מחשבות כדורסל של ערב העונה החדשה / רועי ויינברג

ג'מאל קרופורד בפניקס

הסאנס החתימו את השחקן השישי הנצחי, ג'מאל קרופורד, על חוזה לשנה אחת. בואו ננסה להבין למה. אם אתה צריך נקודות קרופורד ישיג לך אותן – 16 עונות ברציפות הוא מסיים עונה בדאבל פיגרס. הוא קולע טוב ממסירה ויכול ליצור סל לעצמו דרך כדרור (פול-אפ) או סתם בידוד, דבר חשוב.

הרצף שלו מלמד על הותק של ג'יי קרוסאובר. הוא עומד להתחיל את העונה ה-18 שלו בליגה אחרי שנבחר בדראפט 2000. וטרן כמוהו, שמצליח לתחזק את הגוף בצורה טובה ויודע מה לעשות במאני טיים, זה דבר חשוב לקבוצה. אתה רוצה לבנות מנטליות של ניצחון בחדר ההלבשה ושחקנים כמו קרופורד מתאימים לזה, בדומה לטרבור אריזה וראיין אנדרסון.

השאלה היא כמה זמן זה יחזיק. הרעיון של להחתים ותיקים שיובילו את הקבוצה וירדו בזמן המשחק באופן הדרגתי במהלך העונה לא חדש והקינגס ניסו לבצע אותו, ללא הצלחה, בעונה הקודמת. זה סימן השאלה הראשון שעולה בקשר לקרופורד.

השני הוא מידת ההתאמה לקבוצה. לסאנס יש שחקנים שיכולים ליצור נקודות לעצמם – טי ג'יי וורן לא היה רחוק מ-20 נקודות למשחק בשנה שעברה מהספסל, ג'וש ג'קסון הראה יכולת קליעה מגוונת מאוד בחצי השני של העונה שעברה וכל זה בנוסף לדיאנדרה אייטון ודווין בוקר. וורן וג'קסון מוסרים בעייתים ובשלב הזה של הקריירה קרופורד לא פליימייקר.

נוסף על כך יש את שאלת ההגנה. לפניקס אין יותר מדי מגנים טובים בעמדות הגארד (או בכללי) וקרופורד מגן לא מצטיין, בלשון המעטה. יכול להיות שהיה עדיף לפניקס להביא שחקן חופשי אחר שהיה משמש כמנהל משחק שני וכנוכחות חיובית בחדר ההלבשה, כמו ג'מיר נלסון או מריו צ'למרס. מהלך לא ברור.

ווינסלו חתם על הארכת חוזה – שווה את הכסף?

מיאמי הגיעו להסכמה עם ג'סטיס ווינסלו על הארכת חוזה של 39 מיליון דולר ל-3 שנים. ווינסלו נבחר בבחירה העשירית בדראפט ואחרי שנתיים החוזה שלו, שיכנס לתוקף בסיום העונה הזאת, יהיה אופציית קבוצה. זה מסתדר די טוב עם ציר הזמן של מיאמי – יש להם המון כסף מובטח גם בשנה הבאה, 130 מיליון דולר, אבל בעונה שאחריה הם עם הרבה מקום מתחת לתקרה – מובטחים רק חוזיהם של דיון וויטרס, ג'וש ריצ'רדסון ו-ווינסלו, בנוסף לקלי אוליניק שמחזיק באופצית שחקן לאותה עונה.
,
השאלה היא אם באמת יש להם סיבה להשאיר אותו. ווינסלו שומר טוב מאוד כבר עכשיו, כשהוא עם פלוס/מינוס הגנתי של 1.96, יותר גבוה ממארק גאסול ובאזור זה של ג'ייסון טייטום. זה הנתון הגבוה ביותר מבין שחקני מיאמי. הוא הגן על 9.5 זריקות למשחק שנקלעו ב-43%, הנתון השני הכי טוב אחרי ג'וש ריצ'רדסון ויכול לכסות כמה עמדות. מרקוס סמארט קיבל חוזה דומה לשלו מבחינת כמות הכסף לשנה, מה שעל הנייר יכול להצדיק את החוזה.

סמארט שחקן הגנה טוב בהרבה (ועבר דרך שוק השחקנים החופשיים לפני שהגיע להסכמה עם בוסטון). איך ההתקפה של ווינסלו? לא כל כך טובה. הוא קלע 7.8 נקודות למשחק השנה, אבל הגיע לעונה הזאת עם קליעה, משהו שלא היה לו בעונות הקודמות – 38% מהשלוש (1.9 ניסיונות למשחק) לעומת 27.6% בעונת הרוקי או 20% בעונה השנייה שלו שנגמרה אחרי 18 משחקים. הוא קלע באחוז דומה בפלייאוף כאשר הכפיל את כמות הניסיונות במשחק. לקראת סוף העונה ראינו שיפור בקליעה, במיוחד ממסירה.

השאלה היא הווליום. אם הוא יראה שהוא יכול לזרוק 5-6 פעמים למשחק ובאחוז דומה הוא יהיה שחקן התקפי משמעותי, כזה שיכול לשמור טוב ולקלוע 12-14 נקודות בממוצע החוזה יתברר כגניבה. כרגע זה בעיקר סימן שאלה ועוד שחקן בינוני בסגל של מיאמי שמלאה בכאלה. ניסוי מעניין שאולי נראה הוא התפקוד של ווינסלו כמוליך כדור. הוא הריץ את הפיק-נ'-רול די טוב בעונה החולפת והשימוש של ההיט בעוד שחקן יוצר נוסף על דראגיץ' וג'יימס ג'ונסון יכול להיות שימושי. ווינסלו עדיין בן 22, צעיר ב-3 שנים מבאדי הילד ועדיין יכול להתפתח. זה הימור די טוב בהתחשב בפוטנציאל וחוזה שיכול להיות מאוד סחיר בעוד שנה, עקב כך שהשנה השלישית לא מובטחת.

החמישיות של פתיחת העונה

כמה מחשבות זריזות על הרכבים שצפויים לפתוח את העונה ולקבל דקות משמעותיות ביחד:

דיארון פוקס ליד יוגי פרל – הקינגס מתכננים לפתוח את העונה עם פוקס, פרל, ג'סטין ג'קסון, נמניה ביילצה וקאולי סטיין. הרעיון של ציוות מוביל כדור נוסף ליד פרל לא רע ויכול להיות שימושי בדקות מסוימות כשההתקפה תקועה, אבל הייתי פותח עם חמישייה אחרת שכוללת את באדי הילד ומרווין באגלי. באגלי הבחירה השנייה בדראפט וצריך לקבל זמן להתפתח והילד מתאים טוב ליד פוקס בהתקפה. הגנה של פרל ופוקס תהיה חלשה גם היא, אבל השילוב שלו ליד הילד בהתקפה מספק עמדות גארד מאוזנות עם היררכיה ברורה. שווה לראות מה הילד שווה בעונה הרגילה לפני מרץ.

פורבס בחמישייה – אחרי הפציעות של דיונטה מארי, לוני ווקר, דני גרין ומוכר הנקניקיות ב-AT&T סנטר, הספרס צפוים לפתוח עם פורבס ליד דרוזן. הוא יתן להם ריווח הכרחי למשחק, אבל לא מדובר במנהל משחק טוב (אסיסט בממוצע של 19 דקות לערב) או שחקן הגנה מצטיין. יכול להיות שהיה עדיף מרקו בלינלי בשביל אותו תפקיד או פטי מילס, אבל פופוביץ' יודע מה הוא עושה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. ווס ג'ונסון בניו אורלינס, אלכסיס אייג'נקה בקליפרס. טרייד מעולה של ניו אורלינס – נפטרים מחוזה רע, מרוויחים שחקן כנף שיכול לקבל הרבה דקות ויתאים ליד האחרים. לא מבין מה הקליפרס עשו פה

  2. תודה רועי.

    לגבי ווינסלו, לא חושב שזה חוזה טוב, אבל היו גרועים יותר.

    לגבי קרופורד – אני קצת מתבאס עבורו שככה הוא מסיים את הקריירה.
    אני בטוח שהוא חשב שהוא יוכל להיות שחקן שישי-שביעי בקבוצה שרוצה אליפות, אבל הוא כנראה יצטרך להסתפק באחלה קריירה ושיא הזכיות בתואר השחקן השישי (לבינתיים) + מהלכי ה-4 נק'.

  3. תודה רועי.
    לגבי פיניקס .. זהו. איבדתי אותם. אם מישהו מסוגל להסביר לי מה הם עושים הוא מוזמן אני הרמתי ידים. הם חייבים רכז. הם מפוצצים בכשרונות צעירים בכנפיים שעליהם בזבזו את בחירות הדראפט האחרונות שלהם ג'קסןן ברידג'ס ובמקום לפנות להם דקוץ שיוכלו להתפתח מביאים כל מיני וטרנס שיקחו להם דקות יקרות . מצד שני מה שהם ממש חייבים וזה רכז טוב – בזה אין שום התקדמות.

    ווינסלו זו החתמה סבירה ומטה לא יותר מזה.
    לגבי סאק רמנטו זה פשוט לא יאומן . לוקחים שחקן שהם לא צריכים בבחירה מספר 2 בדראפט וכדי לשפוך עוד שמן על המדורה לא פותחים איתו בכלל. מעלים מהספסל

    1. מה זאת אומרת? הוא החלק החסר בדרך לאליפות העונה.

      תסתכל על הראיונות של ראובן בראל איתו שנה שעברה. זה בדיוק האיש שהייתי רוצה ליד שחקנים צעירים, בטח בחוזה מינימום שלא מפריע להביא רכז. או שאולי זה רק אני שנשאבתי לו לתוך העיניים.

      מה שכן מעניין, קרופורד יצא מאופציית שחקן של 4.5 מיליון במינסוטה כדי לחתום, ערב תחילת העונה, על חוזה מינימום, שהוא בסביבות איזה 2 מיליון אם אני לא טועה.

  4. הגיע הזמן לשעשועון האהוב עליי: קיד-גילכריסט או ווינסלו!
    (הצלחה של שעשועון זה רק בשם, אני אומר לכם. שמח שתפסתי את הנכון מוקדם)
    נציג לכם שורה סטטיסטית ל-36 דקות של אחד השחקנים ותצטרכו לנחש במי מדובר. מוכנים? צאו:
    12.1 נק', 5.2-11 מהשדה ל-46%, 1.5-2.4 מהעונשין ל-61.5%, 7.4 ריבאונדים, 1.8 אסיסטים ו-2.2 חסימות.
    חושבים שאתם יודעים? זה הזמן להצביע.

    אוי, מצטער. כולכם טעיתם. זו העונה האחרונה המלאה של טוני אלן בממפיס.
    נתראה במשחק הבא. ועד אז, תשמרו על עצמכם. אתם יודעים שווינסלו ישמור.

    1. ענק.
      אני זוכר שעל כל אחד מהם, ערב הדראפט, לא הפסיקו לערום בסופרלטיביים על כך שהוא ה״סקוטי פיפן הבא״.
      אגב, הוא קצת יותר ענתיקה אבל גם ג׳ף גרין יכול להצטרף למועדון הזה. ב-2007 אמרו עליו שליד דוראנט הוא יהיה המספר 2 האולטימטיבי.

      מה שנשאר בינתיים זה רק האימוג׳י שבוכה מצחוק – 😂

  5. תודה רבה רועי.

    הבעיה הכי גדולה בהחתמת קרופורד היא שכבר אי אפשר להאשים בזה את פיל ג'קסון… סליחה, את מקדונו. אז יתכן שיש כאן אינדיקציה ראשונית לכך שגם ביום שאחרי מקדונו פיניקס ימשיכו לג'עג'ע…

    אבל אם להיות אופטימיים אולי הם פשוט צוברים נכסים עבור טרייד עתידי עם קונטנדרית – אריזה וקרופורד בהחלט יכולים להתאים לאחת כזו.

    פורבס כפוינט גארד אמיתי לא ממש יעבוד לדעתי. יתכן שפשוט יכדדר מעבר לחצי וימסור לדרוזן/למרקוס וינסה להתפנות בעצמו לקליעה, או שימסור לגאסול שינהל, לא יודע.

    1. +1
      אריזה וקרופורד בהחלט יכולים להיות אורקטיביים לקראת הדד-ליין לקבוצות שרוצות להתחזק לקראת הפלייאוף, בתמורה לאיזה בחירת סיבוב ראשון + שחקן עם חוזה לקראת סיום.

  6. תודה רועי. מעניין מאוד. יפה שאתה מצליח "להוציא מים מהסלע" ולשים פנס על שחקנים וקבוצות שבדרך כלל לא זוכים לכיסוי כאן.

  7. 1. לא מבין את קרופורד – לך להתחרות על אליפות, בטוח שיהיו קבוצות שישמחו להחתים שחקן כמוך במינימום שרק יכול לעזור. במקום זה מנטור לצעירים בפיניקס בשנה מלאה בתסכולים.
    מהצד של פיניקס – אוקי הבאת שחקן ותיק לצעירים, אבל גם כזה שירצה דקות משחק ויקח מהצעירים דקות שיתפתחו בהם.
    #מאשים_את_קרופורד.
    2. ווינסלו צעיר מאוד (עדיין) ויש לו לפחות ארבע שנים להתפתח שבהם אפשר להנות ממנו והמחיר נוח וגם סחיר. הוא כבר מגן ברמה גבוהה מאוד והתקפה זה משהו שיותר קל לשפר.
    נכס לטריידים ונכס גם אם ישאר בקבוצה.
    3. כל בוגדנוביץ' בריא הוא חייב להיות בחשמיישה של הקינגס (מביא שכל וחוכמת משחק) ליד פוקס.
    גם באגלי חייב להיות ב-PF כי הוא שחקן העתיד שלהם וחייבים לפתח אותו (יחד עם גיילס) והוא חייב דקות מהתחלה.
    ס"א – חוסר מזל עם מארי (ציפיתי ממנו להרבה השנה). אולי שינסו להחתים את צ'אלמרס שלדעתי יכול להיות מתאים למערכת שלהם (השאלה פה בריאותית) ולבנות את עצמו בשנה אחת שם.

      1. מניח שהוא לא רצה לקבל הצעות באמצע העונה ו/או לקראת הפלייאוף.

        קרופורד רוצה פשוט לשחק ולכן לדעתי הלך לקבוצה הראשונה שהציעה לו חוזה מובטח

  8. ריד, אותו קרופורד למעשה מחליף, לא פוגע מאז חזר מהפציעה שלו.
    בליגת הקיץ, בקדם העונה, ולפי הדיווחים –
    באימונים.
    עבור חוזה מינימום, להביא את קרופורד?
    לא החתמה רעה.

    חשוב יותר –
    החתמה שכזו משדרת לקבוצה "אנחנו רוצים לנצח". ברור לכולם שקורפורד, השחקן השישי ב-ה הידיעה, הוא לא על המשבצת של בוקר,
    אלא מנוע התקפי שמגיע בשביל לעזור לקבוצה ללמוד לנצח.

    תודה, רועי.

    1. לא יודע, לא אהבתי את המהלך. דבר ראשון ריד נשאר בסגל ומשום מה החלטנו לחתוך את שאק האריסון. לא שאני מת עליו אבל אולי כבר ציינו את זה קודם – אין לנו רכז!!
      בקיצור לא ברורה לי הכוונה. חוץ מזה שהכדור יהיה בידיים של בוקר וג'קסון רוב הזמן, ואני כאמור לא עף על הרעיון.

      1. בסוף ריד נשאר???

        תאמין לי, לפעמים לא ברור לי מה הסאנס עושים.
        הדבר האחד היחיד שאני יכול להעלות על דעתי זה שיש טרייד בקנה.
        אם וורן עוזב, ומגיע במקומו רכז,
        אז יש היגיון בהגעתו של קרופורד (כקלע המוביל מהספסל במקומו של וורן),
        ויש היגיון בשחרורו של האריסון.

        דרך אגב, כרגע יש בסגל 3 רכזים (כנען, אוקובו, מלטון),
        הבעיה היא שאף אחד מהם הוא לא (נכון להיום) טוב מספיק בשביל להיות רכז פותח ב-NBA.

  9. החתמה טובה למיאמי. הם לא הולכים לשומקום גם ככה, ושווה להם לשים יחסית הרבה לעונה אבל בחוזה קצר לשחקן שאיתם מההתחלה ושעוד יכול לצאת ממנו משהו.

  10. לגבי הספרס, ביג דיל! בוהוהו!!! דז׳ונטה מארי ודריק ווייט לא משחקים!! איך, איך הם יסתדרו בלי שני ההול אוף פיימרס האלו!! עם כל הכבוד (ואין הרבה, כמו שאתם מבינים), הם כולה צריכים מישהו שיעבור את החצי עם הכדור ולא הרבה יותר מזה. קבוצות קטנות מהם כבר הסתדרו עם אבדנים גדולים יותר.

    לגבי פיניקס, לא צריך להגזים עם הקטילות. אף אחד שם לא חושב שהם אשכרה הולכים לנצח שם השנה וחוזה מינימום לווטרן כמו קרופורד זה אף פעם לא רעיון רע. ייתן קצת הירו בול, קצת מנוחה לבוקר והרבה השראה ומורקי״ם לילדים.

    לגבי ווינסלו, אחרי הבושידו שהוא תרגל על בן סימונס בפלייאוף האחרון כנראה שרואים בו במיאמי סוג של 3 אנד D (המון D וקצת 3). גם הטיימליין לא רע, כשעד 2021 הם בפוטנציה בלי החוזים של דראגיץ ווייטסייד ווייטרס ושלו (אם הוא לא מוכיח את עצמו).

    לגבי סקרמנטו, קבוצה כל כך לא רלוונטית כשגם את האוהדים שלה כבר לא מעניינת (חוץ מזיו, כפרה עליו, שעדיין מחכה שסקאל לביסיאר יהפוך לכוכב). רק שלא יקבלו את הבחירה הראשונה בדראפט ויהרסו לבוסטון את תכניות ההשתלטות על הליגה.

      1. אם אני זוכר נכון אז הבחירה הראשונה תלך לסקרמנטו כי היא מוגנת – הזכויות של פילי עברו לבוסטון. אבל שהמומחים פה באתר יתקנו/יאשררו בבקשה כי אני לא סגור על זה.

          1. אתם השארתם להם את האופציה בהחלפה של הבחירות בדראפט 2017. אתה לא יכול גם להכריז על איינג' גאון וגם לבכות על זה אחר כך. בסך הכל הסיכויים לטובתכם.

          2. איינג׳ גאון בלי שום קשר. ובמקרה הכי גרוע, יש רק 14% שאכן סקרמנטו תקבל את הבחירה הגבוהה אז כמו שאמרת, הסיכויים להנחית שחקן טוב בבוסטון מאוד גבוהים.

  11. תודה רבה!
    מצוין.
    סקרמנטו חייבים לפתוח עם הילד.לא ברור למה ג'סטין ג'קסון בחמישיה.
    בייליצה בחירה מעניינת.

  12. אחלה מחשבות רועי!

    ג'מאל קרופורד בפניקס – מהלך לא מדהים בעיני כי למרות כל מה שג'מאל מביא הוא לא שחקן שילמד צעירים איך לשחק נכון. בכל הקריירה שיחק בלא מעט קבוצות מפסידות ותפקידו לא מעט היה להציל את המולדת כשדברים לא עובדים או להטל בשומרים באחד על אחד. את מה שהוא יודע אי אפשר ללמד ואת מה שהוא לא עושה טוב שווה להרחיק מהקבוצה. ותיקים לשם הותיקים לאו דווקא מביאים ערך. שילוב אמיתי של ותיקים כתפקיד בקבוצה זו הדרך הנכונה בעיני (כפי שעשו עם אריזה)…

    אין כיום רכז טוב בשוק שקבוצות מנסות להיפתר ממנו בטרייד. אני מאוד אוהב את הרעיון של ג'רו הולידיי בסאנס ליד בוקר אבל זה לא נראה ריאלי כרגע. שיקחו את השנה לבחון את הילדודס שבחרו ויראו אם אחד מהם צף. אוקובו היה בחירה טובה והאריסון יכול לתת קצת, אולי כנען כנען ואולי דיאנטוני מלטון שהוא סקורר טוב אבל עם ראיית משחק לא רעה בכלל. אם רכז כלשהו יכנס לסכסוך עם קבוצתו, יש לסאנס לא מעט נכסים לעשות מהלך.

    ווינסלו חתם על הארכת חוזה – קצת התפקחתי מווינסלו בשנים האחרונות. נכון שהקליעה השתפרה וכמגן הוא מראה לא מעט (בהגנה אישית במיוחד). ה-IQ ההתקפי שלו ממש לא הרשים אותי. סיומת לא מדהימה תחת הסל למרות גודל אידיאלי לווינג (2.01 עם מוטת ידיים של 2.09), אתלטיות פחותה ממה שהראה בדיוק, מיד ריינג' בינוני מינוס. בשלב זה בהתקפה הוא קאץ' אנד שוט סביר פלוס יכולת מוגבלת לתקוף סגירות.

    החמישיות של פתיחת העונה

    קינגס: הייתי הולך על פוקס, הילד, באגלי (בוגדנוביץ' כשיחזור), ג'יילס וקאולי סטיין. לוותר על כישרון כמו של ג'יילס זה פשע. סקרמנטו חייבים לשחק כדורסל יפה וחיובי השנה ולחטוף הפסדים בתהליך.

    סן אנטוניו: מי שהתפספס זה דרק וויט שהיה אמור להראות מיידית את הקפיצה שעשה וגם הוא נפצע. דני גרין כבר בטורונטו. לוני ווקר עוד מתאושש.
    לכן נראה את מילס או פורבס בעמדת הרכז יחד עם דרוזן, גיי, אולדרידג' וגאסול

  13. 1. ג'מאל קרופורד נועד לטרייד שיביא להם רכז יותר נורמלי ממה שיש בשוק החופשי, כי הרבה קונטנדריות יחפשו שחקן כמוהו על הספסל, ויהיו מוכנות לוותר על רכז מחליף. אולי טי ג'יי מקונל אם פולץ נשאר מחליף, אקסום אם הוא לא משתלב טוב ביוטה, הולידיי אם ניו אורלינס הולכים לפירוק, טיוס ג'ונס אם רוז וטיג נותנים עונה טובה ובריאה יחסית, דלון רייט או ואן-וליט אם הם מקבלים עוד מישהו, היה דיבור על דראגיץ' מתי שהוא בטרייד שכולל גם את ווארן, בלדסו אם הוא לא מסתדר עם בודנהולזר, אוסטין ריברס אחרי שהוא והאוורד מסתכסכים עם ג'ון וול, ואולי עוד כמה אפשרויות שלו חשבתי עליהן.
    2. אני לא יודע אם ווינסלו שווה כל כך הרבה כסף, אבל מיאמי מעבר לתקרה, וזה חוזה מאוד יעיל לטרייד עתידי, כך שבסך הכל עבור מיאמי זה חוזה לא רע.
    3. פופ כנראה מניח שהחמישייה שלו תסתדר מבחינה התקפית, בטח אחרי העונה האחרונה של אולדריג' וביחד עם דרוזן, אבל הוא רוצה גארד הגנתי טוב ליד דרוזן, ועוד אפשרויות קליעה מהספסל של מילס ובלינלי, ואפשר לסמוך על הספרס שגם ככה לא בונים יותר מדי בהתקפה על רכז.
    בניגוד לרוב המקרים, בהם כשמאמן מקבל החלטה שלא נראית לפרשנים מתייחסים אליה כאל טעות, אצל פופוביץ' ההנחה היא שיש משהו שהוא יודע ואנחנו לא. ככה זה נראה בינתיים.

  14. הפופ נשים מבטחנו…מעניין איך הספרס תפתח את העונה עם מכת פציעות הרכזים…נראה עם פורבס ייקח את הצ'אנס. מאוד אוהב את ווינסלו אבל נראה לי 'הולך להפוך לאוברפייד לצערי…

  15. אחלה מחשבות. ווינסלו לדעתי לא טוב אבל לא נורא כי כמו שאמרת גם ככה אין להם מקום לאף אחד בשנים האלה.
    אני כבר לא יודע מה הספרס עושים אבל באמת לא רואה אותם עושים בפלייאוף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט