ניו אורלינס פליקנס – לאן? / מולי

ניו אורלינס פליקנס  –  לאן? / מולי

 

רוב האנשים בעולם אוהבים להיות צודקים, אבל אוהדי ספורט הם סוג האוכלוסייה היחידי שממש מתעב שמבלבלים אותו עם עובדות.

התחלה לא ממבשרת טובות הקביעה הזו, אבל נרצה או לא, מאחר ואני אוהד מוצהר של הניו אורלינס פליקנס – אני רוצה שהקבוצה "שלי" תצליח,  ובשל היותי ישראלי, אני רוצה גם, שזה יקרה בדרכי שלי ושנבואותיי לגבי העתיד תתממשנה.

ב"משחקי הדראפט" שנערכו לפני כמה שבועות ב"הופס" שימשתי בפעם השנייה ברציפות כ-"GM" של ניו אורלינס פליקנס. לא אחדש מאומה לאף אחד באמירה שלמרות שאנתוני דייוויס חתום עד 2021, כשמונים וחמישה אחוזים מהעסקאות שהוצעו לי כללו מעבר של אנתוני דייוויס לקבוצה אחרת.

"אין לכם עתיד אתו!" הם קבעו.

  • "אז למה כולם רוצים אותו?" שאלתי בלב.

"לכו לבנייה מחדש," הם הציעו בנדיבות פתאומית.

  • "כדי להפוך את הפליקנס לקבוצה עוד יותר חסרת-מזל…" חשבתי בלב.

ולכולם עניתי: "מטורף ה- GM שמוותר כעת מיוזמתו על אנתוני דייוויס!"

אחרי שדרשו הסבר לקביעתי זו (כאילו שאינה ברורה שאליה), נתתי הסבר האומר שאין במערכת הפליקנס כעת מי שמסוגל לקבל החלטה בדרג כזה (הבעלים לא בדיוק מתפקד ולאף אחד מ"מחליפיו" אין מספיק כוח במועדון למהפך-מרצון שכזה), והאומר שכל מי שאפילו ייזום דיון השוקל לוותר על דייוויס – יפוטר מיד. ברורה היתה לי (ולדעתי לכולם) התובנה שוויתור על דייוויס פירושו וויתור מרצון על כל שביב של תחרותיות למשך עשור לפחות.

אבל את מה שלא אמרתי אז אני אומר כעת בנבואת לב מתיימרת: אני מתנבא ומאמין בלב שלם שלא רק שאנתוני דייוויס יישאר עוד הרבה שנים בפליקנס, ולא רק זאת, אלא גם שהיום – היום שאחרי האולסטאר – אני מוכן גם להמשיך ולהתנבא שגם דמרקוס קאזינס יישאר אתו בשנים הקרובות בניו אורלינס.

רבים מנסים להיכנס לראשם של שחקנים, להבין את מערך השיקולים שלהם, אז הנה צמד הפרוטות שלי לגבי תשוקות נפשו של אנתוני דייוויס:

קודם כל ומעבר לכל: טוב לו בניו אורלינס. ברור לכל בר-בי-רב שאם לא היה לו טוב, לפני שנתיים הוא לא היה מאריך את החוזה שלו לחמש שנים.

אין לי מושג עד כמה חשוב לו לזכות באליפות, סביר שחשוב,  אבל נראה לי שגם אם זה חשוב לו מאוד, הרי בפליקנס מציעים לו כעת משהו לא פחות מאתגר: הם מציעים לו, יחד עם בוגי קאזינס, לא רק לנסות להגיע לאליפות, אלא גם לנסות לשנות את הדרך בה משחקים כעת כדורסל: ללכת נגד הזרם הנוכחי באן.בי.איי. ולנסות להגיע להישגים בדרך בה הוא חושב שצריך לשחק כדורסל!

את הדרך הזו, שראינו מתגבשת לכלל הישגים בעשרת המשחקים לפני פציעתו של קאזינס, עוד יש לפתח ולשכלל, אך למרות הפציעה ואובדן השנה הנוכחית, היא עודנה בגדר הבטחה הניתנת לקיום.

אבל, ואני מודה שזה אבל גדול, אבל החלק השני החיוני באתגר הוא שקאזינס ישחק בעונה הבאה בניו אורלינס…

אני מודה שאני לא ממש מכיר (לשון המעטה) את נפשו של קאזינס, אני לא יודע מה הכי חשוב לו. אבל אני בטוח לחלוטין שכעת יש רק קבוצה אחת באן. בי. איי. שתהיה מוכנה לשלם לו את המקסימום ושתהיה מוכנה להמר עליו חצי מנכסיה: הפליקנס.

אני יודע שזה לא מספיק, אבל גם נראה לי שאצל קאזינס הצורך להראות לכולם הוא החזק ביותר. אני חושב שהוא אוהב את האתגר שהפליקנס הציבו לפניו ולפני דייוויס אפילו יותר מדייוויס.  אבל הרבה הרבה יותר מהכול:

אני חושב שנוצרה ברית בין שני המרכיבים החיוניים האלו לעתיד הפליקנס!

ומאחר ותמונה שווה יותר מאלף מילים, שימו לב לכיתוב על חולצתו של דייוויס באול סטאר:

 

 

 

לוגו ניו אורלינס פליקנס – מוויקיפדיה

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. אני חושב שעם בוגי נשאר
    ניקולה יוכל להיות יופי של שחקן מהספסל תעודת ביטוח למקרה שאנטוני הפציע יפצע חלילה

    1. חשבת שאולי אנתוני פציע כי הוא עושה הכל בקבוצה ומשחק באינטנסיביות מטורפת הגנה והתקפה ועם כל הגודל שלו הוא גם צריך לבצע עבודות של גארד?

  2. אני מקווה בשבילך. אם איזייה יוותר על הברינקס הוא יכול להיות תוספת מעולה. נכון הוא לא שומר אבל הכדור יהיה אצלו והוא יוכל לנהל את המשחק וגם לקלוע. לזה תוסיף מאמן אחר טוב ונורמלי ולא הדרעק שבתפקידו כעת ויתכן שתראו צמרת. אליפות אני לא רואה אותם לוקחים בלי לחזק את הספסל ולהביא עוד 2 קלעיםמטובים ואמינים. קנינגאהם והולידי לא עונים להגדרה. באופן אישי לא רואה את קאזינס חותם שם. יש פיתויים יותר גדולים בחוץ אבל אי אפשר לדעת את נפשו של דמרקוס. סתם מעניין אותי עזוב רגע שיקולי בעלים ועבודה בעולם סטרילי שאתה הבעלים היית הולך על הטרייד שהצעתי עם בוסטון? רוזיר היוורד בראון ו2 בחירות הדראפט של בוסטון תמורת דיויס והולידי?

    1. היי שמעון

      אני כמולי לא הייתי הולך על ההחלפה.
      אני אופטימיסט מטבעי ומאמין שחייבים לתת סיכוי.
      וויתור על דייוויס פירושו לוותר על הסיכוי וזה בניגוד למהות הפנימית שלי…

      1. סבבה. עוד משהו הייתי מנסה ללכת על טייריק להחזירו בקיץ במחיר לא יקר מידי. הוא עדיף על הולידיי ואולי יגיע יום שיגשים את הפוטנציאל הקיים בו אפילו לשנה שנתיים. אבל אתם חייבים להיפטר מגנטרי ומהולידיי שיושב כמו עצם בגרון.

          1. אני אוהב את הציניות שלך מנחם, גם ג'ף טוב.

            אולי סטן ון גנדי יעשה מעשה קר ויתן לרון ג'רמי לאמן את הפיסטונס לכמה משחקים?

  3. מסכים אתך ב-100% , מולי.
    הסכמתי לטיעוניך כ-GM בזמן "משחקי הכס הופס סטייל",
    ואני מסכים עם גישתך כיום.

    הפציעה של קאזינס, בהחלט יכול להיות שהצילה את עתיד הקבוצה.
    אם קאזינס לא היה נפצע, והקבוצה בכל זאת הייתה מחמיצה את הפלייאוף?
    אז הניחוש שקאזינס עוזב, הוא לא בלתי סביר.
    ואם קאזינס עוזב?
    יש בהחלט מצב שהכל קורס.

    אבל עכשיו, יש לפליקנס אליבי.
    עד לפציעה של קאזינס, הפליקנס היו בפנים.
    תחרותית אין לו סיבה לעזוב,
    ולאור הפציעה ומצב השוק?
    קשה לי לראות איזו קבוצה תחרותית נוספת (שזקוקה לסנטר) תהיה מסוגלת להציע לו מקסימום.

    1. לא קאזינס ולא הפציעה יצילו את עתיד הקבוצה, מקסימום את השארת דייויס בשביל לעוף סיבוב ראשון גג שני. למה אתה חושב שקאזינס אחרי פציעה כזו שווה לפליקנס מקסימום או קרוב לכך? אם לפני הפציעה הדעות עליו היו חלוקות, עכשיו ברור שהוא רק יוסיף לחסימת השכר עם החוזים של הולידיי ודייויס. חוץ מזה לדעתי קאזינס לא ייראה שוב כמו בחצי הראשון של העונה הנוכחית. יכול להיות שהקבוצה הזו לא יכולה להביא שחקנים יותר טובים ולהגיע יותר רחוק, עדיין התקרה שלהם ברורה לדעתי.

  4. אחלה סיקור.
    אולי הם פשוט נהנים מהפגרה….. הכסף בבנק, למה להיקרע פיזית בפלייאוף אינטנסיבי + סיכוי לפציעה ?
    יאללה לים
    או לבורבון סטריט במקרה שלהם

    1. מולי כהרגלך כתוב נהדר. אני אישית מקווה שלמען דיוויס כן לפחות יעשו פלייאוף ולא תלך לפח עוד עונה שלו. לדעתי ייאבקו עם הקליפרס ויוטה על מקומות 7-8, במידה והאחרות נשארות בריאות קשה לי לראות אותם נכנסים. אני חושב שהמינוס העיקרי שלהם בעיקר בעמדת הניהול המקצועי (דמפס) והאיש על הקווים ג'נטרי

  5. דיוויס חייב לעזוב אותם הוא אחד הטובים בעולם והוא פשוט מתבזבז שם שיחבור לבוסטון וכך גם ניו אורלינס תתחיל מחדש.

    1. קאזינס רוצה חוזה ארוך טווח ומשאיות ברינקס, איפה שיקבל את זה יחתום. נ"א יכולה לתת לו את זה אבל מסביב לא תוכל להביא כלום וזה בהנחה שקאזינס חוזר ליכולתו הקודמת. גם פה יש סיכונים.

      נ"א איכשהו חייבת להיפטר מהולידיי תמורת חוזים נגמרים לעונה של נגרים ואז עוד שנתיים תוכל לבנות משהו סביבם אם וכאשר.

      השאלה מי הפראייר שיקח את הולידיי עם חוזה 26 מיליון לעונה במשך 4 שנים. גיימס דולן אר יו רדיי?

  6. קאזינס כן ירצה לחתום בגלל מספר סיבות
    1. ניו אורלינס קרובה לבית שלו במוביל אלבמה , דבר שנותן לו שקט
    2.הפליקנס יכולים להציע מקס וכנראה יציעו
    3 הפליקנס האמינו בו מההתחלה
    4. יש חיבור מצויין בינו לדיוויס , אין מלחמות אגו
    5. הפליקנס שלו ודיוויס שווים פליאןף ואיוום על כל קבוצה
    אם קאזינס חותם הפליקנס כן יכולים לעשות. טריידים טובים כדי להשתפר , הולדי מור מירוטיץ ומילר סחירים ואפשר לעשות עסקה שווה מהם אפילו אג'נדה יכול להיות סחיר בגלל שנת חוזה .
    הבעיה הכי גדולה בקבוצה זה ההנהלה שלה , חייב GM חדש כמו גריפין ומאמן אמיתי , דאמפס כן השתפר בקבלת ההחלטות בשנה האחרונה אך הייתי מעדיף מישהו אחר .
    ג'נטרי פשוט לא יודע לאמן , מי שראה משחקים של הקבוצה רואה את זה ישר , אין שיטת משחק ברורה והגבוהים משחקים יותר מחוץ לקשת מאשר בצבע , מוותרים על ריבאונד התקפה תמיד …
    יכול להיות שהפציעה של קאזינס גרמה לדיוויס להתעורר על עצמו ולהלחם על קיומה של הקבוצה , הוא באמת התחבר לקאזניס מבחינה חברית והראה את זה גם באולסטאר ,
    אני חושב שכן.נבנה כאן משהו מיוחד , קאזינס כן יחתום שנה הבאה

  7. יוסי סעיף 5 מאוד מותנה באיך יחזור מהפציעה שלו בעיניי….
    לגבי ההנהלה וג'נטרי לא יכולת לתאר זאת טוב יותר.

  8. מולי גם אם אני ה GM של נ"א אני לא משחרר את דיוויס בשום פנים ואופן.
    וגם ממשיך לחלום על הרכב של קאזינס ודיוויס שיטרוף את הליגה. רק מה, צריך לעבוד קצת בגזרת השחקנים המשלימים

  9. הספרס ויוטה מוכיחות שאפשר, באימון טוב, להצליח עם שחקנים מאוד מוגבלים לנצח. בשיטה טובה, גם שחקנים בינוניים מתעלים. אני מחליף את גובר ומיטשל בהולידי ודיוויס בכל רגע נתון… בספרס זה אפילו יותר קל…

  10. מולי אני מסכים אתך

    כל עוד דייויס רוצה להשאר אף בעלים לא היה נפטר ממנו. מי שהיה עושה את זה לא חכם בלשון המעטה. דייויס, חד וחלק, אוהב להיות בניו אורלינס, טוב לו שם ואני מאמין שבוגי וגם רונדו יישארו איתו. בכלל מערכת היחסים והכימיה בין דייויס בוגי ורונדו נראית כרגע מאד טובה אז למה שירצו לפרק??? מה שיכול קצת לפגום בעניין זה החוזה הבא של בוגי אבל אני חושב שימצאו את הדרך לתת לו חוזה טוב שישאיר אותו. משהו בסגנון של מה שהורפורד חתם בסלטיקס. אם הוא לא היה נפצע הוא היה שווה יותר.
    כל השמועות ועצם זה שאוהדי בוסטון לא מפסיקים לקשקש על כל מיני טריידים שלא יהיו על דייויס הפך למייגע. אני כבר לא טורח לקרוא מאמרים בעניין, חבל על הזמן….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט