יום וול, יום ביל – וושינגטון שומרת על הביתיות ומשווה את הסדרה עם 106-98 על טורונטו / עידן עופר

 

בשנת 1968 בוסטון סלטיקס הייתה לקבוצה הראשונה שחוזרת מפיגור 3-1 בסדרת פלייאוף. מאז, לא מעט מים עברו בנהר ההדסון ורק עוד 10 קבוצות הצליחו לעשות את אותו הדבר כשהאחרונה היא כמובן קליבלנד שניצחה את גולדן סטייט לפני שנתיים בגמר האן בי איי. עם העובדה הזו, ג'ון וול וחבריו מגיעים היום למשחק מס' 4 בפיגור 2-1 ובידיעה שהפסד והם רגל וחצי באחד מחופיה היפים של מקסיקו.

מרכז פותח בליגה עד למעבר לסין ואז בחזרה לאן בי איי – טיי לאוסון מדבר על החוויה שלו בסין, הסיבה שבגללה עזב ומה אפשר לצפות ממנו בזמן שלו עם וושינגטון 

תקציר המשחק 

זה נגמר, מסמן ג'ון וול לקהל אחרי שעשה מולנצ'יונאס פוסטר עם דאנק עצום במהלך שמכניס למשחק את מעט מאוד הקהל שהגיע היום. למרות ההיילייט הנהדר, טורונטו נכנסים יותר טוב למשחק עם הגנה חזקה ו-13 נקודות (מול 4 של הוויזארדס) מכל שחקני החמישייה שלהם. היחסים הקרירים בין שחקני הקבוצות נמשכים עם עוד עבירה גסה, הפעם של הסנטר הליטאי על ג'ון וול שחוטף לו את הכדור ונעצר בחוזקה בניסיון לקלוע ליי אפ. 

מי שמאכזב בגדול עד כה הוא אוטו פורטר. הסמול פורוורד מג'ורג'טאון רושם סדרה פושרת למדי עם 9.7 נקודות בפחות משלושים דקות למשחק ולצערם של חבריו דואג להמשיך את המגמה גם במשחק היום עם 0-4 מהשדה ומדד פלוס/מינוס של 11-.

למרות חוסר ריכוז בהתקפה, טורונטו מצליחים לשמור על יתרון שנע בין 9 ל-12 נק' בזכות משחק התקפה מבולבל מאוד של המקומיים שעד כה קולעים ב-32.4% מהשדה.הוויזארדס שכאמור לא נמצאים במשחק הולכים לג'ון וול שנשמר ע"י קייל לאורי וכמו בכל הסדרה דואג לחגוג עליו. קייסי מבין פעם נוספת שהניסוי הזה לא עובד ומחזיר את אנונובי לפרקט בשביל המשימה החשובה של הסדרה הזו. בכלל, הרוקי מאינדיאנה משחק בפוסט סיזן 2.3 דקות יותר מבעונה הרגילה, הרבה בגלל האיכויות שלו בצד ההגנתי.

11- לפורטר בתחילת המשחק.

שתי הקבוצות לא מפסיקות להחטיא (פחות מארבעים אחוזים מהשדה) אבל אלו הראפטורס ששומרים על ריכוז ושומרים על היתרון השברירי שלהם עד לסיום הרבע, 51-40 בסיום החצי הראשון.

המכשפים יוצאים מחדר ההלבשה כמו מלוע של תותח ובעזרת 13 נקודות של ביל ופורטר רצים 15-7 וזה רק 2 לראפטורס, הקהל בטירוף. הריצה של וושינגטון נמשכת ו-5:22 דקות לסיום הרבע בראדלי ביל תופר עוד שלשה (4-4) ומעלה את הקבוצה שלו ליתרון ראשון במשחק. ללא עזרה גדולה מחבריו, דמאר דרוזן ממשיך לסחוב את הקבוצה שלו על הגב עם 24 נק' (9 ברבע הזה) ומחזיר את היתרון לצד הקנדי, 73-70.

הכוכב המשני והחשוב ביותר אחרי וול וביל בסדרה הזו הוא לא אחר מאשר מייק סקוט. הפורוורד ששיחק עם סילבן לנדסברג באוניברסיטת וירג'יניה קולע מול הראפטורס 15.3 נק' למשחק בלא פחות מ-75% ! מהשדה. מדהים. אותו סקוט מסיים את הרבע השלישי עם זריקה מוזרה בשנייה האחרונה שצוללת פנימה ואנחנו נכנסים לרבע הרביעי בשוויון 80.

Nba GIF
טירוף באולם לקראת הרבע הרביעי.

הראפטורס פותחים את הרבע השלישי בטירוף ורצים ליתרון 7 תוך דקות ספורות. ביל את וול לא נלחצים וקולעים 5 נקודות רצופות בנוסף לסחיטת עבירת תוקף של ביל, 90-88 לקנדים.

5 דקות אחרונות

המשחק ממשיך להיות צמוד ומתחמם במהירות אחרי מה שנראה כמו עבירת תוקף של דרוזן אך נשרקה לזכותו. מעבר לכך שהשריקה שנויה במחלוקת, זו הייתה גם העבירה השישית של בראדלי ביל הנהדר שמסיים את המשחק עם 31 נקודות. כמו ברוקס, גם הקהל לא מקבל את העניין בהבנה רבה ודואג להשמיע את זה לשופטים עם כמה מילות חיבה. 

מארקיף מוריס שקלע עד כה רק 2 נקודות יוצא למתפרצת עם ג'ון וול, מסיים עם ליי אפ קשה ומיד יורד לצד השני בשביל לחסום את דרוזן ולסדר לקבוצה שלו פוזשן נוסף שנגמר בנקודה של אוברה מקו העונשין. הקהל כולו על הרגליים ולפתע זה נראה כאילו האולם מלא עד אפס מקום. ההגנה החזקה של המכשפים נמשכת והתקפה מתפרצת נוספת של וול מסתיימת בליי אפ ויתרון 3 .

נקודה של פורטר מהעונשין מעלה את היתרון ל-4, מיילס ואיבקה מחטיאים שלשות בצד השני בעוד וול דואג לסגור את הסיפור עם 2 נק' ומסירה לאוברה שסוחט עבירה 21.9 שניות לסיום והסיפור הזה גמור. 106-98 בסיום.

אוברה. חתם את המשחק עם זריקות עונשים ועשר נקודות מהספסל.

המספרים אומרים הכל

  • במשחק הקודם הצמד ביל את וול קלעו ביחד 56 נק', הפעם זה היה 58. וול סיים את המשחק עם 27 נק', 14 אס' ושישה כדורים חוזרים בעוד שביל קלע 5 שלשות בדרך ל-31 נק'.
  • למרות רבע שלישי טוב, אוטו פורטר ממשיך לאכזב כשהיום הוא קלע 12 נק' בלבד בכמעט ארבעים דקות. זוהי הפעם השנייה שפורטר קולע בדאבל פיגרס בסדרה, הפעם הראשונה הייתה במשחק מס' 2 שם קלע גם כן 12 נק' בלבד.
  • דמאר דרוזן אמנם קלע הלילה 35 נק' אבל עשה זאת ב-10 מ-29 מהשדה (34.5%).
  • המספרים של קייל לאורי אמנם היו לא רעים היום, בטח ביחס לסדרה (19 נקודות ב-46.7% מהשדה,, 7 אס' וריב') אבל ההשפעה שלו היא קטנה ביותר, במיוחד אם לוקחים בחשבון שהוא השחקן השני הכי חשוב בקבוצה.
  • אחרי שהפסידו 86-69 בריבאונד במשחקים 1 ו-2, וושינגטון ניצחה 79-75 במשחקים 3 ו-4.
  • במשחקים שניצחו, הראפטורס מסרו 25 אס' בממוצע, באלו שהפסידו מסרו 19.5, נקודה למחשבה.
  • בממוצע הראפטורס מאבדים בסדרה 16.75 כדורים, וושינגטון רק 11.25 .

מבחירת סיבוב שני בגיל 24, הסתבכות עם החוק ולשחק בג'י ליג עד לסדרה שאולי תשנה לו את הקריירה – מייק סקוט מדבר על השינוי שחל בו בפלייאוף, הסיטואציה הלא רגילה במזרח והתקופה בה אף קבוצה לא רצתה אותו :

זהו זה, תם חלקי בסדרה הנפלאה הזו שתמשיך ביום רביעי בטורונטו ותחזור לוושינגטון למשחק מס' 6 ביום שישי. ביום שלישי הקרוב אהיה במשחק החמישי וכנראה האחרון בין פילדלפיה למיאמי, נתראה !

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. יופי של סיקור!!!

    בראדלי ביל נכנס לסדרה ומספק את הנקודות שוושינגטון צריכה. וול וביל התעוררו (וול נכנס טוב לסדרה) ולהבדיל מהצמד של הבלייזרס, הם הובילו את הוויזארדס לשיוויון.

    שוב, וושינגטון הם לא קבוצה מספר 8 טיפוסית, יש שם יותר מדי כישרון. החמישייה מאוד חזקה והעניין הוא מה הם מקבלים מהספסל. עם סקוט ואוברה יש סיבות לאופטימיות.

  2. אחלה סיקור, תודה! דרוזן הלך לקו 18 פעמים, 12 פעמים ברבע הראשון. אבל שוב, טורונטו נופלת כשסרג' נופל. הלילה 7 נקודות בלבד (3 במשחק הקודם). משחק 5 סרג' יהיה במוקד.

  3. תודה על הסיקור עידן. חייב להגיד שאני לא מאוכזב כמוך מפורטר כי אף פעם באמת לא החזקתי ממנו מעבר לשחקן משלים בינוני. לי הוא מזכיר את כספי של לפני שנתיים אצל ג׳ורג׳ קארל בסקרמנטו, סטפאפ שוטר טוב עם אחוזי שלשות מצויינים, שומר טוב (לא יותר מזה), אבל לוקה בכדרור ומתקשה מאוד לייצר לעצמו מצבים. החוזה שהוא קיבל שנה שעברה לטעמי היה טעות גדולה ותקע את העתיד של המכשפים, כששחקן כזה מהסוג של פורטר אפשר להשיג עם ב 10 מיל׳ לעונה.

    1. שחקן משלים בינוני שמקבל חוזה מקסימום, נבחר בבחירה השלישית ולא קולע מעל 12 נקודות באף משחק זה מאכזב. מעבר לנתונים של החוזה שלו – יש לו בסיס טוב ולא מעט להציע ( וגם עשה את זה במהלך העונה עם אחוזים טובים ומספרים לא רעים) אבל נראה שהוא די דורך במקום ביחס לאיפה שהוא יכול להיות:

  4. אחלה סיקור, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    ראיונות מעולים, תמיד כיף לראות את הקשר שאתה יוצר עם השחקנים.
    סידרה מעניינת שמראה שהכל יכול להשתנות בפלייאוף.

    תודה עידן

  5. נהדר. מקווה שביום החופשי הצלחת להסתובב קצת בעיר המהממת הזאת. פורטר הוא מין ציפור מוזרה. לא אסל ולא באסל, למרות שאיתו אני תמיד מרגיש שהוא יכול פתאום להתפוצץ לערב של 30 נק'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט