דירוג הרוקיז (12) – הדירוג הסופי! / תומר שנאן

שבוע טוב לכולם. כרגיל, יום שני הגיע, וכרגיל, מעקב הרוקיז חוזר.

הפעם הדירוג יעלה במתכונת קצת שונה, שכן זהו דירוג הרוקיז האחרון לעונה זאת. בסוף הדירוג תוכלו לבחור את עשיריית הרוקיז שלכם (ולא מומי, מג'יק ג'ונסון לא נחשב לרוקי רק משום שזו השנה הראשונה שלו בצוות ההנהלה של הלייקרס).

והשבוע, הגיע הזמן לבחור את רוקי העונה, כך שהשבועיים האחרונים יקבלו פחות משקל בהחלטת הדירוג. בעוד שלכלל העונה יהיה משקל הרבה יותר גדול.

בגלל שדיברתי הרבה יותר מדיי עד עכשיו, בואו נתחיל!

לא דורגו אך ראויים לציון:

באם אדביו (סנטר, מיאמי היט):

אחד הרוקיז היותר מפתיעים של העונה. אדביו לא היה אמור לקבל הרבה דק' בתחילת העונה, אלא שלא מעט משחקים בהם ווייטסייד לא שיחק אפשרו לו לפרוץ כבר בעונתו הראשונה בקבוצה. עם 6.9 נק', 5.6 ריב', 1.5 אס', 0.6 חס' ו-0.5 חט' למשחק. בהחלט ניתן לומר שהוא אחד הרוקיז היותר בולטים שיש למחזור הנוכחי להציע.

ג'ארט אלן (סנטר, ברוקלין נטס):

עוד סנטר לא רע בכלל שיוצא מסוף הסיבוב הראשון בדראפט. אלן הוא הפתעה נעימה בהחלט לאוהדי ברוקלין המאוכזבים. הוא סנטר הגנתי לא רע בכלל (1.2 חס' למשחק) שיכול לקחת ריבאונדים, לזרוק שלשות (33% מהשלוש העונה, אך המדגם הוא מזערי), להפגין יד טובה מחצי מרחק ועוד. יחד עם העובדה שברוקלין תקבל את הבחירות שלה חזרה כבר מהשנה הבאה. בהחלט יש סיבה לאופטימיות בקבוצה הפחות גדולה מניו יורק.

פרנק מייסון (פוינט גארד, סקרמנטו קינגס):

עוד הפתעה נעימה לקינגס, ששיחקו אותה בענק בכל הנוגע לרוקיז העונה. ג'קסון אמנם שיחק רק 52 משחקים העונה עקב פציעה שספג במהלכה, אבל כשהוא כן שיחק הוא הראה יכולת התקפית לא רעה בכלל (7.9 נק' ו-2.8 אס' למשחק ב-18.9 דק' לערב). הטרייד על היל יעשה למייסון רק טוב בעונה הבאה. כששילוב שלו, של פוקס ושל בוגדנוביץ' מעלה תקוות בליבם של אוהדי הקינגס.

ג'וש הארט (שוטינג גארד, לוס אנג'לס לייקרס):

אם אמרתי שהקינגס הרוויחו מבחירות הדראפט+החתמות של רוקיז במחזור הזה, אז על הלייקרס כבר אין לי מילים. ג'וש הארט הוא דוגמא לרוקי שעבד קשה והתקדם ברוטציה ככל שהעונה התקדמה. אם בתחילת העונה הוא קיבל בממוצע 14.3 דק' לערב, באפריל הוא כבר מקבל 33.6 דק' לערב, בהן הוא מספק 13.8 נק', 6.4 ריב' וחטיפה אחת למשחק. גם הוא החמיץ לא מעט משחקים בשל פציעה (שיחק רק משחק אחד בכל חודש מרץ). וגם במקרה שלו הוא נותן לא מעט תקוות לאוהדי הלייקרס לעתיד טוב יותר, כשהם יכולים להתמודד על הפלייאוף כבר החל מהעונה הבאה.

דילון ברוקס (סמול פורוורד, ממפיס גריזליס):

אחת מגניבות הדראפט היותר גדולות שהיינו עדים אליהן השנה. כשיוסטון וויתרו על ברוקס לטובת בחירת סיבוב שני עתידית של ממפיס גריזליס, לא היה להם מושג איזה שחקן היה בידיים שלהם. ברוקס הוא שומר נהדר שגם יודע לשים את היד במקום המתאים בשביל לחטוף את הכדור בתזמון מצוין, קלע לא רע וגם שחקן שיכול לחתוך פנימה עם/בלי הכדור כשהוא נדרש לעשות זאת. כעת רק צריך שלממפיס יהיו שאיפות, ושהוא יתחיל לממש את מלוא הפוטנציאל שלו, ממנו קיבלנו טעימה במשחקים האחרונים.

ולדירוג עצמו:

מקום עשירי: ג'ון קולינס (פאוור פורוורד, אטלנטה הוקס)

נתונים: 10.5 נק', 7.3 ריב', 1.3 אס', 1.1 חס' ו-0.6 חט' למשחק ב-24 דק' לערב

מקום שיא בדירוג: 7

אחד מהרוקיז היותר טובים שהיו העונה, הן בהגנה והן בהתקפה. קולינס הוא אחת הדוגמאות לאיך פאוור פורוורד מודרני צריך להיות (לפחות בכל הקשור להגנה). לאורך כל העונה הוא הציג יכולת נהדרת בהגנה תוך שימוש בזריזות ובאתלטיות שלו בכדי לחסום, לחטוף, להפריע למסירות ולשנות זריקות. התהליך של אטלנטה נראה הרבה יותר אופטימי איתו, ועם עוד בחירת דראפט גבוהה הקיץ בהחלט שווה לעקוב אחר ההתפתחות של הקבוצה.

מקום תשיעי: בוגדן בוגדנוביץ' (שוטינג גארד, סקרמנטו קינגס)

נתונים: 11.9 נק', 3.3 אס', 2.8 ריב', 0.9 חט' ו-0.2 חס' ב-27.9 דק' לערב

מקום שיא בדירוג: 5

עוד שוטר נהדר שיוצא ממחזור הרוקיז הזה. בוגדנוביץ' הציג לאורך כל העונה רמה התקפית גבוהה. בין אם זה מטווח השלוש, בחדירות לצבע או אפילו בסלים מחצי מרחק. גם בהגנה הוא נתן עונה לא רעה, ונראה שהוא בהחלט הוכיח שמקומו בליגה הטובה בעולם.

מקום שמיני: ד'ארון פוקס (פוינט גארד, סקרמנטו קינגס)

נתונים: 11.4 נק', 4.4 אס', 2.7 ריב', 0.3 חס' וחטיפה אחת למשחק ב-27.6 דק' לערב

מקום שיא בדירוג: 4

הרוקי המצטיין של סקרמנטו העונה מבחינתי. פוקס הוא אחד מהרוקיז היותר מוכשרים שיצאו מהדראפט הנוכחי, כשגולת הכותרת שלו הייתה היכולת לקחת עליו את הובלת הקבוצה במאני טיים. העונה הוא קלע 8 מ-14 זריקות שיכלו לקחת את ההובלה/להשוות את המשחק כשנותרו 3 דק' לסיום המשחק. וקלע 5 מ-9 זריקות כאלה בטווח של דקה לסיום המשחק. כל מה שנותר לו זה לשפר את אחוזיו מאחורי קשת השלוש (29.9% לאורך העונה), ואז הוא יוכל כבר להיות מוכתר באופן רשמי כרכז פותח יותר מלגיטימי בליגה.

מקום שביעי: ג'וש ג'קסון (סמול פורוורד, פיניקס סאנס)

נתונים: 13.1 נק', 4.6 ריב', 1.9 חט', 1.6 אס' וחסימה אחת למשחק

מקום שיא בדירוג: 5

אם מישהו היה אומר לי בסוף פברואר שג'קסון עומד להיות בטופ 10 שלי בבחירות לרוקי העונה, כנראה שהיה לי קשה מאוד לא לצחוק מזה. אלא שמאז, ג'קסון מצא את הקצב שלו, ועוד איך. הפורוורד, שהיו רבים שחשבו שיש לו את התקרה הגבוהה ביותר בדראפט, סוף סוף מראה זאת. תוך שימוש באורך ובאתלטיות שלו בהגנה, ומציאת המוזה שלו בהתקפה. ואני מצפה בכיליון עיניים לראות אותו בעונה הבאה חוזר חד יותר, חזק יותר וטוב יותר.

 

מקום שישי: לונזו בול (פוינט גארד, לוס אנג'לס לייקרס)

נתונים: 10.2 נק', 7.2 אס', 6.9 ריב', 1.7 חט' ו-0.8 חס' למשחק ב-34.2 דק' לערב

מקום שיא בדירוג: 2

אחד מהרכזים הטהורים היחידים שיצאו מהדראפט בשנים האחרונות. לונזו הראה לאורך כל העונה ראיית משחק נהדרת שלוותה בהגנה נהדרת לא פחות. הבעיות היחידות שלו הן הקליעה, שעליה דיברו מספיק לדעתי. והפציעות, שכן הוא שיחק רק 52 משחקים עד עכשיו. ברגע שלונזו ישפר את הקליעה בהחלט יוכל להתפתח לגארד משמעותי מאוד בליגה, והציוות שלו עם קוזמה ואינגראם הוא אחד מהציוותים בעלי הפוטנציאל הטובים בליגה.

 

מקום חמישי: דניס סמית' ג'וניור (פוינט גארד, דאלאס מאבריקס)

נתונים: 15.2 נק', 5.2 אס', 3.8 ריב', 0.3 חס' וחטיפה אחת למשחק ב-29.7 דק' לערב

מקום שיא בדירוג: 3

מה עוד ניתן לומר על האתלט המטורף הזה? סמית' עשה הכל בדאלאס, בין אם זה לקלוע, לחדור, למסור או לקחת ריב'. החסרונות היחידים שלו הם ההגנה והעקביות. למרות היכולת של סמית' לשים את היד בזמן ובמקום המתאימים על מנת לקחת את הכדור משחקן היריבה, הוא מאבד לא פעם את הריכוז בהגנה, דבר העוזר לשחקן שמולו בהתקפה. ועל חוסר העקביות שלו כבר הרחבתי בפרויקט "מי אתה?" אותו אני עושה בימים בהם אין דירוג. מעבר לכך אין שום דבר בו סמית' צריך להראות שיפור דרסטי בעונה הבאה, שכן כבר עכשיו הוא אחד מהרכזים הטובים במחזור.

מקום רביעי: לאורי מארקנן (פאוור פורוורד, שיקגו בולס)

נתונים: 15.2 נק', 7.5 ריב', 1.2 אס', 0.5 חט' ו-0.6 חס' למשחק ב-29.9 דק' לערב

מקום שיא בדירוג: 2

אחד מהשחקנים הטובים ביותר של הבולס העונה, ואחד מארבעת הרוקיז הטובים ביותר לדעתי. מארקנן הוא ללא ספק אחת מנק' האור היחידות של הבולס העונה, וככל הנראה האירופאי הטוב ביותר שהגיע לליגה מאז פורזינגיס (אם לא מחשיבים את ניליקינה כמובן, שנמצא ברמה אחרת). גם הוא צריך לשפר במעט את ההגנה שלו, אך מעבר לכך הוא כבר מוכן פיזית ומנטלית לקחת את הבולס למעלה לאחר סיום התהליך שלהם.

 

מקום שלישי: ג'ייסון טייטום (סמול פורוורד, בוסטון סלטיקס)

נתונים: 13.9 נק', 5.1 ריב', 1.6 אס', 1.4 חט' וחסימה אחת למשחק ב-30.6 דק' לערב

מקום שיא בדירוג: 2

לדעתי, טייטום השחקן השני בטיבו שיצא מהדראפט לאחר דונובן מיטשל. שלולא היה בקבוצה כמו הסלטיקס היינו רואים ממנו נתונים הרבה יותר טובים מאלה שאנחנו רואים כרגע. אבל, יש זמן בו מספריו של טייטום הם בין הטובים שניתן לראות מכלל הרוקיז. אני מדבר על הקלאץ' כמובן, שם טייטום מדורג במקום השלישי בנק' מבין הרוקיז ששיחקו מעל ל-4 משחקים שהגיעו להפרש של חמש נק' או פחות לאורך חמש הדק' האחרונות של הרבע האחרון. העובדה שהוא הרוקי עם מס' הניצחונות הרב ביותר במשחקים בהם הוא שיחק גם מוסיפה לו לא מעט נק' בדירוג. ונראה שאיינג' סידר לעצמו עמדת סמול פורוורד עמוקה ואיכותית לשנים הבאות ביחד עם טייטום, הייווארד ובראון (שיכול לשחק גם כקלע).

מקום שני: קייל קוזמה (פאוור פורוורד, לוס אנג'לס לייקרס)

נתונים: 16.1 נק', 6.3 ריב', 1.8 אס', 0.6 חט' ו-0.4 חס' למשחק ב-31.2 דק' לערב

מקום שיא בדירוג: 2

הבחירה המאוחרת הטובה ביותר של הדראפט הנוכחי לדעתי. מבחינה התקפית, קוזמה עושה הכל בלייקרס. בין אם זו החדירה הנהדרת שלו עם כדור שלא הייתה מביישת אף פאוור פורוורד אחר בליגה, יכולת הקאץ' אנד שוט שלו מדהימה בעיניי, והתנועה שלו ללא הכדור היא הדבר הראשון שאני שם לב אליו במשחקים של הלייקרס. אולם, בהגנה זה כבר סיפור אחר, קוזמה יצטרך לשפר את ההגנה שלו לקראת העונה הבאה, שכן הוא עדיין לא מגן שיכול לשמור שחקנים ברמתו ההתקפית או שחקנים שמתקרבים לרמה הזו. כמובן שיש לו עוד שנתיים-שלוש לעבוד על ההגנה לפני שנתחיל לחרוץ גורלות, אך נכון להרגע ההגנה שלו לא מספיק טובה אם הוא רוצה להיות מעבר לסקורר. ויש לו היכולת לכך, אני בטוח.

 

מקום ראשון: דונובן מיטשל (שוטינג גארד, יוטה ג'אז) ובן סימונס (פוינט גארד, פילדלפיה סבנטי-סיקסרס)

נתוניו של מיטשל: 20.5 נק', 3.7 ריב', 3.7 אס', 1.5 חט' ו-0.4 חס' למשחק ב-33.5 דק' בערב

נתוניו של סימונס: 16.0 נק', 8.2 אס', 8.1 ריב', 1.7 חט' ו-0.8 חס' למשחק ב-33.9 דק' לערב

מקום השיא של שניהם: 1

בפעם הראשונה מאז שהתחלתי לעקוב אחרי ה-NBA (אי שם ב-2012), אני בעד תיקו וחלוקת הפרס לסימונס ולמיטשל. סימונס משחק כמו אולסטאר מהרגע הראשון בו הוא נכנס אל הליגה, בין אם זה ביכולת ניהול המשחק, החדירות לצבע או העזרה בהגנה. השחקן הוא אחד השחקנים היותר שלמים שראיתי כרוקי, כשכל מה שנותר לו זה לעבוד על הזריקה שלו מכל טווח שהוא לא בתוך הצבע. מיטשל לעומת זאת, הוא הפתעה אחת גדולה ונהדרת. אף אחד לא ציפה שהוא יוכל למלא חלק משמעותי כל כך ביוטה ואף להוביל אותה אל הפלייאוף. תוך הופעות נהדרות בקלאץ' ובכלל ככוכב הראשי של הקבוצה. יכול להיות שרובכם יוכלו להחליט את מי הם מעדיפים, אך אני ממש לא. אי לכך, ובהתאם לזאת, יש לנו תיקו בפסגה בדירוג הסופי של המירוץ לתואר רוקי העונה!

התמונה המתאימה ביותר לתיאור המירוץ

חמישיית הרוקיז הראשונה שלי:

בן סימונס, דונובן מיטשל, ג'ייסון טייטום, קייל קוזמה, לאורי מארקנן

 

חמישיית הרוקיז השנייה:

דניס סמית' ג'וניור, לונזו בול, בוגדן בוגדנוביץ', ג'וש ג'קסון, ג'ון קולינס

 

אכזבת המחזור: פרנק ניליקינה – ניתן לבחור כמובן במרקל פולטס, הבחירה מס' אחת בדראפט. אבל לדעתי ניליקינה לוקח אותו בקטגוריה הזאת משום שלא קיבלנו מספיק דק' משחק שלו בכדי לקבוע שהוא אכזבה. ניליקינה, לעומת זאת, לא מראה את הנתונים שניתן לצפות מבחירה שמינית בדראפט, בטח שלא בנוכחי. אני מקווה מאוד שהוא פשוט שחקן שפורח מאוחר (גם יאניס, להבדיל אלפי הבדלות, לא בלט במיוחד בעונת הרוקי שלו). אחרת הוא עלול להתברר כעוד באסט שהניקס בוחרים.

 

לא מסכימים עם הדירוג? הייתם בוחרים אחרת? אתם מוזמנים לדרג את העשירייה שלכם בראנקר כאן למטה, ולכתוב אותה בתגובות.

 

לפוסט הזה יש 93 תגובות

  1. רב תודות תומר על כל הפרויקט הזה. אין ספק שאתה הוא רוקי העונה!

    ולעניין המקום הראשון בין השחקנים, מעתיק את תגובתי מסיקור הלילה:

    מיצ'ל הוא ללא ספק רוקי העונה.
    זה דוויין ווייד עם קליעה ואופי נוח.
    זה רוצח קר מזג שאני עדיין מתעורר בבעתה מהסיוט שהוא רודף אחרי, אחרי צפייה ביוטה-ספרס האחרון.
    זה שחקן שיהיה אחד הכוכבים הגדולים בליגה לשנים רבות ויוביל את יוטה להיות קבוצה קבועה בצמרת המערב הגבוהה בשנים הקרובות.

    סימונס? זה המון הייפ (שימו לב כמה מעט הייפ יחסית מקבל מיצ'ל לעומתו), המון סטטיסטיקה מחמיאה בגלל סגנון המשחק ע"ש לברון את ווסטברוק (הכל עובר דרכי), והמון בעיות לעתיד.
    כוכב ענק הוא לא יהיה, ואני סבור שאתם תראו את מגבלותיו היטב בפלייאוף הקרוב.

    מלבד דעותי האישיות – לא ניתן לערער על העובדות הבאות כדי להכריע מיהו רוקי העונה:
    1. מיצ'ל הוא הקלע המוביל של הקבוצה והאיש הבלתי מעורער שלה. בפילי זה אמביד.
    2. סימונס לא באמת רוקי – הייתה לו שנה להתאקלם בקבוצה וליגה, גם אם מהספסל.
    3. סימונס נגר (מה לעשות, הבנאדם לא מסוגל לקלוע ממטר, זה עובדה) והטכניקה שלו לקויה כ"כ שלא נראה שהוא בכלל בכיוון לשפר זאת.
    4. מיצ'ל משחק בקונפרנס חזק הרבה יותר
    5. מיצ'ל משחק בקבוצה שאיבדה את כוכבה
    6. סימונס נגר גם מהקו ולא יוכל לשחק בדקות ההכרעה במשחקים צמודים

    מ.ש.ל

    1. ראשית, הוכחה נהדרת, אפשר לשאול אותך ביום שלישי הבא למתכונת במתמטיקה?
      שנית, תמיד צריך לזכור מה שמחטיבת הביניים אומרים לי, לכל הוכחה יש כמה דרכי פתרון, ולעיתים הן משנות מעט את התשובה

    2. חכה ותראה. הפלייאוף הזה אולי יהיה לו קשה אבל הוא ישלוט בליגה ביד רמה הרבה יותר ממיצל. האפסייד שלו הרבה יותר גדול בדיוק כמו לברון מול וויד. לא חושב שסימונס יהיה טוב מלברון אבל לברון זה המקסימום שלו לדעתי הוא יהיה סטייל מגיק ואולי אפילו יותר טוב.

    3. אשך + 100 בחזקת 69 על כל מה שאמרת על מיטשל הבאת את כל הטיעונים למה הוא ROY והוא אכן גם לדעתי. לגבי סימונס הוא שחקן נפלא לא רק הייפ לדעתי. חוץ מהמספרים המעולים שלו יש גם משהו מאוד .. הייתי מגדיר את זה אלגנטי. יש משהו מאוד אלגנטי בזרימה של התנועה שלו. פשוט כייף לראות אותו בעין . זה לא כח זה משהו אלגנטי שאין לאף אחד אחר בליגה. יחד עם זאת יש עדין סימן שאלה ענק לגביו אם הוא יצליח לפתח קליעה או לא בנתיים אין לו. היות ולמיטשל יש קליעה מכל הטווחים וגם הגיע משום מקום ו(לא להאמין ש 12 קבוצות על שלל סקאוטהם ומנתחיהם והאנליסטהם והנהלותהן דילגו עליו בדראפט הזה עד שיוטה עשתה טובה ולקחה) גם זה שלקח קבוצה לפליאוף המערבי וגם בגלל שהשתלט בכזאת דומיננטיות על קבוצה של וטרנים ( רק מייקל ולברון היו כאלה דומיננטיים בשנה הראשונה שלהם עד כמה שאני זוכר) הוא הרוקי של השנה אבל זה נצחון בנקודות. חוץ מזה הייתי מעלה בדירוג את ג'קסון מוריד את לונזו (בעיה חמורה בקליעה לדעתי הוא לא בעשיריה אבל מפרגן לו שיהיה לו לבריאות ואמן ויצליח להצדיק את הדירוג שנתת לו) ומעלה את טייטום לפני קוזמה. ותומר תקשיב : עשית אחלה עבודה השנה. תודה !!

    4. סובייקטיבית, אתה מעדיף את מיטשל, וזה בסדר גמור.

      אבל לשפוך אור על היתרונות של שחקן אחד, ומצד שני להדגיש רק את מה שנראה בעיניך כחסרון אצל השחקן השני, זה ממש לא ״מ.ש.ל״.

      מסכים איתך שמיטשל משדר הרבה יותר ״קילר אינסטינקט״ מסימונס, אבל אי אפשר להתעלם מהאפסייד שיש לשני.
      מסכים גם על הקביעה שעונת הרוקי של סימונס קצת מעוותת אחריי שנה שלמה בה שהה והתרגל למערכת, אפילו אם לא ראה פרקט.

      סך הכל – גם אני נותן את הקול שלי למיטשל.
      אבל! – אני בספק אם הוא יתפתח להיות סטאר גדול יותר מסימונס.

  2. אתמול דונובן מיצ'ל עשה שני מבצעים שלצערי הצלחתי להכניס רק את הראשון. מבצעו השני היה כניסה לסל בעוד זרועו נשארת עם הכדור ישר מאחורי הגוף, ואז במין LOAFTING שלא ראיתי משך כל ימי חיי ב-NBA הוא הכניס סל.
    הוא עושה דברים שלא נראו בכדורסל

    1. ככה זה שיש בעלים ליצן. האמת כמעט לא ראיתי אותו אבל זה לא שדארלוט מאריות הליגה קבוצה פח מה אכפת לכם תנו לו במקרה הטוב יהיה תותח במקרה הגרוע בחירת דראפט גבוהה ווין ווין. מה קרה למייקל

      1. ראיתי אותו ממש מעט אבל הוא נראה סקורר טבעי בסגנון קיירי, פלוס אתלטיות מטורפת (כמובן מאוד בוסר עדיין)

    2. זו תעלומה מה שקרה עם מונק העונה. בדק' שהוא כן שיחק הוא היה שחקן לא רע בכלל אך מעט בוסר כמו שהאשך אמר, וההחלטה לייבש אותו לאורך כל העונה זו פאשלה רצינית של ההורנטס לדעתי.

      1. ממונק ציפו שיהיה הקלעי הכי טוב שיצא מהדראפט הזה. בפועל הוא משתרך בטבלאות של הליגה מבחינת אחוזי קליעה וכ' במקומות שממש בושה להיות בהם. אבל .. שרלוט לא באמת נתנה לו צ'אנס השנה . הוא קיבל שברי דקות פה ושם ולכן לדעתי לא הצליח להיכנס לקצב וזאת למרות ששרלוט כבר המון זמן משחקת בלי שום מטרה והיו פשוט יכולים להריץ אותו . הם לא עשו את זה ממש עד לאחרונה. לדעתי רק בשבועיים שלושה האחרונים הוא ממש משחק ויש משחקים שהוא מסיים עם מספרים יפים מאוד . באסט הוא כנראה לו. חבל שנפל בשרלוט.

  3. תומר כל הכבוד יא תותח אבל אכזבת אותי עם התיקו שלך. היית חייב להכריע מה קרה לקלאץ שלך? תגדל ביצים ותחליט מי ראשון. ישר הלכתי לבדוק אם שמת את שניהם יחד :). תיקו יש רק בכדורגל ולא בשום ענף אחר. אצלי זה סימונס מיצל וטייטום בשלישה מכל הבחינות ושלושתם בפלייאוף. אחכ קוזמה דניס סמית ומארקנן. כל היתר רמה מתחת ונתונים לויכוח לחלוטין. אחלה פוסט

    1. מה רע בתיקו? אתה לא חושב שלשניהם מגיע לזכות בתואר? סימונס נותן עונה היסטורית כמס' שתיים של אמביד וכאחד מהרוקיז היותר טובים שהיו בליגה.

      מיטשל מוביל את יוטה לפלייאוף אחרי שהם איבדו את הכוכב הראשי שלהם+גובר היה פצוע במהלך העונה, ועוד משיג להם את יתרון הביתיות

      1. אני שנים סבור שיש לבטל את התיקו בכדורגל ואתה בא לי עם תיקו. תיקו לא טוב זה חוסר החלטיות תכריע. שניהם סופר לגיטימים אם היית חייב לבחור רק אחד בלי אפשרות תיקו את מי היית בוחר?

        1. תצביע לי על הבובה איפה התיקו ניגב איתך את הרצפה.
          מה רע בתיקו? זו החלטיות לשמה. החלטה ששמה את שניהם בצמרת בלי יכולת להפריד. החלטה, שאיך שדברים הם היום, היא יותר אמיצה מהבחירה רק באחד.

  4. אגב לגבי פולץ הבחור תותח. אם היה בקבוצה כמו לונזו ודניס סמית וגקסון היה קולע 20 נק למשחק בקלות. הבעיה שבפילי הוא מאד מאופק ומרוסן כדי לא לפגוע בכימיה הקבוצתית מאד מהוסס זה כמו ראסל עם קולר וזה פוגע לו במשחק. יש לו אחד על אחד קטלני ותנועות אש. לא יודע אם יפרח בפילי יש המון עבודה לבראון לקראת העונה הבאה והוא יהיה חייב לשפר קליעה. אתמול הוא וסימונס שיחקו יחד והוא נעלם לחלוטין כי רכז טוב מסימונס הוא לא.

  5. אחלה של פרויקט ולפי דעתי עוד נראה מנילקינה ניצוצות( לא בחירה שביעית אבל כן רכז הגנתי מצוין עם חדירה) וטייטום צריך להיות לפני קוזמה שבחצי השני נחלש

  6. מבחינה היסטורית זה מזכיר את עונת 95 אז ג'יסון קיד וגרנט היל זכו ביחד בROY:
    קיד (בתפקיד סימונס) נתן בעונה הזו 11.7 נקודות, 5.4 ריבאונדים ו-7.7 אסיסטים, והוביל את הליגה כולה בטריפל דאבל לעונה.
    היל (בתפקיד מיטשל) היה שווה 19.9 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-5 אסיסטים למשחק וגם ממוצע של 1.77 חטיפות למשחק.

  7. עם כל הכבוד לסימונס, ויש הרבה,אני נותן את הפרס למיטשל.הבנאדם פשוט רוצח,מדהים מה שהוא עושה ביוטה.
    אתה תומר גדול,רוקי העונה הכי גדול שהיה פה מאז שרועי היה בן 14 לפני למעלה מעשור.

  8. תומר רוקי העונה בהליכה זה אתה. כל הכבוד על ההשקעה וההתמדה.
    אני הייתי שם את ברוקס במקום לונזו בחמישייה השנייה ,בטח ובטח ביחס לציפיות מכל אחד מהם.

  9. תודה על הכתבות כל העונה ובמיוחד על זו!

    אני לוקח בחשבון גם ניצחונות ולכן מקום שני שלי זה טיטום.
    לגבי המקום הראשון, אני מודה שעד לפני כמה ימים הייתי בעד סימונס, אבל אני מסכים איתך לתת לשניהם

  10. דונובן ראשון בגלל העובדה שהוא ממש רוקי של העונה הזאת, ובגלל המצב של יוטה שאיבדה את הייוארד, וזה ממש הרבה בזכותו.
    ואני לא מסכים להכניס אף אחד מפיניקיס לעשיריה. זה לא אומר כלום ושום דבר הסטטסיטיקה שם. זה הכל גארבז' טהור.
    וחוץ מזה תומר כל הסדרה הזאת זה תענוג אדיר. אתה ללא שום ספק הROY.

  11. תומר, תודה ענקית לך על עונה מדהימה, על עקביות, על כתיבה מצוינת, על נושא מעניין, על הבנת כדורסל ברמה גבוהה. שיחקת אותה בענק ואתה אפילו יותר צעיר מבן סימונס. בשבילי הכוכב זה אתה!

  12. ורק תמיהה שהייתי שמח לשמוע התייחסות אליה – יכול להיות שיש כל כך הרבה רוקיז מוצלחים בגלל שהיו כל כך הרבה קבוצות טנקינג העונה?

    1. יש לזה השפעה במידה לא קטנה, כמובן. אבל, ג'קסון לדעתי יכל להצליח הרבה יותר במערכת כמו בוסטון, אני די בטוח שסמית' היה פורח כמעט בכל קבוצה אחרת בה היה בוחר. ובאופן כללי המחזור הזה כל כך מוכשר שכמעט כל שחקן יכל להתאים לכמעט כל קבוצה.

  13. מעולה תומר, תודה ! קשה לבחור הכנת. מה שמעניין וכיף במיטשל זה שבניגוד לסימונס, אף אחד לא ציפה ממנו להיות כל כך טוב. אם צריך לבחור באחד אני אקח את סימונס. הצורה שהוא משפיע על הקבוצה שלו בכמעט כל אספקט במשחק היא משוגעת, גם לשחקן שהוא לא רוקי.

  14. סימונס = לברון
    מיטשל (לא רושמים מיצ'ל) = קובי
    ככה אני רואה אותם בעתיד
    שחקנים מוכשרים
    אני מעדיף לחלק את הפרס אם אין ברירה סימונס יקח אותו.

  15. זורם אתך לגמרי בבחירות. פרוייקט ענק.
    רק רעיון אולי לפעם הבאה – לכתוב את המקום בו נבחרו בדראפט שהרי אין דינו של כוכב מהמקום הראשון ככוכב מהמקום ה 13 (כמו קובי).
    זהו. ותודה על הפרוייקט שהכיר לנו השנה את הרוקים המשמעותיים ש(אולי) ישלטו בליגה בקרוב.
    זה מאפשר שיחות מסדרון עתידיות כמו "אתה מתלהב מגוש ג'קסון שקלע 45 במשחק 7 של הגמר ? חבוב….אני עוקב אחריו עוד שהיה רוקי. כבר אז אמרו שיש לו את התקרה הכי גבוהה בליגה" ולחזור למשרד בנון שלאנט. 🙂

    1. הוא שיחק רק 45 משחקים העונה, בהם קלע 9.5 נק', חילק 4.5 אס' וקטף 2.8 ריב'.
      האם אלו נתונים סבירים? כן, וסביר להניח שהוא היה נכנס לחמישיית הרוקיז השנייה/אפילו הראשונה במחזור שעבר.
      האם זה מספיק בכדי להיכנס בין 15 הרוקיז הטובים ביותר של המחזור הזה? לעניות דעתי, לא

  16. תודה תומר. אתה גניבת האתר הגדולה של התקופה האחרונה, ואני רוצה שכולם יידעו שתומר תמיד שם לעזור בכל דבר שהוא יכול.
    תודה על הכל

  17. פוסט מצויין תומר
    תודה רבה לך על שנה נהדרת
    בשנה הבאה יהיה מעניין יותר צפוי מחזור חם
    הבחירה שלי
    סימונס – משך את פילי למקום 3 גם כשאמביד נפצע ,זה מעורר כבוד
    מיטשל – אי אפשר לתת לשחקן שלובש כתום את הבכורה ,שחקן ענק שהתקרה שלו גבוהה ,אני מקווה שלא נתן עונה יוצאת דופן וישמור על קו עלייה
    קוזמה – גם ובעיקר בגלל שהוא בחירה נמוכה
    טייטום – עמד בכל הציפיות
    לונזו – יחסית ללחץ של אל איי עמד לא רע בציפיות

    הפתעת העונה – מרקונן

  18. ללא ספק סימונס ומיטשל שניהם מקום ראשון ולפי דעתי זאת תהיה גם ההחלטה של הליגה . מאה אחוז הם לוקחים במשותף ומגיע להם.
    דיארון פוקס הולך להיות תותח רציני בליגה ואני בטוח בזה …הוא עדיין ילד ולא בשל פיזית ….תוך שנה שנתיים הוא יתחזק ויהיה גבר ואז השמים הם הגבול בשבילו.

  19. פוסט נהדר תומר שמסכם את מחזור הרוקיס המצויין הזה ! יש לי כמה והשגות על המיקומים השונים העיקרי שבהם סימונס מספר אחד

  20. אחלה שנת רוקי בשבילך תומר. הצעה לעתיד – המשפט הראשון בכל פסקה על שחקן חוזר על עצמו בכך שהוא מספר לנו משהו שברור מעצם הדירוג. תפלפל קצת. פרויקט מעולה ונדרש בהופס שנקווה לראות גם בשנה הבאה.

    לגבי המקום הראשון – מה שצריך לשאול את עצמכם זה מה נחשוב עוד 10 שנים כשנסתכל על הזוכה בפרס הזה. זה מה שהפך את הבחירות בmcw ובברוגדון למגוחכות אפילו לפני שעברה תקופת הזמן הזו. המקרה פה לא קיצוני כמו באלה הנ"ל, אבל אני חושב שלא לתת את הפרס לסימונס זו בכייה לדורות. מיטשל יכול להיות דמיאן לילארד או קמבה ווקר בליגה שימשיכו להיות פה הרבה גארדים דומיננטים. סימונס יכול ללכת לקטגוריית הלברון/מג'יק. הוא שחקן היסטורי ולא צריך לראות המון דקות שלו כדי לראות את זה.

    1. תומר תודה תזכיר לי מתי לברון ומג'יק קלעו 57% מהעונשין? . סימונס נפלא אבל לבן אדם אין קליעה . אם יפתח אותה (אני בניגוד לאחרים מאמין ששיש פוטנציאל לא רע שזה מה שיקרה) הוא ללא ספק השחקן עם העתיד הכי מבטיח מהדראפט הזה . בנתיים ROY הולך למיטשל. הוא גם שחקן הסטורי בעייני סוג של ראסל משודרג (ראסל שעבר השתלת מוח וקיבל משהו נורמלי ופחות מתפרע). הוא קצת פחות אקסלוסיבי יותר איטי אבל נמצא באיזור של ראסל לוקח ריבאונדים לגבוהים ממנו מוסר נפלא קולע מכל הטווחים ומנהיג שמוביל את הקבוצה שלו למקום שלישי או רביעי בפליאוף המערבי וכבר בעונה הראשונה.

    2. עונת רוקי היא עונת רוקי. להיפך לא צריך לשאול מה יהיה עוד 10 שנים כי זה רק על העונה הזו בלבד. על 10 שנים יש פרסים בעשר העונות הבאות. כל עונה היא בפני עצמה.

      בכלל גם המינוח של הMVP הוא פגר, זה בתכלס שחקן העונה בכל שנה שישנו את השם. הפרס הוא PLAYER OF THE YEAR כמו בכדורגל.

  21. אחלה סדרה תומר, תודה רבה.
    שאלה מעניינת – אם בונים מועדון רק מהרוקיז האלה – שתי החמישיות שציינת, ועוד חמישה שלא נכנסו. כמה רחוק הם יכלו להגיע בליגה?
    לדעתי בוודאות עושים פלייאוף וגם עוברים סיבוב או שניים. גם בגלל שהם מחזור מוכשר וגם בגלל שהרבה מהם כבר התחילו לקיים את ההבטחה.

    1. מסכים איתך לחלוטין. לדעתי סיבוב שני בטוח, ואולי אפילו גמר קונפרנס תלוי באיזו קבוצה יתקלו בדרך. הם לא יעברו את אריות הליגה יוסטון/ג"ס/קאבס, אבל מול כל קבוצה אחרת הם בהחלט מסוגלים להתמודד.
      מחזור איכותי בקנה מידה היסטורי.

  22. תומר תודה על פרוייקט אדיר.

    ומה שהופך אותו לעוד יותר מעניין ואיכותי זה איכות הרוקיס השנה.
    בהחלט מחזור נדיר, בסדר גודל של מחזורי 84,96 ו-03.

    אמנם רק ימים יגידו, ועוד יהיו הפתעות רעות, אבל לא זכורה לי עונה שבכל כך הרבה קבוצות בו זמנית הרוקיס הפכו להיות השחקנים הדומיננטיים ומובילי הכדור. בקבוצה אחת מסויימת זה קרה עם שאקיל, מגי'ק ועוד, אבל לא בכמה קבוצות בעת ובעונה אחת.

    שוב תודה !

    נכון, אמנם בעזרת כמה פציעות של כוכבים, אבל עדיין.

  23. מבחינה פסיכולוגית יש לכולם נטיה לזכור את התקופה האחרונה ולהעצים/להקטין אותה ולדעתי חשוב לזכור את כל העונה ולכן לדוגמא, ג׳קסון לא יכול להיות בעשירייה מכיוון שכמעט 2/3 עונה הוא לא עשה כלום. לא יודע אם אתם זוכרים אבל לקח למיטשל לפחות רבע עונה להתניע וזה לדעתי מה שאמור להכריע את הכף לטובת סימונס כי ביכולת של שניהם כרגע באמת קשה להכריע, אבל מדובר בפרס שנתי ולכן אצלי סימונס מנצח בנקודות.
    מילה אחרונה לאשך ובכלל לחברים שמציגים סוג של קיבעון מחשבתי מסוים באתר – תפתחו את הראש זה לא מזיק… אני הייתי לגמרי ב״מחנה״ סימונס ולכן הקפדתי לראות את מיטשל וזה רק עשה לי טוב..

    1. דור אם שני שליש עונה ג'קסון לא עשה כלום איך סיים עם מעל 13 נקודות בממוצע לעונה כולה. אני מסכים שהיתה לו פתיחה צולעת אבל הוא הלך והשתפר ובסוף סיים עם מספרים יפים (דרך אגב הרבה מזה זה תוצאה של ווליום ולאו דוקא אפקטיביות גבוהה אבל הוא שם). בעשיריה הוא בטוח צריך להיות. לדעתי לפחות.

      1. לגבי ג'וש ג'קסון עוד משהו קטן בשבועות האחרונים הוא גם התחיל לנצח משחקים (בסיוע של "רכז העל" טיילר יולס) וזה כבר היה יותר ממה שפיניקס מוכנה לספוג מהשחקנים שלה ולכן הוא למצבת ה "פצועים" של הקבוצה שכבר תקופה ארוכה שכחה איך נראה הפרקט – בוקר וורן וצ'נדלר או במילים אחרות כל מי שמסוגל לשים סל בקבוצה הזאת.

  24. טייטום לפני קוזמה. כל השאר סבבה.
    לטייטום היה הרבה פחות מקום להתבלט תחת חמישיה שכוללת 2 אולסטארים ואת ג'יילן בראון , ולכן המספרים שלו פחות מרשימים משל קוזמה, שמשחק בקבוצה חלשה ומוכת פציעות לאורך כל העונה (בוסטון איבדו את קיירי רק לאחרונה)

  25. אחלה כתבה
    תודה רבה

    מסכים ממש עם הכל חוץ מכך שקוזמה וטייטום חייבים להתחלף במיקום, טייטום שתי רמות מעל קוזמה בגלל ההגנה
    טייטום כבר עכשיו מגן מעל הממוצע וקוזמה הוא שחקן הגנה חלש מאוד , דבר אשר אני מסופק מאוד עד כמה ישפר,עם הרבה עבודה יוכל אולי להפוך למגן סביר אך לא יותר אין לו הנתונים-לא גובה לא אתלטיות לא אורך ולא כח,רק זריזות
    מבחינה התקפית הוא כבר עכשיו סוג של גוטוגאי
    בתור אוהד לייקרס אני אומר זאת אגב

  26. מסכים עם הדירוג, רק שאצלי טייטום שלישי לפני קוזמה.
    סימונס ללא ספק הROY. יש רק דבר אחד שבו הוא פחות טוב ממיטצ'ל וזה קליעה, ועם זה הוא קולע 16 למשחק, סקורר לגיטימי.
    לעומת זאת, הוא טוב ממנו בפער בהגנה, בריבאונד וכמובן בראיית משחק, IQ כדורסל ומסירות, הסטטיסטיקה שלו טובה בפער –
    16 נק' 54 אפקטיבי 8.1 ריב 8.2 אס 3.4 איבודים(!) 1.7 חט' 0.8 חס'
    לעומת 20.5 נק' 50 אפקטיבי 3.7 ריב' 3.7 אס' 2.7 איב' 1.5 חט' ו0.4 חס'
    ומבחינה הקבוצית, הוא סייד קיק בקבוצה מקום 3 במזרח, שהכוכב שלה שיחק 63 משחקים העונה. מנגד מיטצ'ל בקבוצה שאמנם מקום 4(נמצאת במאזן זהה עם ספרס, אוקלהומה וניו אורלינס ורחוקה 1.5 משחקים להיות מחוץ לפלייאוף) והוא אופציה ראשונה בהתקפה אך לא השחקן הכי טוב והקבוצה יותר הגנתית ומצליחה בזכות הקבוצתיות שלה.
    סימונס הטוב מבין השניים, אם אתה מתעקש על טיעון ה "הוא לא רוקי" אין לי הרבה מה להגיד לך, אבל כל עוד אתה מכליל אותו במירוץ הוא צריך לזכות.

    1. סימונס שחקן נדיר שעוד יעשה רבות..
      מיטשל זה שחקן שיגדל להיות אגדה טורפת תארים.
      אפשר לתת את התואר לסימונס כי מגיע באמת, אבל לא לפקפק רגע בגדולה של מיטשל.
      (נדבר אחרי הפליאוף?)

      1. מישהו פיקפק במיטצ'ל? שחקן נהדר.
        אתה צריך להחליף את המילה הראשונה ב2 המשפטים הראשונים שכתבת…
        מיטצ'ל שחקן ענק, סקורר מטורף שבוודאות יהיה אולסטאר ואחד מהשחקנים הטובים בליגה בתקופתו, יש לו מנטליות מעולה וביטחון על המגרש, אבל סימונס זה ליגה אחרת, זה שחקן שנותן 8 8 בעונת רוקי! זה הזוי! הוא 2.08 ומשחק רכז…שחקן שיכול להגיע לטופ 10 היסטורי בלי שאלה בכלל…
        קליעה? בינתיים אני רואה 16 נקודות למשחק… מאמין שישפר את הקליעה, עתיד מבטיח ביותר יש לו. וגם העונה הוא טוב ממיטצ'ל.

  27. לפי דעתי ג'וש ג'קסון עדיין הכשרון הגדול בדרפט ומגיע לו מקום 5 מבין הרוקיס העונה , בחצי השני של העונה עמד על ממוצעים של מעל 20 נק 5 ריב ו2 חט ,אם אני סאן אנטוניו אני שולח את קוואי תמורת חבילה שכוללת אותו , קוואי תמורת ג'קסון בחירות 15 , 16 שיש לפניקס וכריס
    בונה שושלת חדשה ומכניס דם חדש למערכת

  28. נראה לי שאתם לא ערים מספיק בלילה בשביל לדרג – טייטום (חד משמעית) וקוזמה (בהווה לטעמי כן ולעתיד בוודאות כן ) טובים ממיצ'ל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט