הראפטורס והסלטיקס שמרו על הביתיות וניו אורלינס שרדו מותחן בסיקור יום שלישי הגדול! שנאן את דובי דואו

בוקר יום הזיכרון מפגיש את רובנו עם זיכרונות לא נעימים. בין אם אלו כאלה שאיבדו קרובים, בין אם אלו אנשים שאיבדו מכרים, ובין אם אלו אנשים שמשתתפים בצערם של משפחות החללים.

למזלי הרב, אני לא מכיר אף אדם שנרצח בפיגוע/נהרג בעת מילוי תפקידו. אבל, אני כן מכיר (לא אישית) משפחות שכולות מהעיר בה אני גר, ואני גם שמעתי על לא מעט חיילים אשר קיפחו את חייהם בזמן הגנה על המדינה, תוך שהיה להם לא מעט פוטנציאל לימודי/ספורטיבי/חברתי. אז לכל המשפחות השכולות שקוראות הופס באשר הן, ולכל אלו אשר מכירים אדם אשר נרצח/נפל בעת מילוי תפקידו. אנו מביעים את צערנו, ומשתתפים בשלכם.

לעומת ידידי הצעיר, יום הזיכרון שלי מוקדש לדובי עופר, הראשון, חבר קיבוץ בארי, שנפל בקרבות מלחמת יום הכיפורים, ואשר את שמו אני נושא. לזכרו אני עומד מדי שנה בגו זקוף וראש מורם, כי במותו ציווה לי את החיים, העשייה והתרומה היומיומית לרווחתם של אחרים, שהיא עבודתי אליה אני יוצא גם ברגעים אלה. על כך אני מודה לו, ולשאר חללי מלחמות ישראל לדורותיהם. יהי זכרם ברוך.

בנימה אופטימית זו, סיקור יום שלישי מוגש לפניכם, קריאה מהנה.

טורונטו ראפטורס (2) 130 – וושינגטון וויזארדס (0) 119

בפריוויו לפלייאוף כתבתי שהגיע הזמן של דרוזן לעשות עליית מדרגה. ולאורך שני היומנים האחרונים של הראפטורס אמרתי שהתרחיש הריאלי של הראפטורס הוא הגעה אל הגמר הכללי. ולפי מה שקורה עד כה, יש סיכוי לא קטן שצדקתי.

וושינגטון הובילה פעם אחת בתחילת הרבע, בתוצאה 2-0 לאחר סל של פורטר. וכאן זה נגמר. הראפטורס רצו לאורך כל המשחק כשדרוזן וולנצ'ונאס קולעים ללא הפסקה, ולאורי מרכז את ההתקפה בצורה נהדרת. 2 דק' ו-24 שניות לסיום הרבע התוצאה היתה כבר 37-15 לטורונטו, כשהוויזארדס נראים חסרי אונים.

ההפרש נע בין 10 ל-23 נק' לטובת טורונטו לאורך רוב המשחק, ולא נראה היה שיש לוושינגטון את הכלים ואת האחדות להתמודד נגד הראפטורס. בתחילת הרבע הוויזארדס ניסו לחזור לעניינים, ואף הורידו את ההפרש לחמש בלבד לאחר שתי זריקות עונשין מוצלחות של ג'ון וול. אבל טורונטו החזירה לעצמה את היתרון הדו-ספרתי לאחר ריצה בהובלתם של דרוזן ומיילס, ולאחר מכן לוויזארדס כבר לא נשאר כוח בקנה. סיום המשחק, 130-119 לראפטורס.

אצל טורונטו, כאמור, דרוזן הצטיין עם 37 נק' ב-60.9% מהשדה, ו-50% מהשלוש(!), לכל אלה הוסיף 5 ריב' ו-4 אס'.ולנצ'ונאס שיחק נהדר גם כן והשיג 19 נק' ו-14 ריב'.

אצל וושינגטון ג'ון וול בלט לטובה עם 29 נק', 4 ריב' ו-9 אס'.

בוסטון סלטיקס (2) 120 – מילווקי באקס (0) 106

מפגש די דומה לזה שהיה בקנדה קיבלנו בגארדן. גם כאן מילווקי הובילה מוקדם מאוד, ובוסטון נטלה את ההובלה לאחר מכן עד סוף המשחק. וגם כאן היה לנו קאמבק, אלא שהפעם הוא הגיע מוקדם מדיי, בתחילת הרבע השני. לאחר הקאמבק הסלטיקס התאפסו על עצמם, שוב רצו, והשאירו את מילווקי רק עם המחמאות.

את הסיקור המלא תוכלו למצוא בכתבתו של ניר לוין, שהיה בגארדן וסיקר לנו את המשחק באופן מקיף.

את בוסטון הובילו ג'יילן בראון עם 30 נק' ו-5 ריב' וטרי רוזייר עם 23 נק', 5 ריב' ו-8 אס'.

את מילווקי הוביל הגריק פריק עם 30 נק', 9 ריב' ו-8 אס'.

פורטלנד טרייל בלייזרס (0) 102 – ניו אורלינס פליקנס (2) 111

הבלייזרס עלו למשחק ביתי שני, משחק שהקבוצה מפורטלנד הייתה חייבת לנצח אחרי ההפסד במשחק הפתיחה. אבל גם הפעם כשלו.

את הסקירה המלאה, והמצוינת, של כתבנו במגרש ראובן בראל בוודאי כבר הספקתם לקרוא, ואם לא כדאי לכם למהר. כאן נוכל רק לספר שהפליקנס הובילו משך רוב הרבע הראשון והמחצית השנייה, שאנטוני דייויס נתן מחצית ראשונה אדירה עם עשרים ובשנייה השאיר את הבמה למופע של הולידיי, מירוטיץ ובעיקר, בעיניי, רז'ואן רונדו, שחזר להיות הרכז הענק, המגוון, השומר ואפילו האחראי שהיה פעם, כשעוד לבש ירוק. והגדיל לעשות בשתי שלשות קלאץ' ענקיות, אחת בסיום המחצית הראשונה שהשאירה את האורחים בטווח נגיעה, והשנייה 40 שניות לסיום, כשהוא מגדיל את יתרון השקנאים ל8, 100:108, ומוציא סופית את הרוח מהמפרשים של לילארד מקולום ושות'. בסיום 102:111 לטובת אורחים מניו אורלינס, שיחזרו הביתה בניסיון לגמור את הסדרה.

הולידיי עם 33 ו9 אסיסטים, דייויס 22 ו13, רונדו כאמור ענק  עם 16,10,9 ומירוטיץ עם 17 הובילו את הבלייזרס.

מקולום עם 22 ולילארד 17, אבל רק 7-1 מהשלוש, בעיקר אכזבו עבור הבלייזרס.

ועכשיו רוצו לסקירה של ראובן. כדאי לכם.

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. 2 מילים על טורונטו:
    הדבר היפה ביותר בקבוצה הזו, זה שאין שם
    up stairs, down stairs
    (חמישייה ברורה, ספסל ברור. כוכבים, ו-"שחקנים רגילים")
    (ע"ע הפוסט המצוין של Ljos),
    מה שיש זו רוטציה רחבה שמשותפת בהתאם לאיך שכל משחק נתון מתפתח. יום אחד זה יכול להיות ואן-וליט שמשחק בדקות ההכרעה,
    היום זה היה היום של דרוזן להוביל.
    זה נותן להם גמישות שיש מעט מאוד קבוצות שיכולות להתמודד אתה בהצלחה לאורך זמן.

          1. הפלת את דנבר, שברת את הספרס (מילולית, רק תראה מה קורה בזירת קאוויי), ועכשיו אתה מנסה לקלקל את הפייסרס???

          2. וגם רוממתי את נ"א אחרי פציעת קאזינס, ניבאתי את מגבלות פורטלנד וגם על יוטה אני עוד לא מוותר.

            חשבתי שקליבלנד יצליחו לעבור את אינדי ב-6 אבל נתתי להם קרדיט גדול מדי ופחות מדי לאינדי.
            כרגע זה יותר נראה כסוויפ או סוויפ ג'נטלמני.

            בגזרת קוואי, אני מאוד מאוכזב מההתנהלות שלו אבל עדיין לא חושב שהוא ישחק בעונה הבאה בקבוצה אחרת (בטוח ב-90%).

          3. קללת האשך עובדת רק על קבוצות/שחקנים שמטמירים את המקורי. . .
            (דנבר והאריס, ספרס וקאוויי)

            כל עוד אתה לא מאמץ את הרפטורס, אני רגוע . . .

          4. הפסקתי להאמין ברפטורס אחרי עונה שעברה.
            הדבר היחיד שנותן להם צ'אנס השנה זה שקיירי גם נפצע.
            עדיין הלכתי עם בוסטון בבראקט… אני עד כדי כך מסרב להאמין בהם

  2. עם כל הכבוד לרונדו, ולדיוויס, הסיפור של המשחק הוא ג'רו הולידיי. דיוויס לא נגע בכדור כמעט ב 5 דקות האחרונות, ולא בגלל מאמץ הגנתי של הבלייזרס, להם פשוט אין תשובה להולידיי. הוא גבוה וחזק, והם מביאים אליו שומר איטי מידי. השלשה של רונדו באה אחרי דאבל טים על הולידיי.

      1. הולידיי נבחר לאול-סוטר בפילי ואז הפליקנס המרו עליו. מאז הוא לא הוכיח את חשיבותו וגם היה פצוע (או הסיפור עם המחלה של אשתו).

        הוא גראד עם גוף גדול ואתלטי והוא בסדר עד טוב מאוד בהכל אבל לא מצטיין במשהו אחד.
        אולי המשחק ליד רונדו (בפלייאוף) ודיוויס מוריד ממנו נטל ולחץ וגורם לו לשחק נהדר כפי שהוא עשה בשני המשחקים הראשונים.

    1. בנתיים ג'נטרי עושה בית ספר לסטוטס
      1. כמה ליכלו פה על החוזה של ג'רו. כל המלכלכים נא לכתוב פה בגדול אני ליכלכתי וטעיתי.
      2. כמה ירדו פה על ג'נטרי ועל הניהול של השקנאים. בנתיים הופעת פליאוף מעולה . מירוטיץ זה הפתרון הכי טוב שהיה בשוק לפציעה של קאזינס והם הביאו אותו. ניהול מעולה.
      ועכשיו הם פשוט מצאו פתרונות לליארד דאבל טים לפעמים טריפל טים הבן אדם לא מתפקד כבר שני משחקים וזה רק!!! עבודה של מאמן.
      3. מישהו יודע למה סטוטס מספסל את שבאז נאפייר מתחילת הפליאוף? אני לא ראיתי שהוא פצוע או משהו מה הסיפור שלו מה הוא עד כדי כך דפוק ?. לילארד לא מסתדר תן לבן אדם צ'אנס.
      זה נראה כמו סידרה סגורה אלא אם כן סטוטס יוצא מההלם ומוציא את לילארד איתו.

          1. לא יודע עבד טוב לגנטרי נראה לי. הוא לא עובד על קרי קליי ודוראנט. על כל השאר הוא יכול לעבוד, תלוי סיטואציה ומצב ומזל כמו כל דבר בחיים. מה שבטוח לא עובד זה לתת לכוכב היריבה לחגוג עם שמירה אחד על אחד ולקבל את הכדור מתי שבא לו כולל לזריקת נצחון. זה עוד דבר שלא הבנתי אף פעם בליגה, איך המאמנים של היריבות תמיד נותנים לכוכבים לקבל את הכדור לזריקות נצחון, איך תמיד לברון, ליליארד, ראסל הארדן מקבלים כדור לזריקה אחרונה? למה שמאמן לא יחסל אותם בהוצאת חוץ ושהכדור יגיע למישהו אחר כמו אנתוני או ברואר כזה או היל, גם קטונתי.

    2. מסכים איתך שהולידיי פנטסטי וסותם הרבה פיות ולשונות רעות שפתחו עיניים על החוזה שלו, כולל אני עצמי, מודה.
      יכול להיות שנבהל מהעניין שהניקס הביעו בו.
      אבל בשבילי רונדו זה הסיפור. לראות אותו משחק בכזה ביטחון, עם כל כך הרבה אחריות, ומנהל משחק כמו בימים הטובים, לי זה עושה טוב על הלב.

      1. דובי אתה יודע למה שמתי את השקנאים בפתיחת העונה ברנקר לאיזור המערבי בפליאוף? היו מעטים ששמו אותם. רק בגלל רונדו. בתחילת העונה הוא היה פצוע והם לא תיפקדו בכלל. אבל כשהוא חזר הם התחילו לשחק. יש להם הרבה ארטילריה והוא פשוט יודע להפעיל אותה. קלעי גרוע אבל יש לו עיינים בגב. ג'רו אחלה שחקן לא הצלחתי להבין אז את כל התגובות המזלזלות בחוזה שלו. וגם הניהול שלהם השנה לפחות פצצה. התגברו על הפציעה של קאזינס ומצאו את הפתרון הכי טוב שהיה בשוק בהתחלה אמרו שהם לא יביאו את מירוטיץ אבל בסוף החליטו לשלם את ה 12 מליון דולר של החוזה שלו (מקוה שזוכר נכון) ולא לוותר על העונה הזאת. וגם ג'נטרי. בנתיים הוא מצא פתרונות לליארד המשחק שלהם בהגנה חונק אותו הוא לא מתפקד וטוטס לא מוצא פתרון. הוא משום מה לא משתמש בנפיאר שלדעתי הוא שחקן שבמקים מסויימים יכול להיות גיים צ'יינג'ר. אלה שתי קבוצות ממש שוות בכוחן יש להם נשקים שמתקזזים גם בחמישיה גם בספסל וגם הדיפנסיב רייטינג שלהם די דומה. אז בנתיים כל ההבדל בפליאוף הזה זה בעמדת המאמן. לילארד מושבת ג'רו חוגג. זאת התוצאה.

        1. שמעון אני מעדיף לשלם לו את זה מאשר 25 לכרמלו. בוא נגיד ככה – בגדול – הם לקחו עליו הימור ובנתיים חד משמעית הם ראו נכון. הם לא טעו. הוא נתן 19 נקודות למשחק השנה. הקבוצה בפליאוף והוא ממש מוביל אותה עכשיו. הם לא טעו למרות שיכול להיות ששילמו 2-3 מ' יותר מידי. אז צריך לתת להם קרדיט על זה לדעתי ולא לכל אלה שהשמיצו. הוא בטוח לא נפילה!. זה ברור.

          1. א. אתה צודק.
            ב. מה הם יכלו לעשות אחרת?
            נגיד והיו מתעקשים על 17 מיליון, והוא היה חותם בקבוצה אחרת,
            הם לא היו יכולים לשלם את אותו סכום על שחקן אחר. להולידיי הם יכלו לשלם את הסכום בגלל זכויות הבירד.

  3. ניו אורלינס פשוט משחקת נהדר, יש להם חמישיה מאוד חזקה. להבדיל מפורטלים שנתנו סטרץ מאוד חזק כחודש לפני סיום העונה, ניו אורלינס העלו את הרמה לאט ובזהירות וגיבשו להם הרכב שמאוד קשה להתמודד איתו. רק כשבועיים לפני סיום העונה או אפילו פחות הם הכניסו את מירוטיץ להרכב וזה פשוט המרכיב הסודי שגורם להם פשוט לפרק את פורטלנד.
    בבראקט המרתי על ניו אורלינס והרגשתי שזה אחד ההימורים היותר בטוחים מהסדרות ה״צמודות״, הסיפור עוד לא גמור, אבל לתחושתי זה יגמר בארבעה משחקים.
    אין לי מושג איך פורטלנד סיימו שלישית במערב, הם מרגישים כמו בלוף כבר כמה שנים, והשנה הבלוף היה משכנע מאי פעם, אבל שועל הקרבות הותיק רונדו פשוט חותך אותם לרסיסים.
    איזה רכישות מצוינות של ניו אורלינס, כולם העבירו בקורת על הרכישה של רונדו, אבל כשהראש שלו במקום הוא מנהל משחק ושומר ברמה הגבוהה ביותר.
    דרך אגב, מירוטיץ מסיים חוזה השנה? כי אם כן, הוא הרוויח לעצמו חוזה מפלצתי עם איך שהוא משחק, אכבר שחקן.
    דובי ותומר תודה רבה על ההקדמה המרגשת, אני לא כותב הרבה, אבל אני קורא בשקיקה כל כתבה וכתבה באתר ואני פשוט רוצה להגיד תודה ענקית מכל הלב על מה שאתם עושים פה.

    1. אחלה תגובה…

      הפער בין פורטלנד לניו אורלינס הוא משחק אחד. המיקום מ3-9 במערב הוכרע במשחקים בודדים ואין שם כדי להראות רמה. פורטלנד נכנסו לפייאוף בכושר בינוני כאשר רק לפני חודש הם היו חמים אש. ניו אורלינס עברה התעוררות 5-6 משחקים לאחר הפציעה של קאזינס ומחזיקה מאז מאזן מצויין. מירוטיץ' הוא מה שריאן אנדרסון היה צריך להיות במקור. רק שאנדרסון לא שמר בכלל ודיוויס היה צעיר וטיפש ורצה לשחק ליד סנטרים מאסיבים ולהיות PF. אין מתאים ממירוטיץ' לשחק לידו. אותו כנ"ל רונדו את הולידיי. הולידיי למרות 2 משחקים מדהימים הוא לא פוינט God שאתה מעביר לו את מפתחות ההתקפה. הוא שחקן התקפה שיודע לנצל יתרונות להגיע לסל ולקלוע. בהגנה הוא היה בינוני בחצי הראשון של העונה. הוא התאפס הרבה בחודשיים האחרונים. רונדו הוא היינג ליאנג שלו. תן לו רק לנהל את ההתקפות ולסדר תנועה ושאחרים יקלעו.

      1. מסכים איתך לחלוטין, במיוחד לגבי דיוויס ומירוטיץ שילוב שנוצר בגן עדן, דיוויס מאז הפציעה של קאזינס הבין את מקומו ואת יעודו בליגה והוא עודה זאת בצורה נפלאה. ראית את לילארד אתמול? הוא בייש את הפארקט הלך ראש בקיר פעם אחר פעם מול דאבל ווריפל טים וכפה עצמו על המשחק ובהגנה הוא איום , הוא לדעתי האשם מספר 1 להפסד (בלי לקחת שום דבר מהפליקאנס).

    1. גם לי. אחרי הרבה התלבטות אני נתתי פורטלנד ב 7 וידעתי שזה הימור . סיכוי 50 – 50. חשבתי שהביתיות ולילארד יכריעו את העניין כי הקבוצות ממש שוות. הבעיה בנתיים שג'נטרי עושה בית ספר לסטוטס. את זה לא לקחתי בחשבון.

  4. תודה
    מאד מעריך את האיזון בסיקור ביום הזכרון
    מי יתן וביום הזכרון הבא לא נוסיף שמות לרשימה המלאה יותר מידי.

    מה היה יחס ההימורים בסדרה בין פורטלנד לנ"א?
    בנתיים זו הסדרה הכי מפתיעה.
    וול אגב נותן סדרה מצוינת וושינטון דווקא נראית טוב מאד ,פשוט טורונטו מגוונת מידי וחזקה מידי…

  5. הצוות הטוב ביותר מאז הסלפאש בראד'רס. כל חולשה מהעונה הסדירה מתעצמת בפלייאוף וזה בולט במיוחד בקשר לההגנה של וושינגטון. חייב להגיד שדרוזן מפתיע מאוד לטובה בפלייאוף של השנה. מאמין שיקחו משחק אחד בעיר הבירה האמריקאית

  6. רונדו (וגם קצת רוז) פיונט גארדים אדירים שחשבתי (רציתי) שישלטו בליגה לפחות בעמדה שלהם…. כיף לראות את הניצוצות האלה ולהיזכר למה חשבתי כך מלכתחילה.
    ניהול משחק כמו של רונדו בשיאו יש או היה לדעתי לבודדים בלבד.

  7. תודה לשניכם. דובי מאוד מזדהה עם התחושה שציינת ביום זה , אני קרוי על שם דוד של אבי שנהרג במבצע קדש , ככל שהשנים חולפות נותרים פחות ופחות אנשים שהכירו אותו בחייו ונוצרה איזו תחושה מחייבת בבגרותי כלפי השם ומשמעותו (בעיקר אחרי שעברתי שירות קרבי של 3 שנים בעצמי)

    1. אסף – הרבה כבוד והערכה. לפעמים אנחנו שוכחים שיש לנו רק מדינה אחת וזה לפני הכל. גם אני קרוי על שם אח של אמי שנהרג במלחמה.

    2. 1+

      שמי מורכב מראשי תיבות של שמות שני חבריו של אבא שלי (שאגב, גרו בקיבוץ, הוא היה המ"כ שלהם בצנחנים) שנהרגו במלחמת יום כיפור..

  8. אגב בסקר של הופס 67 אחוזים אמרו שפורטלנד תיקח ורק 33 חשבו שנ"א תיקח.
    איך אוהבים לומר בארץ ,
    יום כיפור של הסוקרים…

  9. שנה הבאה בוסטון- פילי עומדת להיות סדרה משובחת , לא התחיל הפוסט-סיזן ואנחנו רק בתחילת הפלייאוף ועדיין יש הרבה מה לחכות בשבילו עונה הבאה.

  10. היה לנו ברור שהחיים נמשכים, וסיקור יעלה, גם ביום כזה. בעזרת חברינו בניכר, ראובן וניר, הבאנו את סיכום המשחקים באופן שבעינינו מכבד הן את היום המיוחד והמורכב והן את האחריות שלקחנו, לכתוב עבורכם על המשחקים שהתקיימו הלילה.
    אנחנו זוכרים, מרכינים ראש, מיישרים את הגב, וממשיכים.

  11. שני מאמנים יצאו העונה מהקבר ושיחקו אותה בגדול – מקמילן וג'נטרי.
    מלמד אותנו שגם מאמנים מצויינים צריכים את הסיטואציה הנכונה כדי להצליח (ובעיקר – שלא יהיה להם כוכב גדול מדי עם גישה בעייתית מדי).

  12. תודה רבה לכם.
    נ"א בניהול משחק טוב – הטקטיקה של ליליארד ומקולם לא ינצחו אותנו וניתן לאחרים לנצח אותנו עובדת די טוב עד עכשיו חבל שפורטלנד קצת עם הראש בקיר – אל פרוק חומצת אמינו היה יכול לתרום הרבה יותר ובדקות כמו גם קולינס יוסף והרקלס.
    בעיה נוספת של פורטלנד היא הצבע – נורקיץ' פשוט לא נוכח שם כי דיוויס מושך אותו החוצה. אני לא מצליח לחשוב על הרכב שיכול לתת לזה תשובה.
    ממה שאני ראיתי עד עכשיו את וושינגטון טורנטו – ניהול המשחק של וושינגטון ממש לא טוב. הרכב סמול בול כאשר מוריס בסנטר פשוט לא עובד ועדיין סקוט ממשיך להתעקש עליו.
    אני מאמין שכאשר יגיעו לבירה הסדרה תגיע לשוויון ותפתח מחדש כי DC שווים הרבה יותר ממה שהם מציגים עד עכשיו בשתי המשחקים האחרונים.

  13. תודה רבה דובי ותומר
    130 לטורונטו 120 לבוסטון ,זה פלייאוף מזרחי ?
    נחמד שבינתיים אין הרבה בלו אאוטים
    רעה חלופת מהשנים האחרונות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט