פרויקט אגדות כדורסל II: כרמלו אנטוני – מייחל – לשווא? – למורשת עולם / מנחם לס

 

כרמלו אנטוני – מייחל למורשת עולם. האם איחר את הרכבת?

כמה קשה לכתוב על שחקן שראה גאות ושפל יותר מכמעט כל שחקן אחר. כשהוא היה השחקן הנפלא ביותר של אוניברסיטת סירקיוז כפרשמן והביא להם אליפות NCAA כמעט במו ידיו, אמרו כולם "עם השחקן הזה אין אפשרות להחטיא".

כן? הגידו זאת לדנבר נאגטס. הגידו זאת לפיל ג'קסון ולניו יורק ניקס. אימרו זאת לאוקלהומה סיטי ת'אנדר.

איזו אניגמה! איזה בזבוז! אני – שראיתי אותו במיטבו בנבחרת ארה"ב כשהוא פורח ומתבלט לצד השחקנים הטובים בעולם – לא מסוגל עד היום להחליט במי האשמה: בו, בקבוצות בהן שיחק, במאמנים שהיו לו או בחברי הקבוצה שהיו לו.

אילו זה קרה רק פעם אחת הייתי מאשים קבוצות, קהל, מאמנים, וחברי קבוצה לא מתאימים. אבל כשזה חוזר על עצמו שלוש פעמים רצופות אתה תוהה אם האשמה היא לא ברובה עליו, ואולי הוא- פשוטו כמשמעו – שחקן אינדיבידואליסט, אגואיסט, ואגוצנטרי שרק עם שחקנים כקובי בריאנט, קוויין ווייד, ולברון ג'יימס הסכים להוריד פאזה, ולהתאים את עצמו לכוכבים ברמתו.

ילדותו ובי"ס תיכון

(כרמלו פוגש את לברון בדו-קרב של גמר אליפות התיכונים הקתולים. כרמלו ניצח)

כרמלו נולד בשכונה קשה – רד-הוק – באזור העני והמסוכן בברוקלין. אביו ממוצא פורטו-ריקני ולאמו שורשים בוונצואלה. אביו נפטר מסרטן כשאנטוני היה בן שנתיים, ולגדול ללא אב תמיד מוביל לקשיים שהם בלתי מצופים ובלתי נתונים לנבואה. אמו עברה לבולטימור, שם גדל והתבגר בגטו שהיה בו הכל שהוא רע ומסוכן: סמים, מלחמת כנופיות, הרוגים ברחובות.

אמו היתה חכמה מספיק להתקשר לבית ספר קתולי Towson Catholic High School שהיה מבצר כדורסל, אבל באותו זמן בית ספר תיכון המנוהל בזרוע חזקה ע"י נזירות וכמרים. כרמלו אנטוני לא היה תלמיד קפדן, החמיץ שעורים והושעה מבית הספר כמה פעמים. בית הספר – שזכה באליפות בולטימור – לא זכה באליפות מרילנד, אבל אנטוני כשחקן זכה בתוארי 'שחקן אזור בולטימור' ו-'שחקן בתי הספר הקתוליים' של מרילנד. הכל קרה כשהוא ג'וניור בתיכון.

כישרונו נודע ברבים וכל מכללות המזרח הציעו לו מלגות בשנת הג'וניור שלו. צפון קרולינה הייתה בטוחה שהוא בוחר בה כשלפתע הודיע לפני שנת הסניור שלו שבחירתו היא סירקיוז. הייתה זו שנה עם שחקנים כקווין גארנט, ג'רמיין או'ניל, קובי בריאנט, טרייסי מגריידי, ואמארה סטודמאייר. הוא הצטרף לשנת הסניור לאוק היל אקדמי – בית ספר תיכון שהוא בי"ח לכדורסל בוירג'יניה, שאיתו זכה ב- USA Today 2000–01 high school championship. אחרי זה בא כל תואר אפשרי כ-USA Today All-USA First Team , חמישיית  Parade אול אמריקן, ועוד. הוא נבחר גם לחמישיית אול-מקדונלד, ומשם כפרשמן באוניברסיטת סירקיוז שמאמנה היה (ועודנו) ג'ים בוהיים.

הקריירה בסירקיוז כללה רק עונה אחת וזה הספיק. הוא הוביל את קבוצתו עד לגמר נגד קנזס, משחק בו קלע 20 נק' עם 10 ריב', ותואר ה-MVP של טורניר ה-NCAA. לא רע עבור פרשמן.

כשנגמר, ג'ים בוהיים אמר עליו:

"[…] By far, the best player in college basketball. It wasn't even close. Nobody was even close to him last year in college basketball. That's the bottom line".[28]

מחמאה כזאת ג'ים בוהיים – קמצן מילים מובהק וידוע – לא אמר עד אז, ומאז.

(Denver Nuggets (2003–2011

Rookie season

הוא קלע וקלע. במשחק אחד קלע 30 נק' כשהיה בן 19 ו-51 יום. רק קובי היה צעיר יותר כשקלע 30.

מלבד סטטיסטיקה אישית הוא עזר להפוך את הקבוצה מבדיחה לקבוצת פלייאוף שהפסידה בסיבוב הראשון לוולבס. הוא נבחר לחמישיית הרוקי'ס ושני ללברון ג'יימס בבחירת 'רוקי השנה'.

עונה אחרי (2005) הקבוצה הפסידה בפלייאוף לספארס. בעונת 2006 הקבוצה הפסידה בפלייאוף לקליפרס ב-5 משחקים, ומיד בסיום הסדרה דנבר החתימה אותו על חוזה של 80 מיליון ל-5 שנים.

אנטוני המשיך לקלוע בסביבות 20-25 נק' למשחק ונבחר לראשונה לאול-סטאר ב-2007. אבל דנבר הפסידה זו הפעם הרביעית ברציפות בסיבוב הראשון בפלייאוף – הפעם שוב לספארס – ובדנבר החלו לדבר על כרמלו אנטוני, השחקן בעל הסטטיסטיקה האישית שלא מסוגל לנצח את ה-BIG ONE.

&n


את עונת 2007-8 הוא סיים כקלעי הרביעי בליגה (25.7 נק' למשחק). בפלייאוף הם פגשו לייקרס מצוינת עם קובי ושאקיל מצוינים והדנבר טואטאו 4-0.
העונה הבאה היתה התחלת הסוף. במשחק נגד הפייסרס ג'ורג' קרל רצה להחליפו ושינוח על הספסל, וכרמלו אנטוני סירב לרדת מהפארקט.

אבל בפלייאוף סוף סוף היתה לאנטוני ולדנבר הצלחה. אנטוני היה מצוין בפלייאוף נגד ניו אורלינס הורנטס כשהוא עושה קרייר-היי של 34 נק' בפלייאוף והוא אמר בסיום: "סוף סוף הורד הקוף מעל גבי". דנבר ניצחו ב-5 משחקים, ואז ניצחו את דאלאס ב-5 משחקים. דנבר וכרמלו היו גבוהים ברקיע כמו העיר בה הם משחקים. אבל בגמר המערב הלייקרס ניקו אותם שוב בששה משחקים 2-4.

אחד מההילייטס של  עונת 2010 היה המפגש בין לברון ואנטוני – שני מנצחי הבחירות לאול סטאר – אחד במזרח ואחד במערב. לברון עשה טריפל דאבל של 43 נק', 13 ריב' ו-15 אס'. אנטוני קלע 40 עם 6 ו-7, אבל עם 1.9 טיקים לסיום ההארכה אנטוני קובר ג'אמפ שניצח לדנבר את המשחק. אבל אז בא כישלון נוסף בפלייאוף.

עונת 2010-11 היתה האחרונה של אנטוני בדנבר. כרמלו אנטוני ביקש טרייד. מספיק שנים בדנבר ללא גמר NBA אחד שלא לדבר אליפות.
הוא רצה טרייד לניו יורק ניקס, והטרייד נעשה.

(2011-2017 ) NEW YOUR KNICKS

כרמלו הגיע לניקס בעונת 2010-11 בדיל שהיו מעורבות בו כמה קבוצות. הם הפסידו בפלייאוף לסלטיקס 4-0 אבל במשחק אחד כרמלו קבע שיא פלייאוף אישי של 42 נק' עם עוד שיא אישי – 16 ריב'. כן, הניקס הפסידו.


עונת 2011-12 נפתחה עם תקוות רבות, במיוחד כשג'רמי לין הגיע והניקס הציבו אותו בתור פוינט גארד פותח.  התחילה תקופה היסטורית של 'לינסניטי' שעד היום אנשים לא בטוחים אם היתה לטעמו של כרמלו או לא.

הדבר היחיד שלא היה טוב היה הרקורד 24-18 שהביא לפיטוריו של מייק ד'אנטוני. הגיע מייק וודסון ששיטתו של HALF COURT OFFENSE התאימה לכרמלו, והוא נתן משחקים של 43 נק' ושני משחקי 35+. תחתיו הם סיימו מאז שהגיע 6-18, ופלייאוף אבל הפציעות לאימן שומן (קריעת ACL), בארון דייויס, טייסון צ'נדלר, ואמארה סטודמאייר גרמו להפסד למיאמי 4-1, ו-41 נק' של כרמלו במשחק הניצחון היו רק שירת ברבור.

עונת 2012-13 היתה גדולה לכרמלו אישית כשבאמצע העונה הוא הוביל את הליגה עם 36.0 נק' למשחק עם שני משחקים של 40+. הוא גם קבע שיא ניקס עם 30 משחקי 20 נק' – פלוס רצופים.

הניקס ניצחו את הסדרה נגד הסלטיקס 1-3, היה להם רצף של תריסר ניצחונות, והמשחק הניצחון מס' 50 של הקבוצה כרמלו קלע 36 וזכה בתואר 'מלך הקליעות של הליגה' עם 28.44 נק' לעומת ה-28.35 נק' של דוראנט. הוא גם היה בעל רצף 5 משחקים של 35+ נק', והכל נראה וורוד.

הניקס פתחו את הפלייאוף עם ניצחון על הסלטיקס ב-6 משחקים כשכרמלו קולע 29.2 נק' בממוצע. אבל ההפסד בסיבוב השני נגד אינדיאנה ב-6 משחקים היה סכין בבטן כי בניקס דיברו על אליפות מזרח עם ניצחון על ההיט. בסיום העונה הוא נבחר לחמישייה השנייה של ה-ALL NBA עם ראסל ווסטברוק, בלייק גריפין, טוני פרקר, ומרק גאסול.

את עונת 2013-14 הניקס לא פתחו טוב אבל בהמשך ניצחו את האלופה מיאמי ואת סן אנטוניו. כרמלו ישב על 28.7 נק' למשחק, וההיילייט של העונה היה משחק של 62 נק' שלו נגד שרלוט. ב-30 לינואר 2014 הוא הפך לשחקן ה-5 הכי צעיר להגיע ל-19,000 נק'. רק לברון, קובי, מייקל, ווילט היו צעירים ממנו כשהגיעו ל-19,000. באול סטאר הוא קלע למזרח 30 נק' כולל שיא-מזרח לפלייאוף של 8 שלשות.

לכרמלו היתה עונה אישית טובה של 27.4 נק' ו-8.1 ריב', אך האכזבה הייתה איומה כשהניקס החמיצה את הפלייאוף, ולכרמלו היתה זו החמצת פלייאוף ראשונה בקריירה.

ב-23 ליוני כרמלו הודיע לניקס שהוא לא ינצל את הסעיף בחוזה המאפשר לו לשחק איתם עונה נוספת, והוא יהפוך לשחקן חופשי. הניקס עשו שגיאה גדולה – כמובן זאת אנחנו נודעים בדיעבד – כשנתנו לו חוזה ל-5 שנים בסכום גבוה מאד.

שלושה משחקים אל תוך עונת 2014-15, כרמלו קלע את נקודתו ה-20,000, השחקן ה-40 בליגה להגיע לפסגה הזאת.

רק לברון, ווילט, מייקל, קובי, ואוסקאר רוברטסון היו צעירים ממנו כשהגיעו ל-20,000 נק'.

דבר חדש טוב קרה לניקס: הגיע לטבי ענק בשם פרוזינגיס קריסטפאס.

 

כרמלו נבחר לחמישיית המזרח, אבל פציעת ברך ב-18 לפברואר סיימה לו את העונה. בלעדיו פרוזינגיס לא היה מספיק להוביל את הניקס לפלייאוף.

עונת 2015-16 הייתה עוד עונה מאכזבת (למרות שהוא נבחר שוב לחמישיית האול-סטאר), ובמשחק העונה האחרון נגד הפייסרס הוא ישב על הספסל ולא שיחק.

בעונת 2016-17 הוא הגיע ל-23,199 נק', הישג שרק 27 שחקני NBA הגיעו אליו. אבל הקבוצה שכחה מה זה פלייאוף. כוכבה הלטבי נפצע, והקבוצה היתה לפני משברה הגדול ביותר, אולי, בכל ההיסטוריה שלה.

 

באוף סיסון הקונפליקט של כרמלו אנטוני עם פיל ג'קסון הגיע לשיאו. כרמלו דרש טרייד. תחילה הוא הודיע שהוא יסכים לעבור רק לקליבלנד קאבס – והיה לו 'NO-TRADE CLAUSE' בחוזה שאפשר לו לדרוש זאת). אח"כ הוא הוסיף את יוסטון רוקטס לרשימה.

כשרק OKC הסתברה כקבוצה היחידה שדיל העברתו יכול להתבצע הוא נכנע והסכים.

Oklahoma City Thunder (2017–present)

ב-25 לספטמבר, 2017, כרמלו הועבר ל-OKC עבור אנס קנטר, דאג מקדרמוט, ובחירת דראפט שנייה העונה.

במשך עונה פחות מבינונית הוא עבר את אלן אייברסון, ריי אלן, ווינס קרטר ברשימת קולעי כל הזמנים והתיישב על מקום 22. אח"כ הוא עבר את פטריק יואינג והפך לשחקן ה-21 שקלע לפחות 25,000. אח"כ הוא עבר גם את ג'רי ווסט, והאחרון שהוא עבר היה רג'י מילר.

הוא סיים את העונה עם 16.1 נק' ממוצע, ו-11.1 נק' בהפסד פלייאוף ליוטה בסיבוב הראשון בששה משחקים.

כיצד לסכם את עונתו בת'אנדר? -C, וזה כמובן בהתאם לציפיות.

לכרמלו היתה אופציה לחתום עם OKC לעונה אחת נוספת, עונת 2018-19 בסך 27.8 מיליון, וכמובן שהוא קפץ על המציאה.

 

ומה בקשר למורשת של כרמלו אנטוני?

מה שלא נותן לכרמלו מנוח היא העובדה שהוא הפסיד את הסיבוב הראשון בפלייאוף שמונה פעמים. מה שדוחף אותו באובססיה שהפכה לכמעט קלינית הם עמודי השער האחורי של הדיילי-ניוז והפוסט – הטבלואידים המפורסמים של העיר – ששמו את תמונתו עשרות פעמים בשער האחורי עם מילה אחת: LOSER! דיילי ניוז שם פעם שלוש מילים: "STINKO DE MELO".

הוא טוען שאחד הדברים ששברו אותו ביותר היה דף בו בנו בן השבע צריך היה לכתוב בבית הספר על אביו. במקום שהיה צריך לכתוב את עיסוקו של האב הבן, קיאן אנטוני, כתב "BASKETBALL PLAYER". כרמלו מספר שכשהוא ראה את שתי המילים חשכו עיניו:

"זהו? זה מה שאני? שחקן כדורסל?"

אני לא מבין מה הוא רצה שבנו יכתוב. "אבי פרופסור"? "אבי מנתח בבית חולים"? "אבי עורך דין"? מה הוא רצה שבנו יכתוב?

כרמלו עונה: "אני לא יודע איך אני רוצה להיזכר, אבל בוודאי לא רק כשחקן כדורסל!".

בשנת 2013 לפני חתימת החוזה  עם הניקס כרמלו החליט ללמוד מה עשו ספורטאים אחרים: הוא בדק וחקר את מעשיהם של מייקל ג'ורדן, דייויד בקהאם, ג'ון אלוויי, אנדרה אגאסי, מג'יק ג'ונסון. הוא שאל את עצמו ,"כיצד יכול אני להגדיל ולפאר את המוניטין שלי? מה עלי לעשות כדי להגיע לרמתם מבחינת בראנד וקבלה ע"י הציבור?"

הוא עזב את סירקיוז אחרי שנה רק עבור הכסף. כסף, כסף, כסף. כסף היה הקומפלשיון שלו -צורך יותר נפשי מעצם ערך הכסף- והצורך הזה נשאר כנראה עד היום. כרמלו מאמין שאם הוא יהיה בעל כמה ביליוני דולארים, הוא יהפוך לאייקון. כי בכדורסל זה כבר לא יקרה.

אבל כיצד הופכים את ה-200 מיליון שיש לו היום בחשבון הבנק ל-10 מיליארד?

הוא שכר "מומחה ליצירת אייקונים" מאל איי בשם גונזלס. גונזלס אמר לו שהדבר הראשון שעליו לעשות זה להתלבש כאייקון.

אז הוא החליט שדבר ראשון הוא מתלבש ומתנהג בניו יורק כמיליארדר. כבר דברנו על הסיגרים מקובה, החייטים הטובים ביותר בעיר, היין והסקוטש המשובחים ביותר, נעלי רלף לוריין וגוצ'י. אבל מאומה לא זז. באוקלהומה סיטי הוא לא הרגיש את הצורך להתלבש כאייקון, אבל מלבד כדורסל חייו הם בתפוח הגדול טוטאלית.

*


*

גם גונזלס וגם המנג'ר שלו אמרו לו שעליו למצוא רעיון טוב אחד שייתפש. מספיק דבר טוב אחד לבנות עליו אימפריה.

הוא ניסה הכל: החליט לקנות מגזין לשעונים עם מחשבה להפוך למלך השעונים של העולם. הוא החליט לקנות אדמה ב-NAPA ולנסות לגדל גפנים מיוחדים ("עם עזרה של מומחי ענבים מישראל"). הוא חשב גם להתחיל אופנת כובעים חדשה.

היו לו הצלחות זעירות ונפילות קטנות אבל מאומה לא פרץ.

ואז הוא הועבר לאוקלהומה-סיטי בשעה שעולם הביזנס שלו נשאר בניו יורק. סכומי הכסף האסטרונומיים שמשלמים לו ב-OKC השאירו אותו שם עד סיום עונת 2018, אבל הוא שיחק שם כשליבו היה בניו יורק, ועתה משכורתו תשולם ע"י אטלנטה בטרייד מסובך עם דניס שרודר שמייד שיחררה אותו והוא חתם עם יוסטון רוקטס להזדמנות האחרונה שלו לתקן ולשקם את כל כשלונות הפלייאוף שלו. אני מקווה מאד שיצליח.

נחזור לחודש פברואר של השנה. כרמלו אנטוני נמצא באוקלהומה סיטי לא יותר מאשר בניו יורק, המקום בו רכש משרד יקר ומרשים לחלק השני של חייו. החלק שאינו כולל כדורסל.

המראיין קובע אתו פגישה בשעה 3:00. כרמלו מאחר. הוא מגיע ב-3:17.

-מצטער. מתנצל, הוא אומר, CEO צריך לדעת טוב יותר להגיע בזמן לפגישה.

-אבל זאת לא פגישת עסקים. זאת פגישת כדורסל, אומר המראיין.

או, נכון, סליחה. אני חי בשני עולמות, עולם המסחר, הכספים, והעסקים מצד אחד ועולם הכדורסל מצד שני, והמעבר הוא כזה חד שלעתים אני מתבלבל.

-אז מה, אתה שחקן כדורסל או איש הביזנס של העולם הגדול?

-עתה אני גם זה וגם זה. אבל הכדורסל הוא משהו זמני ותמיד ידעתי זאת. העולם השני, עולם המסחר, העסקים, והכספים זה עולם בו אחיה עד סוף ימי חיי. אף פעם לא רציתי להיות ידוע רק כשחקן כדורסל. רציתי להיות ידוע עבור דברים גדולים וחשובים יותר.

כרמלו זה עתה סיים עוד עונה מאכזבת עם הקבוצה שהביאה אותו במטרה לנצח את הגולדן סטייט ווריורס. לא היה להם צ'אנס להגיע לגולדן סטייט אחרי שיוטה ג'אז – שרק בקיץ שעבר איבדה את כוכבה גורדון הייווארד – ניצחה אותה ב-6 משחקים עם קבוצה שכוכבה הוא שחקן בן 20 בשם דונובן מיצ'ל.

לכרמלו, כמו לשני כוכבי הת'אנדר האחרים שהיו אמורים להוות יחד את "שלישיית הזהב" – ראסל ווסטברוק ופול ג'ורג', היתה סידרת משחקים גרועה מאד. היום אנטוני הוא בן 34 ואף קבוצה לא תרצה בו עם חוזהו הגדול, אבל OKC הצליחה להביא במקומו את דניס שרודר, והתמזל מזלה שפול ג'ורג' עצמו החליט לקשור את עתידו עם OKC.

כרמלו אנטוני אמר שהוא לא ינוח ולא ישקוט עד שיהפוך לאייקון עולמי.

הוא יודע ואנחנו יודעים שהוא אחד משחקני הכדורסל הטובים בעולם, אבל בעייתו הגדולה היא שהוא מוגדר ע"י רוב אנשי הכדורסל יותר  על מה שלא השיג ממה שכן השיג: אין לו טבעת… אין לו הכרה עולמית. אנשים בסין, ביפאן, באנגליה, וברוסיה מכירים שמות כמו מייקל ג'ורדן, קובי בריאנט, שאקיל אונ'יל, לברון ג'יימס, אבל בודדים מכירים את השם כרמלו אנטוני או יודעים מי הוא. זה אחד הדברים שמטרידים אותו ביותר ולא מניחים לו.

הוא יודע שהוא עבר את שני שליש (לפחות; אם לא שלושת-רבעי) הראשון הפורה  בקריירה שלו, ואם הוא לא השיג טבעת, ואולי עוד טבעת, ואיתה הכרה עולמית, מה הסיכוי שזה יקרה בשליש (או רבע) שנותר בקריירה כשמה שנותר – אלא אם כן יקרה נס ביוסטון – הוא מורד די תלול לשחקן בתפקידו בו זריזות ומהירות הם עדיין שם המשחק?

"מה שאני רוצה, שואף, ולא אשקוט עד שאשיג היא מורשת מוגנת מפלדה שדבר לא יוכל לחדור דרכה ולפגוע בה".

המילים שהוא בחר לומר בראיון ל-ESPN מגזין היו :

"WHAT I REALLY WANT IS A BULLETPROOF LEGACY".

הוא ממשיך:

"אני רוצה להיות מוכר על היותי בעל חזון; FOR BEING VISIONARY; FOR BEING TRULY GREAT"

גונזלס אומר לו: "יוסיין בולט עשה זאת עם מהירות אסורה במאה מטרים, ואז עם הפוזה שמעטים הם אוהדי הספורט בעולם שלא מכירים. הוא לא היה צריך לחפש מורשת, ללחום להשיגה.  9.58 שנ' ב-100 ו-19.19 שנ' במאתיים, ופרצוף כשלו לא צריך להוציא רבע מילה או לבזבז רבע אונקייה של אנרגיה לחפש מורשה. המורשת מחפשת אותו".

ואחרי דקה של שתיקה הוא שואל: "האם עשית משהו בכדורסל שמייחד אותך מאחרים?"

אנטוני גונזלס שהוטס במיוחד מאל איי לתת רעיונות 'לגדולה' לכרמלו (במחיר $2,000 ליום) שואל את כרמלו אם הוא מאמין שהוא יצליח להשיג את הלגאסי שהוא מחפש בכדורסל.

כרמלו שותק לכמה דקות ואז אומר: "אני מאמין שאין שחקן שיכול לעשות דברים בהופס שאני לא יכול לעשות בכדורסל. אין שחקן שיכול לומר 'אני טוב יותר מכרמלו אנטוני'. אבל אני נמצא במצב, SITUATION שאני לא אחראי לו, ובמצב בו אני נמצא קשה לי להאמין שמכאן תבוא מורשתי. ייתכן שאיחרתי את הרכבת בכדורסל".

"אז באיזה שטח אחר אתה מעוניין להפוך לענק? לאייקון?

קחו אוויר, כי תשובתו היא האחרונה שהייתם מצפים לה:

"HIGH TECH",באה התשובה מכרמלו אנטוני, עם שנת מכללה אחת ברזומה שלו, ומלבד לשלוח מסר ולקבל מסר במחשב, או לעבור מאתר לאתר אינו יודע הרבה יותר מזה.

הוא מגלה לגונזלס שהוא יצר לאחרונה חברת השקעות בהיי טק, "MY BIG PUSH FOR GREATNESS IN THE FUTURE!"

-האם מישהו השקיע בה?

-עדיין לא, אבל לכן הבאתי אותך הנה. אני רוצה לתת לעצמי בראנד חדש, "TECH PIONEER ATHLETE" – חלוץ ספורטאי העולם בהיי טק. זה יהיה הלגאסי שלי!"

"בעוד 20 שנה יידעו עלי לא רק כשחקן כדורסל גדול ב-NBA אלא גם כיוצר, מחדש, ממציא, ו-BUSINESS TYCOON. אני רוצה להתחיל להשקיע בסטארט-אפ מיוחדים ולהכפיל את הוני פי 100 כי ביליונים רבים ייצקו מלט ופלדה על מורשת שתישאר עומדת ויציבה לעולם!".

גונזלס מקשיב, ואז מוציא ספרדשיט, ומראה לכרמלו שיש לו 1.7 מיליון מבקרים שביקרו באתר שלו, ולמעשה חל גידול של פי שניים בעוקבים אחריו בטוויטר שלו, שהוא עדיין עשירית בערך מגודל העוקבים אחרי הטוויטרים של לברון וקובי. גונזלס מראה לו עוד ספרדשיט ומצביע על העובדה שהטוויטר של כרמלו הוא החמישי בגודלו ב-NBA אחרי לברון, דוראנט, קובי, ודוויין ווייד – בזה הסדר. גונזאלס גם אומר לו בפנים שהארבעה לפניו נחשבים לסופר-סטארים. הוא מוגדר רק כ-"כמעט".

"בואו נשכח מכדורסל" כרמלו אומר. "אולי הם סופרסטארים אבל אין להם את ה-VISION שיש לי".

אבל מהם הוא פוחד. פוחד שההיסטוריה תזכור אותו תמיד כחמישי או שביעי. אף פעם לא ראשון, אף פעם לא בראש, והוא החליט שהוא עושה משהו – לא משנה מה – שישים אותו בראש לפניהם.

גונזאלס לא יכול לעזור הרבה, אבל לפני שהוא טס חזרה לאל איי הוא אומר לכרמלו: "אם אתה שואף לגדולה – במשהו – עליך לעשות זאת עכשיו. לא בשנה הבאה ובטוח לא עוד חמש שנים כשתקלע 12 נק' למשחק. אם אתה לא מוצא משהו השנה, אני לא רואה אותך מצליח אח"כ. לא נותר לך הרבה זמן".

"אתה נשמע כאילו אני הולך למות מחר", אומר כרמלו בצחוק.

"כל מה שאני אומר לך זה שמה שלא תעשה, עליך לעשות עכשיו. עכשיו הוא הזמן להכפיל ולהשליש את הונך".

-"זה לא הכסף," אומר כרמלו. "אני רוצה להיות אייקון תרבותי. TASTE MAKER. אני חייב להקים משהו שיחזיק מעמד הרבה-הרבה זמן!"

גונזלס חוזר לאל איי.

*****

יום אחד אשתו של כרמלו הכירה לו יהודי בשם סטוארד גולדפארב שהסכים להכניס את כרמלו אנטוני לעסקי היי-טק כשותפו.

*

"אני באמצע 'BOOK PARTY' במנהטן, נהנה מהאורחים ומיין לא רע, MINDING MY OWN TIME, אבל אשתי להלה דוחפת ולוחצת עלי שאכיר את ה-DUDE הזה. גבר מזוקן, נראה לי בן 60, ואשתי לא מפסיקה לנדנד שאגש אליו ואומר 'היי'. מה לי ולו? מזוקנים בני 60 הם לא כוס התה שלי. אבל האשה לא מפסיקה לנדנד: "הוא איש כספים שיכול לעזור לך. אני מכירה אותו מהג'ים (שניהם חברים במכון כושר שמתמחה באימוני כושר דרך איגרוף)  אנחנו מתעמלים יחד. אני יודעת איש חכם כשאני פוגשת איש חכם, והוא איש חכם. אתה תאהב אותו". טוב, בלית ברירה אני ניגש אליו ואומר 'היי, שמי כרמלו'. הוא עונה לי, 'אני יודע. שחור בגובה 8'6 לא צריך להציג את עצמו".

כך החל הסיפור בין כרמלו, ואיש כספים יהודי בשם סטוארט גולדפרב.

"לא לקח לי יותר מ-5 דקות שיחה איתו, ואני באמת התאהבתי בו ובמה שיש לו לומר", אומר כרמלו היום.

הוא מיד קלט שלגולדפרב ישנן את כל התכונות שהוא בעצמו מחפש: בטוח בעצמו. מדבר על השקעות וכספים באותה קלות שכרמלו מדבר על פיק-אנד-רול. מבט ברור וחותך של אדם שיצר מורשת לעצמו.

כרמלו החל להזמין את גולדפרב לביתו אחרי משחקי בית של הניקס לשיחות מוטיבציה ולמידה. כרמלו הציע לו יין משובח ומחכה לשמוע יותר ויותר על קורות חייו של גולדפרב. כיצד הוא הפך למיליארדר. גולדפרב היה המנכ"ל ושותף חלקי של 'ברטלסמן דירקט נורת' אמריקה', חברת הענק המשווקת מוסיקה, סרטים, וספרים, עם הכנסות של מיליארדי דולאר לשנה. הוא גם היה מנהל פיתוח עסקים של NBC, וגם שם עשה מיליארד או שניים. הוא גם ניהל עסקים של כמה צעירים שפיתחו חברות סטארט-אפ שהכניסו להם מאות מיליונים אבל הם היו זקוקים לעזרה בניהול כספיהם והשקעותיהם. בכל 'טיפול' היו לו כמה אחוזים טובים, עד שהוא החליט ש-'יש לו יותר מדי כסף', והוא החליט שהגיע הזמן לפרוש, ולבלות את זמנו באגרוף במכון כושר, כפרטנר של להלה כשהיא חובטת בו והוא חובט בה.

לכל אדם יש את ההנאות המיוחדות שלו, ומכון הכושר לאגרוף היה ההנאה של גולדפרב. ישנם המעדיפים יאכטות בקריביים בבוקר, גולף אחה"צ, וקזינו וחתיכות בערב ובלילה. גולדפרב מעדיף אגרוף במכון כושר. "למישהו ישנה בעייה מיוחדת עם זה?" – שואל גולדפרב.

כרמלו שואל אותו כיצד הוא יוצר מורשת לעצמו.

"מה ברצונך לעשות  ב-LONG TERM, אחרי ההופס?", הוא שאל את כרמלו.

"THE HIGH-END STUFF", באה התשובה.

-"האם שכחת מילה במשפט?"

-"איזו מילה?"

-"אולי 'טק', כמו ב-HIGH TECH?"

-"אתה צודק. אני מעוניין ליצור את המורשת שלי בהיי טק", הגיב כרמלו אנטוני, שאני – מנחם לס – לא יודע אם יש לו – או אין לו – מושג בהבדל בין EXCEL ו-DATABASE. אולי כן, אולי לא. כריס בוש הוא GEEK אמיתי בדברים האלה. ההובי של כריס בוש הוא לפרק ולהרכיב מחשבים, אייפונים, ואייפדים. בקשר לכרמלו אנטוני אין לי מושג.

הוא – כרמלו – טוען שהוא "GADGET FREAK" בדיוק כמו בוש, תמיד נושא איתו 2-3 אייפדים למשחקי חוץ, ובשעה שכולם משחקים קלפים הוא משחק עם האייפדים שלו ומבקש שלא יפריעו לו.

בבוקר הוא חוזה בתכניות מיוחדות ל-INFORMERCIAL" ,GADGET INTERNET, ו-DIGITAL TRANSFORMATION. הוא לא היה גאון בתיכון, והוא למד באונ' סירקיוז רק כדי לשחק ב-NBA, אבל העולם הטכנולוגי תמיד היה הסוד השמור בתוכו שהוא לא רצה שאיש יידע עליו עד שהוא עצמו הרגיש בטוח ברמת הידע שלו.

הוא אמר לגולדפרב שהוא משתמש קבוע  ב-GPS MONITORING DEVICE בין שתי עצמות הסקפולה שלו בכל אימוני הניקס כשמה שמעניין אותו הוא לא בדיוק כיצד השחקנים נעים, אלא כיצד המכשיר קולט ומספק אינפורמציה.

-"אנא עזור לי. כיצד יכול אני לשלוט ברפיוטציה שלי? כיצד יכול אני לשכתב את המוניטין שלי? כיצד ההשפעה שלי על העולם יכולה 'TO OUTLAST' את הקריירה שלי?"

זאת השאלה שכרמלו שאל דוגרי את גולדפרב.

הוא אמר לגולדפרב שכל המומחים שאת עזרתם ביקש ענו לו אותו דבר: "מצא דבר אחד. דבר אחד שכל מרצך, התלהבותך, והתאווה שלך יהיו מרוכזים בו. מצא דבר אחד שאתה PASSIONATE עליו, ואז תתרכז בו ואך בו. ומהדבר הזה תבנה לך את המורשת שלך!"

אז גולדפרב שואל אם ישנו דבר כזה.

אנטוני עונה ללא בושה: "כסף. כסף הוא הדבר היחידי שאני מרגיש PASSIONATE לגביו. לא שאני זקוק לו, אבל ישנה לי תשוקה אובססיבית שיהיה לי כסף גדול ורב!"

הוא שוב מסביר את העוני שהוא גדל בו בניו יורק ובולטימור, עוני שגרם לו להיות קומפולסיבי ואובססיבי בקשר לכסף. לא כסף לקנות דברים כי זה יש לו כבר. סתם כסף שישכב בבנק וכרמלו יידע שזה שלו. הוא מסביר לגולדפרב שכל החלטותיו תמיד נעשו עם מטרה אחת: כסף. לכן עבר מדנבר לניקס, ולכן חתם על חוזה ארוך עם הניקס למרות שידע שהם קבוצה ללא סיכוי לאליפות לפני שהוא יפרוש. "חתמתי את החוזה הענקי עם הניקס רק בגלל הכסף הגדול", הוא מודה ללא בושה, ולא אכפת לו כלל וכלל אם פיל ג'קסון מקשיב או לא.

המוטיבציה לכסף הביאה איתה אובססיה לדברים יקרים. הסיגרים מהוואנה. הסקוטש בן ה-100 שנה. עניבות של רלף לוריין באלף דולאר העניבה. הוא מודה שחשוב לו להיראות כמו THE GUY WITH THE MOST CASH בשכונה. כשהיה ילד, הצעיר המושחת שמכר סמים בגיל 14 והרוויח אלף דולאר ליום הפך לסמל ולחלום שלו. היום הוא רוצה להיראות מיוחד, כמו הצעיר אז בשכונת העוני בבולטימור שהסתובב עם שרשרות זהב ושעון משובץ יהלומים.

הוא סיפר לגולדפרב שהוא ניסה להתפתח בעסקי שעונים יקרים. הוא הקים ויצר מגזין לשעונים, קנה אדמה בנאפה עם רצון להפוך לאיל-יין, והשקיע כסף במגזין GQ – השקעות שהיו גרועות עד בינוניות נכון לעכשיו – העכשיו הוא היום בו דיבר עם גולדפרב.

גולדפרב אמר דבר אחד: "תן לי זמן לחשוב".

**********

גולדפרב יצא לחופשה לאן שהוא, וכשחזר הוא הציע לכרמלו שותפות. "לי יש את הקשרים, הניסיון, והידע. לך יש – וזה ברור לי – CREATIVE SENSE. יכולת רעיונית. לך גם יש את השם והמוניטין של שחקן כדורסל. אני עמדתי לפרוש לחלוטין מענייני עסקים, אך התלהבותך ורצונך לבנות לעצמך מורשת נגעו ללבי, והחלטתי שאני רוצה לעזור לך בהשגתה. נדמה לי שביחד יש לנו את הכוח, הניסיון, הקשרים, והידע לעשות משהו מאד מיוחד".

הם לחצו יד.

הם קראו לחברה החדשה שיצרו M7 TECH PARTNERS, אבל אנטוני מעדיף לקרוא לחברה "השלב השני" – STAGE TWO.

********

בחודש אוקטובר השנה, אחרי אימון פרה-סיסון כרמלו תקע מבט בלפטופ שלו ונתקל באתר בשם "CRUNCH  BASE".

"שם אני נמצא עכשיו רוב הזמן החופשי שלי", אמר כרמלו ל-ESPN.

"כמו כל שנה, אנשים מדברים כל הזמן עלי אם זאת תהיה העונה שלי. אם סוף-סוף אראה מה שיש לי. האמת? נמאס לי. לא אכפת לי מה אנשים אומרים. אני חתום בת'אנדר ואני אעשה בדיוק מה שמבקשים ממני. ירצו שאמסור יותר? אז אני אמסור יותר. ירצו שאתרכז בשמירה ולא בקליעה? אז אתרכז בשמירה ולא בקליעה. אני אעשה בדיוק מה שמבקשים ממני, ולא אכפת לי ביותר מעשרה סנט מה כותבים או אומרים עלי. אני לא חייב דבר לאף אחד!".

(מעניין מה הוא אמר עתה בקשר למשחקו ביוסטון רוקטס עם סיכוי ריאלי להתמודד עם הווריורס על ראשות המערב, ואז אליפות NBA כמעט מובטחת!)

באסיפת הקבוצה כשכולם הסתכלו על דיווח מ-ESPN, כרמלו היה תקוע עם ראשו במחשב, בתוך CRUNCH BASE.

הוא וגולדפרב השקיעו כספם ב-9 חברות START-UP ואחרות, והם ממשיכים להשקיע, כשהם מחכים ל-BIG ONE. אחת מהחברות היא חברת ספרים דיגיטליים לילדי אפריקה. "אני מודה", הוא אמר. "זה לא רק בגלל שאני חושב שחשוב לעזור בחינוך של ילדים אפריקאים, אבל גולדפרב ואני רואים באפריקה מקור השקעה אדיר!". הם החליטו להיכנס לענייני תזונה והשקיעו ב-ORANGE CHEF ו-LYFT. כרמלו החליט שישנו לו פתח ב-VOICE MESSAGING והם הפכו משקיעים רציניים ב-'CORD PROJECT'.

"אנחנו נשקיע ב-100 חברות. הכסף שנפסיד – נפסיד, אבל תמיד נעשה הרבה יותר כסף מאשר הפסדנו. אז עם הרווחים נשקיע ב-1,000 חברות. אח"כ ב-10,000 חברות. ה-'BIG ONE' חייבת לבוא במוקדם או במאוחר!", אומר כרמלו.

השמועה על החברה החדשה M7TECH PARTNERS התפשטה כאש בשדה חיטה יבשה. הם מקבלים עשרות הצעות השקעה ליום, וכל מה שכרמלו עושה בזמנו החופשי הוא לקרוא, לבדוק, ולהחליט יחד עם גולדפרב. לגולדפרב יש ניסיון של 30 שנה בעניינים האלה וכך הוא נעשה מיליארדר גדול. הוא בטוח שזה יקרה שוב, והמוטיבציה שלו הפעם היא לעזור לכרמלו בחיפוש אחרי המורשת שלו.

מה יהיה?

כרמלו אנטוני בעצמו לא יודע. עכשיו בקיץ לכן הוא עולה על הגג בבניין המשרדים שלו, ומהגג הוא רואה את כל האיסט-סייד של מנהטן, חלק עיר שלא היה אכפת לו כלל לכבוש באחד הימים.

"זאת עיר קשה", הוא אומר. "עיר בה '5' הוא לא טוב מספיק. עיר בה עליך להיות '10'. זוהי מטרתי. להיות '10'. אני יודע שאני MISUNDERSTOOD. פשוט לא יודעים ולא מבינים מי אני. יום אחד אני מקווה שכולם יידעו  מי אני. אני יודע שאני 'RUNNING OUT OF TIME' ועלי למהר. אבל אני אגיע בזמן. אני יודע שאני אגיע בזמן!".

טוב, אולי הוא רוצה להיות 'עשר' בעיר. בינתיים הוא הסריח את הפרקט עם 11 נק' למשחק בהפסד של 6 משחקים לקבוצה הצעירה מיוטה.  דבר אחד ברור לי לחלוטין: למזלו פתאום נפלה לרגליו הזדמנות חד-פעמית (שאולי בכלל לא מגיעה לו, אחרי כל פאשלות הכדורסל שלו בדנבר, ניו-יורק, והת'אנדר). יוסטון רוקטס פתאום מהווה עבורו את ההזדמנות המעשית הראשונה לטבעת אליפות, ואני מאמין שבתור שחקן חמישייה בפאור-פורוורד. כדי שזה יקרה עליו לשנות את האגוצנטריות שבמשחקו, ולהכניס לראשו את אותה גישה שהיתה לו בשלושה משחקים אולימפיים כשהוא הבין שהוא לא הכוכב הנוצץ אלא חייל רגיל במחלקה העושה מה שדורשים ממנו. אז – ורק אז – אולי תהיה אליפות ברזומה שלו, וניתן יהיה לדבר על לגסי בכדורסל.

ו-'מורשת' בכסף???

נניח שהוא וגולדפארב ישקיעו 300 מיליון ויהפכו זאת לחצי מיליארד לחברה שלהם. זוהי 'מורשת'? אנשים יסתכלו על שלט ה- M7TECH PARTNERS  ומה יעשו?

יחשבו שזאת עוד איזה סטארט-אפ מיני אלפים. אייקון? שם-עולם? GIVE ME A BREAK!

ר-ק ….  א-ל-י-פ-ו-ת….ע-ם….ה-ר-ו-ק-ט-ס….ב-ה….ה-ו-א….כ-ו-כ-ב….נ-ו-צ-ץ….

כ-פ-י…..ש-ה-י-ה….ב-ש-ל-ו-ש….א-ו-ל-י-מ-פ-י-א-ד-ו-ת……ע-ם…נ-ב-ח-ר-ת…..א-ר-ה-" ב

….ת-ע-ש-ה…..ז-א-ת….ע-ב-ו-ר-ו!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. יותר מדי כשרון על פחות מדי שכל

    יותר מדי המבורגרים על פחות מדי אימונים

    יותר מדי תהילה על פחות מדי תוצאות

    יותר מדי פוטנציאל וממש מעט הגשמה

    הדברים הלא טובים שבליגה מתגלמים בשחקן הזה

  2. תודה מנחם
    כרמלו עם מיצוי לא גבוה של הפוטנציאל שלו
    הוא סקורר ענק נראה לי שהוא עצלן אחד שלא משקיע את כל כולו במשחק
    השנים הראשונות שלו בליגה היו יפות
    הייתה תקווה שאולי עם אייברסון זה יהיה אחרת אבל זה היה שילוב לא טוב
    קצת נחמד ללעוג לכרמלו אבל צריך לזכור שהוא סקורר אדיר שימיו הטובים מאחוריו

  3. מנחם פוסט אדיר. לא ידעתי את כל זה על כרמלו אבל זה מסביר הרבה. הצורך שלו בכסף מובן לפצות על העוני וכסף זה מדד להראות כמה אתה גדול. שחקן שלא הגשים את הפוטנציאל שלו. היה סקורר מפלצתי בתחילת הקריירה.

  4. שחקן התקפי אדיר אבל הבעיה שהוא משחק רק בצד אחד של המגרש ורק כאשר הכדור אצלו.
    לא הצליח לתרגם את כשרונו להצלחה קבוצתית וצורת המשחק בינתיים ברחה ממנו.

    יזכר בגלל האליפות המופלאה בסירקיוז ועל הקמפיין של 4 האולימפיאדות עם ארה"ב.

  5. האובססיביות שלו להיות גדול בעסקים , השקעות , שעונים , יין , תיקי צד לגברים וכו' ממש מביכה בעיני.
    תודה רבה מנחם , הקריאה הייתה מהנה בטירוף

  6. וואו, טור משובח, תודה רבה
    המרדף אחר המורשת, אחר הלהשאיר סימן, משגע את השחקנים. כאילו מה, לעשות 300 מיליון זה לא מספיק?
    גם אליפות לא תציל אותו מהבחינה הזו, במיוחד אם הוא יהיה בה שחקן משני יחסית.
    שילמד להינות ממה שהשיג בחייו, וזה לא מעט

  7. תודה מנחם.
    הסיפור שלו מזכיר קצת את סטרינגר בל מהסמויה, עוד יוצא בולטימור (פיקטיבי..).
    הילד שגדל בגטו, הצליח בתחומו וחולם לפצח את העולם של הילדים הגדולים באמת ונכנס למשחק שגדול עליו בכמה מספרים.
    למזלו אשתו הכירה לו את הביליונר היהודי אחרת הוא גם היה מסיים בכיפה אדומה של איזה גנגסטר גיי..

  8. אם נניח כרמלו היה מצטרף לגולדן סטייט (במקום המעבר של דוראנט), והיו לו היום 2 אליפויות – כולם היו מדברים עליו אחרת. כמו דוראנט שהיה לוזר והיום הוא ווינר – זה לא שהיכולת השתנתה, זה רק הטיימינג להצטרף למקום יותר טוב. חוכמה בדיעבד שמבוססת בעיקר של הצלחות של קבוצה, לא על האינדבידואל. כמו שידברו בעונה הבאה על קאזינס, שבחיים לא עשה פלייאוף, והנה הוא חלק משושלת.

    1. אבל העובדה היא שגולדן לא התקשרו או חיפשו אותו….

      סטיב קר יכל לבחור אם לאמן בניקס או בגולדן
      כנראה שהוא מבין דבר או שניים במה שנחוץ לכימיה קבוצתית

  9. בדיון הנקבות, נמחקו חלק מהתגובות, האחרונה היא, האחרונה היא שתוק כבר שתוק
    המסר כנראה:הגזמנו בשנאה ובהקצנה ובחוסר כבוד לדעה אחרת, ראו את המשותף ביננו ולא את השונה

  10. כתיבה נהדרת על האוברייטד הגדול בהיסטוריה.
    כרמלו אנתוני הוא שחקן של מספרים ריקים שכופה את הסגנון שלו על הקבוצה, בלתי ניתן לאימון שעדיין לא שמע על זריקה רעה או מהלך לא יעיל וכמובן לא על משחק קבוצתי, בשיאו היה סקורר שלא ניתן לעולם היה לבנות קבוצה סביב האוברייטד הזה שמסתכל רק על טור הנקודות שלו ולא על הצלחת הקבוצה, כיום הוא עדיין לא מוכן לשחק כרול פלייר וחושב שהוא עדיין סטאר למרות שלדעתי הוא לא מתאין לליגה כבר. הסיבה היחידה שייפרוש יכנס להיכל התהילה של הNBA בגלל שהרף שם כל כך נמוך. לגבי יוסטון היא תלך שאולה איתו ועם החוזה הנוראי של כריס פול.

    1. היכולת שלך לכתוב סיפור היא לא פחות ממופלאה אני לא יודע כמה מכל הטקסט כאן אמיתי, וברור שהוא מטובל לטובה בקטעים שהוספת ושינית את השפה שבה נאמר לזה אני קורא כתיבה, כיוון שכולם היום יכולים להעתיק את הנאמר מילה במיל או סטטיסטיקות אבל זה יהיה משעמם ואפור, הרבה יותר מהנה לקרוא ככה שלסיפור מוסיפים צבע

  11. עוד לא קראתי,תודה מנחם דוק,אני משאיר את כרמלו לגרבג' טיים עם קפה,האמת לא מגיע לו אגדה,רק בעיטה בעכוז.אבל נזרום

  12. נהנה מאד מהאירוניה והירידות עליו מחד, ומאידך מבסוט ממנחם שמגן ורואה את הטוב שבו במיוחד בנבחרת האמריקאית. כיף לקרוא

  13. תודה רבה מנחם, פוסט אדיר שמסביר הרבה למה מלו הפך להיות השחקן שהוא – זה שחשוב לו איך הוא מצטייר ברמה האישית ובגלל זה קולע בלי סוף אבל גם ללא תכלית ותוצאות.
    מצד אחד יש משהו יפה באדם שהשיג לא מעט בכדורסל וכבר 15 שנה נחשב לאחד הטובים בעולם, לא מסתפק בזה וחולם להפוך לגדול הרבה יותר.
    מצד שני, הרדיפה הזאת אחרי כסף מעוררת רחמים בעיניי וכשכל החלטה שבנאדם מקבל בחיים ממוקדת במקסום חשבון הבנק שלו נשאר לי רק לרחם על הבחור.
    מצד שלישי, לא גדלתי בגטו בבולטימור אז אני לא יודע מה זה חסך כסף מילדות.

    בכל מקרה, רואים כמה הכדורסל הפך למשני בחייו ולצערו זה בא לידי ביטוי על המגרש. עם איך שהוא נשמע, בתור מאמן לא הייתי נוגע ו עם מקל גם על חוזה מינימום.
    בהצלחה לדאנטוני להכניס לו לראש שאליפות תהיה שווה בשביל ה"מורשת" שלו יותר מאשר עוד 5 נק' למשחק ביעילות נמוכה.

    כמות הנקודות שלו בקריירה תכניס אותו להול אוף פיים בוודאות אבל הייתי לוקח לקבוצה שלי 200 שחקנים לפניו. אניטי מנהיג.

    1. היו לי הרבה דברים חכמים להגיד, אבל שגיא כבר כתב את כולם, אז רק אגיד שאני מסכים עם כל מילה.

      ותודה מנחם על פוסט מושקע ורחב יריעה, אם כרמלו היה משקיע כמוך לא היה צריך להתעסק כל כך הרבה עם המורשת שלו.

  14. תודה רבה.

    קצת מביך להודות, בשנת 2003 הייתי בטוח שהוא יהיה השחקן הכי גדול של הדראפט המעולה ההוא.
    טכנית אם מסתכלים על גודל פיזי הוא דווקא כן גדל הכי הרבה, גם זה הישג, לא? :/

  15. שאלת השאלות לגבי כרמלו היא – מה היה קורה עם הוא היה נבחר במקום 2 ומגיע לדטרויט במקום דרקו מיליציץ. היה מגיע לקבוצה עם סגל לאליפות ווטרנים קשוחים במקום להיות אלפא בקבוצה פח.מצד אחד אולי היה יכול להמשיך שם קונטנדרית לשנים וצד שני אולי אחרי אליפות בשנה הראשונה גם המעט תחרותיות הייתה הולכת לטובת הרצון להרוויח יותר

  16. צריך לעשות חמישיה של השחקנים עם הכי הרבה כשרון אבל הכי מעט מוסר עבודה עם אופי כמו הפרצוף של מירי רגב:
    כרמלו אנטוני, דוויט הווארד, בארון דייויס, סטפון מרברי ואמארה סטודמאייר.

    ואם יש צדק, כרמלו צריך לפרוש בלי טבעת…

  17. לברון וכרמלו. שניהם הגיעו ביחד לליגה, שניהם באו מעוני וילדות קשה. שניהם מוכשרים עד השמיים ושניהם גם חיים בסרט של עצמם. האחד משקיע במקצוע שלו את כל הנשמה, עובד קשה גם בקיץ, מטריף את הסביבה שלו למקצוענות. השני מתבייש כשהילד שלו מתאר את אבא כ״שחקן כדורסל״. כרמלו לא מכבד את המקצוע שלו, פשוטו כמשמעו.

    1. כרמלו לא התבייש בזה שהוא כתב שחקן כדורסל אלא בזה שזה היה כל מה שהיה לו לכתוב עליו. הוא לא רצה שיחשבו עליו רק כשחקן כדורסל. אני מבטיח לך שגם לברון חושב שהוא יותר מזה והיה מתבייש. אתה מסיק כאן מסקנות קצת מרחיקות לכת.

  18. אני מבין מההתבטאויות של מלו דבר אחד מרכזי.
    כשהוא משחק היום כדורסל הוא חושב על כסף ועל ניו-יורק , ומתי הוא ממריא לעוד פגישה עם משקיעים .
    אני חושב שגם מורי היה צריך לקרוא את הפרימדונה לפני מספר שבועות . מנקודת מבטי – טוב שלא התייחס .

  19. כאמור הייתה לו הזדמנות לעשות משהו באחת העונות בניקס, אך פצעעות משמעותיות של ארבע שחקנים חשובים מנעו זאת.
    חוץ מזה בהחלט יש לו בעיה בראש שמנעה ממנו להצליח יותר בפלייאוף ובין השאר החוסר השקעה שלו בהגנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט