אירועי דיומא – 30.09.2018: אליפות העולם ברכיבת כביש לגברים, גמרים בצ'אנג דאו ושנזן, גמר אליפות סין בסנוקר

כדורגל

בונדסליגה – מחזור 6

16:30-איינטרכט פרנקפורט-האנובר 96 (ספורט 3).

19:00-אאוגסבורג-פרייבורג (ספורט 3).

סרייה איי – מחזור 7

13:30-בולוניה-אודינזה.

16:00-קייבו ורונה-טורינו.

16:00-פיורנטינה-אטלנטה.

16:00-פרוסינונה-גנואה.

19:00-פארמה-אמפולי.

21:30-סאסולו-מילאן.

טניס / מתן גילור

טורניר צ'אנג דאו (250) – גמר

11:30 פאביו פוניני(1)-ברנרד טומיץ'. בחצי הגמר פוניני הפסיד בשובר שוויון את המערכה הראשונה לפריץ, אבל לאחר מכן התעשת וניצח את השניה בבייגל ואת השלישית 3:6. טומיץ', שהעפיל מהמוקדמות, ניצח את סוזה פעמיים 4:6. מרשים מאד. המאזן בין השניים עומד על 1:2 לאיטלקי, אבל את המשחק היחיד על משטח קשה ניצח דווקא האוסטרלי. פוניני ינסה לזכות בתואר ה-4 שלו השנה וה-9 בסה"כ. טומיץ' עדיין מחפש את הראשון השנה וינסה להשיג את הרביעי בקריירה.

 

טורניר שנזן (250) – גמר

11:30 פייר הוג' הרברט-יושיהיטו נישיוקה (ספורט 5). הרברט הפתיע את מינואר בשלוש מערכות, כשהאחרונה מוכרעת בשובר שוויון. אבל ההפתעה היותר גדולה הגיעה מהמשחק השני בו נישיוקה שהעפיל מהמוקדמות ניצח את ורדסקו, גם כן בשובר שוויון במערכה השלישית. מה שנחמד מאד בגמר הזה הוא שאחד מהשניים ישיג את התואר הראשון בקריירה – לא דבר שמתרחש כל יום.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

הגראנד פרי הרוסי

במירוץ הקודם בסינגפור ראינו את לואיס המילטון עושה צעד נוסף בדרך לזכייה באליפות. הבריטי זינק מהפול פוזישן, ונשאר במקומו עד הסיום, כשהוא מקדים את ורסטאפן ופטל. בניצחונו זה, הגדיל הבריטי את יתרונו על הגרמני ל-40 נקודות, וזאת כאשר נותרו שישה מירוצים עד לסיום העונה. היום בסוצ'י תהיה לבריטי הזדמנות מצויינת לעשות עוד צעד ענק לעבר האליפות. זאת כיוון שיזנק שני מאחורי בן קבוצתו בוטאס, בעוד שפטל יזנק שלישי. שידור בספורט 5 לייב ב-14:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סין – הגמר

9:00, 14:30: ג'ון היגינס-מארק סלבי (יורוספורט 2)

אתמול בחצי הגמר ראינו קרבות בין שני בריטים בכירים לשני סינים צעירים, שהסתיימו שניהם בנצחונות של הפייבוריטים. ג'ון היגינס המשיך ביכולת הטובה לאורך הטורניר, ולא התקשה מדי מול ליו האוטיאן. מארק סלבי עבד קצת יותר קשה מול ז'או סינטונג, אך הצליח לזכות במשחק בזכות פיניש מוצלח בשני הפריימים האחרונים. אכזבה לשני הסינים הצעירים, אך נראה שנכון להם עתיד מזהיר בענף.

הגמר היום בין סלבי להיגינס הוא השחזור של גמר אליפות העולם מהשנה שעברה, בו זכה סלבי בדרכו לאליפות השנייה ברציפות שלו. אלא שבחצי השני של העונה הקודמת היכולת שלו ירדה דרסטית, והוא לא היה קרוב להזכיר את השחקן ששלט בענף בשנתיים שלפני כן. היגינס לעומתו, גם כן אלוף עולם ומהשחקנים הטובים בכל הזמנים, המשיך ביכולת היציבה, מה שהביא אותו שוב לגמר אליפות העולם האחרונה (שם הפסיד לוויליאמס). האם נראה כאן את סלבי שובר סוף סוף את הבצורת, או שדווקא היגינס שמולו ינקום על ההפסד באותו גמר? היום בגמר, בפורמט הטוב מ-19, נוכל לקבל את התשובה.

.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – מירוץ הגברים

*המלצת צפייה* שבוע אליפויות העולם באינסברוק מגיע היום לשיא שלו – מירוץ הכביש לגברים. המירוץ היום הוא מהקשים שראינו אי פעם באליפות העולם – 265 ק"מ על 4670 מטרים של טיפוס. הרוכבים יטפסו את גבעת איגלס, 8 ק"מ של 6% שיפוע ממוצע, שבע פעמים, ולקינוח יקבלו את "גבעת הגהינום" של הוטינגר הול- טיפוס של 3 ק"מ, המגיע בשיאו ל-28%. בין הפייבוריטים במירוץ נראה כמה מהשמות המלווים אותנו כל השנה. ז'וליאן אלאפיליפ יוביל נבחרת צרפתית חזקה הכוללת את רומאן בארדה ותיבו פינו. אלחנדרו ואלוורדה יוביל בספרד יחד עם מארק סולר, יון איזאגיר ואנריק מאס. מאיטליה נראה את וינצ'נזו ניבאלי עם דומניקו פוצוביבו וג'אני מוסקון. סיימון ייטס יגיע עם אחיו אדם בנבחרת בריטניה, וגם פרימוז רוגליץ' הסלובני הוא אחד המועמדים החזקים לזכייה. בהולנד נראה את וואוט פולס עם טום דומולאן, סטיבן קרוייזויק ובאוקה מולמה. מועמדים חזקים אחרים נמצא בנבחרת קולומביה עם נאירו קינטאנה, מיגל אנחל לופז וריגוברטו אורן, נבחרת פולין עם מיכל קביאטקובסקי וראפאל מייקה ואירלנד עם דן מרטין. גם אלוף העולם, פטר סאגאן, נמצא כאן כדי להגן על תוארו, אם כי כקלאסיקן נראה שהסבירות שיעשה זאת נמוכה למדי, וכך ניתן לומר גם על קלאסיקנים אחרים כגרג ואן אוורמאט. בכל מקרה מדובר באחד מהמירוצים היותר מעניינים אותם ניתן לקבל, ושאף חובב של הענף לא יכול להרשות לעצמו להפסיד. שידור ביורוספורט מ-12:45.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 61 תגובות

    1. אז כמה "חוויות" מצפייה במשחק:

      – היה כיף לראות את גולדן סטייט. כל שחקן שנמצא שם יותר מאוף סיזן יודע איך לתרום למשחק היפה של הקבוצה.
      – המחליפים של מינסוטה היו טובים מאוד, בראשות שר האנרגיה ג'וש אוקוגי, והוכיחו שמגיע להם 2 דקות למשחק העונה.
      – טוליבר. מהשלוש.
      – קיטקאט. כל כך קצת נגיעות, כל כך הרבה מהן טובות. איזשהו תרגיל לשחרר את השחקן הכי טוב ויעיל בקבוצה לקבל כדור? משהו שיוכיח שלמרות הכל אפשר לבנות על ת'יבודו כמאמן לקבוצה הזו גם בעתיד עם סגל השחקנים שבראש הכתר טאונס? עצוב לכם לראות שחקן שיכול להדהים את הליגה אם יתנו לו קצת מרחב מחייה וביטחון עובד קשה לעזור לאחרים ואז מתעלמים ממנו עם איזו בול כרוני או זורקים אותו לעבוד עוד יותר קשה בפוסט? התשובה של ת'יבס – נהה. אתם רק צריכים להיות קשוחים יותר ולרצות את זה יותר. בשביל מה צריך כישרון כזה התקפי אם אפשר לתת את הכדור לברכיים של רוז?
      – 17 שחקנים שותפו בגולדן סטייט. 12 במינסוטה. משחק אימון, דאמיט.

    1. זה מעניין מעבר לעוד מירוץ רגיל. לא לגמרי ברור מי יעבוד בשביל מי (כלומר, מי הפיבוריט של הנבחרות הגדולות ואם חברי קבוצתו יעבדו בשבילו). גם הרבה יותר קשה להעריך זמני בריחה-פלוטון, כי לא ברור איך הפלוטון יתפקד.
      אני לא רוצה לזלזל באלאפילים, בעיקר כשמדובר על חד יומי, אבל זה פרופיל קשה מדי בשבילו לטעמי. אני חושב שאם צרפת תסמן אותו זאת תהיה טעות. לא רואה אותו שורד עם חבורת המובילים מעל 4.5 ק"מ של טיפוס.
      ד"א, מה הסיכוי שספרד או קולומביה ילכו תלת ראשי ויסתבכו בינם לבין עצמם כשכל אחד הורס לאחרים?
      ההולנדים נראים לי עם הסיכויים הכי טובים לזכייה. לא כי יש להם את הנבחרת הכי חזקה, אלא כי כל אחד מהם יכול לזכות. אני מסמן דווקא את מולמה. מהמר שהוא עושה פודיום.
      המשאלה שלא תתגשם – ניבאלי ורוגליץ' ראש בראש בגלישה במורד לסיום.

      1. המירוצים האלו אף פעם לא צפויים. אלה לא נבחרות שמתורגלות לעבוד ביחד, אז שאלת עבור מי עובדים היא תמיד בעייתית.
        על שאלתך עד כמה ספרד יכולים להרוס לעצמם, אי אפשר שלא להיזכר ב-2012, כשהגיעו עם ואלוורדה, קונטאדור ורודריגז. רודריגז פרץ לקו (אחרי שניער את ניבאלי) והיה בדרך לניצחון, ואז רוי קושטה התחיל לרדוף אחריו, ו-ואלוורדה שהיה איתו, נתן לו להמשיך אל רודריגז במקום להיצמד לו לגב, מה שאיפשר לקושטה לתפוס את רודריגז ולנצח במירוץ. ואלוורדה חטף על זה הרבה אש, גם על רקע העובדה שהוא וקושטה היו חברים לקבוצה, והוא לכאורה העדיף ניצחון שלו על זה של רודריגז (הוא כמובן הכחיש).
        ולירידה של ניבאלי ורוגליץ' אפשר גם להוסיף את אלאפיליפ. גם דסנדר מעולה. אם סאגאן יגיע לשם בכלל טוב. כנראה לא יקרה, למרות שמי שראה אותו בסוף השבוע ראה שהוא הוא הוריד הרבה משקל בשביל האליפות.

  1. כבר עוד מעט 12, ואנחנו רק בפריים השביעי בין סלבי להיגינס (זמן ממוצע למכה של 26 ו-27 שניות בהתאמה). כרגע 3-3. כנראה יורוספורט ידעו למה הם שמים את הסשן הראשון גם ביורוספורט 2, כי פחדו שזה יגלוש לאליפות העולם ברכיבה.

  2. עוד שני אירועי גמר שמתרחשים היום:

    גמר אליפות העולם בכדורעף גברים בין ברזיל לפולין. (פולין אלופת אירופה וברזיל אלופת העולם והאלופה האולימפית). יש שידור בערוץ ספורט 2 החל מהשעה 22.00.

    גמר אליפות העולם בכדורסל נשים בין ארצות הברית לאוסטרליה. האמריקאיות הגיעו עם כל הכוכבות.

  3. קצת מעל 70 ק"מ לסיום, ובינתיים דינמיקה שמאד מזכירה מירוץ מהעונה הסדירה, עם קבוצת בריחה שכוללת שמות מאד זוטרים מלפנים ביתרון של מתחת ל-7 דקות. התנהלות שמאד מתאימה לפייבוריטים של המירוץ.

  4. וואללה איזה עליות. לי המרוץ של אינסברוק נראה כדבר בלתי אפשרי.
    אצלנו יש מרוץ מעניין בסמוקי מאונטיינס

  5. אנחנו מסיימים היום יום רביעי עם שלושה אחים- ישראלים מצרים – החיים כאן. אחד מהם הוא גיסי (דרך רינה ז"ל), ונקשרנו מאד משך 40 שנה בלונג איילנד. כשהם נפגשים מדי פעם בא להם לדבר לדינו שלי נשמעת כשירה.

  6. קצת מאוכזב שאין כאן פוסט לקראת ערב היסטרי של בייסבול. הנה בקצרה:

    הלילה המחזור האחרון ב-MLB. שתי אלופות בתים שונות יוכרעו במשחק האחרון ממש. טירוף.

    יש גם סיכוי סביר ביותר למשחק 163 הנדיר שייערך מחר, ואפילו שניים כאלה!

    שיקגו ומילווקי במאזן זהה על אליפות בית המרכז בנשיונל. שיקגו תארח את סנט לואיס הגאה שדפקה אותה אמש. מילווקי את דטרויט שנלחמה קשה אמש.
    אם שיקגו ומילווקי יישארו צמודות, יהיה מחר משחק 163 ביניהן בשיקגו להכריע מי אלופת הבית שהולכת לחצי גמר הפלייאוף נגד העולה מה-WC, ומי הולכת למשחק ה-WC.

    לוס אנג'לס דודג'ס וקולורדו במאזן זהה כנ"ל בבית המערב בנשיונל. הדוג'רז אצל סן פרנסיסקו השנואה שתעשה הכל להרוס. קולורדו בבית נגד וושינגטון המצוינת שלא נותנת משחק בחינם, ואמש הביסה אותה.
    כנ"ל – אם יישארו צמודות, מחר משחק 163 בין שתיהן בלוס אנג'לס. אלופת הבית תארח את אטלנטה בחצי גמר הפלייאוף, והשניה – תיסע לשיקגו/מילווקי למשחק ה-WC.

    כל המשחקים במקביל, בשעה 22:00 שעון ישראל, וצפיה חופשית באתר ה-MLB.

        1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
          כמו קוואנו
          כמו ויינשטיין
          כמו לואי סי.קיי
          לא ניתן לגיטימציה לסומסום
          לא ניתן לאלימים לנצח
          לא נשכח ולא נסלח

      1. אשכרה יושב כאן מישהו, חסר עניין בחיים ועוד יותר מזה בספורט, שתוך 2 דקות על השעון מקבל הודעה שיש פוסט, ועולה עם הטינופת שלו. בשפה עדינה קוראים לזה סטוקר.
        seek help

    1. תיקון חשוב ועוד שפיץ להערב:
      לא ברור מי יארח את סדרת חצי הגמר בין אטלנטה לאלופת בית המערב. כי לאטלנטה מספר נצחונות זהה (90) כמו של קולורדו ולוס אנג'לס. מכיוון שיתרון הביתיות נקבע עפ"י המאזן הכולל, גם אטלנטה צריכה להיטרף הערב. והמשחק שלה קשה – נגד פילדלפיה החזקה מהבית שלה. שאמש הלכה וניצחה אותה, למרות שגם היא "חסרת עניין" מזמן. אין ארוחות חינם בליגה הזו. מי שרוצה להיות אלוף חייב לנצח עד הסוף.

    1. איזה שחקן חכם רונדו.
      ממש לא מבין מה המטומטמים בפליקנס שיחררו אותו. הוא פשוט שולט בעניינים כשלברון לא על המגרש…
      לפחותעד כה. הוא הוביל סגירת 12 הפרש לדנוור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט