אירועי דיומא 17.10.2018: הרבה כדורסל אירופאי, טניס, כדורעף מליגת העל וגם אליפות אנגליה בסנוקר

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת האלופות של פיב"א – מחזור 2

בית ב'

21:30: ונציה (0-1) – הפועל חולון (0-1)  אחרי הניצחון הנאה על פריבורג השוויצרית 69:93 בשבוע שעבר, בחולון מוכנים שהבית המוקדם יסתיים כבר עכשיו כשבם מדורגים במקום הראשון בו. לצערם, ההתחלה המבטיחה היא בעיקר תוצאה של יריבה חלשה והערב, מחכה להם יריבה קשה בהרבה.

ונציה האיטלקית סיימה בעונה שעברה במקום השלישי בליגה האיטלקית והודחה בחצי גמר הפליאוף. היא הודחה מהמפעל בו היא משתתפת היום בשלב הבתים אבל זכתה בכרטיס ליורופקאפ של פיב"א וזכתה בו. בקיץ היא השאירה את מרבית הסגל והתחזקה בעיקר בזרים כשאלו שנחתו אצלה היו הקלעי ג'וליאן סטון שהגיע משארלוט הורנטס, הסנטר ג'ספר וידמאר, המוכר כסנטר אלופת אירופה, נבחרת סלובניה והגיע מבאנביט הטורקית, אוסטין דיי שהגיע אחרי שבעונה שעברה שיחק בהפועל ירושלים ושוחרר באמצע העונה ודרון וושינגטון הוותיק הזכור לנו מהזכייה שלו בגביע לפני עשור עם הפועל חולון (שיחק גם בנתניה והרצליה) ושיחק לאחרונה בטורינו. מהסגל שנשאר מהשנה שעברה כדאי לציין את הסנטר מיטשל וואט (היה כמה שנים בנס ציונה ושיחק גם בגלבוע), את הקלע היווני מייקל ברמוס וכמובן את מרקיז היינס שזכור לכולנו מעונת האפילה שלו במכבי ת"א ומשמש כרכז הפותח של הקבוצה. וולטר דה רפאלה מאמן את הקבוצה זו שנה שלישית ברציפות.

האיטלקים התחילו את העונה היטב עם ניצחון בליגת האלופות על פאוק סלוניקי 59:69 ושני ניצחונות במחזוריים הראשונים של הליגה האיטלקית על טורינו ופיסטויה. בביתם, הם מועמדים לניצחון מול הקבוצה מישראל אבל צריך לזכור שהחבורה של דן שמיר צברה לא מעט ביטחון בזכות הניצחון בשבוע שעבר על השוויצרים, הביסה את אשדוד בליגה ביום ראשון ותקווה להמשיך במומנטום גם במשחק הלא פשוט הערב. נחזיק להם אצבעות.

יורופקאפ – מחזור 1

בית ד'

18:00: סראטוב (רוסיה) – נס ציונה – נס ציונה תופיע הערב לראשונה בשלב בתים אירופאי כשתתארח ברוסיה אצל סראטוב החזקה. החניכים של נדב זילברשטיין הפסידו ביום ראשון בגן נר לגלבוע/גליל ויקוו להתאושש במהרה למרות תלאות הדרך הרבות שעברה הקבוצה בדרך לדרום-מערב רוסיה. הקבוצה הרוסית סיימה בשנה שעברה במקום השישי בליגה הצפון-אירופאית והודחה בסדרת רבע הגמר בסוויפ על ידי זניט סנט פטרסבורג. הסגל שלה העונה כולל לא פחות משישה אמריקאים לצד אמריקאי – ארמני אחד ושלושה רוסים בלבד. ג'קי קרמייקל ששיחק באשדוד ובראשון לציון הוא השם המוכר לחובבי הכדורסל הישראלי כשלצידו משחקים הרכז מקנזי מור, הגארד טרה גולדן והסנטר ארטם זבלין המתנשא לגובה 2.15.

הרוסים התאכזבו מאוד אחרי שהודחו במוקדמות ליגת האלופות של פיב"א במפתיע מול פריבורג השוויצרית שסיימה איתם בתיקו בשוויץ 89:89 וגברה עליהם בסראטוב 76:78. הם גם הפסידו את משחק הפתיחה שלהם בליגה הצפון-אירופאית ליוניקס קאזאן ובנס ציונה יקוו שכדור השלג הזה ימשיך להתגלגל גם מולם.

יורוליג – מחזור 2

20:00: אנדולו אפס (0-1) – ז'לגיריס קובנה (1-0) – הטורקים הצהירו כוונות במחזור הראשון עם ניצחון מרשים בגרמניה על באיירן מינכן והבטיחו לנו למעשה שהעונה הזו לא תהיה דומה לקודמת שלה שהסתיימה במקום האחרון במפעל. קובנה מצידה נכנעה בבית במחזור הראשון לבסקוניה ללא תנאי וגם במקרה שלה נראה שהעונה שעברה, שהסתיימה בהפעלה לפיינל פור, לא תשוחזר.

20:45: פנרבחצ'ה (0-1) – חימקי מוסקבה (1-0) לטורקים לא הייתה סבלנות במחזור שעבר והם דרסו את גראן קנריה 72:97 כשבמקביל הם פותחים את העונה עם שני ניצחונות בליגה הטורקית. חימקי מצידה, הובסה בבית מול דיויד בלאט ואולימפיאקוס 66:87 ולמרות הניצחון הדחוק אל קאלב קרמו האסטונית בפתיחת הליגה הצפון – אירופאית, נראה שהיא לא ממש בפורמה. שתי המגמות הללו אמורות להימשך הערב.

*המלצת צפייה* 21:45: בסקוניה (0-1) – אולימפיאקוס (0-1) – אולי המשחק המעניין ביותר במחזור הנוכחי כשמצד אחד מחכה הקבוצה השאפתנית של פדרו מרטינז שחולמת על השתתפות פעולה בפיינל פור שיערך השנה במגרשה הביתי לבין הקבוצה של דיויד בלאט שמציגה התחדשות לצד ניסיון והרבה מאוד כישרון. שתי הקבוצות הביסו בסיבוב הראשון את יריבותיהם בחוץ, ז'לגיריס קובנה וחימקי מוסקבה בהתאמה ועם המומנטום הזה הן רוצות לנצח גם הערב.

21:45:: אולימפיה מילאנו (0-1) – ריאל מדריד (0-1)- עוד משחק מסקרן יתקיים הערב באיטליה כשאלופת אירופה תתארח אצל הקבוצה של סימונה פיאנג'יאני שמקווה שאולי השנה היא תצליח לנצל את התקציב הגדול שלה בשביל להיות כוח משמעותי באירופה. בינתיים מילאנו עושה עבודה טובה והיא כבר עומד על שני ניצחונות בליגה האיטלקית, זכייה בגביע הליגה האיטלקי וניצחון נאה בפודגוריצה על בודצ'נוסט במשחק הפתיחה 71:82. אלא שמול ריאל החזקה שפתחה את הליגה הספרדית עם שישה ניצחונות רצופים וגם ביורוליג הייתה נהדרת התקפית עם 93:109 על דראושאפקה, האיטלקים יצטרכו הרבה יותר מסתם יכולת טובה.

טניס / מתן גילור

טורניר מוסקבה (250) – סיבוב ראשון ושמינית גמר

היו יתקיים המשחק האחרון בסיבוב הראשון.

11:00 פייר הוג' הרברט-אלכסנדר בובליק.

בנוסף, יתקיימו 4 מתוך 8 משחקי שמינית הגמר.

13:00 (משוער) ריקרדס ברנקיס-אלז' בנדה.

14:30 (משוער) בנואי פייר-איגור גראסימוב.

17:00 (משוער) לוקאס רוסול-קארן חצ'אנוב(3).

20:00 מרקו קצ'ינאטו(1)-אדריאן מאנארינו.

 

טורניר מוסקבה (250) – סיבוב ראשון ושמינית גמר

היום יתקיימו 2 המשחקים האחרונים בסיבוב הראשון.

13:00 יוקי בהמברי-סלבטורה קרוזו.

18:00 מרסל גרנויירס-קמרון נורי.

בנוסף, יתקיימו 4 מתוך 8 משחקי שמינית הגמר.

13:00 ג'יל סימון(5)-מקנזי מקדונלד.

אחריו יאן לאונרד סטרוף-פליסיאנו לופז.

19:30 רישאר גאסקה(4)-יז'י וסלי.

אחריו ואסק פוספיסיל-מילוש ראוניץ'(3).

 

טורניר מוסקבה (250) – סיבוב ראשון ושמינית גמר

היום יתקיימו 2 המשחקים האחרונים בסיבוב הראשון.

13:00 אוסקר אוטה-יורגן זופ.

15:00 (משוער) פיטר פולנסקי-דניס שפובלוב(7).

בנוסף, יתקיימו 3 מתוך 8 משחקי שמינית הגמר.

17:00 (משוער) ג'ון מילמן-סטפנוס ציציפאס(3).

19:30 ג'יק סוק(4)-אליאס יאמר.

אחריו היון צ'ונג(6)-דניס קודלה.

 

כדורעף ליגת העל / איתי קדם

הפועל מטה אשר/עכו (0:1) – מכבי ת"א (0:1) , היכל נעמן 19:00 שידור ישיר בערוץ הספורט.

שלושת המשחקים הראשונים של המחזור הסתיימו ללא הפתעות , עיילבון סחטה מחמאות והפריעה לכפ"ס עד שנכנעה 3:0 (25:18 , 25:20 , 25:23) , המעפיל לא התקשתה באשקלון וניצחה כצפוי 0:3 (16:25,20:25,14:25) ורק הוד השרון שמטה מערכה מה שלא הפריע  לה לנצח כצפוי את ק.ק.ת"א 1:3 (15:25,26:24,16:25,8:25). המנה המרכזית של המחזור היא מפגש הצמרת מהשנים האחרונות בין האלופה לסגניתה. מכבי ת"א מגיעה לנעמן עם סגל חדש ומסקרן אם כי חלש משמעותית מהשנים האחרונות. בצפון החליפו את עמדת המגיש והחתימו שני זרים בלבד ועדיין האדומים פייבוריטים במבצר בנעמן מול כל יריבה בליגה הישראלית. תחזית ל 0:3 אדום אם כי צמוד .

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות אנגליה

אליפות אנגליה (לא להתבלבל עם אליפות בריטניה היוקרתית הרבה יותר) היא האליפות הראשונה מתוך הארבע המרכיבות את סבב ה-Home Nations, ארבע האומות המרכיבות את בריטניה. מדובר בסבב חדש יחסית, בן שנתיים סה"כ, שצירף לאליפויות הוותיקות יותר של וויילס וצפון אירלנד את האליפויות החדשות יותר של אנגליה וסקוטלנד. התמריץ הגדול לשחקנים שייזכו בכל ארבע האליפויות הוא פרס מיוחד של מיליון ליש"ט (עוד לא קרה). זה מביא לעיירה קרולי את כל השמנא והסלתא של הענף. אנו מצטרפים לאליפות בסיבוב השני (הטוב מ-64). רוב המשחקים כוללים עדיין שחקנים זוטרים למדי, ולפיכך יהיו פחות מעניינים. כמה משחקים מעניינים בכל זאת יפגישו את לוקה ברסל עם "קפטן" אלי קרטר ואת סטיוארט בינגהאם עם חוסיין וואפאי האיראני (שניהם ב-15:00), את יאן בינגטאו עם סטיבן מגווייר ב-18:30 ואת שון מרפי עם דייויד גילברט ב-22:00. שידורים ביורוספורט ב-14:45 וב-20:45.

 

 

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה על ההשקעה.
    הסתכלתי בבוקס סקור באתר פיב"א. שם מסומן מי על המגרש כרגע ומי פתח בחמישייה. פשוט הזוי שפיב"א אמצה את התצורה הנהדרת הזו שהיתה באתר הישן של ה-NBA וב-NBA ירדו מהרעיון.
    זה ממש מפריע להבין מה, מו ובעיקר מי כשמנסים לעקוב אחרי משחק בו לא ניתן לצפות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט