תכירו את ריאל מדריד/רועי ויינברג

לאחר שמכבי ת"א עברה בגדול את שלב הטופ 16, היא הגיעה להצלבה, לסדרה בת 5 משחקים נגד ריאל מדריד. עכשיו, לפני המשחק הראשון בסדרה (ביום ג'; לוח הזמנים של המשחקים בפנים), זה זמן מעולה להכיר את ריאל, שנמצאת במקום הראשון בליגה הספרדית.


המשחקים בהצלבה:

יום ד', ה-10.4.13: המשחק הראשון, במדריד. 21:45

יום ו', ה-12.4.13: המשחק השני, במדריד. 21:45

יום ג', ה-16.4.13: המשחק השלישי, בתל אביב. 21:00

*יום ד', ה-18.4.13: המשחק הרביעי, בתל אביב.

*יום ה', ה-25.4.13: המשחק החמישי, במדריד.

*-אם יהיה צורך. שעות לא ידועות עדיין.


תכירו את ריאל מדריד.

שם: ריאל מדריד בלונקסטו

אולם: פאלאסיו דה דיפורטז דה לא קומיונידאד דה מדריד (15,000 מקומות)

מאמן: פאביו לאסו, שנה שנייה בריאל. זכה עם הקבוצה בגביע המלך ובסופר קאפ הספרדיים.

זכיות ביורוליג בעבר: 8 (האחרונה ב-1995)

מאזן עונתי ביורוליג: 7-17 (17 ניצחונות, 7 הפסדים).

קו אחורי: לריאל יש את אחד הקווים האחוריים המסוכנים ביותר ביבשת. עמדת פוינט גארד חזקה, שכוללת את סרחיו לול המצויין (9.4 נקודות, 3.5 אסיסטים ומדד של 8.6). לול, שמשחק כבר 5 שנים במדריד, בעל שליטה טובה בכדור (יחס אסיסטים-איבודים של 204.2%, ה-14 הכי גבוה בטופ 16), ויכול להוות מעין מוקש למכבי. חוץ מלול, לריאל יש גם את סרחיו רודריגז. לרודריגז, שחקן הקינגס לשעבר, יש 5.9 נקודות ו-3.4 אסיסטים למשחק. שניהם משחקים כמות דומה של דקות (26 דקות ללול, 18 לרודריגז), וייתכן שלאסו יתן לרודריגז לפתוח על חשבון לול (עשה זאת פעמיים העונה, שלול היה כשיר). כמו כן, גם האמריקאי דונטייה דרייפר משמש כקומבו גארד, וקולע 2.4 נקודות עם 1.4 ריבאונדים ו-1.2 אסיסטים למשחק.

פרננדז
רודי פרננדז. 14 נקודות ויד טובה מכל הטווחים הופכים אותו לאחד השחקנים היותר מסוכנים של ריאל מדריד.

בעמדת השוטינג גארד מגיע אחד השחקנים הכי טובים של מדריד, רודי פרננדז. פרננדז, שחזר מקריירת NBA מרשימה בפורטלנד ודנבר (9.1 נקודות ב-36% מהשדה ב-24 דקות למשחק בקריירה שלו בליגה הטובה בעולם), נותן עונת יורוליג מעולה עם 14 נקודות למשחק, 3.7 ריבאונדים, 3.1 אסיסטים ו-1.5 חטיפות, בדרך למדד של 16.7. פרננדז קולע בצרורות מרחוק, ומחזיק ב-35% גבוהים (43 מ-123 העונה) מהשלוש, ו-58.3% גבוהים מהשדה. פרננדז הוא איום מכל טווח, ומרבית הסיכויים שמכבי תשלח עליו את אחד משחקני ההגנה הטובים ביותר שלה, דווין סמית'. פרננדז הוא אחד האתגרים היותר קשים שיהיו למכבי בסדרה, ובימים שהוא בלתי ניתן לעצירה (23 נקודות נגד פאו וחימקי בשלב הבתים, ו-24 נקודות עם 6 שלשות במוסקבה נגד צסק"א), מאוד קשה לעצור את ריאל (ריאל ניצחו במשחקים בשלב הבתים, אבל הפסידו ברוסיה לצסק"א, באותו משחק של ה-24 נקודות. גם מבחינת הריבאונד פרננדז מועיל לספרדים, והיו 2 משחקים בטופ 16 שהוא סיים עם למעלה מ-10 ריבאונדים (לא שכיח ביורוליג כמו ב-NBA, ובמיוחד שמדובר בשחקן שגובהו 1.96 מ').
חוץ מפרננדז, לריאל מדריד יש על הספסל את צלף השלשות ג'ייסי קארול (41.1% מהשלוש. קולע בד"כ 12.5 נקודות למשחק, אבל יכול להפציץ 31 נקודות משום מקום), ומרקוס פוציוס הליטאי, שנפצע ויפספס את ההצלבה.

קו קדמי: לריאל גם יש קו קדמי חזק. בעמדת הסמול פורוורד ריאל חלשה (יחסית), ויש לה את קרלוס סוארז שמשחק 17 דקות למשחק, ומשיג מדד משוקלל של 5.3 (3.6 נקודות, 2.9 ריבאונדים). עקב פציעתו של פוציוס, ריאל החתימה את דארדן טרמל, ששיחק בז'לג'יריס ולא יכול לשחק במדי מדריד ביורוליג. מאוד יתכן שיהיו מצבים שרודי פרננדז ישחק כסמול פורוורד, וג'ייסי קארול כשוטינג גארד, בחמישייה הפותחת.

מירוטיץ'
ניקולה מירוטיץ'. הגיוון והיכולות שלו הופכות אותו לאחד השחקנים הכי מסוכנים של ריאל.

בעמדת הפאוור פורוורד המצב שונה. לריאל יש את ניקולה מירוטיץ', שנבחר בדראפט 2011 על ידי שיקגו. מירוטיץ' קולע 12 נקודות עם 6 ריבאונדים למשחק, ומחזיק במדד גבוה של 15.7 (ה-11 בליגה) בטופ 16. מירוטיץ' שחקן מגוון, שגם יודע לקבור את העור מרחוק שצריך (30% מהשלוש). חוץ ממירוטיץ', בריאל משחק אקס הפועל ירושלים (עונת 2007/08), מרקוס סלוטר. סלוטר נתן 3.6 נקודות ו-2.7 ריבאונדים למשחק ב-17:54 דקות בטופ 16 (מדד משוקלל של 4.7), ומשמש כמחליף טוב למירוטיץ'.

בעמדת הסנטר, למדריד יש עומק משמעותי, יותר גדול מזה של מכבי (ג'יימס המדהים ופלאניניץ'). פיליפה רייס בן ה-33, שקלע 7 נקודות עם 4.7 ריבאונדים ב-17 דקות למשחק בטופ 16, ומחזיק במדד של 7.6, בנוסף למירזה בגיץ', שקלע 4.5 נקודות עם 3.1 ריבאונדים ב-12 דקות, ורפאל הטסלהימיר שנתן בטופ 16 4.1 נקודות ו-2.6 ריבאונדים ב-10 וחצי דקות, נותנים עומק גדול לריאל בצבע.

מבחינה קבוצתית, בטופ 16 ריאל קלעה 77.5 נקודות למשחק (שישית, מכבי במקום השלישי לאחר ברצלונה וצסק"א עם 78.9 נקודות למשחק), ב-50.9% מהשדה ו-30.5% מהשלוש. מדריד לקחה 36.57 ריבאונדים למשחק, לעומת 32.57 של מכבי, ומסרה 14.14 אסיסטים למשחק, לעומת 15 של מכבי. ריאל יותר אגרסיבית מת"א, ועשתה 21 עבירות כל משחק, לעומת 18 של מכבי. מלבד זה אין הבדלים סטיסטיים גדולים בין הקבוצות, וסדרה מעניינת מובטחת. המצ'-אפים המרכזיים יהיו בין דווין סמית' לרודי פרננדז, ובין שון ג'יימס לצוות הסנטרים של מדריד. גם ניק קיינר מדלי יצטרך להתמודד עם ניקולה מירוטיץ', במצ'-אפ שיעניין לא פחות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. אחלה כתבה. כמה נקודות ברשותך:
    פיליפה רייס לא משחק אצלם סנטר, מה שקורה במדריד בפועל זה שהוא מאייש את עמדה מספר 4 יחד עם מירוטיץ'. סלוטר ובגיץ' ב5, גם רפאל הטשמייר.
    מה שכתבת לגבי קארול על המגרש ביחד עם רודי, זה לא "ייתכן מאוד", אלא קורה הרבה מאוד, ובכל משחק.
    ריאל משחק "קומבינות" עם הגארדים המון, ואני לא אופתע אם גם נמצא את ליול וסרחיו רודריגז ביחד על המגרש. כנ"ל לגבי פרננדז +קארול.
    כמו שכתבתי בכתבה הקודמת על מכבי. לריאל יש ספבל עמוק מאוד, ואני חושב שזה מה שייתן את הטון בסדרה הזו. לדעתי או אם מכבי מנצחת משחק חוץ, היא תפסיד 3-2. אם לא, היא תפסיד 3-1.

    בוא נקווה שאני טועה.

    1. נגד מכבי הייתי הולך על משחק של גבוהים: יול, פרננדז, מירוטיץ׳ (הימור, אבל יכול לסבך את מכבי), רייס ובגיץ׳. זה יכול לעשות צרות למכבי.

      1. בחים זה לא יקרה. זה כמו לשחק עם 3 פאאור פורוורדים. תמיד יהיה גבוה ששומר על גארד של מכבי, כלומר מיס מאצ' רציני. בנוסף, כל היופי אצל מירוטיץ' זה שהוא יוצא החוצה, ומושך את הגבוה איתו, או לחלופין הגבוה מתעצל ואז הוא תופר עליו נקודות קלות.

        1. תודה רועי על הסקירה המצויינת.
          ניק מי שהכי מדאיג אותי הוא מירוטיץ' שיוצר מיס מאץ'. קיינר מדלי לא מספיק זריז כדי לצאת אליו בזמן. נראה לי שדווקא סמית יקח אותו. הבעיה עם מדריד היא שיש לה הרבה קני יריה, הסכנה יכולה להגיע מהרבה כיוונים. בשנה שעברה בנוקיה מכבי הסתדרה עם רודי, ומי שעשה את עיקר הנשק היו קארול ומירוטיץ תחת הסל היה את סופו שטחן את בגיץ' וטומיץ". בספרד כולם הפציצו ומכבי הובסה.מכבי תצטרך למצוא פתרון הגנתי להוצאת הכדורים לקלעים. אם מכבי תצליח לעצור את הקליעה מבחוץ, היא תעשה חצי עבודה. בתחרות קליעה מכבי תפסיד.

  2. לפני שאגיב על הסדרה.ברצוני לומר שנהנתי מאד מהסקירה של רועי תודה רבה על סקירה רבה ומהירה.
    לגופו של העניין להלן הנקודות המרכזיות בסדרה.
    1. הנקודה הבעיתיית ביותר במכבי זה שהיא קצרה בגבוהים.זה קצת מזכיר לי (מקווה שאתבדה) את החוסר עומק של לבוראל שהגיעה לכאן לפני שנתיים ללא ספסל.
    בואו ונודה על האמת .אין למכבי מחליף לג'יימס.וגם ג'יימס שנותן עונה יוצאת מן הכלל היה להזכיר לכולם רק הסנטר השלישי אשתקד.
    ג'יימס כמובן לא הבעיה ,אך הבעיות של מכבי הם .
    א. ג'יימס לא מסיבי מספיק מול שחקנים שנותנים גוף.
    ב. אין לא מחליף ראוי.
    בלאט אומר כל הזמן שוא בהחלט האמין שמכבי תעלה.אך כנראה שההנהלה פחות האימנה שאלמלא כן היא הייתה מביאה מחליף לתומאס.אך מי האמין שמכבי תמשיך את העונה שלה לאחר הטופ 16.? .ואני בהחלט מבין את ההנהלה .אך כרגע זה בהחלט מתנקם.אם רק היה לנו את שראמדיני (במקום פלניציץ) או אם תומאס היה נשאר.זה היה נראה אחרת.
    סיכומו של דבר.בלאט חייב לצאת מתוך נקודת הנחה ברורה שפלאניצית חייב לראות 10-15 דקות למשחק כנתון. ג'יימס בטח במשחק שני שמגיע 48 שעות אחרי משחק ראשון לא יוכל לתת יותר מ 25 דקות יעילות מול כל סוללת הגבוהים חוטבי העצים של ריאל.
    םלניציץ בהחלט מסוגל להתמודד איתם בהגנה.ובהתקפה הוא יהווה בעיה ונקווה שבלאט ידע להציב אותם בהרכבים התקפיים שזה פחות יבוא לידי ביטוי.
    גם אליהו חייב לקבל דקות.אמנם הוא בתקופה רעה מאד אך יש לו יתרונות של מהירות בטח מול חוטבי עצים ולכן צריך לנצלו.
    2. גם בשאר העמדות ריאל לא פראירית ,אך למכבי יש מה למכור.
    חסר לי שחקן מסוגו של בלו .אך אני מקווה ששחקן כמו פניני למשל ידע להתעלות ולהיות אקס פקטור.גם לנדסברג יכול להיות כזה.
    אוחיון חייב הרבה לקבוצה ואני מקווה שידע לשחזר את יכולתו מהסדרה אשתקד.אם יעשה זאת ריאל בבעיה.
    הזרים היקמן ,לוגאן וסמית חייבים להיות אפקביים בהתקפה זהו תנאי בסיסי.
    3. לאסו מאמן טוב מאד אך חסר ניסיון וזה יתרון משמעותי למכבי.
    4. בשורה התחתונה למרות יתרון הביתיות של ריאל אני קונה כבר עכשיו תססריט של משחק חמישי.הניסיון של בלאט והלחץ של ריאל ייתנו למכבי יתרון גדול שיקזז את יתרון הביתיות.
    5. תחזית : לצערי נראה לי שריאל תסגור את הסדרה במשחק הרביעי כאן בארץ.נקווה שאתבדה.

  3. אסור להגיע למשחק חמישי, הסיכוי היחיד הוא לגנוב משחק אחד במדריד ואז לנסות לסיים את העבודה בבית.
    אם כל הכבוד למכבי, אני לא רואה מצב שמכבי מנצחים במדריד שני משחקים במדריד ( וזה מאוהד שמנוי כבר 15 שנה בהיכל)
    חייבים לחזור על תרחיש קאחה לפני שנתיים

  4. אחלה סקירה רועי שוב כמו בעונה שעברה מכבי מגיעים מעמדת האנדרדוג רק שהפעם יש פער לא קטן.

    מצד שני לאור העונה המטורפת הזו אני בכלל לא אתפלא אם נראה כאן חמישה משחקים אדירים

    האמת שמתאים לי לבלוע עשרה כובעים ולראות את מכבי מגיעה בסטייל

  5. לשיר אתה אולי מנוי 15 שנה.
    אני מכיר את מכבי 30 שנה.
    ולא פחות את ריאל.
    ריאל אמנם בעלת ניסיון בזכות המקומיים בנבחרת.
    פרננדס ,רייס ואפילו יול ורודריגז.
    אך כקבוצה היא די חסרת ניסיון.
    במיוחד בעמדת המאמן.
    מכיוון שלריאל יש יתרונות של עומק על מכבי .הרי שהצ'אנס הכי גדול של מכבי הוא במשחק אחד בודד על כל הקופה ,משחק שבו ניתן לשחוק את ג'יימס בלי לדעת מה יהיה מחר.
    אגב הדיבור הזה שלא ניתן לנצח שני משחקים במדריד מופרך לדעתי.
    מכיוון שהביתיות לא מהווה כלל פקטור השנה.
    שים לב לנתון הבא.
    1. מכבי -קאחה כל אחת ניצחה בחוץ.
    2. מכבי -אולימפיקוס כנ"ל.
    3.אולימפיקוס -סיינה כנ"ל.
    4. קאחה -חימקי כנ"ל.
    וגם בבית השני ראינו זאת.
    למשל ריאל -פנא כ"א ניצחה אצל השנייה.
    מסקנה יתרון הביתיות הופך לפחות ופחות רלוונטי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט