קרב מוחות-סיבוב שני: סיום העונה/צוות כתבי הופס

הגענו לסיבוב השני בקרב המוחות, והפעם צוות כתבי הופס (מנחם לס, אהרון שדה, שמואל מוניץ, יובל פדרו ורועי ויינברג), משערים מי יהיו הקבוצות שיגיעו לפרסים החשובים בסיום העונה.


הבהרה: התשובות נשלחו בין ה-1 ל-4 באפריל.


1.אלופת המזרח

אלן
אלן. נבחר פה אחד כאלוף המזרח עם ההיט.

מנחם: מיאמי.

פדרו: מיאמי היט. אני מאמין בניסים, אבל לא מהמר עליהם. כשראיתי את שיקגו מנצחים את ההיט,עם כל השמחה ידעתי שזה לא יכול להחזיק סדרה. בטח בלי יתרון ביתיות ודריק רוז. עם כל הערכתי לווגל ואינדיאנה, מיאמי יותר טובה.

רועי: מיאמי. השאלה פשוטה-מיאמי טובה הרבה יותר מכל קבוצות המזרח, ללא שום צל של ספק. הם יגיעו לגמר בקלות. יהיו קבוצות שינצחו אותם, אבל אף קבוצה לא תנצח 4 משחקים נגד מיאמי בפרק זמן קצר של סדרה.

אהרון: מיאמי. איני רואה קבוצה שיכולה להדיח את מיאמי היט.

שמואל: מיאמי היט. כל קבוצה אחרת תהיה הפתעה גדולה, ומיאמי רק השתפרה מהעונה שעברה, זלזלה ברוב העונה הסדירה, וכולנו ראינו מה קורה שהיא מעלה הילוך.


2.פיינליסטית המזרח

ג'ורג'
ג'ורג'. נבחר כסגן אלוף המזרח.

מנחם: מיאמי ואינדיאנה (נכון לעכשיו הן אמורות להפגש בחצי הגמר).

פדרו: אינדיאנה פייסרס. איך שאני רואה את המצב, הניקס יסיימו במקום השני, אינדיאנה שלישית, הנטס רביעית והבולס חמישית. מיאמי תעיף (ישירות ובעקיפין) את הבאקס, הבולס, והנטס, והיריבה הכי חזקה שתשאר היא אינדיאנה (שתנצח את ההוקס והניקס שיעברו בעצמם את הסלטיקס).


רועי:
ניו יורק ניקס. לניקס יש יותר ניסיון מאינדיאנה, ובסדרה אפשרית כנראה ותהיה לה ביתיות. אני חושב שהניקס ינצחו ב-7 משחקים את הפייסרס, באחת מהסדרות הטובות של השנים האחרונות.

אהרון: ניו יורק ניקס. תלוי הרבה בפציעות בניקס, אך ניקס בריאה, ובשילוב העובדה שרונדו פצוע, צריכות להביא את הכרטיס לניקס. כמובן שצפויה לנו סדרה מהעבר בין הניקס לפייסרס, פשוט ללקק את האצבעות.

שמואל: אינדיאנה פייסרס. עשוי להיות קרב ענקים בינם לבין הניקס, אבל אני חושב שהסיכויים נוטים לטובת הפייסרס. ניו יורק תהיה תלויה ביותר מדי בגורמים הפכפכים כמו הבריאות של כרמלו, הברכיים של צ'נדלר או אפילו הסיבולת של קיד בן ה-40. הם צריכים שיותר מדי דברים יקרו כדי שהעסק יתחבר, בעוד אצל אינדיאנה – שלם שגדול מסך חלקיו – יהיה מי שיחפה על פציעות או עייפות של שחקן כזה או אחר.


3.אלופת המערב

דאנקן
דאנקן. רועי ויינברג ואהרון שדה חושבים שיגיע לגמר הנבא עם סן אנטוניו.

מנחם: דנבר.

פדרו: לוס אנג'לס קליפרס. אני רואה הרבה גיחוכים, ואולי אפילו מעט בצדק, אבל הרכז הטוב בליגה לצד הספסל הטוב בליגה עם שני גבוהים שהשתפרו המון (אולי לא בעונשין אבל בהגנה ובכל השאר) שווים מלכות מערב. כן, אני לא מאמין בחוסר היציבות של דנבר, אוקלהומה חסרת הרכז שמסתמכת על שני שחקנים בלבד, סן אנטוניו הזקנה או ממפיס ה"סינדרלה".

רועי: סן אנטוניו ספרס. זה תלוי מי תהיה ראשונה במערב, אבל אני חושב שזאת תהיה סן אנטוניו. השילוב בין הותק והעומק, חוכמת המשחק והרגליים הצעירות, והוטרנים שעדיין בטופ של הליגה, יביא לספרס את אליפות המערב. בכל זאת, אנחנו בשנה אי זוגית.

אהרון: סן אנטוניו. בשנים האחרונות הלכתי על הספרס ונפלתי, ואיני מתבייש גם השנה. סאן אנטוניו.

שמואל: אוקלהומה סיטי ת'אנדר. שוב פעם אותו גמר? הייתי רוצה להיות נועז ולהמר על ממפיס, קליפרס או דנבר, אבל ההיסטוריה מוכיחה שהפנטזיות הפרועות של אוהד והמציאות בד"כ לא הולכות ביחד (לפחות לא בשנות האלפיים). המערב צמוד באיכותו, אבל נדמה שהתנאים של אוקלהומה הם הטובים ביותר והנשקים שברשותם הם הקטלניים ביותר (בהנחה שהברגים של ווסטברוק יישארו במקום), כך שאני אלך על שחזור הגמר משנה שעברה.


4.פיינליסטית המערב

דוראנט
דוראנט. צפוי להגיע לגמר המערב.

מנחם: ספרס ודנבר.

פדרו: אוקלהומה סיטי ת'אנדר. אם המצב נשאר כמו שהוא עכשיו, וזו דעתי, הקליפרס מעיפים (ישירות ובעקיפין) את ממפיס, סן אנטוניו ויוטה (או הלייקרס). בצד השני אוקלהומה תפגוש את דנבר, כשלרעמים יתרון ביתיות. דנבר בחוץ היא קבוצה הרבה פחות טובה, והסדרה המהירה, האתלטית והמלהיבה הזו תגמר לטעמי בניצחון של ווסטברוק ודוראנט.

רועי: אוקלהומה סיטי ת'אנדר. מצפה לנו קרב עצום בגמר המערב, אבל הספרס ינצחו את אוקלהומה. שוב, במידה ולספרס לא תהיה ביתיות יהיה להם הרבה יותר קשה, אבל הם יוכלו לנצח משחק אחד באוקלהומה.

אהרון: אוקלהומה. קליפרס, ממפיס ודנבר זה נחמד, אבל רק עד חצי הגמר האזורי.

שמואל: לוס אנג'לס קליפרס. במקום כלשהו יצטרכו ליפול הפתעות. בסיטואציה בנכונה, ובעיקר אם פארקר ודאנקן יהיו בריאים ובכושר טוב, סן אנטוניו יכולה להגיע לגמר – אבל אני אסתכן ואנחש שדווקא הקליפרס יהיו שם במקומם. הקליפרס היא אחת החידות הגדולות של הפלייאוף הזה: ביום רע היא יכולה ליפול בסיבוב הראשון וביום טוב היא יכולה למצוא את עצמה בגמר. אני חושב שזו ההזדמנות שלהם להראות שהם קבוצה שלמה, רצינית ומגובשת, ולא רק צוות הווי בידורי שמספק היי-לייטס סטייל הארלם גלובטרוטרס.


5.אלופת האנ.בי.איי.

מנחם: מיאמי.

פדרו: מיאמי היט. קשה להמר נגדם, בטח כשאין קבוצה רצינית באמת בצד השני עם גבוהים שיכולים לעקוץ את מיאמי בנקודת התורפה שלה (בצבע). לדעתי בשביל לעשות סנסציה ולנצח את ההיט בסדרה, לקבוצה השנייה צריכים להיות 2-3 גבוהים חזקים וטובים, במיוחד התקפית. לקליפרס אין, וגם לא לאוקלהומה. אה, ולהיט גם כניראה יתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף.
רועי: מיאמי היט. אני מסכים עם פדרו, והקבוצה היחידה שיכולה לאיים על מיאמי היא הספרס, אבל לברון ג'יימס בלתי ניתן לעצירה, וייתן להיט ריפיט.

אהרון: סן אנטוניו/מיאמי. למיאמי ישנו יתרון מובנה בכך שדרכה לגמר הכללי תהיה קלה ואפילו קלילה בעוד . יריבתה בגמר תאכל הרבה חצץ עד שתגיע לשם.יחד עם זאת קבוצה מנוסה ועמוקה כמו סאן אנטוניו תתמודד עם זה בכבוד.ולכן עם סאן אנטוניו תהיה בגמר היא תיקח.
לאוקלהומה זה יהיה יותר כזה אך עקב הניסיון היא מסוגלת.

שורה תחתונה תלוי באלופת המערב ,אם זו אכן סאן אנטוניו היא תיקח את הטבעת.

שמואל: מיאמי היט. התחושה היא שלברון בונה כאן שושלת רצינית, הראשונה מאז לייקרס של תחילת שנות האלפיים. מבחינת התחרותיות והעניין זה עלול להשאיר טעם חמוץ, אבל לא בטוח שזה רע לליגה. כבר הרבה זמן לא הייתה באזור קבוצה גדולה בקנה מידה היסטורי.


6.הקבוצה השמינית שתעלה במערב.

נאש
נאש. הסכמה של פה אחד שיהיה בפלייאוף.

מנחם: לייקרס.

פדרו: לוס אנג'לס לייקרס

כשמטרה לנגד עיניו, עם קבוצה סביבו שמתחילה להתלכד, גם ל"קובי-הייטר" כמוני קשה להמר נגד הלייקרס. במורמונים המעט לוזרים אני פשוט לא מאמין, ודאלאס עם כל הרומנטיקה והחיבה, פשוט פחות טובה. ללייקרס עוד 8 משחקים (6 מהם בבית), בעוד שלדאלאס עוד 9 משחקים, מהם 5 בחוץ. לליקרס עוד 2 משחקים בלבד מול קבוצות לוטרי בעוד לדאלאס מחכים 5 כאלו, אך הם משחק וחצי מאחור.

רועי: לייקרס. הלב רוצה דאלאס, והשכל גם מציע את יוטה, אבל קשה לראות את קובי בראיינט, דוויט הווארד, וסטיב נאש מחוץ לפלייאוף, ועוד כאשר הם בקבוצה אחת.

אהרון: לייקרס. חתיכת מוקש זה יוכרע על חוט השערה ,לא טרחתי לעיין בלוח המשחקים שנותרו ,אך נדמה לי שבכל זאת קובי יביא את הכרטיס ללייקרס שתתן קרב לא קטן בסיבוב הראשון אך שם זה יסתיים.

שמואל: לוס אנג'לס לייקרס. הראש אומר לי לייקרס, הלב דאלאס. בסופו של דבר, הקבוצה שתשרוד תהיה זו שתראה הכי הרבה אופי ואורך רוח. במשחק הדרמטי מול שיקאגו, נוביצקי ודאלאס הראו שיש להם את זה, ואם צריך הם ילחמו עד הרגע האחרון; אבל הנפילות מול אינדיאנה והקרב הישיר מול הלייקרס הראו שהנחיתות האיכותית שלהם משמעותית. דווקא יוטה היא זו שמחכה לה רצף המשחקים הכי קל, אבל יש לי תחושה שהקבוצה הזאת רכרוכית מכדי לעמוד בלחץ.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. ממפיס יכולים להביא פייט במלוא מובן המילה כשמארק וזאק ילכו מכות מתחת לסל .אבל חבל שהם במערב כך שאין להם באמת סיכוי להגיע לגמר.

  2. הסיעור מוחות הקודם לגבי התארים האישיים היה בזמן, אבל זה בא מוקדם מדי (מעבר לזה שזה בזבוז של דיו, או מגה בייטים אם תרצו, מכיוון שמיאמי תיקח אליפות). עדיין יש מאבקי מיקום במערב (סן אנטוניו/אוקלהומה ודנבר/ממפיס) כך שאי אפשר להגיד היום מי תהיה פיינליסטית. לפי המצב היום, ספרס ודנבר (ההימור של מנחם לגמר) יכולות להיפגש רק בחצי גמר, כך שהיה עדיף להמתין עם זה עוד שבוע. לא היה קורה כלום.

  3. היום זה נראה יותר לייקרס, וכל הכבוד להם – אבל לדעתי זה פול גז בניוטרל, בגלל שלייקרס משחקת למעשה פלייאוף כבר הרבה זמן. – כדי לעלות כמובן. ספציפית בואו נדבר על החודש האחרון – 16 משחקים, 11 נצחונות, ו5 הפסדים בלבד. נשמע מצוין. נכון? אבל בואו ננתח את זה – 5 נצחונות היו ביתיים. נצחונות החוץ היו חלק נגד כאלו שמחוץ למרוץ, וחלק נגד כאלו שבמזרח, שמקומם מובטח בפליי-אוף, ולא באמת שינה להם להפסיד ללייקרס.
    בקיצור – לייקרס ניצחה או בבית, או נמושות או כאלו שלא באמת היו צריכים את הניצחון כמוה. כל זה נעלם בפליי-אוף. לייקרס תשחק נגד ספרס או ת'אנדר, בלי ביתיות, ותחטוף סוויפ כי הם הרבה יותר טובות.

    1. הלייקרס הם 11 (נצחונות) מול 9 (הפסדים) בעשרים משחקי החוץ האחרונים שלהם.

      בתרגום ל"עונה מלאה" זה בערך 23 נצחונות חוץ = המאזן של סאן אנטוניו היום.

      וזה עם המון פציעות באותם משחקים.

  4. כנראה שזה נכתב לפני איזה 10 ימים ?…

    בכל אופן, כרגע יש סיכוי מסויים אפילו שהלייקרס יסיימו מקום 7.

    ולא על חשבון יוסטון אלא על חשבון גולדן סטייט !

    זה לא סיכוי גבוה מאד, אבל גם לא כזה שאפשר לבטל.

  5. מיאמי תהיה האלופה.
    ניו יורק תנצח את אינדיאנה שבשבועות האחרונים נפלה כמה פעמים והראתה חולשות.
    יש לי תחושה שתהיה נציגה ׳לא צפויה׳ למערב. אבל זה קצת קשה להגיד, כי הקבוצה ההיא תצטרך לעבור דרך אוקלהומה או סאן אנטוניו (או שתיהם) בלי יתרון ביתיות. וקשה לראות את זה קורה.
    דנבר ניצחה הרבה קבוצות טובות מאז האולסטאר. וקשה לדעת אם יש לה את זה גם בפלייאוף.
    זה מאוד תלוי מי תקבל את ראשות המערב בסוף (לדעתי אוקלהומה) זה צמוד, אבל אני ילך עם דנבר עד לחצי הגמר שתיפול לסאן אנטוניו. ואוקלהומה תעלה לגמר נגד מיאמי, בשידור חוזר מעונה שעברה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט