ביקורת משחק – NBA 2k19 / תומר שנאן

את משחק הכדורסל הוירטואלי הראשון שלי שיחקתי ב-2014. זה היה דרך גרסת הדמו של המשחק הפופולרי שחברת 2k מוציאה שנה אחרי שנה כבר לא מעט זמן. מהר מאוד מצאתי את עצמי מתמכר למשחק, שהצליח להיות הדבר הקרוב ביותר לדבר האמיתי באותה התקופה.

השנים עברו, המשחק התפתח, הגרפיקה השתדרגה, והמון דברים שונו במשחק עצמו.
אך דבר אחד נשאר עד היום, המשחק הוירטואלי של חברת 2k נשאר המשחק הטוב ביותר בקטגוריית משחקי ה-NBA הוירטואלים.
הוא עדיין סוחף, ממכר, ומהווה המשחק המדמה בצורה הטובה ביותר את הלכי הרוח בליגה הטובה בעולם.

בביקורת שכתבתי בחרתי להתמקד בארבעה מוקדים עיקריים – איכות "המשחקיות" של המשחק, מוד הקריירה של השחקן היחיד, מוד בו אתה הופך ל-GM מן המניין בליגה ומתמודד עם כל אתגר איתו GM צריך להתמודד בין אם זה תקציב, חוזים, שחקנים לא מרוצים או בעלים לא ממש סבלני בלשון המעטה, והמוד בו אתה בונה קבוצה משלך במטרה להתקדם עם הזמן ולבנות את הקבוצה הטובה ביותר שאתה יכול. התוצאות לפניכם:

משחקיות – לשמחתי הרבה, בחלק הזה טוקיי כמעט ולא נגעו. מנוע המשחק עדיין פועל בצורה נהדרת עם תנועות ריאליות וללא שינויים דרסטיים. אבל, בהגנה נוצר לעיתים מצב בו השומר מצליח לעצור את השחקן שמולו ללא כל קשר לתנועת שחקן ההתקפה. זה מעט מעיק כשמשחקים נגד המחשב ולא נגד אדם אחר, אך לא ברמה שפוגעת בחווית המשחק באופן משמעותי. נוסף על כך, טוקיי ממשיכה לשמור על גרפיקה ברמה גבוהה מאוד, שמוסיפה המון למשחק והופכת אותו ליותר "ריאליסטי". ציון משחקיות – 8.5/10

MyCareer: השכונה חוזרת – גם כאן טוקיי לא רצו לגעת יותר מדי עקב ההצלחה שנחל המוד בשנה שעברה. מה שהם כן עשו היה להפוך את השכונה לגדולה יותר (מבחינת הרגשה לפחות), לשים את מגרשי הרחוב במקום מרכזי יותר ולהפוך את החוויה לעוצמתית יותר. לי אישית היה מעט מעיק המסע שהייתי צריך לעבור עם השחקן לפני כניסתו לליגה. גם משום היותו ארוך (מסין אל הג'י ליג דרך משחק ליגה אחד ורק אז חתימה על החוזה המיוחל), אבל בעיקר בגלל קטעי וידאו ארוכים בהם למרות שהדמות שלי השתתפה לא ממש הרגשתי שיש לי השפעה על בניית הזהות והאישיות שלה. מעבר לכך, השיפורים היקרים של השחקן שוב מורגשים, ונראה כי לא ניתן להתקדם באופן משמעותי במשחק ללא קניית ה-VC בנוסף למחיר אותו הצרכן משלם על המשחק בכל מקרה. מעבר לשני הדברים הללו המוד הוא מוד לא רע בכלל, המשלב בין משחק בקונסולה, על שלל הדברים שצריכים להיות בו, לבין טעימה מחייו של שחקן ב-NBA. ציון MyCareer – שבע מתוך עשר.

שחקן משחק במדי ה-Mad Ants מה-G League טרם הגעתו לליגה

MyGM – אם לומר את האמת, אני פחות אהבתי את הגרסה החדשה של המשחק ל-MyGM, אתה מבזבז 45 דק' לפחות על החלק הראשון בו אתה מקים קבוצה חדשה במסגרת הרחבת הליגה, עם המון דמויות שעל חלק לא קטן מהן ניתן היה לוותר. לאלה שלא רוצים לחכות/לבנות קבוצה מאפס טוקיי מאפשרים להתחיל MyGM במתכונת המסורתית שלו, כך שאמנם תחוו לא מעט שיחות עם הצוות המקצועי ועם השחקנים פה ושם, אך בתדירות הרבה יותר נמוכה מזו שמציע המוד החדש. סה"כ מעבר לשינוי הזה לא בוצעו עוד שינויים דרסטיים, ומי שיבחר באופציה השנייה יחווה פחות הוא יותר את אותה החוויה שהייתה ב-2k18. ציון MyGM – שבע וחצי מתוך עשר.

הבעלים של הקבוצה שתקימו ב-MyGM

MyTeam  – למען האמת, זהו החלק האהוב עליי במשחק השנה. ממכר, כיפי, עם אפשרות משחק נגד חברים/אנשים מהעולם ונגד המחשב, שלא דורש מהמשתמש להשקיע המון זמן/כסף בכדי להתקדם בתהליך בניית הקבוצה. בדיוק כמו בשנה שעברה, גם השנה אין טענות כלפי המוד הזה, ובדיוק כפי שנה שעברה, הוא ממשיך להדביק את הפער שנוצר בינו לבין ה-MyGM במרוצת השנים. ציון MyTeam – תשע מתוך עשר.

מסך הבית של גרסת ה-MyTeam

לסיכום, NBA 2k19 הוא עדיין משחק הכדורסל הוירטואלי הטוב ביותר שנמצא כיום בשוק לטעמי. ועל אף הפיצ'רים שטוקיי הכניסו אשר פוגעים מעט בחוויה, עדיין ממכר, כיפי ומעביר את הזמן בצורה נהדרת. או במילים אחרות, כל מה שאנחנו מחפשים במשחק סימולציית כדורסל. ציון סופי – 8/10.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. שווה את המחיר? לא יודע, לא הרבה שופר, אפשר לשחק בגרסה הקודמת. המלכוד או שהרייטינג של השחקנים והרוסטרים כמובן השתנו אבל לא תהייה אפשרות לעדכן זאת.

  2. תודה, תומר. אחלה ביקורת.
    מבחינתי המשחק השנה המשיך ליפול למלכודת הגריינד והפרימיום (אבל כבר שילמנו על המשחק!) שאוכלים כל חלקה טובה במשחקים היום, והאספקט הטוב בעינייך במשחק, ה-MyTeam והאונליין מולטיפלייר, פשוט לא מדברים אליי, אז התאכזבתי. אולי הרבה יותר משהייתי אמור.
    נגעת בנקודה חשובה בצדדי המשחק הסיפוריים – הם מנסים, כמעט בכוח, ליצור מסביב דמויות, שהוואן נוט שלהן יהיה זכיר מספיק. אבל הדמות שלך נשארת פלקט מרי-סו בלתי נסבלת.
    נשארתי עם הבלאקטופ. ואחכה ש-Sports Interactive יכנסו לעסקי האקסל לכדורסל.

  3. שכנעתי אותי לנסות עד היום לא הייתי מרוצה מהצדדים אני עדיין משחק 2k 14 מבחינתי הכי טוב שיצא אפילו שיש בו מלא דברים מעצבנים המשחק רץ הכי נח לדעתי אולי אני אוהב החדש מי יודע

  4. תודה רבה
    הגיע הזמן יהיה יחס הוגן לגיימינג ובפרט ל2k
    כמו שציינו פה המשחק לא באמת מתחדש (בכל אופן מי שאוהב יותר את הדברים המסורתיים) ככה שאני עדיין משחק ב17 אבל המלכוד באמת זה הרייטינג והשחקני שנה שניה (הרוקיז מאז ומעולם מוגזמים..)
    ברור שבסוף אשבר ואקנה זו רק שאלה של זמן..

  5. תודה תומר. אני לא משחק נגד המחשב אלט באונליין ודווקא אהבתי מאוד את ההגנה והעובדה שלא תמיד קל לעבור שחקן..

  6. אהבתי את הפתיחה. "התחלתי לשחק ב2014,מאז שנים חלפו, המשחק התקדם.. " אחחח מה אני יגיד…
    מה שכן, אני בספק אם מישהו ישבור את השיא שלי:
    2 עונות מלאות (!) עם 82 משחקים + פלייאוף (!!) כולם באורך מלא של 48 דקות (!!!)
    NBA live כלשהו, אי שם בעשור הקודם

  7. תודה על הביקורת.
    אוהב את המשחק אבל הם חייבים לעשות שיהיה אפשר להעביר timeout (עונשין, סוף משחק וכו') בלחיצת כפתור (כמו המחצית בפיפא) במקום שאני אצטרך לראות את המעודדות קופצות שם.

    עוד דבר שחייב תיקון הוא כשמשחקים שני אנשים באותה קבוצה, אם אתה לא מוסר לשחקן שחבר שלך שולט בו, אתה בעצם מוסר לעצמך (עוד פעם, תלמדו מפיפא!)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט