אירועי דיומא – 29.09.2018: ליברפול-צ'לסי, נאפולי-יובנטוס, ריאל-אתלטיקו, רומא-לאציו

כדורגל

ליגת העל – מחזור 5 / מתן גילור:

18:00 מכבי פתח תקווה-הפועל חיפה (ספורט 4). שתי הקבוצות מגיעות במומנטום הפוך. פ"ת פתחה את הליגה מצוין. היא במקום השלישי עם 2 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו, אחרי שבמחזור הקודם חזרה מפיגור לניצחון בדקות הסיום על מכבי חיפה בחוץ. הפועל התחילה את הליגה בסערה, אבל מאז נעצרה. במחזור הקודם הפסידה בחוץ 0:2 לסינדרלה מחדרה. סולומון עשוי לחזור בפ"ת מה שאמור לתת לה הרבה דחיפה. זו קבוצה ששווה מקום באירופה והיא הפיבוריטית במשחק, שלטעמי הוא המעניין ביותר היום.

18:45 איחוד בני סכנין-הפועל חדרה (ספורט 5 לייב). סכנין טרם רשמה ניצחון העונה ובמחזור האחרון רשמה את הפסדה הראשון 2:3, למרות שלא נפלה מבית"ר י-ם. חדרה, כאמור, המשיכה בפתיחה המאד מרשימה שלה והיא במקום השני כשרק הפרש שערים מפריד בינה לבין ראש הפסגה.

19:30 מועדון ספורט עירוני אשדוד-מכבי נתניה (ספורט 3). אשדוד שנחשבה ע"י רבים כאחת המועמדות לירידה פתחה את העונה טוב והיא עם 7 נקודות במקום הרביעי אחרי תיקו 1:1 עם רעננה במחזור הקודם. דווקא נתניה חוותה ירידה גדולה ביכולתה. היא היתה לא רעה במשחק הקודם, בעיקר במחצית השניה, אבל נכנעה לשער מאוחר של אלי דסה מטעות של דני עמוס והפסידה למכבי ת"א 2:1. היא נועלת את הטבלה כשבאמתחתה נקודה בודדת. דראפיץ' את ברדה יצטרכו למצוא מחדש את הקסם של העונה שעברה, למרות השחקנים המרכזיים שעזבו.

20:30 עירוני קרית שמונה-בית"ר ירושלים (ספורט 4). ק"ש קבוצה בינונית שפתחה את העונה בצורה בינונית וגם במשחק האחרון סיימה בתיקו 0:0 בבית עם הפועל ת"א שהיא תוצאה בינונית. בית"ר י-ם ניצחה במשחק הטעון את סכנין כנזכר לעיל. היה זה ניצחונה הראשון העונה שהעלה אותה מעל הקו האדום.

פרמייר ליג – מחזור 7 /אדר בר דוד

14:30: ווסטהאם – מנצ'סטר יונייטד (ספורט2). אחרי פתיחת עונה שכללה 4 הפסדים רצופים הפטישים עצרו את כדור השלג עם ניצחון על אברטון ונקודה ביתית מול צ'לסי במה שהיה איבוד הנקודות הראשון העונה של הכחולים. באולד טראפורד המצב מתדרדר ממשחק למשחק, מוריניו מאבד כיוון וכנראה שגם את פוגבה ונראה שהחול בשעונו של הפורטוגלי מתקרב לקיצו. ההדחה באמצע השבוע מגביע הליגה מול דרבי קאונטי מליגת המשנה היתה נדבך נוסף ברצף הכישלונות של השדים האדומים והצטרפה לאיבוד 8 נק ב-6 מחזורים מתחילת העונה.

17:00: ארסנל – ווטפורד (ספורט1). התותחנים סופרים כבר 4 ניצחונות רצופים אחרי שני ההפסדים לסיטי וצלסי בפתיחת העונה ושישה ניצחונות בכל המסגרות. ווטפורד איבדה מעט גובה אחרי הפתיחה המושלמת עם נקודה בלבד בשני משחקיה האחרונים ותנסה לחזור עם נקודות מהאמירויות.

17:00: האדרספילד – טוטנהאם (ספורט1). הקבוצה המקומית מחזיקה את כל הליגה על הגב עם 2 נקודות בלבד ובבית חייבת להשיג לפחות נקודה בשביל לשנות את המומנטום השלילי. התרנגולים של פוצ'טינו עצרו רצף של שלושה הפסדים עם ניצחון על ברייטון ובפנדלים על ווטפורד בגביע הליגה לפני שפוגשים את ברצלונה בליגת האלופות.

17:00: מנצ'סטר סיטי – ברייטון (ספורט1). החבורה של פפ חוזרת לפורמה מצוינת ובמחזור הקודם התפוצצה עם חמישיה לרשתה של קרדיף. קווין דה בריינה פצוע? ריאד מחרז תפס את מקומו עם צמד נהדר וגם ברנרדו סילבה התחיל את העונה בצורה נפלאה. בירם כיאל העריך השבוע את חוזהו עם 2020 בברייטון אבל הקבוצה שלו בינתיים מקרטעת עם 5 נק בלבד.

*המלצת צפייה*  19:30: צ'לסי – ליברפול (ספורט2). יכול להיות שיש לנו משחק עונה שלא כולל את האלופה והפייבוריטית הברורה בסוכנויות ההימורים? שתי המוליכות נפגשות בסטמפורד ברידג' כשליברפול לא איבדה נקודות העונה וצ'לסי איבדה את המאזן המושלם מול ווסטהאם במחזור הקודם. אדן הזאר מפגין יכולת שמציבה אותו בטופ העולמי בחודש האחרון ומולו יתייצב מוחמד סלאח, שחקן העונה שעברה, שבינתיים לא מצליח לשחזר את עונת השיא מאשתקד. גם בלי סלאח בשיאו המרסיסייד נראים נפלא בכל המסגרות וגם היום הם באים בשביל לנצח ולתת הצהרת כוונות נוספת אחרי הניצחון הנפלא על פ.ס.ז.

לה ליגה – מחזור 6 / אדר בר דוד 

17:15 ברצלונה – אתלטיק בילבאו (ערוץ one). מחזור אמצע השבוע היה הפעם הראשונה ששכחתי לסקר את הליגה הספרדית בשנתיים האחרונות. באותו מחזור גם בארסה וגם ריאל הפסידו. מקרי? תחליטו אתם. כך או כך, האלופה ממשיכה להציג יכולת לא מספיק טובה מתחילת העונה וזה עלה לה בהפסד מול לגאנס כשהיא סופגת תוך דקה שני שערים. ההפסד הגיע אחרי תיקו מאכזב מול ג'ירונה ונקודה משני משחקים אינה מחזה נפוץ בקאמפ נואו. בילבאו דווקא ניצחה את לגאנס אבל מאז היא סיימה 3 משחקים בתיקו ובמחזור אחרון ספגה תבוסה ביתית 3-0 מוויאריאל

*המלצת צפייה* 21:45 ריאל מדריד – אתלטיקו מדריד (ערוץ one). כאמור גם הבלנקוס הפסידו וזה לא היה סתם הפסד הפסד – תבוסה 3-0 ברמון סאנצ'ס פיחואן לסביליה ומשחק ראשון העונה שהלבנים לא כובשים. פתיחת העונה של הבלנקוס תחת לופטגי היתה מרשימה והשיטה שלו עשתה רושם כעובדת מצוין גם בליגה וגם מול רומא בליגת האלופות אבל מול סביליה היא קרסה. היום מגיעה לברנבאו הקבוצה הקטנה של העיר שהרכש שלה בתחילת העונה הציב אותה כמועמדת לגיטימית לתת פייט אמיתי על התואר. הקולצ'ונרוס איבדו יותר מדי נקודות מתחילת העונה והמחזור הקודם הגיע כמו בהזמנה לקבוצה של סימאונה כדי להימנע מיצירת פער בלתי מחיק בשלב מוקדם של העונה. הקבוצה מגיעה אחרי שני ניצחונות רצופים בליגה וללא ספיגה, כמו שצ'ולו אוהב, ומצטרפים לניצחון על מונקו בצ'מפיונס. רונאלדו היה האימה של אתלטיקו ונראה איך יראה המשחק בלעדיו.

בונדסליגה – מחזור 6 / רועי ויינברג

16:30-שאלקה 04-מיינץ 05 (ספורט 3). לא שבר. משבר. שאלקה עם 5 הפסדים, כשהיא הבקיעה 2 שערים בתקופה הזאת וללא שום נקודות. הם 4 נקודות מהקו האדום ומשחקים כדורגל ממש לא טוב, בלשון המעטה. מי זוכר שהיו במקום השני בשנה שעברה? לא מיינץ שמתקרבת לצמרת ועם פתיחת עונה יחסית טובה וכושר טוב. ניצחון כאן ושאלקה עמוק עוד יותר בבוץ.

19:30-בורוסיה דורטמונד-באייר לברקוזן (ספורט 3). משחק מעולה. דורטמונד עם ניצחון נוסף באמצע השבוע, עדיין ללא הפסד בליגה ופתחו את העונה אחרי לא מעט זמן. הם שיחקו היטב גם באירופה ויכולים להיות מאוד מעודדים עד עכשיו. לברקוזן הפסידו לדיסלדורף לא מזמן, אבל לא פוגשים את מונאקו המעניינת בהמשך השבוע, מה שיכול להשפיע.

16:30-וולספבורג-בורוסיה מנשנגדלבך. אחרי פתיחת עונה טובה וולפסבורג האטה מול פרייבורג ומיינץ (נקודה ממיינץ, הפסד ביתי לפרייבורג) ונראה שהם חוזרים למימדיהם הטבעיים כקבוצת תחתית. גלדבך נראים טוב בזמן האחרון, בעיקר בהתקפה, כשהם מתקרבים יותר ויותר לטופ 4 ולליגת האלופות. משחק בין 2 קבוצות לא רעות משולי הצמרת שיכול להיות מהנה לצפייה.

16:30-הופנהיים-ר.ב. לייפציג. 2 קבוצות שציפו ליותר מהעונה עד עכשיו ועמוק באמצע הטבלה. הופנהיים הביתית קצת יותר טובה, אבל בהתחשב במשחק האלופות בהמשך השבוע יכול להיות שתעלה עם הרכב שני, מה שפותח את המשחק.

16:30-שטוטגרט-ורדר ברמן.

16:30-נירנברג-פורטונה דיסלדורף.

סרייה איי – מחזור 7

16:00-המלצת צפייה: רומא-לאציו (ONE 2). אחד משלושת המשחקים הנהדרים של היום. רומא לא פתחה טוב את העונה, בכל המסגרות, אבל בכל זאת מדובר בדרבי ביתי כך שיכול להיות שהם יפתיעו וינסו להמשיך את המומנטום מה-0:4 על פרוסינונה. הם מאוד לא יציבים, בניגוד ללאציו החזקה שניצחה את ארבעת משחקי הליגה האחרונים שלה, בנוסף למשחק בליגה האירופית. שתי קבוצות שלא אוהבות הגנה במשחק מעניין.

19:00-המלצת צפייה: יובנטוס-נאפולי (ONE 2). משחק עונה במפגש בין צפון לדרום איטליה. יובנטוס מושלמת כשההגנה נראית טוב למרות העזיבה של ג'יג'י בופון ובהתקפה כריסטינו רונאלדו התרגל לליגה וחזר לכבוש. הוא מושעה ממשחק האלופות שלהם, שנחשב לקל על הנייר (יאנג בויז), מה שיאפשר לגברת הזקנה לעלות עם הרכב חזק. נאפולי לא הרשימה באלופות מול הכוכב האדום ופוגשת את ליברפול שבוע הבא במשחק שהפסד בו יכול לסיים את חלומות העלייה שלה, כך שהיא תושפע יותר כנראה מאירופה. הקבוצה של אנצ'לוטי שיחקה טוב מול פיורנטינה וניצחה את שלושת משחקיה האחרונים בליגה, כך שגם היא באה במומנטום די טוב.

21:30-אינטר-קליארי (ONE 2). משחק יחסית פחות מעניין בין אינטר, שחזק במקום השישי, לקליארי שנאבקת נגד הירידה. ניצחון של הקבוצה ממילאנו די מתבקש כאן.

 

כדורסל

NBA – קדם העונה

2:00-פורטלנד טרייל בלייזרס-טורונטו ראפטורס.

2:00-ביג'יין דאקס (סין)-דאלאס מאבריקס.

3:30-מינסוטה טימברוולבס-גולדן סטייט ווריורס.

4:00-פרת' ווילדקאטס (אוסטרליה)-יוטה ג'אז.

 

 

גביע ווינר – רבע הגמר

20:30: הפועל ירושלים – הפועל אילת – גביע ווינר ממשיך במתכונתו המקוטעת (בשל החגים והוספת שמינית הגמר) עם משחק שלישי ברבע הגמר (אשדוד והפועל באר שבע ייפגשו בחצי הגמר) בין הפועל ירושלים שמצפה להרבה מהעונה הזו להפועל אילת שגם היא מתכננת הצלחה. ירושלים העונה היא קבוצה עם סגל רחב שכולל לא פחות מ-8 זרים (רק 6 יתלבשו)  ובעיקר גארדים ישראלים (בר טימור, יוגב אוחיון והמצטרף החדש תמיר בלאט. לצד צוברביץ' הגבוה). הזרים הבולטים הם קודם כל אמארה סטודמאייר שחוזר לקבוצה אחרי עונת פרישה. לצידו, ג'יימס פלדין,  גארד שמגיע מהכוכב האדום בלגרד, כריס ג'ונסון, סמול פורוורד שמגיע מהליגה הצרפתית, ג'ייקובן בראון שהצטיין בשנה שעברה במדי גלבוע והפוורוורדים טישון תומאס שמגיע מחולון (עדיין מושעה) ודשון באטלר שמגיע מאולם הגרמנית. ג'ון לואל- אקוויל הוא הסנטר של הקבוצה כשצוברביץ' ואולי גם תומר לוינסון שהצטרף השבוע (כשרון ישראלי בן 18) עשויים לקבל דקות. היום, לראשונה במסגרת ישראלית המחויבת לחוק הרוסי, נתחיל להבין איך הרוטציה הלא פשוטה של עודד קטש הולכת להיראות.

הפועל אילת מצידה שינתה את פניה לחלוטין כשמשחקני הרוטציה נשאר רק פרדריק בורדיון שהגיע באמצע העונה שעברה. שרון דרוקר שגם הוא הגיע באמצע העונה האחרונה ימשיך על הקווים ובסגל שלו ניתן למצוא ישראלים בכירים כמו עידן זלמנסון, אבי בן שימול ויונתן שולדנברנד לצד המתאזרחים בורדיון ודיוויד כהן הטרי וארבעה זרים: ג'י.פי טוקוטו הצלף שמגיע מהליגה האוסטרלית, הגבוה דווין תומאס שמגיע מהליגה הספרדית, שחקן הכנף לנזל סמית'-ג'וניור שמגיע מהליגה היוונית הראשונה והקומבו גארד הרוקי (מגיע מהמכללות) אליז'ה בריאנט שהצטיין באילת במשחקי ההכנה. יש באילת לא מעט פוטנציאל ישראלי ואם הזרים הם פגיעה, זו קבוצה בהחלט מעניינת ומסוכנת.

טניס / מתן גילור

טורניר צ'אנג דאו (250) – חצי גמר

09:30 פאביו פוניני(1)-טיילור פריץ. פוניני ניצח את אבדן בשתי מערכות והוא מצדיק את היותו מדורג 1 כשהוא פיבוריט ברור מבין אלה שהגיעו לשלב הזה. פריץ הפתיע את קווארי המתדרדר בשתי מערכות בדרבי אמריקאי. זהו המפגש הראשון בין השניים.

אחריו ג'ו סוזה(7)-ברנרד טומיץ'. סוזה ניצח את ג'אזירי בשלוש מערכות, אבל המשחק טיקטק ולקחו קצת למעלה משעה וחצי. טומיץ' ניצח את אוליאסים בשתי מערכות. הישג יפה מאד מבחינתו להגיע לחצי הגמר כשהוא העפיל מהמוקדמות. למרות שהוא מדורג 73 מקומות מתחת לסוזה, דווקא טומיץ' מוביל במאזן ראש בראש 3:0.

 

טורניר שנזן (250) – חצי גמר

12:00 אלכס דה מינואר(7)-פייר הוג' הרברט (ספורט 5 לייב). דה מינואר ניצח את דזומור שתי מערכות. הרברט ניצח את וינולאס בשלוש מערכות, כששתי הראשונות מוכרעות בשובר שוויון. השניים כבר נפגשו השנה (המפגש היחיד ביניהם) בווימבלדון והאוסטרלי ניצח. הכישרון והמומנטום לצדו, אבל הניסיון בצד של הצרפתי.

14:00 יושיהיטו נישיוקה-פרננדו ורדסקו(5) (ספורט 5 לייב). נישיוקה ניצח בשתי מערכות את נורי והוא הפתעת הטורניר כשהגיע עד פה מהמוקדמות. ורדסקו ניצח את מארי בקלות מפתיעה עם פעמיים 6:4. השנים נפגשו פעם אחת וזה קרה בצרת השנה. ורדסקו ניצח בחמש מערכות.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

הגראנד פרי הרוסי – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בסוצ'י. שידור בספורט 5 לייב ב-14:50.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סין – חצי הגמר

9:00: ליו האוטיאן-ג'ון היגינס (יורוספורט)

14:45: מארק סלבי-ז'או סינטונג (יורוספורט 2)

אתמול ברבע הגמר ראינו במשחק המרכזי את ג'ון היגינס גובר על ג'אד טראמפ, כפי שהיה ברבע גמר אליפות העולם. ליו האוטיאן גבר בקלות על מרטין אודונל האלמוני, בעוד שאלוף העולם הקודם, מארק סלבי, היה גדול על יואן סיז'ון הצעיר. במשחק המותח של היום ראינו את ז'או סינטונג גובר בפריים מכריע על בארי הוקינס.

היום בחצי הגמר נקבל שני משחקים בין אלופי עולם לשני שחקנים סינים צעירים, כשהיגינס יפגוש את ליו וסלבי את ז'או. לכאורה משחקים עם פייבוריטים ברורים, אלא שכפי שהטורניר הזה מתנהל, אף תוצאה לא תפתיע.

.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – מירוץ הנשים

האליפות מתקדמת לעבר השיא שלה, והיום נוכל לראות באינסברוק את מירוץ הנשים. מדובר במירוץ קשה במיוחד, 156 ק"מ עם טיפוס מצטבר של כ-2400 מטרים, כשעיקר מלאכת הטיפוס תהיה בשלוש ההקפות עם הפסגה בשם איגלס. נבחרת אחת אמורה להיות הפייבוריטית הברורה מעל לכל הנבחרות – נבחרת הולנד. ההולנדיות אוחזות בסגל את שתי הכוכבות הגדולות של הענף בשנים האחרונות, אנמיק ואן פלויטן ואנה ון דר ברחן. מביניהן, לואן פלויטן הייתה עונה פנונמנלית, שאף המשיכה עם ההגנה שלה על התואר בנג"ש ביום שלישי האחרון. אלא שלנבחרת ההולנדית יש פוטנציאל לזכייה עם רוכבות אחרות כאלן ואן דייק או שנטאל בלאק (שזכתה בשנה שעברה לאחר שהייתה בבריחה). מבין המתחרות האחרות, נוכל למצוא את אשלי מונמאן פאסיו הדרום אפריקנית, את אלייזה לונגו בורגיני האיטלקית ואת אמנדה ספראט האוסטרלית. גם ארצנו תשלח שתי נציגות למירוץ – אלופת ישראל, רותם שפירא, ואלופת ישראל בנג"ש, רותם גפינוביץ'.  שידור ביורוספורט ב-15:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. בבייסבול עם שני משחקים לסוף, הרוקיז עם השמיני ברצף עלו לפלייאוף וביתרון משחק על הדודג'רס שניצחו אף הם, הקארדס הפסידו וצריכים נס להשתוות אל הדודג'רס. הקאבס מובילים על מילווקי ביתרון משחק.

  2. תודה רבה.
    כמה משחקים מצוינים בספרד, אנגליה ואיטליה.
    פטל חייב לזנק לפני המילטון. אם הוא לא לוקח עליו לפחות 6 נקודות במירוץ הזה הוא כבר לא תלוי בעצמו וגם ניצחונות בכל 5 המירוצים הבאים לא יבטיחו לו את התואר.

  3. הדומיננטיות של האירופאים בריידר קאפ נמשכה גם הבוקר. האמריקאעם הצליחו לעצור רצף של 8 ניצחונות רצופים של האירופאים רק בהתמודדות האחרונה, והתוצאה כעת עומדת על 4-8.

  4. במירוץ הנשים, 42 ק"מ לסיום. קבוצת בריחה חזקה מלפנים עם קורין ריברה האמריקאית ואמנדה ספראט האוסטרלית. דקה מאחוריהם קבוצת רדיפה עם עומר שפירא שלנו, שנותנת מירוץ אדיר כולל הובלה של הרדיפה.

  5. האמריקאים נראו יותר טוב בסשן האחרון אבל הצליחו רק לשמור על סטטוס קוו ו6-10. זה יצריך קאמבק רציני מחר (בדומה לזה של האירופאים לפני כמה שנים).

  6. אליפות העולם בכדורעף- ברזיל ניצחה את סרביה ותנסה להיות אלופת העולם ואלופה אולימפית בו זמנית, על הזכות להתמודד מולה יפגשו אלופת העולם הנוכחית פולין מול ארה"ב החזקה….חצי הגמר השני עוד מעט ב22… מחר הגמר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט