אירועי דיומא – 26.09.2018: גמר גביע הטוטו, אליפות העולם בנג"ש לגברים


כדורגל

גביע הטוטו – גמר / מתן גילור:

20:45 מכבי חיפה-מכבי תל אביב (ספורט 5). גמר גביע הטוטו מפגיש בין שתי הקבוצות הגדולות והאהודות בכדורגל הישראלי. ת"א הגיע לגמר אחרי שניצחה את י-ם ברבע גמר האירופאיות ובדרבי התל אביבי בחצי הגמר. מכבי סיימה במקום הראשון בבית הצפוני ובחצי הגמר ניצחה גם היא בדרבי (החיפאי כמובן). ת"א פיבוריטית ברורה. היא קבוצה עדיפה, במומנטום מצוין, מוליכת הטבלה ובעלת סגל מוכשר יותר ומחובר יותר. במשחק הליגה האחרון הלך לה קשה, אבל בסופו של דבר היא מצאה איך לנצח את נתניה 2:1. מכבי, באופן די סטנדרטי בעונות האחרונות, מגיעה למשחק אחרי הפסד, הפעם בבית למכבי פ"ת 2:1. במשחק הליגה ביניהן שהתקיים בחודש שעבר ניצחה ת"א 0:2, אבל היא שיחקה עם מחליפים רבים. אם לא תבצע רוטציה, המשחק עשוי להיות חד צדדי בהרבה. השתיים נפגשו במעמד בפעם האחרונה בעונות 2014/2015. ת"א עלתה עם חצי הרכב של שחקני ספסל ובכל זאת ניצחה 2:1. ת"א גם מחזיקת גביע הטוטו המכהנת וכמובן תשאף להמשיך ולהחזיק בתואר. המפעל עצמו די שולי עבור המועדונים הללו, אך כשמדובר על מעמד גמר ועוד אחת נגד השניה, זה לא עוד משחק סטנדרטי בגביע הטוטו. הואיל והיא זכתה בהגרלה, אוהדי מכבי ישבו ביציע המזרחי ואוהדי ת"א ביציע המערבי מה שאומר שיהיו יותר ירוקים מצהובים. זה לא אמור להפריע לצהובים לחגוג בסיום. בצעד מבורך אין יותר הארכות במפעל ואם תוצאת המשחק תהיה שוויון הקבוצות תגשנה מיד לבעיטות הכרעה. המנצח גם תזכה לעוד כמה מאות אלפי שקלים. לא משהו מאד מהותי עבור שני המועדנים הללו. מכבי ת"א היא שיאנית הזכיות במפעל עם 5 כאלו. מכבי חיפה שניה לה (במשותף עם שתי הפתח תקוואיות) עם 4 זכיות, כשהאחרונה בעונת 2007/2008.

אנגליה – גביע הליגה

21:45: ליברפול –  צ'לסי (ספורט1). הגביע השלישי בחשיבותו מזמן בשלב מוקדם  שתי קבוצות שפתחו את העונה בצורה נפלאה. צ'לסי אמנם מעדה השבוע מול ווסטהאם ואיבדה נקודות ראשונות בליגה אבל אין ספק שמאוריציו סארי יכול להיות מאושר מהכושר של הקבוצה שלו. ליברפול מציגה יכולת אדירה והתוצאות שהיא משיגה בפתיחת העונה שוברות שיאים של עשרות שנים של המועדון, כשגם בליגת האלופות היא הוכיחה את כוחה באנפילד מול פ.ס.ז

21:45 טוטנהאם – ווטפורד (ספורט2). שתי הקבוצות נפגשו לפני שלושה שבועות והצרעות עקצו את הספרס עם 2-1 בוומבלי. ההפסד הזה התחיל רצף של שלושה הפסדים של טוטנהאם, כולל אחד דרמטי וכואב לאינטר בליגת האלופות. בשבת הם עצרו את כדור השלג עם ניצחון על ברייטון. הכיוון של ווטפורד היה הפוך ואחרי אותו ניצחון הם השיגו רק נקודה משני משחקיה האחרונים.

בונדסליגה – מחזור 5 / רועי ויינברג

19:30-פורטונה דיסלדורף-באייר לברקוזן (ספורט 4). דיסלדורף בכושר טוב בבית ועם הגנה חזקה יותר משל לברקוזן (ספגה 4 שערים לעומת 8). באייר ניצחו רק פעם אחת העונה, אבל זה היה במחזור האחרון ואחרי ניצחון על לודוגורץ בליגה האירופית יכול להיות שהם הגיעו סוף סוף לעונה. הם קבוצה יותר מוכשרת בהרבה מדיסלדורף ולכן פייבוריטים היום.

21:30-בורוסיה דורטמונד-נירנברג (ספורט 4). 2 קבוצות שפתחו את העונה לא רע בכלל. דורטמונד עדיין ללא הפסד אחרי שפגשה את הופנהיים, לייפציג האנובר ופרנקפורט, בנוסף לניצחון בליגת האלופות על ברוז' החלשה. הם פוגשים בקרוב את לברקוזן ומונאקו, מה שאומר שיכול להיות שנראה הרכב יותר חלש כאן. הם ינצחו בסינגל אידונה פארק את נירנברג, קבוצה הרבה פחות מוכשרת מהם אבל כזאת שהוציאה 4 נקודות ב-2 המשחקים האחרונים שלה.

21:30-בורוסיה מנשגלדבאך-איינטרכט פרנקפורט (משולב בספורט 4). גלדבאך הפסידו את 3 המשחקים האחרונים שלהם מול פרנקפורט והמשחקים שלהם העונה היו מאוד מעניינים – 13 שערים במצטבר (7 לזכותם, 6 לרעתם), יותר מכל קבוצה אחרת בליגה מלבד וולפסבורג, פרייבורג ולייפציג. גם ההגנה של פרנקפורט לא מדהימה עד כה וספגה שער וחצי בממוצע בכל משחק, כך שיהיו כאן לא מעט שערים. המארחת קצת יותר טובה במשחק הפתוח הזה.

21:30-מיינץ 05-וולפסבורג. משחק בין 2 קבוצות שהוציאו 7 נקודות עד עכשיו כל אחת. וולספבורג עושה את זה עם כדורגל התקפי בהרבה ומבוסס פוזישן, משהו שמיינץ לא כל כך דוגלת בו העונה. מיינץ הבקיעה 4 שערים העונה, וולפסבורג 8. שתיהן קובצות די טובות שעוד יכולות לסיים באירופה והאורחים פגשו יריבות חזקות יותר, כך שהם יכולים להיות יותר מעודדים מהיכולת עד כה. אולי השנה הם לא יסיימו במבחנים…

21:30-ר.ב. לייפציג-שטוטגרט. ההגנה של לייפציג נחלשה, אבל גם זאת של שטוטגרט לא להיט. האורחים לא ניצחו עד עכשיו בליגה ור.ב. לא אמורים להתקשות מולם יותר מדי, אבל הם גם לא משהו עד כה. משחק אמצע טבלה, כפי שזה נראה כרגע.

סרייה איי – מחזור 6 / רועי ויינברג

20:00-אודניזה-לאציו (ONE 2). ההתקפה של לאציו בכושר טוב בהרבה, אבל חוסר היציבות שלהם הוביל לזה שהם לא כל כך רחוקים מאודינזה – השחורים-לבנים במקום השביעי עם 7 נקודות, הקבוצה מרומא במקום החמישי עם נקודה אחת יותר. זה משחק פתוח, אבל הפורם הנדיר של לאציו – 4 ניצחונות ברצף ו-8 שערים (כולל הליגה האירופית) הופך אותם לקבוצה שצפויה לנצח בחוץ.

22:00-יובנטוס-בולוניה (ONE 2). יובנטוס עדיין ללא הפסד בליגה וכריסטיאנו רונאלדו התרגל לסרייה איי עם 3 שערים בשני משחקי הליגה האחרונים שלו, לצד ההרחקה ההיא בליגת האלופות. הקבוצה לא תתקשה מול בולוניה שניצחה משחק בודד ועם 4 נקודות מ-5 מחזורים.

22:00-נאפולי-פארמה. פארמה עם שני ניצחונות רצופים, אחד מהם נגד אינטר המתקשה בסן סירו. ג'רביניו טוב מאוד והם קבוצה שבהחלט שייכת לליגה, גם אם לא אחת שתהיה חלק מהצמרת. נאפולי כן חלק מהצמרת. בלי סארי וג'ורג'יניו ואחרי התיקו ההוא עם הכוכב האדום בליגת האלופות הם ניצחו את טורינו ומציגים כדורגל די יעיל – כל הניצחונות שלהם עד המשחק הזה היו בהפרש של שער אחד (לצד 3:0 מסמפדוריה). הקבוצה של אנצ'לוטי לא יציבה לחלוטין, אבל לורנזו אינסינייה ממשיך לפרוח אצלו.

22:00-רומא-פרוסינונה. מדובר ב-2 קבוצות שלא פתחו טוב את העונה, אבל רומא עדיפה משמעותית כמובן ותשיג בבית את הנקודות שהיא כל כך צריכה, אחרי 2 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים ב-5 מחזורים. הם כבר במרחק 5 נקודות מהטופ 4, כשיש להם כמות נקודות זהה. זה יכול להיות משמעותי אם הם לא ינצחו פה.

22:00-אטאלנטה-טורינו.

22:00-קליארי-סמפדוריה.

22:00-גנואה-קייבו ורונה.

כדורסל

יורופקאפ – סיבוב מוקדמות ראשון

20:00 סודרטליה (שבדיה) – נס ציונה – עירוני נס ציונה תנסה לשמור הערב על יתרון 5 הנקודות אותו השיגה במשחקה הראשון אי-פעם באירופה ביום שישי, במטרה לנסות ולהמשיך במסע הבכורה האירופאי שלה. הכתומים התקשו בלב המושבה מול המדורגת מספר שלוש בשבדיה בעונה שעברה לפני שניצחו 67:72, הרבה בזכות הצגה של דקוואן קוק עם 25 נק' והגארד החדש כריס דואו שתרם 15 נקודות לצד 8 ריב' ו-7 אסיסטים וגם את השלשה המכרעת שקבעה את תוצאת הסיום. אם נס ציונה רוצה להצליח גם בשבדיה, היא תצטרך לקבל יותר נקודות ומעורבות מהישראלים שלה שתרמו רק 14 נקודות במשחק הראשון וכן לעצור את הסרבי הגבוה ביזאצה שתרם 19 נקודות בשוורות השבדים. זו בהחלט הולכת להיות משימה לא קלה בעיירה בת 70,000 התושבים הנמצאת בדרום שבדיה אבל בנס ציונה מאמינים שיעמדו בכך בכבוד. המנצחת תפגוש את קלוז' נאפוצ'ה הרומנית בקרב על העלייה לשלב הבתים.

גביע ווינר – שמינית הגמר

19:45: מכבי ראשון לציון – בני הרצליה – אחרי שאתמול גברה הפועל באר שבע בהארכה על עירוני נהריה ותפגוש את הפועל חולון מחר ברבע הגמר, יתמודדו הערב בראשון לציון שתי קבוצות התחתית מהשנה שעברה על הזכות לפגוש את מכבי ת"א. המארחת מראשון לציון, שתארח את השלבים הבאים יודעת שכדאי מאוד שהיא תגיע למעמד שיתרחש במגרשה הביתי. הכתומים שמאומנים ע"י צביקה שרף יהנו מכך שבהרצליה ביקשו להחליף איתם את הביתיות (או בעצם: להעניק להם את הביתיות) וגם מהכושר הנהדר בו הם מצויים במשחקי ההכנה עם 5 ניצחונות ב-5 משחקים. בראשון עשו מהפכה בסגל שסיים במקום הלפני אחרון בעונה שעברה ולמעשה החליפו את כולו. היא מציגה לראווה ישראלים מוכשרים – איתי שגב שהגיע ממכבי ת"א, איגור קולשוב הסקורר שנחת מכאן אחרי שנים במכללות, עוז בלייזר המוכשר שהגיע ממכבי חיפה, אדם אריאל, שהצטיין במדי הנבחרת בקמפיין האחרון ומכבי אשדוד בעונה שעברה וגם עמית עבו הצעיר המוכשר ונמרוד טישמן שהוליך את קרית גת לצמרת הלאומית בשנה שעברה. בגזרת הזרים הובא  קמרון לונג, שחוזר לקדנציה שנייה בקבוצה אחרי עונה מוצלחת באשדוד וכן השחקנים החדשים בליגה – דשון סטיבנס שמגיע מאיטליה, מרקיז רייט שמגיע מהונגריה ודיוויד וויבר ששיחק לאחרונה בטורקיה.

הרצליה מצידה גם היא שינתה את פניה. יאמן אותה הסלובני גאשפר פוטוצ'ניק שניצח אותה בשנה שעברה ביורופקאפ כשאימן את קרומונד ההונגרית, ימשיכו בשורותיה ג'ף אדריאן, סם סינגר ובמידה מסוימת אור לאומי (שפשוט החמיץ את כל העונה שעברה בגלל מחלת הנשיקה). כשבגזרת הישראלים חוזר לשורותיה כארם משעור ולצידו ישחקו אצלה ניצן חנוכי, רותם זיו, עמית ביר-כץ והמתאזרח האמריקאי גייב לווין שנפצע לאחרונה וייעדר חודש-חודשיים. הזרים החדשים של הרצליה הם ג'יימס רובינסון רכז שמגיע מגרמניה, הילטון ארמסטרונג הוותיק עם עבר של 5 עונות NBA ועונה בפנאתינייקוס, בוגדאן בלזניוק האוקראיני שמגיע אחרי 4 עונות בקולג', ומייקל דיקסון שמגיע מטורקיה וייצג בקיץ שעבר דווקא את נבחרת גיאורגיה.

טניס / מתן גילור

טורניר צ'אנג דאו (250) – סיבוב ראשון ושמינית גמר

היום יושלם המשחק האחרון של הסיבוב הראשון.

08:00 פרג'נש גונשוורן-מטאו ברטיני.

בנוסף, יתקיימו משחקי שמינית הגמר בחלק התחתון של ההגרלה.

09:00 (משוער) ג'ו סוזה(7)-ואסק פוספיסיל.

10:00 לויד האריס-ברנרד טומיץ'.

10:30 מאלאק ג'זירי-אדריאן מאנארינו(4).

12:30 פליקס אוגר אליאסים-היון צ'ונג(2).

 

טורניר שנזן (250) – שמינית גמר

היום יתקיימו 4 מתוך 8 משחקי שמינית הגמר.

10:00 אלברט ראמוס וינולאס-ויקטור טרוצקי.

אחריו פייר הוג' הרברט-סטפנוס ציציפאס(2).

13:30 יושיהיטו נישיוקה-דניס שפובלוב(6).

אחריו בורנה צ'וריץ'(3)-קמרון נורי.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סין – סיבוב שני

אליפות סין היא טורניר נוסף בסדרת הטורנירים של פתיחת העונה במדינת הענק. הטורניר שבגואנגז'ו הוא טורניר דירוג, בו משתתפים כמה וכמה שחקנים מצמרת הענף (אלו שצלחו את טורניר המוקדמות). אנו מצטרפים לטורניר בסיבוב השני, לאחר שבסיבוב הראשון כמה מהמדורגים הודחו, ביניהם לוקה ברסל (אלוף השנה שעברה), מארקו פו, סטיבן מגווייר ואלי קארטר. היום ייפתח הסיבוב השני (הטוב מ-32) עם כמה משחקים מעניינים. בסשן המוקדם נוכל לראות את סייאו גואודונג מול שון מרפי ואת סטיוארט בינגהאם מול יאן בינגטאו. בסשן המאוחר נוכל לראות את מארק אלן מול מארק קינג ואת ניל רוברטסון מול גרהאם דוט. שידור ביורוספורט ב-9:30 וביורוספורט 2 ב-14:30.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם בנג"ש לגברים

אחרי מירוץ הנג"ש לנשים אתמול (בו אנמיק ואן פלויטן שמרה על תוארה וקיבלנו פודיום כל הולנדי), היום נוכל לראות במסגרת אליפות העולם באינסברוק את מירוץ הנג"ש לגברים. זהו מסלול ארוך וקשה באורך 52.5 ק"מ, הכולל טיפוס קשה באמצעו (5 ק"מ בשיפוע ממוצע של 7% המגיע ל-14%). כמו אתמול, גם היום אנו צפויים לקבל חגיגה הולנדית, לפחות בראש הפודיום. זאת כי מלבד העובדה שהאלוף המכהן, טום דומולאן, הוא השען הטוב ביותר בעולם בשנתיים האחרונות, הרי שהמירוץ היום נראה כתפור לחלוטין למידותיו. היחיד שנראה קרוב לדגדג את ההולנדי הוא האוסטרלי רוהאן דניס, שנמצא בכושר טוב, כפי שגם ראינו בוואלטה. את המקום האחרון בפודיום ינסו לתפוס רוכבים כקביאטקובסקי, קסטרובייחו, קיריינקה, קמפנארטס, קונג, מוסקון, יונגלס וטוני מרטין. שידור ביורוספורט ב-15:00.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. תודה רבה .
    עוד היום אליפות העולם בגודו היום האחרון .
    אליפות שעד כה לא האירה פנים לישראלים.
    פליקר סיים חמישי במשקלו היה לנו גם מקום שביעי .
    מוקי שגיא הודח בשמינית הגמר ובסיבובים קודמים יותר או בשמינית הודחו כל היתר .
    היום ששון שלא הצליח מאז האולימפיאדה ינסה להציל את המולדת …תרתי משמע .
    אבל הסיכוי לא משהו

  2. יש גם שלב טופ 6 באליפות העולם בכדורעף….משחקים פיצוץ!!
    היום ברזיל רוסיה וסרביה איטליה, הולך להיות משחקים צמודים ומהירויות מטורפות

      1. הוא דווקא אחד שמסוגל להתמודד טוב עם כאלה. אבל הייתי בטוח שזה משחק לידיים של דומולאן. מעניין היה לראות את פרום ותומאס על המסלול הזה.

        1. כן, חשבתי לפי הטורים האחרונים שהם עושים בערך אותו זמן במסלול שטוח כך שהטיפוס יכריע. אבל דניס נראה מצוין בכל הנג"שים השנה

        1. היה לו את קינטאנה וניבאלי. תומאס היה שם, אבל נטש את המירוץ אחרי התנגשות באופנוע משטרה שעמד במקום לא טוב (גם לאנדה ואדם ייטס נפגעו מזה). פרום לא השתתף.

          1. תודה. לכן אני אומר שפחות או יותר שמר על הסטטוס כטופ 2-3 בעולם, לא כזה מבאס (כאשר פרום ותומאס מבוגרים ממנו בכמה שנים). אולי יהיה Redemption בראשון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט