יומן שיקגו בלוז/גיא א

יומן שיקגו בלוז/גיא א

  •   ואלו הנתונים – 35% הצלחה, 37 הפסדים (שמונה מהם בעשרת המשחקים האחרונים), מירוטיץ׳ נשלח בטרייד לעשות מרדי גרא עם רונדו, מקום עשרים וארבע בליגה בנקודות למשחק (בעיקר בגלל השליש הראשון המזעזע). סך הכל העונה של הבולס, טפו טפו טפו, הולכת לא רע בכלל.
  • לטובת הקוראים האקראים אני מזכיר את הפילטר דרכו אנחנו מודדים את העונה הנוכחית:
    • האם הקבוצה תחרותית – האם היא נותנת הכל ומאתגרת את היריבה?
    • התקדמות – האם השחקנים מתקדמים ומשתפרים? מי משתפר? מי דורך במקום?
    • האם הקבוצה לומדת מטעויות?
  • אז האם הבולס תחרותיים? בזמן כתיבת היומן הקודם הבולס היו עסוקים,באופן די מפתיע, בלפרק את מיטב קבוצות הליגה לגרמים. כבר אז היה ברור שזה פיק זמני, והבולס יחזרו להפסיד בצרורות. מאז היומן הקודם הם הפסידו אחת עשרה משחקים ונצחו שבעה. שני הפסדים היו מביכים ואילו בכל השאר, לדעתי, הבולס שיחקו באופן שוטף ונלחמו. עם יותר ניסיון ויותר כלים הם גם היו מנצחים חלק ניכר מהמשחקים האלה.
  • התקדמות? הנה התקציר שלי:
    • מראקנן – הלך קצת אחורה מאז חזרת הלאבין והאבהות המוקדמת. עדיין מעמיד מספרי חלום לעונת רוקי
    • לאבין – אחרי שקיטרתי עליו מוקדם מדי אחרי המשחק מול הלייקרס וחטפתי בראש בתגובות, זאק לאבין תפס את עצמו בידיים והעמיד ממוצע נקודות של 20+ כולל סגירת המשחק מול מינסוטה. הוא שיחק בסך הכל 14 משחקים מאז ינואר, ברובם עם מספר דקות מוגבל אז מוקדם לשפוט. לי יש עדיין סימני שאלה לגביו.
    • קריס דאן – נחיתה כואבת סיימה עבורו רצף נהדר של משחקים. קריס הוא שחקן קשוח, מוכשר, שלא מפחד לקחת אחריות. לדעתי הוא מתפתח להיות מנהיג.
    • דנזל ולנטיין, בובי פורטיס, גרנאט – גראנט לא יצמח להיות שחקן גדול ואני לא לא בטוח שהוא ישאר בקבוצה. ולנטיין מקבל העונה יותר קרדיט מהויברג, קולע 9.8 למשחק עם 5.6 רבאונדים למשחק. עדיין מתקשה לפתח קשיחות מנטלית אבל זה יבוא. פורטיס, יקבל יותר דקות בלי ניקו מירוטיץ וזה הזמן בשבילו להראות יותר עקביות.
  • אז מה הלאה? מה צריך לשפר? יש עוד 25 משחקים ואליפות כנראה שלא ניקח השנה אז על מה הויברג צריך לעבוד עם הצוות?
  • ובכן, בתור התחלה – לשפר את התאום בין דאן ללאבין. היית מצפה שיהיה תאום כזה אחרי שהם שיחקו ביחד במינסוטה אבל זה לא המצב.
  • אנחנו בהחלט צריכים לנסות למצוא את הכימיה על המגרש", אמר דאן בראיון "כאשר אתה מוצא את הכימיה הכל נהיה הרבה הרבה יותר קל. זה רק ארבעה משחקים. זה ייקח זמן. אני מקווה שנעבוד על זה בהמשך העונה״
  • אמר דאן וצדק, אמנם השניים לא שיחקו יותר מדי זמן ביחד, אבל חוסר התאום בינהם ובעיקר ההבנה של מי עושה מה מאד בלט במשחקים שהם שיחקו ביחד. במשחקים שבהם לאבין לא שיחק דאן למד להיות הגו טו גיי, וכשלאבין חזר נצפו לא מעט רגעים של בלבול.
  • דיוויד נואבה – האיש שבא משומקום. שחקן הרוטציה הכי אנדרייטד בבולס. אני בטוח שהרבה ממכם שואלים למה אני ממשיך לדבר על שחקן רוטציה חביב עם השורה הסטטיסטית הבאה:  
  • אבל תעשו טובה ואם במקרה אתם צופים במשחק של הבולס תקדישו לו קצת צומת לב ואולי תבינו למה יש לאיש יש פינה חמה בלבבות אוהדי הבולס. אין שחקן אחר ברוטציה שמביא יותר אינטנסיביות ממנו, הוא שומר מצוין, הוא לוחם לא רע שקוטף רבאונדים, ואם אתם שואלים אותי – הוא גם יכול להיות נשק התקפי טוב יותר. הוא קולע באחוזים טובים מהשדה, בד״כ בהתקפת מעבר, וקולע מזעזע מהשלוש, בד״כ בגלל שהוא נדחק לזרוק. הבולס יכולים לעבוד איתו על שיפור קבלת ההחלטות בזריקות מהשדה, ושיפור האחוזים מהשלוש ולקבל עוד כלי התקפי שהוא גם שחקן הגנה מצוין.
  • והדבר האחרון שהבולס צריכים לעבוד עליו, ואני אומר את זה בכאב לב, זה שילוב של כריס ״רכז העתיד״ פיין בקבוצה. הבולס הבהירו לכולם שהם רצינים לגבי פיין והוא לא הולך לשום מקום. שנה שעברה הוא שיחק אחת עשרה משחקים במדי הבולס ולא הרשים בלשון המעטה. למזלו הוא היה פצוע ברב העונה הנוכחית אבל עכשיו הוא בריא והגיע הזמן להתחיל להכשיר אותו כמחליף לדאן. ההופעות שלו שנה שעברה היו כאלה גרועות שאין לי מושג על מה הויברג והצוות צריכים להתמקד אבל השורה התחתונה היא שהאיש עומד להיות פוינט גארד שני בשיקגו בולס וצריך להכשיר אותו לעמוד באתגר
  • אז עוד עשרים וחמישה משחקים למניאק – ואם הכל ימשיך ככה לבולס יהיה ארבעים מיליון דולר לבזבז וכמה בחירות דראפט מפתות בסוף העונה. עוד הרבה דברים יכולים להשתבש, ושחקני על יכולים לצמוח דווקא מבחירות סיבוב שני (היי ג׳ימי באטלר!) אבל סך הכל העניינים מתקדמים בדיוק כמו שרצינו ונמשיך לעקוב ולעדכן.

 

 

 

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. יכולים להיות בוסטון הבאה אם יתנהלו נכון , יש בסיס של צעירים טובים ומקום מתחת לתקרת השכר ,יכולים לכוון לAD עוד שנתיים

  2. מצוין גיא. יהיה מעניין לראות אם שיקגו יכנסו במוד טנק ויושיבו שחקנים או שבאמת ינסו לנצח את המשחקים שנותרו להם להמשך העונה

  3. שיקגו היא קבוצה שאני כבר מעל שנה מקווה להצלחתה. בניגוד לרבים אני מאמין בהויברג, ומאמין שבצעירי הבולס, בעיקר לוויאן, דנזל וולנטיין, וקריס דאן. אני מאמין בקבוצה הזאת.
    תודה על יומן מאד אובייקטיבי. מעולה!

    1. מנחם אתה אכן מאמין בהם כבר תקופה ארוכה ולדעתי אתה אוהד בסתר של הבולס:) עם קצת מזל תוך שנתיים שלוש תהיה לנו אחלה קבוצה בעיר

    1. +1
      מרקנן היה פיבוריט שלי לאורך הרבה זמן, לקראת הדראפט קצת התקררתי כי היו לי שאלות לגבי יכולת הריבאונד שלו באריזונה.
      ליגת הקיץ ואליפות אירופה פשוט הזכירו לי למה אהבתי אותו מההתחלה.
      אני מאד אוהב את המשחק שלו ומאד משוכנע באפסייד שלו.
      לדעתי הוא ודאן הם הבסיס לשיקאגו המתחדשת.

  4. אחלה פוסט
    כריס דאן בשבילי הוא המשתפר של העונה, למרות שסטטיסטית יש משתפרים טובים ממנו. אבל משחקן שולי לפני שנה אצל טיבודו להפוך לשחקן הכי חשוב בבולס
    והוא הכי חשוב. יתפתח להיות פוינט גארד מצויין, שחקן הגנה מעולה, מנהיג על המגרש, ומשחק ההתקפה שלו משתפר. כמו כל צעיר צריך לשפר קבלת החלטות וזה יגיע

  5. OKC בחרו את קמרון פיין ואחרי איזה שני אימונים הבינו שהוא לא שייך לליגה הזו… מה הבולס מוצאים בו… אולי עזרה בלהיות יותר גרועים.

    יש שם מספיק גארדים כדי שהוא לא ייכנס לרוטצייה. הדבר היחידי שבו הוא היה טוב אלו הריקודים עם ווסטברוק לפני שראסל היה עולה לשחק.

    לבולס יש אחלה שחקנים, עכשיו רק צריך איזה 2 מרכזיים שיקחו את העגלה קדימה.
    הייתי בטוח שלופז יפנה את מקומו בטרייד תמורת נכסים והפתיע אותי שזה לא קרה.

    1. הנהלת הבולס מתעקשת שהבחור הוא "רכז העתיד" ושהם עוקבים אחריו עוד מימיו במכללות. ראיתי אותו משחק שנה שעברה והוא היה זוועה. הוא היה לחלוטין מבועת מהקצב והאינטנסיביות. אם הוא באמת יתברר כשחקן לגיטימי ימים יגידו אבל הבולס החליטו להשקיע בו אז לפחות נקווה שיצא מזה משהו.

      1. לפעמים דברים שרואים משם (ובאימונים) לא רואים דרך המסך… אבל ממה שראיתי הבנאדם לא קשור לליגה הזו.
        יש לו יכולות שלא מתאימות לליגה והייתי בטוח שהוא ימצא מהר את מקומו מעבר לים באיזה קבוצה ממדינות הבלקן.

        הבולס כבר לאורך כמה שנים פשוט ממשיכים בטעות אחר טעות וניסיון לתקן טעויות עם טעויות אחרות.
        לזכותם יאמר שהבסיס שחקנים שהתאסף עכשיו הוא דווקא בעל פוטנציאל ואפשר לראות איך הוא יכול להתפתח (עם תוספת של 2-3 שחקנים משמעותיים) לקבוצה תחרותית.

        אבל להזכירך… זוהי קבוצה שלא הטרידה את גאסול שהיה לכולם ברור שהוא יעזוב בחינם לאחר מכן.

        1. פאו התחייב לאוק לפני שחתם בבולס. הוא נתן את המילה שלו לדוראנט שניסה בכל כוחו לגייס אותו. ואז דוראנט אמר שהוא ראה בטלוויזיה שפאו גאסול חתם בבולס (:

  6. תודה גיא על יומן מצוין.
    בהחלט שיקגו יכולה להיות בעתיד הקרוב חלק מהטריו החדש של המזרח, יחד עם בוסטון ומילווקי.
    עוד שנתים יפתח חלון חדש לאליפות עם הירידה של ג"ס, אז יש למה לחכות.

  7. זאק לוין אחלה פוטנציאל. בן 22 אתלט עם נתונים טובים ויש לי הרגשה שהוא נחת במקום הנכון. הוא בהחלט יכול להיות אולסטאר עם השקעה נכונה ומאמן נכון.

      1. לתת סטטיסטיקה של 17 נק באןביאיי לא כל אחד יכול מספרים או לא מספרים, זה מעיד שלבחור יש כישרון גדול, כמו כן הוא אתלט אדיר, אז החומר הגולמי לאולסטאר קיים.

        איך הוא יתפתח? זה תלוי בו, במאמן, בקבוצה ובעוד גורמים. הפוטנציאל קיים בו וגם בארון גורדון.

  8. עם הקוראים סליחה. רמת העברית שלי בהחלט בירידה עם השנים. האתר ושיחה עם הבית פעם בשבוע זה כל העברית שאני נזקק לה כבר למעלה מעשור. אני בד״כ כותב מהר ולא עורך בגלל אילוצי זמן אבל אני אנסה לתת מבט נוסף עכשיו.

  9. אחלה יומן. אני אמביוולנטי לגבי הקבוצה הזאת . מרקנן הוא פוטנציאל לאולסטאר.לגבי ז'ק לוין המשחק שלו מול מינסוטה שבו קלע 35 נקודות גרם לי להתחיל לפקפק בו. איפה היה כל הפוטנציאל הזה לפני כן? רק מול מינסוטה שזרקה אותו הוא מתעורר ככה? להראות להם שטעו? זה סימן גרוע לשחקן. יש יכולת לשים 35 נקודות בערב אבל מעדיף לא לעבוד קשה. לשחק חצי קלאץ' . יכולת קיימת אבל אין דרייב. לברון -זה יכולת אדירה אבל בעיקר דרייב אין סופי. זה מה שעושה את הגדולים לגדולים באמת.

    1. זק לוין נתן לא מעט משחקים טובים גם במיניסוטה. הוא בן 22, עתידו לפניו, השאלה זה אם יש לו מוסר עבודה להשתפר ולהשתדרג, על זה אני לא יודע לענות כי לא חקרתי את הנושא לעומק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט