מחפשים יורש / תמיר שוסטר

מחפשים יורש!

אבנר קופל קם בוקר אחד השבוע והחליט שמספיק לו, הוא אינו מעוניין להשתתף בגרסה הישראלית והספורטיבית למשחקי הכס. טענות רבות יש נגד אבנר קופל: התנהלויות לא סדירות, בעיות מיסים ותככים במסדרונות האיגוד, בסופו של דבר תהיה הסיבה אשר תהיה אדון קופל סיים את תפקידו, לדעת רבים בקול ענות חלושה.

 

רק לפני מספר חודשים ניצח אבנר בקרב על הכתר, אך הניצחון לא הוביל לשינוי וענן אפור כבד ישב מעל משרדי האיגוד וסירב לעזוב. המפסידים לא ראו בעין יפה את בחירתו ליו״ר והמשיכו למרר את חייו. אם יש דבר שהאוהד הפשוט לעולם לא יבין (אני לדוגמא) זה איך נהפך איגוד הכדורסל (בדומה להתאחדות לכדורגל והאיגוד האולימפי) לגוף פוליטי מושחת שבו משפטי המפתח הם: ״יד רוחצת יד״ ו״שמור לי ואשמור לך״. האם איבד איגוד הכדורסל את דרכו?! האם המטרה העיקרית של איגוד הכדורסל היא לא לדאוג ולפתח את ענף הכדורסל שלמענו הוא קם ובשבילו הוא עובד?! אז נכון להיום אבנר קופל הלך, אבל אותו ענן אפור לא ממהר לעזוב גם בימי שרב שכאלה.

 

איני מעוניין לבקר את אבנר קופל, כי אנו גם לא יודעים את כל פרטי הפרשה וסיבת העזיבה האמיתית. ביינתים אני מעוניין לחשוב שאבנר קופל סך הכול ניסה להניע את העגלה הכבדה והביורוקרטית שנקראת ענף הכדורסל בישראל, אבל המכשולים ששמו לו בדרכו היו קשים לו מנשוא והוא החליט לוותר (יש שיגידו שאני תמים, אבל אני רוצה להאמין שמטרתו של קופל הייתה באמת ובתמים לעזור לכדורסל הישראלי). אז המצב האבסורד עוד יותר שנוצר עכשיו הוא שממלא מקום היו״ר עד שיבחר חדש הוא לא אחר מאשר יו״ר מכבי תל אביב בכבודו ובעצמו (פוליטיקה אמרנו). יכול להיות שגם שמעון מזרחי סך הכול רוצה רק לעשות טוב לכדורסל הישראלי אך לא משנה כמה הוא ינסה להפריד בין שני תפקידיו, הוא לא יצליח לשים בצד את האינטרס של כל בעל מועדון לדאוג בראש ובראשונה לקבוצתו שלו.

 

ועדת איתור – זוהי ההחלטה, מועדה זו אמורה לבוא הישועה לענף הכדורסל. טובי המוחות יתרכזו להם יחדיו ויחליטו מי האדם הראוי להוציא את העגלה מהבוץ. אם אני בתור אוהד יכול להמליץ לוועדה משהו קטן: תעזבו אותנו מפוליטיקה! יו״ר איגוד הכדורסל הוא לא שר בממשלה ולא חבר בקואליציה, הוא לא נבחר ע״י הציבור/אוהדי הכדורסל. הוא צריך להיבחר מתוך שלל נתונים והצדקות שהוא האיש הנכון לשעה ולא ע״י כמה חברים שלו יושבים בוועדה. את החשיבה וההחלטה אני אשאיר לוועדה לעשות, אבל אם אפשר עוד בקשה נוספת: תביאו מישהו מבחוץ, איש מקצוע. אדם שיוכל להסתכל על הענף בצורה אובייקטיבית ולהחליט לגבי עתיד הכדורסל ממניעים נטרלים לחלוטין. איש שפיו וליבו אחד, אדם שבזכותו הכדורסל הישראלי יהיה שם דבר, שבעלי מועדון לא יוכלו לקנות אותו וחשוב מכל שיחזיר אמונה ותקווה לאוהדי הכדורסל בישראל. 

 

עד אשר יצא עשן לבן ממשרדי האיגוד ויביא איתו אץ הבשורה המרגשת מיהו היו״ר החדש, נשאר לנו רק להמתין ולקוות לחדשות טובות. אולי האדם הנכון יצליח לפזר את אותו ענן אפור מעל משרדי האיגוד. דרך אגב אם ועדת האיתור מתקשה בחיפושים – אז אני פנוי להצעות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. לא קראתי עדיין – אבל דבר אחד אני יודע, הכדורסל בארץ מתחת לכל ביקורת, רמת הענין בו היא אפסית, מלבד תל-אביב ביורוליג, מה שמוכיח שפונטיציאל יש ויש. עוד דבר אני יודע, שבמקום לעשות משהו כדי לשפר, אנחנו מבריאת העולם שומעים את קופל לריב עם שרף ואת שרף עם שימון, אז יאמר בפה מלא: שימו לב, חבורת ישישים אשכנזים [טוב, גם אני אשכנזי], תתחילו לעשות את העבודה שלכם, או שתשימו את המפתחות ויאללה הביתה, פשוט נמאס!

  2. אני בכלל לא בטוח לגבי העובדה שאבנר קופל החליט שנמאס לו,לקראת סוף השביתה של הכדורסלנים שמעתי ב103 את קופמן שטען כבר אז שקופל סיים את תפקידו והוא לא יחזיק עד שבועות כי הוא עצבן את שמעון מזרחי,אני מסכים עם שחר הכדורסל בארץ פשט את הרגל ואילמלא ערוץ הספורט שדוחף את הליגה הוא היה קבור לגמרי

  3. מבחינת עניין, יש אחלה כדורסל. גם מבחינת רמה, הוא לא כזה נורא. חיפה ואילת קבוצות מעולות. נתניה נלחמת, ודני פרנקו מוכיח כמה הוא מאמן מעולה. סוף סוף יש לי לאן ללכת בימי ראשון בערב. כמה נחמד שהקופסל במרחק 10 דקות הליכה מהבית.
    מבחינת ניהול, מדובר באינטרסנטים ותו לא. צביקה שרף דואג לכדורסל? הצחקתם אותי. צביקה שרף דואג למשכורת שלו, ולמינוי שלו כיו"ר האיגוד. זה מה שהוא רוצה, והוא ילכלך על כולם בדרך לשם. באם יבחר ליו"ר נראה מה הוא יעשה. אני מקווה שאוכל את הכובע, לדעתי זה לא יקרה.

  4. כל עוד הפערים בין מכבי לשאר הקבוצות כאלה גדולים העניין הוא שולי,אתה יכול להנות מהדרך ומהקבוצות אבל התוצאה הסופית ידועה מראש(מצב דומה לפליאוף השנה בNBA) ברגע שאתה לא יכול לעשות סדרה למשחק הגמר כי זה ייגמר 3-0 יש בעיה קשה בכדורסל ומסכים איתך שפרנקו מאמן מצויין הוא עשה ניסים גם עם חולון

    1. מכבי מעל כולם כי במכבי משקיעים כסף. מה לעשות שאף אחד לא רוצה להשקיע בקבוצות אחרות. הנה השקיעו בחיפה ובאילת (אומנם פחות ממכבי), ויצרו שם קבוצות טובות מאוד. כאלה שיכולות לנצח את מכבי, בטח שבמשחק יחיד (פיינל פור). נתניה גם ניצחה אותה השנה, ואפילו הפועל ת"א. סה"כ יש לנו ליגה מעניינת, ועם שיטת הפיינל פור היא די תחרותית.

      1. לא באתי בטענות לא למכבי ולא לקבוצות האחרות,רק ציינתי את המובן מאליו,כדי שתהיה תחרות אמיתית לקבוצה נוספת צריך להיות לפחות חצי מהתקציב של מכבי באופן שוטף,לגבי ניצחון על מכבי אז שוב זה אפשרי ביחוד בעונה שמכבי בינונית לחלוטין ואז אפשר להפתיע אותה,ושיטת הפיינל פור זה בדיוק הבעיה שלי(אני מבין שמה לעשות זאת הדרך היחידה לצור עניין)חייב להיות בגמר סדרה שלפחות הטוב מ3

        1. אני מסכים לגבי הסדרות לאורך כל הדרך. אבל צריך ליישם את זה רק כאשר באמת יקומו פה עוד שתיים/שלוש קבוצות שיכולות לנצח את מכבי בסדרה. וזה כבר תלוי בבעלים של קבוצות, ולא באף אחד אחר. עד אז, למרות שהיא לא השיטה הכי הוגנת, עדיף להישאר עם הפיינל פור, אחרת מעט הצופים שיש יעלמו לחלוטין.

  5. אני לא ממש עוקב אחרי הכדורסל בארץ ובאירופה, אבל יש בכלל שחקנים ישראלים ראויים?

    האם יש יורשים לגודס, שפר, קטש, ג'מצ'י וברקוביץ?
    אני יודע שיש שחקנים בחו"ל כמו הלפרין, ליאור אליהו שהלך וחזר, ואפילו כספי המסופסל. האם מישהו מהם הצליח במיוחד בארץ כמו אלה שהזכרתי? אם לא (כך נראה לי) האם זה אומר שקרה משהו לשחקן הישראלי? ברמת המערכת?

    ההצלחה של מכבי לאו דווקא מצביעה על הרבה פוטנציאל. עד כמה יוגב אוחיון הוא שחקן מרשים? ההצלחה של מכבי מצביע על ארגון מוצלח שבשנים האחרונות נתקל בתקרת זכוכית. מי שגדל על מכבי של מגי שהפסידה באופן קבוע בגמר אליפות אירופה, מתקשה להתרשם ממכבי של היום בהיבט הספורטיבי.

    במיוחד כשנראה כי אירופה מתרוקנת מכישרונות, ועד הפיינל פור יש הרבה קבוצות שמשחקיהן מזכירות כדורסל תיכונים, אם אתה טורח להשקיע בהן רבע…

    1. אירופה ממש לא מתרוקנת מכשרונות. השנה סרחיו רודריגז פרץ בריאל מדריד. אברינס פרץ בברצלונה (ילד בן 7 תופר לדווין סמית' שלשות על הפרצוף כאילו הוא קולינס עם קוקיות). לפני שנתיים/שלוש היו אלה ריקי רוביו, ההוא מטורנוטו הספרדי, ברח לי השם נו!!!
      אם אתה אירופאי מאוד טוב, אתה בNBA. אם אתה אירופאי מאוד טוב, ולא מספיק אתלטי, או לחלופין רוצה להישאר עם המשפחה, אתה ביורוליג.

      בקשר לארץ, גל מקל- מעבר לכך שהפך לאתלט רציני, נהיה שחקן טוב מאוד, אבל לא יציב. יהוא אורלנד -קיבל ידית של רג'י מילר. יוגב אוחיון -הוא רכז מעולה, גם ביורוליג. הוא לא חף מטעויות, אבל הוא בהחלט רכז מעולה. יש עם מה לעבוד בילדים. כל עוד לא משקיעים בנוער, לא יגדל פה ריקי רוביו.

  6. אח הכדורסל הישראלי שאני כל-כך אוהב חולה מאוד ואיגוד הכדורסל והפוליטיקה רק מפריעים במקום לעזור , הלוואי שהמצב ישתפר.

  7. לטעמי הפונטציאל קיים ועוד איך, והרבה מאלו שמשקיעים מידי חמישי זמן מסך במכבי היו 'שמים' על הליגה – אבל איך זה אפשרי כשהקבוצות מחליפות שם [חסות וכו'] כל חצי שנה וסגל שחקנים שמתחלף כל הזמן, האולמות ריקים לחלוטין, ובתוספת – צביקה שרף מפרשן, ולמה הקולות של השדרים בלתי נסבלים?

  8. תמיר תודה רבה.
    גם לי נראה שאתה קצת תמים בעניין קופל.
    אך לא זה מה שמטריד אותי.
    גם לא מטריד אותי שמעון מזרחי כי"ר מכיוון שזה זמני.ולמרות שהזמני הוא הכי קבוע לא כאן כשמעון לא רוצה .(לצערי)
    מטרידה אותי דווקא העובדה שדון שמעון לא תומך במינויו של צביקה שרף.
    צביקה שרף הכי מתאים.
    בניגוד למה שניק אמר התפקיד הוא לא בשכר ,סנוסף צביקה עבד בשכר עלוב שנים כמאמן הנבחרת.
    צביקה שרף אימן כעשור בשני קדנציות מצטברות את נבחרת ישראל.
    הכדורסל כאן חשוב לו מאד.אמנם הוא הצטייר כרס"ר עצבני כשהיה מאמן .אך דווקא תכונות אלו עשויות לעזור לו בתפקידו זה.
    למרות ששמעון מזרחי החזיק מאד מצביקה כבעל מקצוע ראוי .
    (היה במכבי כ 8 שנים כמאמן ,עוזר ומנג' ר מקצועי במשך 4 קדנציות שונות) הוא לא רוצה אותו כיו"ר האיגוד .לצערי זה הסימן הגדול ביותר לפוליטיזציה של האיגוד.
    דווקא משום שאני מחזיק מאד משמעון מזרחי (לדעתי זכה בצדק רב בפרס ישראל) אני מרגיש שהשיקול במקרה זה לא ענייני.

  9. Make adore firefall crystite and also Bailey Key is fantastic. The element that we loathe reality mine fall down about and the curl variety of irritates me and my peers. I motivation which it failed to failures finished. the firefall crystite are extremely pleasant having said that i reckon For certain i will persist with Beautiful Extra short.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט