אירועי דיומא – 23.09.2018: אליפות העולם בנג"ש קבוצתי

כדורגל

בונדסליגה – מחזור 4 / רועי ויינברג

16:30-באייר לברקוזן-05 מיינץ (ספורט 3). מיינץ משחקת כדורגל נכון, ללא הפסד העונה וחזק בצמרת. אי אפשר להגיד את זה על לברקוזן שנראית אבודה בלי ברנרד לנו וספגה 8 שערים ב-3 משחקים, בכולם מן הסתם הפסידה.

19:30-איינטרכט פרנקפורט-ר.ב. לייפציג (ספורט 3). 2 קבוצות שמשתתפות בליגה האירופית וזה השפיע על פתיחת עונה די בינונית עבורן, לצד לוח משחקים מאתגר. מוקדם לדעת איך יראו לאורך כל השנה.

פרמיירליג – מחזור 6 / אדר בר דוד

15:30 ווסטהאם – צ'לסי (ספורט2) הפרויקט השאפתני של הפטישים החל בצורה קטסטרופלית עם 4 הפסדים רצופים אולם אולי הניצחון במחזור האחרון 1-3 על אברטון יסמל על בוא האביב. אצל היריבה הלונדונית שלה המצב טוב בהרבה. בניגוד לקבוצות הקודמות שלו שפתחו את העונה רע, צ'לסי של מאוריציו סארי התחילה בהילוך חמישי. נכון שלמעט ארסנל אף יריבה מבין הקבוצות אותן פגשה לא אמורה לסיים בחלק העליון של הטבלה אבל אי אפשר לזלזל בפתיחה המושלמת של הבלוז. אדן האר התפוצץ במחזור הקודם עם שלושער וממשיך את היכולת הנפלאה מהמונדיאל וינסה למנוע איבוד נקודות ראשון.

18:00 ארסנל – אברטון (ספורט2). התותחנים פתחו את העונה כמו קבוצה משיפולי הצמרת – הפסדים לסיטי וצ'לסי בשני המחזורים הראשונים וניצחונות על קבוצות חלשות ממנה בשלושת המחזורים האחרונים. היום מול קבוצה נחותה ממנה באמירויות היא תנסה להמשיך באותה מגמה. אברטון לא השכילה לנצל לוח משחק נוח כדי לצבור מספיק נקודות ובשני משחקיה הביתיים האחרונים צברה נקודה אחת בלבד ובשלב זה של העונה היא קיוותה להשיג יותר מ-6 נקודות.

לה ליגה – מחזור 5 / אדר בר דוד 

21:45 ברצלונה – ג'ירונה (ערוץ one). בארסה התקשתה מאוד במחזור הקודם מול סוסיאדד אבל הצליחה לגרד שלוש נקודות עם הרבה מזל ושמרה על מאזן מושלם. באמצע השבוע מול איינדהובן זה כבר הלך חלק בהרבה עם שלושער של מסי. ג'ירונה. גיעה לקמפ נואו אחרי שני נצחו ות מפתיעים על סלטה ויגו ובמדריגל על ואריאל ותנסה לעקוץ את הדבליסטית בדרבי הקטלני הקטן.

 

טניס / מתן גילור

טורניר סנט פטרסבורג (250) – גמר

16:30 דומיניק תיים(1)-מרטין קליזן. תיים, הפיבוריט הברור לזכיה בטורניר, ניצח בחצי הגמר את באוטיסטה אגוט בשתי מערכוץ קליזן הפתיע את וואוורינקה בשלוש מערכות. המאזן ביניהם עומד דווקא על 3:1 (3:0 בסבב) לזכותו של הסלובקי, כולל ניצחון אחד השנה. השנה תיים זכה כבר בשני תארים וקליזן באחד. מבחינת הקריירה לתיים יש כבר 10 ולקליזן 6.

 

טורניר מץ (250) – גמר

16:45 מתיאס בצ'ינגר-ג'יל סימון. בחצי הגמר בצ'ינגר שהעפיל מהמוקדמות הפתיע בענק את המדורג 1, נישיקורי, וניצח אותו בשלוש מערכות. סימון ניצח את אלבוט בשתי מערכות קלות. בשני המפגשים ביניהן ניצח סימון, אבל האחרון שבהם התקיים לפני 6 שנים. סימון כבר זכה בתואר השנה וב-13 תארים בקריירה. מצ'ינגר עדיין מחפש את הראשון שלו.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם בנג"ש קבוצתי לנשים ולגברים

שבוע אליפויות העולם באופניים ייפתח היום באינסברוק, בירת חבל טירול באוסטריה. האליפות תיפתח עם התחרויות בנג"ש קבוצתי לנשים ולגברים. תחרות זו, שהוכנסה לאליפות ב-2012, ספגה ביקורות רבות מסיבות שונות ומשונות, עד שהוחלט לבטל אותה החל מהשנה הבאה. מה שזה אומר הוא שהיום נוכל לראות את המהדורה האחרונה בהחלט של הקטגוריה הזו (עם הקבוצות המסחריות) במסגרת האליפות.

אצל הגברים מדובר במסלול הנג"ש הקבוצתי הקשה ביותר כנראה מאז ומעולם. הוא ארוך מאד (63 ק"מ), וכולל לקראת סופו טיפוס של 4.5 ק"מ בשיפוע ממוצע של 5.7% (המגיע גם ל-13%). צפוייה לנו כאן תחרות מרתקת בין כמה וכמה קבוצות. האלופה המכהנת סאנווב, עם דומולאן, קלדרמן מתיוס ואומן מועמדת חזקה מאד להגנה על התואר. קבוצת BMC, אחת מקבוצות הנג"ש הקבוצתי החזקות אי פעם, תהיה עוד מתמודדת חזקה על התואר. הקבוצה, שתתחרה השנה בפעם האחרונה במתכונת זו לפני שתתמזג עם CCC הפולנית, תכלול שענים חזקים כדניס, קונג, ואן גרדרן ו-ואן אוורמאט (היחיד מכוכבי הקבוצה שיישאר בה בעונה הבאה). עוד קבוצה חזקה מאד שתגיע לכאן היא סקיי, עם קיריינקה, קסטרובייחו, קביאטקובסקי ומוסקון. גם קוויק-סטפ תגיע לכאן בהרכב חזק עם יונגלס, שכמן, לאמפר וטרפסטרה. שידור ביורוספורט ב-14:30.

אצל הנשים נראה מסלול באורך 54 ק"מ, אך כזה העוקף את הטיפוס. גם כאן קבוצת סאנווב מועמדת חזקה מאד להגן על תוארה עם קורין ריברה, אלן ואן דייק ולאה קירשמן. קבוצת בואלס דולמן, עם אנה ואן דר ברחן, שנטאל בלאק ומגאן גוארנייה נראית כמתמודדת העיקרית מולה. שידור ביורוספורט ב-12:00.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. תודה פאקו, מתן ורועי.
    רועי אני לא יודע איך אתה עושה את זה, אמנם חגים והכל, אבל עדיין.
    חג שמח

  2. הלילה יש חגיגת כדורגל בארגנטינה: הסופר קלאסיקו בין בוקה לריבר במחזור השישי.
    כיום המושג 'סופר קלאסיקו' משומש ביחס ללא מעט משחקים אבל זהו המקור וכל השאר הם חיקויים או פלגיאטים.
    זה משחק שמשודר בעשרות רבות של תחנות טלוויזיה בעולם ומספר רב של צופים חוזה בו.
    הפעם המשחק יהיה בבונבונרה, איצטדיונה של בוקה.

    בוקה מגיעה למשחק אחרי שלקחה את אליפות ארגנטינה בשנתיים האחרונות. היא ממוקמת במקום השלישי עם עשר נקודות (שלושה נצחונות, תיקו והפסד)

    ריבר ממוקמת במקום השניים עשר עם ניצחון בודד וארבעה משחקי תיקו.

    שתי הקבוצות שחקו השבוע את המשחקים הראשונים בשלב רבע הגמר בקופה ליברטדורס.
    בוקה נצחה בבונבונרה את קרוזיירו 2:0 וריבר סיימה בתיקו 0:0 מול אינדפנדיינטה במשחק חוץ.
    שני משחקים מרתקים ומלהיבים (הגומלין בתחילת אוקטובר).

    במשחק הזה אין פייבוריטית ברורה ולגביו מתקיימת האימרה "לדרבי חוקים משלו". כל קבוצה יכולה לנצח בכל מצב הן במגרשה והן במגרש היריבה.

    הפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו היה במשחק הסופר קופה הארגנטינאי (בוקה אלופה, ריבר מחזיקת הגביע) במנדוסה ב-14 במרס וריבר נצחה 2-0 משערים של פיטי מרטינס ונאצ'ו סקוקו למרות שבוקה החזיקה בכדור ב-66% מזמן המשחק.

    שחקנים בולטים בשתי הקבוצות:

    בוקה:
    כריסטיאן פאבון (חלוץ צעיר ומהיר מאד ששיחק כבר בנבחרת ארגנטינה במונדיאל ובמשחקי הידידות),

    ליסנדרו מגז'אן (בלם בן 25. לא מהיר אבל קורא את המשחק היטב. הנ"ל לומד לתואר במשפטים),

    ווילמאר באריוס (שחקן נבחרת קולומביה. מי שראה את המונדיאל וצופה במשחקי הליגה בארגנטינה יודע שמדובר בשחקן איכותי. קשר חמישים-חמישים. לא ניתן לעבור אותו. נמצא בכל מקום על המגרש. לדעתי, השחקן החשוב ביותר בקבוצה),

    אדווין קרדונה (עוד קולומביאני. בא ממקסיקו. שחקן לא מהיר אבל טכני ובעל ראיית משחק משובחת. לא שיחק במונדיאל עקב כושר ירוד ובנוסף כנראה עקב תנועה גזענית שעשה כלפי שחקן דרום קוריאני במשחק ידידות בין שתי הנבחרות. לא בטוח שיפתח במשחק),

    פאבלו פרס (קפטן הקבוצה, שחקן בעל פתיל קצר שגומר כמעט כל משחק עם כרטיס צהוב. הבקיע שער יפה במשחק נגד קרוזיירו).

    אסטבן אנדרדה (שוער בן 27 ששיחק קודם בלאנוס והגיע אתה לגמר הקופה ליברטדורס בשנה שעברה) ועוד.

    ריבר:
    פרנקו ארמאני (שוער שנחשב בעיני רבים לטוב ביותר בדרום אמריקה. התחיל מלמטה ורק לאחר זמן רב הגיע למעמדו היום. נחשב לאגדה באתלטיקו נסיונל מקולומביה אתה זכה באליפויות ובגביע קופה ליברטדורס בשנת 2016. קר רוח וקשה להכנעה).

    גונסלו 'פיטי' מרטינס (קשר/חלוץ בן 25. מהיר וטכני)

    ג'ונתן מאידנה (בלם ותיק ומנוסה. במקור דווקא מבוקה)

    ליאונרדו פונסיו (קפטן הקבוצה. בן 36 ועדיין משחק כמו סייח צעיר. הוא לב הקבוצה).

    לוקאס פראטו (חלוץ גבוה ומגושם למראה. כינויו הוא 'דוב' עקב מימדיו. אבל הוא טכני. הוא נקנה בסכום שיא מקבוצת סאו פאולו).

    ואחרי המגילה הזו ובברכת חג שמח, כל מה שנותר הוא לצפות במשחק שישודר בערוץ ספורט 4 החל מהשעה 23.35 ולהתענג על הפרשנות של יהודה ארם (פרשן נומרו אונו, לדעתי).

  3. לראשונה מזה 5 שנים. טייגר וודס מנצח בטור ועושה את זה בסטייל מהתחלה ועד הסוף. הוא גם היה חבטה אחת מוצלחת של ג'סטין רוז מלזעות בפדאקס קאפ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט