה השלישית גרט טמפל מ-LSU.

הסגל הזה של ספסל ההיט במשחק של 48 דק' נגד הספסל של הלייקרס (שעוד נדבר עליו) מנצח על 30 נקודות ביום של-75% מהשחקנים ישנם שילשולים ושפעת.

Double?

3. ספסל מעץ דובדבן – דנבר נאגטס

אני חושב שג'ורג' קרל בעצמו עדיין לא יודע עם איזה חמישייה לעלות. אז כבר אמרתי לכם שאני יודע 78% מהדברים בעולם, אז אני מוכן לעזור לו גם בהופס: תעלה עם טיי לאוסון, אנדרה איגודלה, דנילו גלינרי, קנת' פאריד, וג'בל מגי. מי שחושב שללייקרס או לאוקלהומה יהיו חיים קלים על החמישייה הזאת, הייתי מציע שיתחיל לחשוב מחשבות שונות לחלוטין, אבל זוהי רק הצעה מחבר לחבר. טוב, לא מדברים עכשיו על חמישיות אלא על הספסל. אז ככה:

אנדרה מילר הוותיק יכול להיכנס בכל רגע וכל שעה למשבצת הראשונה או השנייה. אני מבין שרודי פרננדז לא חוזר, אבל הנאגטס לא צריכים אותו. יש להם את הרוקי הצרפתי אבן פורנייר שאני לא מכיר אישית, אבל ראיתי מעט באולימפיאדה והתרשמתי ממנו מאד. גארד נוסף שיפתיע הונה הוא ג'וליאן סטון מטכסס אל-פאסו שניצוצות ממנו ראינו בשנה שעברה.

במשבצות 3 ו-4 ישנם לנאגטס את קורי ברואר, ה-2.09 מ' מפלורידה, ווילסון צ'נדלר מדה-פאול, ג'ורדן המילטון מטכסס (שיכול לשלק שוטינג גארד), והרוקי שאני מנבא לו עתיד גדול, קווינסי מילר מביילור. ובסנטר יש לדנבר כמה ענקים שהם יכולים למכור לקבוצות אחרות עבור ערך גדול – טימוטי מוזגוב, ה-2.17 מ' הרוי, איזט טורקילמאז הטורקי (2.14) וקוסטה קופוס, בשנתו הרביעית מאוהיו סטייט, גובה 2.14 מ'. תעמיד את ענקי דנבר אחד על ראש השני ותגיע לקצה האמפייר סטייט בוילדינג!

4. ספסל מעץ האלון – בוסטון סלטיקס

בהנחה שדוק ריברס יודע מה הוא עושה והוא לא זקוק לעזרתי, אז הוא יעלה עם רונדו, אברי בראדלי (כשיבריא), פאול פירס, ברנדון באס, וקווין גארנט. אני לא עומד לפרוץ בריקוד ההורה. את החמישייה הזאת אנחנו מכירים כמו את "אברהם-יצחק-יעקב". החמישייה הזאת לא תפוצץ את העולם (או את האולם), אבל היא לגיטימית. הספסל הוא שעלול לעשות מהבוסטון סלטיקס קבוצה מאיימת על ההיט.

מייקל פיאטרוס לא יחזור, אבל הוא גם לא יחסר במיחד. ג'ייסון טרי הוא האדם. השחקן הששי הטוב בליגה בשנים האחרונות, ורוצח עם קבלות ברגעים האחרונים כשהמשחק על הקו. הוא תוספת אדירה לספסל. הוא יכול לעלות למשבצת השנייה ולהיות טוב יותר מבראדלי, והוא יכול גם לרכז במקום רונדו. שני רוקיס מבטיחים ביותר יעלו מאחור לעזור: ג'מר סמית' מאילינוי, ודיונטה כריסטמס מטמפל. וכמובן שיש את קניון דולינג הוותיק ממיזורי. במשבצת השלישית יש מרקיז דניאלס (עדיין פרי אג'נט; מקווה שיחתום), קורטני לי, ואת הרוקי מסירקיוז שאני מאד אוהב, כריס ג'וזף. ב-4 יש את ג'ף גרין, ועכשיו תור הרוקי: ג'רד סולינג'ר מאוהיו סטייט שאני מנבא לו אול סטאריות תוך שלוש שנים. גם בסנטר יש שדרוג רציני עם ג'ייסון קולינס הוותיק מסטנפורד, 2.14 מ' מהפקחים בין הסנטרים בליגה, והרוקי הענק פאב מלו מסירקיוז, 2.14 ו-125 ק"ג של מסה שרירית.

These were thev days…

5. ספסל עץ האורן: פילדלפיה סיקסרס

הבאתו של אנדרו ביינום שיקשקה את כל הליינאפ של הסיקסרס, ודידרגה אותה כקבוצה השלישית בחוזקה במזרח אחרי מיאמי ובוסטון. החמישייה תהיה כנראה טרו הולידיי, אבן טרנר, ג'ייסון ריצ'רדסון, ספנסר האוס, ואנדרו ביינום. זה משאיר 'שחקני חמישייה' כת'דיוס יאנג, דורל רייט, וניק יאנג לעלות כמעט בכל משבצת מלבד הראשונה והחמישית, וזה מה שעושה מספסל הסיקסרס את אחד החזקים באיכות, אם לא בכמות. ת'דיוס יאנג, דורל רייט, וניק יאנג הם שחקני חמישייה לכל דבר, בכל קבוצה, לרבות הסיקסרס. זוהי החלטה של דאג קולינס להושעבם על עץ האורן ולחכות לרגע המתאים.

תוספת אדירה הוא הפאור-פורוורד ממיסיסיפי סטייט אמת מאולטרי, ה-2.10 מ' האתלטי ביותר. הוא צריך רק להוסיף 6-8 ק"ג והוא הופך למפלצת. לבוי אלן, הסופומור מטמפל, מחכה להזדמנות שלו לפרוח עם ה-2.10 מ' שלו; קוואמי בראון – 'הבדיחה הגדולה' – הוא לא כזאת בדיחה כמו שחושבים, ובמיוחד כשחקן ספסל העולה עם ה-2.11 מ' שלו ו-130 ק"ג, עם רצון בוער להוכיח שוב ושוב שהוא היה שגיאה כבחירה ראשונה, אבל הוא שחקן לגיטימי ביותר מהספסל. רויאל אייביי הגארד הוותיק מטכסס יכול להיכנס בכל עת ובכל שעה למשבצת השנייה ולעזור מאד בחדירה המיוחדת שלו, והקליעה מחצי מרחק. טוני בטייה, קרייג ברקינגס, דריל ווטקינס, וקסבייר סילאס, הם פרי אג'נטס ואיש לא יודע עדיין מה יעלה בגורלם.

Maybe the best team EVER!!!

******************************

צ'ופר לשונאים: ספסל המזוניט (או הפרמייקה) הגרוע בליגה: הלוס אנג'לס לייקרס

****************************

תראו, אני לא מתכוון בקטע הצ'ופרי הזה לפגוע בנימי הנפש של אוהדי הסגולים-זהובים שתמיד היו הרוב באתר הזה, למרות שאני מנסה להסביר להם כבר שלוש שנים שכל מי שאוהב את הלייקרס כנראה אוהב גם חתולים, ואוהב נקניקייה עם חרדל לארוחת בוקר. פעם לאהוד את הלייקרס היה כבוד. היום זה הפך למעמסה. אבל שיהיה. אז אוהדי הלייקרס הם כה פגועים כבר שנתיים שאין ברצוני לגרום להם כאב נוסף, מיותר, על הכאב שהם כבר נושאים, אז אנסה להיות עדין, ולא לקטרג יותר מדי על הספסל של הלייקרס שהוא הגרוע בליגה, נקודה. ללא מתחרה ראוי.

וזאת דווקא הלייקרס הזקנה שחייבת מחליפים לבית הזקנים שלה (המרכב מסטיב נאש בן ה-38 או 39 (נשבע שאני לא זוכר), קובי בן ה-34 (אבל מאחר והתחיל בגיל 18 הוא כאילו שחקן בן 37-38 אם מדברים על ברכיו), מטה וורלד פיס הוא בן 34 (עוד חודש), ופאו גאסול בן 32) יצרה עבורם את הספסל העלוב בליגה. ספסל מפורמייקה במקרה הטוב, או ממזוניט במקרה הרע. בשני המקרים ספסל עצוב כמו העצובה שבתפילות יום הכיפורים הבא עלינו.

במקום להביא ספסל צעיר ודינמי הם הביאו את אנטואן ג'מיסון, עוד ענתיקה מחפירות בית-שערים. הבנאד בן 37 פור גוד סייק, והם רוצים שהוא יהיה "הגואל הגדול"? כן, יש לו עדיין סקורינג פנץ', אבל כמה דקות הוא מסוגל לשחק, ולתת תוצרת?

ומי יחליף את סטיב נאש הזקן? עוד וותיק לבן, סטיב בלייק בן ה-32, שראסל ווסטברוק עובר כאילו היה עמוד טלפון בבת-ים. סטיב היה פעם שחקן שחיבבתי, פיקח, לא עושה שטויות, וקולע שלשות לא רע. אבל עצם הופעתו גורמת לדיפרסיה לאוהדים כי הוא לבן מדי, חיוור מדי, איטי מדי, ולא טוב מספיק. אז הלייקרס הביאו את כריס דוהון – לא אסל ולא באסל – שיהיה המחליף של המחליף. ומי יהיה "המחליף של המחליף של המחליף"? צדקתם! ג'ודי מיקס, הגארד מקנטקי. אז כמה יכול להיות מיקס טוב אם הוא ייכנס אחרי שסטיב נאש (או קובי) ייצא, ואז סטיב בלייק ייכנס, וכשהוא ייצא ייכנס כריס דוהון, וכשדוהון ייצא ייכנס מיקס? אפילו שמיקס יעבור את דוהון כמחליף, כמה טוב יכול להיות הבנאדם?

ומה בקשר לדווין איבנקס? מאז שהגיע לפני שלוש שנים מווסט וירג'יניה אני שומע "פוטנציאל, פוטנציאל!". בינתיים הוא קלעי 3 לא רע, שומר לא רע, חודר לא רע, אך הוא לא טוב בשום דבר, והתואר "פוטנציאל" עדיין כתוב על מצחו. אנדרו גודלוק הוא אניגמה רצינית על הספסל. כששיחק בקולג' של צ'רלסטון בדרום קרולינה הוא היה אחד הקלעים הרצחניים ביותר בדיביזיה. ניבאו לו קריירה גדולה ב-NBA. בינתיים הוא משחק 10 דקות למשחק וקולע 4.4 נק'.

ככה זה עם כל האחרים. הנה אירל קלארק. אני מצטט:

But Earl Clark? He could either be the worst forward in the NBA or a decent contributor off the bench. Only time will tell.

Earl Clark Among the Worst Forwards in the NBA…

With data taken from Pro-Basketball-Reference.com, Earl Clark has been among the worst forwards in the NBA between 2010 and 2012 as measured by Player Efficiency Rating (PER):

Lowest PER Among Forwards – 2010-2012 (Min 1,400 Minutes Played)

1. Chris Singleton – 8.3

2. Earl Clark – 8.9

3. Juwan Howard – 9.1

4. Solomon Jones – 9.2

5. Wesley Johnson – 9.3

When compared to his peers at the forward position, Earl Clark has been one of the statistically worst players in the league over the last three years.

Throughout his career Earl Clark has averaged 10.2 minutes, 3.1 points, 2.1 rebounds and 0.5 blocks per game. He is a poor shooter averaging just 39% from the field and 66% from the free throw

שוב: יש לו פוטנציאל היכן שהוא, אבל בינתיים הוא הפורוורד הגרוע – או אחד הגרועים – בליגה.

ג'ורדן היל מאריזונה? שוב, גובה יש לו (2.10 מ'), גוף יש לו, אבל שוב, בינתיים פוטנציאל שהראה מין "C" בשתי עונותיו בליגה, אבל הוא אחד מהטובים ביותר לדעתי מהספסל, אם מייק בראון יתחיל להשתמש בו. כל עתיד ספסל הלייקרס תלוי אם כך ברוקיס: גרג סומוגוי הענק (2.20 מ') ההונגרי ששיחק בסנטה קלרה ולא הראה הרבה, רוברט סקרה הקנדי, עוד 7 פוטר ששיח בגונזגה, ריבס נלסון הרוקי מ-UCLA (2.03), ודריוס ג'ונסון-אודום, הגארד ממרקט. אבל איך אומרים? אלה שחיים על רוקיס גם ימותו איתם. מצב מסוכן ביותר ללייקרס.

Wishing a bench like in 2010!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. הספספל של הלייקרס בינוני פלוס.
    אנטואן גמסון קלע 17 נק למשחק עונה שעברה, להזכירך אדון לס.
    בינתיים למיאמי שלך צירפו את לואיס שחושב שהוא עדיין בסופרסוניקס ואת ריי אלן שהיה מהחפירות לדעתי בשנתיים האחרונות. כשהשניים יגיעו למגרש רק מתי שבא להם אתה תרצה בכל לבך שיהיו לקבוצתך שחקנים כמו גיימסון ומיקס על הספסל.
    ואני לא יודע על מה אתה מדבר, גורדון היל שנה שעברה היה מן גלגל הצלה מהאלים בשביל הלייקרס. ממוצע הריבאונדים שלו לדקה הוא בין חמשת הגבוהים בליגה בחודשיים שהיה בלייקרס.
    מנחם אני מחכה בקוצר רוח שהלייקרס ישפילו את מיאמי העלובים בגמר כדי לראות אותך שוב פעם רץ במנוסה לקבוצה אחרת…אולי בחזרה לסלטיקס או ניקס?
    אוהדים אמיתיים נשארים באש ובתמים, ובינתיים אף אוהד לייקרס פה באתר לא החליף קבוצה כך שאין לך ולאך אחד מהכותבים באתר הזה לבקר את אוהדי הלייקרס כי בינתיים אנו מראים הרבה יותר ספורטיביות מכל אוהדי ברינג גיימס למיניהם פה…. מעניין איפה היית כשאלונזו מורנינג היה הכוכב של ההיט . אתה בכלל לא יודע על מה מדובר חח

    1. לקלוע 17 עבור הקאבס? הוא היה צריך לקלוע עבור עמרי כספי ועוד כמה אפסים בקבוצה. רשאד לואיס היה קולע שם 30 בעונה שעברה!

      ולעבור מקבוצה לקבוצה בישראל בהתאם למגורים? מה, תעבור ממכבי ת"א להני יהודה בגלל שעברת דירה מצפון ת"א לשכונת התקווה? כאן לעבור מהניקס למיאמי זה כמו עבורך להחליף קבוצה ממכבי ת"א למנצ'סטר יונייטד, מבחינת מרחק.

      1. באחוזי הקליעה של לואיס בעונה שעברה, הוא לא היה מגיע ל 30 נקודות למשחק גם אם היה משחק 48 דקות לערב…

        כן – מה שהפריע לרשארד לואיס לקלוע יותר מ 7.8 נק' למשחק בעונה שעברה היתה העובדה שהוא שיחק עם ה"תותחים" של וושינגטון בזמן שג'מיסון שיחק עם ה"אפסים" של קליבלנד…

        בססססססדר…..

  2. וואו מנחם פישלת בגדול נתחיל מזה שאתה חייב להסביר לי איך בדיוק לטענתך הספסל של מיאמי הכי טוב ושל הלייקרס הכי גרוע האמת נמצאת אישם באמצע אתה מהלל ומשבח את ריי אלן אתה שוכח שהוא לא צעיר והעונה האחרונה הייתה הגרועה ביותר שלו בשנים האחרונות ואם כל זה שלברון מוסר ענק הוא עדיין לא רונדו נמשיך עם מילר!!!!! הבן אדם לא פוגע במשך שנתיים ולמעט התעלות בגמר האחרון הוא הולך ונעלם הלאה גונב חוץ מתחרות השלשות לא עשה כלום סתם תזכיר לי מה הממוצע שלו היה שנה שעברה והדובדבן לואיס ששנה שעברה היה נראה כאילו הוא כבר פרש סתם מסקרן אותי איך זה שעל לואיס אתה אומר שהוא ענק וגימסון זקן ואיך הרוקיס של מיאמי מבטיחים ובעלי עתיד גדול ושל הלייקרס גרועים. לסיכום אני בהחלט מסכים שהספסל של הלייקרס לא מהטובים בליגה אבל לבטח לא מהגרועים ולדעתי די שווה למיאמי. ונקודה אחרונה שישי התייחס אליה אולי זה המנטליות האמריקאית לאהוד את הקבוצה מהעיר שלך אבל אצלנו פה בישראל לאהוד קבוצה זה לכל החיים ובתור אוהד לייקרס גאה משנות השמונים אני תמיד ימשיך לאהוד אותה בין אם היא תצליח ובין תיכשל כמו שאני אוהד ביתר ירושלים ואני נשאר אוהד שלה למרות החרא שאני אוכל ממנה בשנים האחרונות

    1. אני מנסה להסביר בעברית, אבל מאחר ואתם קשי הבנה, אולי עלי להתחיל לכתוב לכם ביידיש או לדינו: בסלטיקס ריי אלן היה חייב לשחק, לנוע, ליצור, לארגן, לתכנן. בהיטס ישנם עבדים שיעשו זאת עבוראו וכל מה שעליו לעשות זה לעמוד ולשלשל שלשות. גם במיאמי קבוצה שתעשה עליו דאבל טים תאבד עצמה לדעת.

    2. צודק שמנחם כותב על הלייקרס בלי לחשוב יותר מדי הם עם הספסל הכי גרוע בליגה ועם הרוקיס הכי גרועים בליגה והכי זקנים בליגה וביינום יותר מהווארד אז הלייקרס עשו טעות וזו הייתה טעות להחתים את סטי נאש
      בקיצור אם אתה חושב שאתה לא יכול לכתוב דברי אמת על הלייקרס פשוט על תכתוב עליהם

  3. כשנוח לך אז הגיל הוא מעמסה (לייקרס) וכשלא נוח הוא פרט שולי (ריי אלן).

    כשנוח קוואמי בראון הוא פוטנציאל לא ממוצה וכשלא נוח אז איבנקס הוא מקרה אבוד.

    שלא לדבר בכלל על כל הרוקיס שעוד לא עשו כלום בליגה של הגדולים וכבר הכתרת לפחות 10 מהם ככוכבים עוד השנה.

    אני לא אוהד לייקרס, ממש לא, האמת אפילו די מתעב אותם, אבל הספסל שלהם הכי גרוע בליגה?! בוא לא ניסחף…
    בין 5-6 הקבוצות הגדולות אולי הם חלשים, אבל בליגה?! Hell No!

    1. jjj צודק לגמרי בנושא הרוקיס. צריך לפחות שנתיים-שלוש עד ששחקן נעשה באמת שחקן NBA. על רוקיס (אלא אם הם לברון או מג'יק) אסור לסמוך.

  4. לא נפלתי. מיאמי – נוריס קול לא יציב, רשארד לואיס תעלומה (למרות שלדעתי מתאים בול ויהיה יעיל יותר מריי אלן עבור מיאמי) אף אחד מקלעי השלשות לא יודע לשמור, וערימת גופות זה לא סנטר.
    סאן אנטוניו – בלייר טוב אבל לא ברור מה מעמדו, כל הקיץ דיברו על זה יעזב, ספליטר משתפר אבל לא סנטר ברמת חמישיה, נראה.
    דנבר נחמדים, OK.
    פילי- ניק יאנג הוא רעל, ובשביל מנחם הוא שליש מהחלק הטוב של הספסל.
    בוסטון – ספסל חזק מאוד, תלוי ביכולת של הרוקיז לתרום חזק כבר העונה.
    מי עוד מתחרה ונותן פייט אם לא עולה על מה שהוזכר כאן-
    גולדן סטייט שקצת מזכירה את דנבר בעומק נטול הסטאר הבודד.ביידריניס, לאנדרי, ג'פרסון, ברנדון ראש וג'ארט ג'ק זה ספסל שיכול להחזיק מול הרבה חמישיות בליגה.
    הקליפרס – טוריאף, אודום, גרנט היל, קרופורד ובלדסו, טוריאף לגיטימי, אודום יכול לחזור להיות מתחרה על השחקן השישי של העונה, היל בלדסו וקרופורד שחקני חמישיה לגיטימיים בלא מעט קבוצות.

    1. מחליפי הבק-קורט של הווריורס – ג'ק וראש – הם בין השחקנים הכי אנדררייטד בליגה.

      קולעים, שומרים, ועם זאת קבוצתיים.

    2. לא יכול לענות על כל דבר שאתה כותב אז אתרכז במיאמי: מייק מילר הוא מגן מצויין ואחד הריבאונדרים המעולים בליגה לגובהו. ריי אלן שומר אישית טוב מאד, וככה גם ג'יימס. אבל תפקחדם לא לשמור: תפקידם לשלשל שלשות. הספסל של גולדן סטייט? הייתי מדרגו בערך מס' 18-20 בליגה. הקליפרס? בערך באמצע הטבלה עם הספסל.

  5. אין ספק שהפער בין התיאור של ג'מיסון (17 נק' למשחק), לתיאור של רשארד לואיס (8 נק' ו 24% מהשלוש) הוא פשוט מגוחך.
    איך שהוא קיד הגארד (!) בן ה 38 הוא שדרוג מצויין לניקס, אבל הפאוור פורוורד עם המספרים האלה (מול שחקני חמישייה ולא מחליפים כמו העונה) – "זקן מדי".

    אוקייייייי…..

    לא רק זה – אבל פתאום ריי אלן "הילד", אחרי עונה של פציעות וניתוח בקיץ נהיה סוג של מניה בטוחה ?
    והוא גם אמור להיות שחקן הספסל הכי טוב שלהם…

    קול, אלן, מילר, ג'ונס, לואיס, האסלם, אנתוני.

    הם אמורים להתאים יפה עם שחקני החמישייה. אבל בתור ספסל זה אפילו לא יותר טוב מהספסל של הקליפרס –
    בלדסו (יותר טוב מקול), קרופורד, גרין, היל, בארנס, אודום, טוריאף, הולינס.

    בכלל – תן לי את הארדן, קוליסון, ומיינור מאוקלהומה – ואתה יכול לשמור לך את כל השחקנים הבינוניים שציינת במיאמי, בדנוור, ובעצם בכל הקבוצות אולי חוץ מהספרס. אולי.

    אגב לגבי בלייר שאתה צופה לו עונת פריצה – הוא לגמרי יצא מהרוטציה כשדיאו הגיע בעונה שעברה, והספרס חיפשו לו טרייד ללא הצלחה כל הקיץ – ומן הסתם עדיין מחפשים.
    נראה שהם לא מנבאים לו עונת פריצה…

    סימן השאלה הגדול ביותר שלהם כרגע זה מחליף לפארקר.
    ניל הוא לא רכז, וכל מי שיוכלו לעלות בעמדה הזו הוא בחזקת סימן שאלה כרגע.

    לדנוור יש בעיה במחליף לעמדה 2, וגם אין מחליף טבעי לעמדה 4 – אני צופה טרייד של מוזגוב, צ'נדלר, או שניהם.

    הלאה – בוסטון – הזכרת כמה שמות לא ממש רלוונטיים של בחירות סיבוב שני.
    רוב הזמן קורטני לי ישחק 2, וזו טבלת העומק שלהם לדעתי –

    רכז – רונדו/טרי/דולינג
    סקנד גארד – בראדלי/לי/דולינג (אני הייתי עולה עם לי)
    סמול פורוורד – פירס/גרין/לי
    פאוור פורוורד – באס/גרין/סאלינג'ר
    סנטר – גארנט/קולינס/ווילקוקס/מלו

    בסך הכל ספסל עמוק וטוב, אבל הוא רק מנסה לחפות על חוסר היכולת שלהם לשדרג את הקו הקדמי עם גבוה רציני.
    תיאורטית הם יוכלו לתת פייט למיאמי ואוקלהומה, אבל הסגל הזה לא יכול לנצח את הלייקרס.

    ולגבי הספסל של הלייקרס ?
    יש לי תחושה שאתה צריך לערוך היכרות עם ג'ודי מיקס…
    מחליף נפלא לקובי אחרי עונה כשחקן חמישייה אצל דאג קולינס.

    בעמדות 4/5 ג'מיסון/היל/קלארק (כן קלארק – אתה תצטט, אני אראה משחקים…) – הם אחד הקווים הקדמיים הכי טובים שתמצא על ספסל בליגה היום.

    בלייק/דוהון זה צמד סביר מאד שאני לוקח בשתי ידיים לעונה הבאה על פני המחליפים של הספרס לעמדת הרכז למשל.
    לא – הם לא סקוררים גדולים, אבל זה לא מה שהלייקרס צריכים מהם.
    הגנה ויכולת לקלוע זריקת 3 חופשית זה כל מה שיבקשו מהם לעשות – ואת זה הם יודעים טוב מאד.

    וכן – עמדה 3 היא סימן שאלה – במיוחד אם איבנקס לא יפתח זריקת 3, אבל אתה יודע מה ? אני אקבל בשמחה את ה"חולשה" הזאת כחלק מעסקת החבילה שנקראת הלוס אנג'לס לייקרס 2012/13…
    אני כן צופה שיפוץ קטנטן לעמדה הזו במהלך העונה כשישוחררו שחקנים וותיקים, אבל זה אפילו לא מספיק משמעותי כדי להתעכב על זה כששאר המרכיבים כל כך מפלצתיים.

    הספסל של הלייקרס העונה לעומת העונה שעברה זה יום ולילה.
    לא פחות מזה.

    1. אתה כותב את 'קופליקט השנה':

      "קול, אלן, מילר, ג'ונס, לואיס, האסלם, אנתוני.

      הם אמורים להתאים יפה עם שחקני החמישייה"

      קלעת בול. לכן הם שחקני ספסל, להתאים יפה עם שחקני חמישייה. איש לא מתכונן לתת לחמישייה לשחק 9 דק' ואז לספסל 3 דקות, וחוזר חלילה. אבל סתם מצאתי לנכון להסביר שהם מכניסים לספסל הלייקרס 30 הפרש כדי להסביר את ההבדלים בין ספסל עץ אמיתי וספסל פורמייקה. ואם ספסל הלייקרס היה בעונה שעברה 0.5 מ-10, והעונה הם פי שניים יותר טובים, אז הם 1 מ-10. הדרך ארוכה היא ורבה, רבה!

  6. חחחחח מנחם, בכל מה שקשור ללייקרס ההגיון לוקה אצלך. לא ייתכן שאחד מ 2 המועדונים הכי מעוטרים ב אן בי איי מתנהל כל שנה בצורה מחפירה לדבריך וכל שנה ושנה הוא הכי גרוע מכל שאר הקבוצוצ

  7. הספסל של בוסטון הוא ללא ספק חסר גבוה איכותי.
    היחיד שהוא יכול,בפוטנציה,להיות טוב,זה סאלינג'ר,שבכלל רוקי.
    בבוסטון מתחננים שהוא יראה ניצוצות,אחרת ווילקוקס יהיה הגבוה הכי טוב מהספסל,שזה לא טוב מספיק…
    אבל לפי הבנתי,יש סיכוי שטרנס וויליאמס או קניון מרטין יצטרפו לבוסטון,כנראה בגלל שהיא קונטנדרית שיכולה להציע יותר מהמינימום).
    את וויליאמס לא צריך במיוחד,אבל אם מרטין יצטרף,זה יכול להיות טוב,אבל רק על הנייר,כי הוא עלול להתגלות כסרטן לקבוצות וגם פצוע כרוני.

    אני אישית לא מאמין בתיאוריית ה"דוויט סטופר" שיצרו סביב קולינס.
    מצד שני,ללייקרס יש סנטר שבוסטון הצליחו לנטרל בעבר,אז לא בטוח שדוויט יהיה בלתי ניתן לעצירה,גם בלי סנטר שישמור עליו.

    חוץ מזה,מיאמי,אוקלהומה ובוסטון יכולות גם לגרום ללייקרס לרוץ המון עם הרכב נמוך,מה שיכול קצת להרוס את האפקט של האוורד.

    ג'יימיסון מבוגר מאוד,וגם לא הוכיח את עצמו בפעם האחרונה ששיחק בקונטנדרית (למרות שאז היה שחקן חמישייה).
    התקווה בלייקרס בכלל צריכה להיות מיקס.
    אם השחקן יפתיע מהספסל,הלייקרס לא יזדקקו להמון כדי להיות ראשונים במערב.

    אין לסמוך על בלייק ודוהון,כי אפילו דולינג טוב מהם והוא נקבר תחת רוטציית הגארדים של בוסטון.
    היל טוב,בלהיות אתלטי וגוף לעבירות,לא יותר….

    עמדה 3 שלהם גרועה,מאוד….
    מצד שני,חיזוק שלה,נניח בטרנס וויליאמס,יהיה מדהים (ויש המון שחקנים מתאימים,שלא חותמים שם רק בגלל שהם רוצים עוד כסף).

    שוב,אני לא מחזיק המון מהלייקרס,אבל נראה מה יהיה….

  8. אישית אני לא כל כך מכיר את הספסל של הלייקרס,חוץ מ בלייק שהוא שחקן מעולה ממש (שגם אותו השמצתה) אני לא מכיר אף אחד,כך שאני לא יכול להגיד אם בכתבה הזאת יש מין האמת.
    אך כאחד שמבקר בפורם אחד לכמה ימים וקורא כתבות,יש איזה "אווירה
    באתר" שאתה יוצר עוינות כלפי LA.
    יש שיגידו שכותב טורים צריך להיות אובייקטיבי למציאות,ולא ללכת אחרי העצבים והתסכול ולהשמיץ קבוצה אדירה בגלל שהיא יריבתך.
    אך אני חושב שזה טוב.זה יוצר מתח באתר,וזה מעלה הציפייה לפתיחת עונת ה NBA הקרובה.
    .לאוהדי LA זה בדיוק המטרה שלנו להתווכח והוכיח כנגד הזקן,אך הכל ברוח טובה וספורט לקראת העונה החדשה,שאז נוכח לכולם מזה LA.

    1. תודה שיש אוהדים כמוך.
      רק לפני כמה ימים רשמתי גם אני כתבה,בה אני מסכים לחלוטין שלא הייתי אובייקטיבי כלפי הלייקרס,אך ידעתי גם להגיד שהכל יכול להתפוצץ בפרצופי.
      הבעייה כאן היא שאנשים לוקחים זאת קשה מדי….וזה בסדר,פשוט צריך להבין שכתבות כאלה נכתבות כדי ליצור את העצבים והוויכוחים האלה,כדי ליצור דיונים משכילים ומלאי רגשות.
      אם כל הכתבות היו אובייקטיביות היה כיף לקרוא אותן,אך מה היה הטעם אם לא היו נוצרות שיחות בין הטוקבקיסטים?

    2. אני לא מנסה ליצור "אווירה". כל מה שאטני מנסה לומר זאת האמת לאמיתה, ואם היא כואבת ללייקרים, שיקחו משכחי כאבים (משככי?)!

  9. חחח… אחלה פוסט. מנחם היכולת שלך להדליק פעם אחר פעם את אוהדי הלייקרס ראויה להערכה.(ואין לי שום דבר נגד הלייקרס).
    מבחינתי שתי קבוצות שיכולות להכנס לרשימה: 1. הקליפרס- ספסל מבוגר אך איכותי, וממפיס עם ספסל מצוין.

    ספסל שיכול להפתיע: הראפטורס עם שני רוקיז פוטנציאלים- אייסי ורוס, וגם פילדס, לאורי, אד דיוויס, קלייזה, ג'ון לוקאס וג'ונסון.

  10. כאוהד לייקרס אין לי אלא להסכים שהספסל של הלייקרס מחריד פשוט ככה.

    הטעות האחרונה לוותר על בארנס היא גורלית כי בארנס הצליח להיות מהשחקנים הטובים יותר שעלו מהספסל הנוראי שלנו בעונה שעברה(הגרוע ביותר בליגה בנק' למשחק, בשלשות).

    למען האמת אני מאשים גם את בראון בניהול הספסל. החמישייה השנייה נראתה כל כך לא מתואמת ואבודה על המגרש.

    אני מאמין שג'ודי מיקס יהיה מחליף לקובי ומחליף ראשון לקובי ופה אין לי בעיה. הוא יודע להגן, הוא יודע לקלוע, הוא היה שחקן חמישייה שנתיים בפילדלפיה, הוא יכול לעשות עבודה טובה.

    הבעיה היא בפויינט ובתלות בכל מיני רוקיס.
    אגב, אני מקווה שבראון הבין מהפלייאוף האחרון שגו'רדן היל צריך לשחק והרבה, הוא נותן כל כך הרבה הגנה, מלחמה, ריבאונדים בהתקפה שהוא שווה המון דקות בטח בקבוצה כל כך זקנה.

    ג'יימסון הוא בלוף ואני כתבתי את זה פה לפני חודש ואוהדי לייקרס חסרי הבנה עוד אמרו לי שהקשיש הזה מסוגל לשחק סמול פוורד ולשמור לפרקים על סמול פוורדים בליגה.

    כאמור כל מי שחושב שג'יימסון בן ה-37 יכול לשחק סמול פוורד הוא חסר הבנה מוחלט, עדיף שיעביר ערוץ, יתחבר לאל ג'זירה ויראה קצת כדורסל מקומי מהמפרץ הפרסי.

    שחקן זקן, כל הקריירה לא הוכיח פעם אחת שהוא שווה מקום בליגה של הגדולים, חור הגנתי בצבע, בורח ממגע, קולע שלשות טוב ובמעבר זריקות פנויות של קאטץ אנד שוט.

    לא מסוגל לשמור גם את סבא רבא שלי שנמוך ממנו ב-55 ס"מ.

  11. מנחם, הספסל בחצר של בית גיל הזהב שלך יותר מרשים משל מיאמי.
    נו באמת, יש שם כמה קלעי שלשות מהטובים שיש ובזה זה נגמר.
    וכל כך רואים עליך שאתה נהנה לרדת על הלייקרס שזה פתאטי.

    1. ממש עצוב שכתיבת האמת נחשבת בעיני כמה אוהדי לייקרס שכבר שנתיים לא השמיעו ציוץ, כדבר פתאטי. יד לך במה פתוחה, אלי לס, עד שביוני פתאום תיעלם לכל הקיץ עד שתתחיל לצייץ בפרה סיסון הבא עם תקוות-שדווא נוספת.

  12. הקבוצה האחרונה שאפשר להגיד עליה שיש לה תלות ברוקיז, או אפילו שיש לה רוקי אחד שאמור לקבל דקות משחק משמעותיות – היא הלייקרס.

    מי שאומר דברים כאלה, עדיף לו ולכולם שפשוט יפסיק להגיב.

      1. רכזים – נאש/בלייק/דוהון/(מוריס)

        סקנד גארדים – קובי/מיקס

        סמול פורוורדים – מטה/איבנקס

        פאוור – גאסול/ג'מיסון/קלארק

        סנטר – הווארד/היל/גאסול

        בבקשה ספר לי על אותם רוקיז שללייקרס יש תלות בהם ?…

        יש 2 עם סיכוי סביר לא להיזרק לפני תחילת העונה –
        סקרה, וג'ונסון-אודום.

        אלה הרוקיז שיש ללייקרס "יותר מדי תלות" בהם ?
        בטח התכוונת לדיפנדרס – קבוצת הפיתוח של הלייקרס…

        1. תה קובע מי ישחק? בסגל ישנם 15 שחקנים. 4 מהם רוקיס. אתה טוען שהלייקרס לא ישתמשו בהם, ואני אומר לך שאם האוארד לא יהיה 100% (והוא לא יהיה) אז הם יהיו מחוייבים להשתמש בשני סנטרים שהם רוקיס.
          היל סנטר? למה לא סטיב נאש?

          1. וואוו.

            חוסר הבנה מוחלט לגבי הלייקרס.
            עם כל הכבוד – ויש המון כבוד.

            אתה יודע מה – במקרה שלי – באמת תניח שאני קובע מי ישחק, כי אין אף אחד שמכיר את הקבוצה הזו בארץ כמוני, אבל לפי מה שאתה כותב – בלי שום קשר אלי אתה פשוט כמעט ולא מכיר אותם בכלל.
            לא את השחקנים, ולא את ההתנהלות.

            בסגל יהיו מקסימום 2 רוקיז – סקרה וג'ונסון אודום. נקודה.
            סביר מאד גם להניח שאחד מהם יהיה בסגל רק במקרה של פציעה, ויבלה את רוב זמנו ב DEFENDERS, למרות שבתור רכז רביעי – יכול להיות שהם יעדיפו להוריד לשם את מוריס.

            2 ה"רוקיז" האחרים זה camp fodder שהוחתמו לפני שבועיים על חוזים לא מובטחים כדי שיהיו מספיק אנשים במחנה האימונים – נוהל שגרתי בנבא.
            אני באמת צריך להסביר את זה ?

            אגב – גם החוזים של סקרה וג'ונסון-אודום לא מובטחים והם עוד צריכים להילחם על המקום שלהם.

            ג'מיסון הסכים להצטרף ללייקרס במשכורת מינימום כי הובהר לו מה שברור גם ככה – שמחכה לו תפקיד מפתח מהספסל בעמדה 4 כמחליף של גאסול.

            א ח ר י שהוא חתם, הלייקרס – שיש להם דאגות כלכליות גדולות ואפילו פספסו כמה שחקנים טובים הקיץ כי לא הסכימו להשתמש בכל ה-mini mid level exception שעמדה לרשותם להחתמת שחקנים – הולכים ומחתימים את ג'ורדן היל על חוזה י ו ת ר גדול מאותה exception. (יכלו לעשות את זה כי היו להם זכויות מסויימות עליו)
            למה ?
            כדי שהוא יהיה גיבוי שלישי מאחורי גאסול וג'מיסון לעמדה 4 ?
            נשמע לך הגיוני ?

            היל כבר שיחק סנטר ללייקרס בעונה שעברה, ואמור להיות הסנטר המחליף העונה הזו כשהווארד יחזור. זו הסיבה שהחתימו אותו על חוזה גדול יחסית למה שהלייקרס נותנים לשחקני ספסל.

            ג'ורדן היל הוא סנטר מחליף לגיטימי בנבא של היום – בדיוק כמו שג'ואל אנתוני ורוני טוריאף הם סנטרים מחליפים לגיטימיים, ולואיס סקולה היה הסנטר הפותח של יוסטון כל העונה שעברה.

            גם אם הווארד לא יפתח את העונה – רוטציית הגבוהים של הלייקרס תהיה מורכבת מגאסול, היל, ג'מיסון, וקלארק.
            אם סקרה ממש יפתיע – אולי יקבל כמה דקות, אבל זו לא הפואנטה – הנקודה היא שאף אחד לא מצפה לזה (בחירה 60 בדראפט האחרון), אף אחד בלייקרס בטח שלא בונה על זה(חוזה לא מובטח בשלב זה), ולטעון שיש פה איזו שהיא "תלות" בו זה איך לומר בעדינות ? "לא רציני".

            הרוקי השני היחיד שיש לו חצי סיכוי לקבל חוזה מובטח הוא ג'ונסון-אודום – סקנד גארד.

            בוא נבדוק את ה"תלות" של הלייקרס בו:

            ללייקרס יש סקנד גארד פותח, וקוראים לו קובי בריאנט.
            הם הביאו סקנד גארד נוסף שהיה שחקן חמישייה לגיטימי בעונה שעברה כדי להחליף אותו מהספסל – מיקס.

            אז ה"סיכוי" של ג'ונסון אודום מ ת ח י ל כמחליף למחליף בעמדה 2…
            וזה אפילו לא נגמר בזה – יש לו תחרות נוספת בעמדה –

            1. אנדרו גאודלוק שהפתיע בעונה שעברה והראה פוטנציאל התקפי מסקרן
            2. סטיב בלייק – שמייק בראון השתמש בו בעמדה הזו בעונה שעברה, ועכשיו יהיה לו אפילו יותר קל להשתמש בו שוב כי יש רכז מחליף לגיטימי נוסף בסגל – דוהון.

            אז הנה לך ה"תלות" של הלייקרס בג'ונסון-אודום.

            וזה כל הסיפור של "רוקיז" בלייקרס העונה – פשוט לא רלוונטי.
            אני מצטער אבל לטעון שיש להם איזו שהיא תלות אפילו ברוקי אחד זה בעצם להגיד – אני לא יודע מה קורה שם בלייקרס.

  13. ולרגע אל תחשבו שאני מחזיק מהכתבה הזאת כי היא לא נכונה.

    היתי מכניס את הספסל של אוקלהומה לדיון, הייתי מתייחס גם לספסל של הווריורס ושל הקליפרס כמובן שגם קיבלו את מאט בארנס בנוסף לכל מה שכבר יש שם.

    1. מה "לא נכון" כאן? חשבתי שאתה מבין גדול ממה שאתה באמת כנראה. בכתבת פריוויו אין "נכון": ו-"לא נכוןן". הדבר הנכון היחיד הוא המוות, והצורך לשלם מס הכנסה. במקרה הכי גרוע אולי יווכח שטעיתי באיזה עשירית מדברי אבל צדקתי בתשע עשיריות.

      1. מנחם פה את צודק, המוות, מס הכנסה, מילואים וביטוח לאומי אלה הם בטוחים ולא משנה גם אם השמש פתאום תזרח מהצד ההפוך.

        באשר לכתבה התכוונתי שהיא לא "נכונה" כי בדירוג שלך לא הכנסת ספסלים של קבוצות שלדעתי לפחות טובות יותר מאלה שכן הכנסת.

        מהגוני, לא יודע עד כמה טיבו של העץ הזה. כל הדסק שלי בחדר מהגוני וזה עץ מסריח שמתקלף. סבא שלי נגר מגיל 10 בערך ויש לו נגריה בארה"ב קרוב ל-30 שנה אז אני אשאל אותו בנושא הוא בטוח מבין בזה דבר או 2.

  14. מל – נראה לי שיש התעוררות בחוף שלנו לגבי האתר שלך. נראה לך שאנשים נכנסים אחרי שקראו על הבלוג בעיתון?
    ככל שתמשיך לחנטרש ולבייש את הלייקרס – תקבל יותר עניין ותגובות. וכל הכבוד על הידע בנגרות. לגבי הסקס – רק שיחה אחד על אחת עם גייל תשכנע אותי שיש דברים בגו…
    שנה טובה וגמר חתימה טובה לך, לבני ביתך ולקוראי האתר הנפלא באשר הם!

    1. יוני – אין לי מושג מי אתה ומה אתה אבל אני מציע שתרגיע. מנחם יודע בדיוק למה אני מתכוון. מתוך כבוד לגילו ולמעמדו אבקש ממך לשמור על שפה נקייה באתר הכל כך מיוחד שלו ולהימנע מעלבונות אישיים. תודה וגמר חתימה טובה

  15. מנחם… הלוואי שללייקרס הייתה תלות ברוקיז. כך אולי גאודלוק ומוריס היו מתפתחים קצת. מיק בראון, כמו פיל גקסון, לא נותן לרוקיז דקות וזה ידוע.
    סאקורה יקבל דקות מעטות בתחילת העונה עד שהווארד יחזור. ממש מעטות. היל וגאסול יתחלקו בעמדת הסנטר לדעתי

  16. ד"ר לס, העלבת אותי. מה יש לך נגד חתולים? וכן, אני גם אוהד הלייקרס וקובי (אבל עדיין מעריך שמיאמי טובים יותר, כי יש להם את לברון ווויד).

  17. מנחם מנחם קודם כל אחלה של נושא למאמר! נהנתי! אני מסכים עם רוב הספסלים שדירגת, אך לגבי הלייקרס אני לא מסכים. נכון, אין להם ספסל מעולה אך הוא בוודאי גם לא הגרוע או מהגרועים בליגה.. אבל מה שכן הדלקת יפה את אוהדי הלייקרס ועל זה מגיע לך שאפו, בכל זאת 46 תגובות עוד לפני שעה 10 בבוקר לא הולך ברגל.. 🙂

    אני רוצה להתייחס יותר לפן הניהולי של בחירת השחקנים והרכבת הסגל והצוות המסייע שעולה מהספסל, שכן זה נושא שמאוד מעניין וחשוב.
    נגעת יפה בנקודה של מיאמי ואמרת שהם עושים קסמים בכל מה שקשור להבאת שחקנים איכותיים מעבר לטריו המפורסם ששואב את כל תקרת השכר..
    לאנשים אסור לשכוח שבסופו של דבר אי אפשר לבוא ולהרכיב ספסל חלומות שכולו בנוי מכוכבים צעירים שעוד רגע מגיעים לשיא ופורצים שכן בליגה שיש בה תקרת שכר לקבוצות כמו מיאמי אין אלא לנסות לפגוע בינגו בשחקנים שמרוויחים מעט אך מצד שני תורמים הרבה. מה שנקרא מאני בול. ובזה מיאמי עושים עבודה אדירה!
    אנשים באים וכותבים שאלן וראשארד לואיס זקנים מידי. נכון שהם זקנים אחרת הם לא היו מוכנים לבוא ולהתפשר על חוזה של 2 מליון דולר! בטח אחרי שכל הקריירה עשו 15+ הם עושים זאת כי הם מודעים לעובדה שמעמדם היום בליגה שונה וכי הם גם מוכנים להתפשר על מנת להיות בקבוצה שאולי תזכה באליפות מאשר לעשות עוד קצת מליונים בקבוצה אחרת, ואסור לרגע להתבלבל כי הם ממש לא שחקנים גמורים וכן מסוגלים לתרום משמעותית מהספסל, ופה היופי. היכולת של מיאמי להביא שחקנים שמצד אחד גם יהיה להם אימפקט חשוב, גם ניסיון ומנהיגות ברגעים החשובים וגם את היכולת להעניש מיידית בעיקר מהשלוש בכל פעם שההגנה תשכח שהם על המגרש (וראינו מי היה האקס פאקטור בגמר של שנה שעברה, אותו מייק מילר) היא נהדרת, תוסיפו לזה צעירים כמו נוריס קול שרעבים להצלחה ויושבים על חוזה דל בשל היותם שחקנים צעירים והנה לכם המתכון הנהדר למקסימים איכויות מהספסל במינימום תקציב. ופה מגיע למיאמי שאפו. אגב גם בכל מה שקשור לניהול התקציב ובניית החמישייה עשיתי חישוב מהיר וישנו פער מדהים בין הלייקרס למיאמי. החמישייה של הלייקרס היום מחזיקה בשכר של 82 מליון דולר בעוד מיאמי מצליחים להעמיד את החמישייה החלומית שלהם ב 59 מיליון דולר בלבד. ככה זה כשמעמידים שחקני חמישייה מצויינים כמו באטייה וצ'אלמרס ב 3 ו 4 מליון דולר בלבד לשנה!

    1. האליפות בג'ופיטר? וואללה! אבל נכון שיש שם מרכז בייסבול איכותי ביותר עם איזה 6-7 מגרשים ואיצטדיון יפהפה. ג'ופיטר היתה ביתי בתריסר השנים בפלורידה.

  18. מנחם אני לא אוהד הלייקרס אך חושב שאתה טועה ומטעה.
    יש לי תחושה שתאכל לפחות כובע בסוף העונה.
    מה שכן, האתר מתפתח. אני הייתי בונה פורמט אחר, צבעוני יותר.
    האתר חיוור. מתי שהוא צריך להכניס מפרסמים גם אם מדובר בתפוצה זניחה בשלב זה.
    גולדן סטייט הולכת להיות יחד עם דנבר – הסוס השחור של הליגה !!

    1. תודה על המחמאה. מפרסמים? אולי יהיו עם הזמן. בינתיים ישנן כ-3,500 עד 4,000 כניסות ליום שזה מאד מעודד בעונת מלפפונים כזאת! אני לא מוצא את האתר "חיוור" אבל כמה מפרסמים לא יזיקו!

  19. או שמנחם התחיל לעשות טרולינג בשביל יותר כניסות,
    או שהוא ממש ממש שונא את הלייקרס עד כדי כך שהוא לא מסוגל לראות בצלילות ולא בBIAS שום דבר שנוגע אליהם.

    העיקר שיהיה לך כובע אכיל וטעים בהישג יד.

    1. הכניסות לאתר חשובות כמובן, אבל לא חשובות כמו הצורך לפרק את הלייקרס בגמר המערב, או 1-4 למיאמי בגמר ה-NBA. כן רעות. אני ממש ממש שונא אותם. למה בדיוק אינני יודע. אך באופן כללי אני שונא כל דבר מערבי. אוהב מזרחי, כולל שירים מזרחיים.

      1. אבל, רעות, השנאה לא שיבשה את דעתי. כל מה שאני כתוב בא מהשמיים. כמו משה שקיבל הכל בהר סיני. כל מילה חצובה בסלע: ללייקרס הספסל הכי גרוע בליגה (או בין שלושת הגרועים).

        1. שארלוט, וושינגטון, ניו אורלינס, יוסטון, קליבלנד.
          חמישה ספסלים גרועים משל הלייקרס, מצד שני, אפשר לטעון שלחלק מהקבוצות קשה לקרוא קבוצות נבא כך שללייקרס עדיין אחד משלושת הספסלים הגרועים בנבא ומנחם עדיין צודק…

  20. מר לס, נהניתי מאוד לקרוא את הטור הזה ועוד יותר את התגובות המשעשעות שאחריו 🙂
    תענוג לקרוא שירשור בנוסח לס, עם הומור, עוקצנות ופילפל חריף בתחת במקום פלצנות נוסח דה-באזר. יצא טוב מכל המעבר הזה.
    ותודה גם לכל המגיבים המחכימים…

  21. האמת אני חייב לציין שללא קשר לשנאה הברורה של הזקן ללייקרס אין לי ספק שזה אחד הספסלים הכי חיוורים בליגה

    ועוד מילה על ריי אלן אני בטוח שכל ה"אובייקטיבים" לא היו קוטלים אותו כל כך מהר אם הוא היה עדיין בסלטיקס, אני מזכיר לכל מי ששכח ששנה שעברה הוא עדיין היה חלק מהרביעייה של הסלטיקס כך שכדאי שתתנו כבוד לבחור

    רק בשביל הספורט שווה לחכות לסוף העונה ולשמור את הכתבה ואז לבצע השוואה בין התרומות של הספסלים בדומה למה שאחד הח'ברה עשה שנה שעברה

  22. אני אישית חושב שהספסל של הקליפרס יכול בקלות להכנס לחמישייה הפותחת !!

    עם שחקנים כמו: בילאפס, באטלר,ווילי גרין,מאט בארנס,גרנט היל,רוני טוריאף, לאמר אודום וקניון מרטין, יש לקליפרס ספסל עמוק עם חילוף ברמה בכל עמדה.

  23. לדעתי מאט בארנס יתפוש מקום בחמישייה אם לא מייד, אז תוך כמה שבועות, וקניון מרטין לא יהיה בקבוצה, אבל בהחלט יש להם ספסל מעולה!

    1. קניון מרטין לא רוצה להיות בקליפרס וכך גם הקליפרס לא רוצים בשירותיו.
      הוא מחכה שתבוא קבוצה ותציע לו יותר מהמינימום.
      האמת,אם הלייקרס,ההיט או הסלטיקס ישיגו אותו,זה יהיה מדהים לכל אחת מהן.

  24. מרטין לא יהיה בקליפרס.

    הם הביאו את אודום כמחליף לגריפין, יש להם את טוריאף והולינס כמחליפים לסנטר – הם לא צריכים אותו והוא לא בתכניות שלהם.

    לגבי מרטין, היו שמועות על הלייקרס, בוסטון, והניקס – אבל אי אפשר לדעת כמה מזה אמת, וכמה מגיע מכוון מרטין והסוכן שלו…

    בארנס יתקשה מאד לקבל דקות משחק בקליפרס.
    באטלר הוא ה 3 הפותח, וגראנט היל שהו טוב בהרבה מבאנס הובא כדי להיות המחליף של באטלר.
    אין ממש מקום לבארנס, אבל גם לא היה לו ממש ביקוש הקיץ (נדמה לי שהסתבך גם עם החוק), אז הוא חתם במקום שנתן לו בצעת מינימום ולא ייאלץ אותו לחפש בית חדש…

  25. דווקא מסכים עם הד"ר לגבי הספסל העלוב של הצהובים-סגולים השנה, למרות שהספסל שלנו באופן היסטורי לא משהו להתגאות בו, ובכל-זאת לקחנו אליפות פה ושם…

    גם לגבי אלן ריי במיאמי אני די פסימי, הוא אולד-סקול מדי בשביל להשתלב באווירת הדחקות של לברון-ווייד-בוש בפלורידה. צופה לו עונה עגמומית של חוסר השתלבות חברתית-מקצועית בקבוצה

  26. וואו, הצביעות שלך מדהימה.
    מקטרג את הלייקרס על זה שהספסל שלהם זקן?, למה בן כמה ריי אלן? לואיס? האסלם? באטייה? מילר?
    אני אענה לך על השאלה הזו:
    ריי אלן בן 37
    לואיס כמו שכתבת, בן 33.
    שיין באטייה בן 34
    מייק מילר והאסלם בני 32.
    וואו, איזה הבדל עצום אה?
    נוריס קול, עליו אתה בונה כדי לתת ציון גבוה לספסל?

    אז על הספסל של הלייקרס אתה קוטל בגלל הגיל, כן? אז אצל ריי אלן הגיל לא משפיע, אבל אצל ג'יימסון כן? אלן מגיע מאחת העונות הרעות בהיסטוריה שלו, אם לא הגרועה ביותר, ג'יימסון לעומת זאת מגיע מעונה של 17 נקודות למשחק, בפאקינג קליבלנד! כאן הוא ישחק לצד נאש/קובי/הווארד/גאסול, הוא לא יקלע כל כך הרבה, כי הוא לא צריך, אבל הוא יהיה מאוד יעיל, ומעבר לזה, הוא מביא ללייקרס משהו שהיה חסר להם, יחד עם נאש ומיקס, קליעה מ-3 נקודות.
    תחשוב על שחקן כמו ג'יימסון על המגרש לצד הווארד, תחשוב על שחקנים כמו ריאן אנדרסון שהרוויחו מאוד מהנוכחות של הביג מן…
    כל מומחה NBA כותב שהלייקרס שיפרו משמעותית את הספסל שלהם, ג'יימסון את היל הם מחליפים מעבר לטובים לגבוהים (שם אין בעיה של גיל, כן? דוויט שחקן של 40+ דקות גאסול גם נותן 38 למשחק בדרך כלל). נכון, איבנקס מחליף חלש לעמדה שגם ככה חלשה יחסית בלייקרס, אבל בלייק+דוהון+מיקס+גודלוק (אם בראון יתן לו דקות השנה, היה מצוין שנה שעברה כשבלייק היה פצוע) יתנו דקות מספיק טובות כמחליפים של הקו האחורי הכי טוב בליגה כרגע (כי לברון ודוראנט לא נחשבים קו אחורי).

    אגב, גם דווין ווייד אהובך לא ילד, הוא יהיה בן 31 בינואר הקרוב.

    אתה צבוע, אתה אוהד מיאמי ושונא לייקרס, אז הספסל של הלייקרס רע, והספסל של מיאמי, שכולל הול אופ פיימר בן 37, שחקן בן 33 שרבים יאמרו שהוא אוברייטד, שחקן בן 32 שמבלה חצי מהקריירה שלו בבית חולים, שחקן הגנה מצוין לשעבר בן 34 ועוד ביג מן בן 32 לצד כמה שחקנים צעירים כמו נוריס קול ומהלל כל מיני רוקיס… תעשה לי טובה, הרוקיז לא יראו דקות ברגעים המכריעים, אלא אם כן, בגמר אפשרי, אתה תעלה לי את דקטר פיטמן לשמור על דוויט הווארד? לא חשבתי ככה…
    בחמישיה של ההיט יש 2 חורים גדולים: רכז (עם כל הכבוד לצ'למרס, הוא ממש לא מהעלית של הליגה) וסנטר (ג'ואל אנטוני די גרוע).
    ומה יש להם במחליפים בעמדות הללו? כלום ושום דבר, אתה תשחק עם הרכב של ריי אלן+וויד+לברון+בוש+אנטוני/האסלם? זה יעבוד ביום שהקליעה משלוש תיכנס, ומה ביום שהיא לא תיכנס? מי בדיוק יתמודד עם ביגמנים חזקים? מי ישמור על קלעי חוץ? תעשה לי טובה מנחם, להיט יש קבוצה טובה בעיקר בגלל השלישיה שלה, והספסל שלה לא יותר מ"סביר" וממש לא מהטובים בליגה, והספסל של הלייקרס, אותם אתה כל כך שונא, לא כזה חלש, הוא לא "מזהיר" אבל היי, החמישיה שלהם טובה בהרבה משל כל קבוצה אחרת, ויש להם שחקן שישי שהוא שחקן חמישיה בכמעט כל קבוצה בליגה, הכי גרוע בליגה? אני מציע שתלך להסתכל על ההרכבים של שאר קבוצות הליגה…

    אגב, מה יש לך נגד חתולים לכל הרוחות?

  27. טוב, עכשיו בדקתי ,ומנחם, אתה יותר דמגוג מראש ממשלת ישראל.

    הנה הרוסטר של ההיט, החמישיה שכנראה תהיה רוב הזמן, והספסל, בצירוף הגילאים שלהם:
    חמישיה:
    מריו צ'למרס (26)
    דווין וויד (31 בינואר הקרוב).
    שיין באטיה (34)
    לברון ג'יימס (29 בדצמבר הקרוב).
    כריס בוש (28)

    ספסל:
    ריי אלן (37)
    ג'ואל אנטוני (30), מפתיע, אני יודע, אבל יליד 1982
    נוריס קול (24)
    טרל האריס (25)
    יודוניס האסלם (32)
    ג'יימס ג'ונס (32)
    ראשאד לואיס (33)
    מייק מילר (32)
    דקסטר פיטמן (24)
    עד כאן, 9 שחקני ספסל שלפי אתר הקבוצה יש להם גופיה עם מספר, ישנם על הרוסטר עוד 7 שחקים (רוקיז או שנה שנייה) שאין להם מספר וכנראה הוחתמו רק למחנה האימונים, ובכל מקרה, ספרנו 14 שחקנים עד כה, ויש מקום על הרוסטר לכל היותר לעוד שחקן אחד, כאשר, שימו לב טוב טוב, רק 12 יהיו פעילים בכל שלב, והנותרים הם על אזרחי ברשימת הפצועים.
    כלומר, גם מתוך ה-9 שרשומים למעלה, 2 לא יהיו פעילים, מי? סביל להניח האריס ופיטמן, מלבד מכשמישהו פצוע (בערך שליש עד חצי מהעונה במקרה של מייק מילר, סביר להניח, כמו חצי מהעונות שלו בליגה).
    אבל במצב בו כולם בריאים, יהיה להיט בדיוק שחקן ספסל אחד!!! מתחת לגיל 30, אחד!!! אז הספסל של הלייקרס זקן? הצחקת אותי מנחם!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט