סיכום עונה ממפיס – Let it tank/ מאת הגולש אסף

לוגו ממפיס גריזליס מויקיפדיה

סיכום עונה ממפיס – Let it tank/ מאת הגולש אסף

אז מה היה לנו?

הכלל הבסיסי הראשון שלומד כל חייל בצה"ל הוא שכל דבר אפשר לחלק בשלוש ולכן גם את העונה הזו של הדובים נחלק לשלוש:

נובמבר- הדובים כהרגלם בקודש התעקשו לפתוח את העונה חזק עם מאזן חיובי של 7-4 בחודש הראשון (כולל ניצחונות על האלופה ועל הטילים מיוסטון) ואז הגיעה הפציעה של קונלי.

דצמבר- ינואר – חודשיים ראשונים בלי קונלי אך עם טייריק אוואנס בעונת קאמבק,

הרוקי המפתיע ממרתפי הסיבוב השני דילון ברוקס וגאסול שהשתדל עוד לנצח הביאו את הקבוצה למאזן שלילי אומנם והשלכת העונה לפח, אך עדיין נראו סימני רצון לא להתבזות.

פברואר- אפריל

"תרדמת חורף מונח המתאר את הדרך בה בעלי חיים רבים מסגלים לעצמם מצב של חוסר פעילות והאטה משמעותית של המטבוליזם, וזאת על מנת לשרוד תקופות של תנאי סביבה קשים ומחסור במוצרי מזון חיוניים.  בעלי החיים מתגוננים מתנאי הסביבה הקשים באמצעות מעבר למצב של תרדמה."

במקרה של הדובים ממפיס כמו אחיהם בע"ח המקוריים הם לחלוטין שקעו לתרדמת חורף על המגרש מתוך בחירה מודעת במחצית השנייה של העונה.

זה התחיל פחות או יותר באזור הטרייד דד-ליין שבו ניסו להרוויח משהו משני הנכסים העיקריים שהיו להם בדמות גאסול ואוואנס ללא הצלחה. לאחר מכן הם פשוט יצאו בטנקינג בוטה (תרדמת החורף המודרנית של ה-NBA) שכלל המון דק' משחק לצעירים ושחקני משנה, פציעות והשבתות של אוואנס, דעיכה מואצת מלווה בחוסר חשק של מארק גאסול. הקבוצה נפלה לרצף של 19!!!  הפסדים מול כל קבוצה שיש לה 5 שחקנים כלשהם על הפארקט , כולל אחד מביך במיוחד ב-61 הפרש לשארלוט!!! אשר הביאנו עד הלום למאזן שלילי כמובן של 21-57. (ותודה לפיניקס הסוגרים את הטבלה). בתווך אפשר לציין רק 2 ניצחונות מהיומן הקודם אך הפלא ופלא שניהם על דנבר ומינסוטה, תוך תקיעת מקל מרשימה בחלומות הפלייאוף של השתיים.

 

ואם כבר טנקינג אז הנה הפארודיה האהובה עלי אי פעם שנעשתה הקשורה לנושא:

 

אז מה צופן העתיד?

  1. דראפט 18– כל "ההשקעה" של ממפיס בחצי העונה השנייה כוונה אליו, כרגע יש להם סיכוי גבוה מאוד לבחירת טופ 3 וסיכוי כמעט אפסי ליפול מחוץ לחמישייה הראשונה. בהנחה סבירה שייפלו בטופ 3 אני מאוד הייתי שמח לראות אותם בוחרים באיטון/מרווין באגלי שלדעתי כל אחד מהם יכול להיות שילוב מרתק לצד מנהל משחק כקונלי וגבוה כגאסול. איטון בסגנון השילוב שהיה עם זיבו בעבר ובאגלי כגבוה יותר נייד וזריז.
  1. הפלוגה הוותיקה – קבלת החלטות בנוגע למשולש גאסול-קונלי- אוואנס: האם לנסות לפחות על גאסול/ קונלי לקבל תמורה בקיץ? להאריך חוזה לאוואנס? ללכת על בנייה מלאה מחדש או לא? אני באופן אישי כשמרן ידוע ובהתחשב בשוק הקטן מאוד ולא מושך הכוכבים של ממפיס הייתי בשלב זה מתחיל את העונה הבאה עם גאסול את קונלי. לתפיסתי יחד עם בחירת דראפט גבוהה ומבטיחה וברוקס הצעיר, יש סיכוי  שלמרות הגיל של הצמד ופוטנציאל הפציעות שלהם יהיה אפשר לסחוט עוד איזה עונה או שתיים של פלייאוף והצלחה מהלימון הזה. במקרה הכי גרוע לפרק תמיד אפשר.  לגבי אוואנס לדעתי זה בעיקר עניין של מחיר והדרישות שלו , כל דבר לטעמי שבאזור של 5-8 מיליון לעונה שווה לשקול להחתים. בטח ובטח כשחקן שישי משנה משחקים כפי שהיה בשליש הראשון של העונה.
  1. הפלוגה הצעירה– נק' האור באפלה של העונה הזו אצל הדובים. מובלת ע"י דילון ברוקס שהפתיע בבגרותו, יכולתו ויציבותו היחסית ביחס להיותו בחירת אמצע סיבוב שני. מלבד ברוקס לממפיס מספר שחקנים צעירים שהשנה פרצו לתודעה:

ווין שלדן , קובי סימונס ואנדרו האריסון הגארדים הצעירים ויחד אתם גם ג'רל מרטין הפווארד הצעיר. נכון שמדובר בשחקנים משלימים שקבלו צ'אנס העונה בעיקר כי מישהו היה צריך למלא את הוואקום שנוצר ולתפוס דקות על הפרקט

בין הפסד להפסד, אך בראייה קדימה ואם נוסיף גם את ג'מייקל גרין שעל אף שהיה פצוע איזה חודשיים נתן עונה סבירה ונמצא על חוזה סביר לגמרי נגלה פוטנציאל לעומק לא רע מהספסל ושילוב מעניין בינם לוותיקים (בתקווה שיישארו בריאים)

לסיום כהרגלי בקודש נסכם את עונת השפל של ממפיס עם שיר ותקווה לעתיד טוב יותר…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אחלה יומן, יופי. חייבים להטריד את גאסול וקונלי הם מבוגרים וגם בשיאם זה גג מקום 5 בפלייאוף והדחה סיבוב ראשון. הגיע הזמן לחשוב על העתיד טנקינג ורוד.

    מחר יש לכם את המשימה הכי חשובה העונה לאפשר 16 ריב לראסל ווסטברוק על מנת להגיע לטריפל דאבל עונתי, נא לא להפריע, לעלות עם שחקני די ליג ולהחטיא הרבה שהכדורים יפלו לו לידיים. אם תעמדו בזה עתיד מזהיר צפוי לכם. בהצלחה דובים.

  2. תודה רבה אסף.
    הפיטורין של פיזדייל היו אחד המהלכים המלוכלכים וכנראה נטו בגלל שלא התיישר לפי מצוות הטנקינג.
    כולי תקווה שבזה ממפיס דנו את עצמם לשנים רבות של דישדוש בתחתית.

  3. תודה רבה אסף.
    לדעתי טעו בפיטורי פיזדייל, ואם רוצים טנקינג, עדיף היה כבר לעשות טנקינג עד הסוף ולהטריד את גאסול, ובהמשך את קונלי. נראה את מי יגרילו בדראפט והאם יטרידו את הנכסים בקיץ.

  4. אם כבר יש בסיס צעיר וטוב אז אולי הגיע הזמן לחזק אותו בטריידים על הנכסים.
    אבל מצד שני אולי כדאי להשאיר את הפרנצ'ייז פליירז (גאסול את קונלי) שידריכו את הצעירים.
    מצב מעניין יש לממפיס. במקומם אני מחתים את פיזדייל לעונה הבאה (נראה לי שהוא מובטל)

    תודה על היומן קבוצה 🙂

    1. זה בהחלט קיץ של החלטות חותכות שיעמדו בפניו, לא רוצה להתחלף עם וואלס בקיץ הזה. אשך אני מאוד מקווה שלא יהפכו לסאנס (סליחה גיא)
      או הקינגס.

  5. עונה די מבאסת. גאסול כבר הרבה אחרי השיא, לך תדע איך קונלי יחזור, פרסונס חוזה זוועה. נקודות האור היחידות, לדעתי, הן ווין שלדן ודילון ברוקס. אולי שווה לפתוח איתם שנה הבאה יחד עם מרווין ביגלי. הייתי הולך על ריבילד וטרייד של ג'מייקל גרין במקומם. סיכום מעולה

  6. אחלה פוסט! תודה, אסף.

    תיקון קטן (רק בגלל שאני קטנוני…) ,
    הסיכוי של ממפיס ליפול מחוץ לטופ 5 הבחירות הוא בדיוק 0.
    יש להם 55.8% סיכוי לבחירה טופ 3, ו-44.2% לבחירה 4- 5.

  7. יפה אסף.

    רגע הדראפט יהיה הרגע החשוב של ממפיס בשנים האחרונות. הפיכת גאסול לנבל, זריקת הפיזדייל-בוט למרחק, בנייה לא מוצלחת של הרוסטר, הפספוס האפשרי עם הטרייד של טייריק, החודשים האחרונים – הכל בשביל אותו רגע אחד בדראפט.

    אם יבחרו שחקן שיתאים לקבוצה, יוכל להשלים את קונלי וגאסול הבריאים, עם גיבוי של אוואנס, ויש להם בטנק עוד ריצה-שניים בצמרת הגבוהה.
    אם יבחרו מישהו שלא יסתדר – ויש להם עוד ריצה עם הטנק לפחות לעוד עונה.

  8. תודה על יומן מצויין. מה שמפליא אותי בקשר לגריזליס שהם נראים כאילו STAGNANT. לא עושים מאומה בנידון. כאילו דורכי במקו ומחכים שיקרה להם איזה נס.
    אין יותר ניסי חנוכה. הם צריכים לפעול, ומהר.

  9. אסף תודה על יומן מצוין ובעיקר מדויק.
    לגבי הקטע המגעיל שעשו לפיזדייל בתחילת העונה ושלאף אחד לא היה ברור למה קרה – ככל שהעונה התקדמה התמונה התבהרה. הקבוצה קיבלה החלטה אסטרטגית להכנס לטנקיג מגעיל מכוער ודוחה שהגיע לשיא הגרוטסקיות והבושה במשחק מול הצרעות.
    לכן אני חושב ששום החלטה חשובה לא עומדת בפני הקבוצה השנה. הם בפרוסס משלהם, זה תהליך ברמה האסטרגית של הקבוצה וזה יקח כמה שנים טובות.. פיניקס אם תצליח לשים יד על נכס טוב בדראפט הזה (מקוה בשבילם שזה יהיה איטון) תיפרד מהדבוקה הזו בשנה הבאה. ממפיס? נא להתכונן לכמה שנים של סבל.

    1. דרך אגב רק כדי שזה לא ישמע בוטה מידי לדעתי הם לא התחילו את העונה ככה. אבל ברגע שקונלי נפצע והיה ברור שזה לכל העונה ואז שני החוזים הגדולים ביותר פצועים אז זו החלטה הגיונית לוותר על העונה וללכת לטנקינג. העניין הוא שהתהליכים האלה מתפתחים והקבוצה כבר בmode כזה שלדעתי ברגע שהם יוכלו הם יעיפו נכסים תמורת בחירות עתידיות . וזה עלול להימשך הרבה זמן. אני גם לא מאשים אותם הי זה מה שמקובל בליגה ואם פילי התנהלה כך במשך שנים אין סיבה אמיתית לכעוס על מישהו. הם לא המציאו את הגלגל.

      1. עוד משהו קטן שהוא הבסיס לכל מה שכתבתי – אם אני זוכר נכון אז כל הבחירות סיבוב ראשון חוץ מהשנה הן בבעלות של בוסטון אבל מוגנות 1-8 ל2019 ו 1-6 לשנתיים הבאות כלומר הם חייבים להיות באמת גרועים בשנים הבאות כדי לא לאבד את הבחירות שלהם ולכן אני חושב שזה הולך להיות תהליך ארוך (היה לי קצת יותר זמן ממה שחשבתי לתגובה הזאת 🙂 . אני חושב שיש כמה בחירות של קבוצות אחרות ששיכות להם בתנאים מסויימים אבל קודם כל הם צריכים לממש את שלהם וזה אומר הרבה שנים במרתפי הליגה ולהפסיד כמה שיותר.

        1. טוב בדקתי יותר לעומק קצת הגזמתי אבל זה נכתב מהזכרון אז נא לסלוח. זו הבחירה של 2019 מוגנת 1-8 ואז 1-6 בשנתיים שלאחר מכן. כלומר לפחות בשנה הבאה הם חייבים להיות גרועים כדי לא לאבד את הבחירה.

  10. מה שממפיס עשתה השנה הוא בהשראת הינקי. הפרוסס הרקוב שמניב פירות. המודל המתועב שהליגה לא ידעה לעצור בזמן.
    זה הגיע לשיא במשחק עם יוטה לפני עשרה ימים. מארק גאסול היה במשחק מעולה, 23 דקות, 28 נקודות, 11 מ-12 מהשדה, 6 מ-7 מהשלוש. 4 נקודות הפרש ליוטה בסוף השלישי. המאמן הוציא אותו החוצה והוא לא שיחק בכלל ברביעי.
    באיטליה המושחתת הורידו ליגה קבוצות על דברים כאלה. ב-NBA, זה עובר בשתיקה. גם ממפיס רוצה פרוסס, רוצה סימונס, רוצה אמבד, רוצה פולץ, רוצה מיליון בחירות לוטרי ומקום בתקרת השכר. הינקי צדק.

  11. תודה אסף על יומן עצוב. ממפיס זו קבוצה שכולנו אהבנו בשנים האחרונות על הגריט אנד גריינד, הלב הגדול, המשחק ללא פשרות, אולד סקול כמו פעם.
    אבל הם לא היו מספיק טובים, רק כמעט. זה, יחד עם החוזה של פארסונס, מפיל אותם מאיגרת רמה לבירה עמיקתא. ככה זה וכבר אין מה לעדות, ממפיס שאהבנו כבא לא קיימת. אני מאחל להם שיצליחו לבנות מההתחלה כמה שיותר מהר (הינדי צדק 🙂 )ושיחזרו לזהות המצוינת שהמועדון בנה לו.

  12. תודה על התגובות, מקווה שהם לא ייפלו לדיראון של כמה שנים טובות. השנה הזו מאוד פגעה בתדמיתם הקשוחה והתחרותית.

  13. יומן מעולה ועצוב כאחד.
    הקבוצה בבעיה. השלישיה המובילה שלה פצועה (קונלי ופארסונס) וחסרת חשק/מבוגרת (גאסול) ולכן הקבוצה תקועה ביג טיים עם שלישיה יקרה מאוד וחסרת תפוקה. לא רואה שינוי בשנתיים הקרובות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט