שנה חדשה והקסם עוד לא חזר לאורלנדו – ברוקלין מנצחים את המג'יק 98-95 \ עידן עופר

 

"אני לא חושב שהם יודעים מי הם" אני עונה לקולגה הצרפתי שיושב לצידי אחרי שאמר לי ש"אין לי מושג מי הם, אין להם זהות". למקרה שתהיתם מדובר כמובן באורלנדו מג'יק המאכזבים שהגיעו לברוקלין הערב בשביל לשחק נגד הנטס. המג'יק כאמור לא מרשימים העונה אחרי שהתחילו טוב עם 8 נצחונות אל מול 4 הפסדים בלבד אבל מאז עומדים על מאזן של 4-21 וניצחון בודד בעשרה משחקים האחרונים.

מקום אחד מעליהם בטבלת המזרח נמצאים הנטס החביבים שאומנם מחזיקים במאזן 13-23 אבל משחקים כדורסל הרבה יותר חיובי ונמצאים בדרך הנכונה להפוך לקבוצת כדורסל טובה בשנים הקרובות תודות לניהול של שון מארקס ומיודענו, טרג'ן לנגדון (עוזר הג'נרל מנג'ר איתו גם יצא לי להחליף כמה מילים לפני המשחק).

למה עתיד הקבוצה נראה טוב אתם שואלים? כי עם כל הפציעות של לין וראסל, ברוקלין עדיין משחקים בצורה נכונה ומעל הכל – מטפחים את השחקנים הצעירים שלהם. אחד מאותם שחקנים שגם זכה לראות הרבה דקות משחק העונה בעקבות הפציעה של ג'מי לין הוא ספנסר דינווידי שבעונתו הרביעית בליגה קולע 12.6 נק' ומוסר 6.5 אס' ב-27 דק', הכל שיאי קריירה. עם לא מעט מזל תפסתי את הרכז הפותח של הנטס לשיחה קצרה אך ממוקדת על איך פספסו אותו עד עכשיו, מה הוא עשה בשביל לשדרג את עצמו והאם הוא רואה את עצמו ברכז פותח בליגה הזו גם אחרי השנה הנוכחית.

לכל אוהבי הסניקרס וגם לאלא שלא – הדבר היחידי שהיה נראה כמו "קסם" היום באורלנדו היו הנעליים של שלווין מאק שעוצבו במיוחד בשבילו.

נעלי KOBE A.D בגרסת קצת אחרת..

האורחים כנראה שאבו השראה מהנעליים של חברם לקבוצה ופתחו את המשחק בסערה עם 2 שלשות מהירות של ארון גורדון ועזרה מפורנייה הצרפתי. הנטס הצעירים לא מוותרים בקלות וממשיכים להניע את הכדור בחוכמה ומגיעים לזריקות טובות שמשאירות אותם במשחק, 27-22 למג'יק בסוף הרבע הראשון.

שאקטין א פול עוד לא יצא השבוע אבל שחקן שבטוח יכנס למהדורה הוא מריו הזוניה. למי שעוד לא ראה, הקרואטי ניסה למצוא את די ג'יי אוגוסטין עם מסירה בין הרגליים במהלך התקפת מעבר של 4 על 1, זה מה שקרה:

הסווינגמן של המג'יק לא למד ומיד כשנכנס למגרש מצא את ספייטס במסירה מאחורי הגב שכמעט ותפסה אותו לו מוכן. ועכשיו רגע של רצינות. הזוניה הוא אחת החידות הגדולות באן בי איי בעיניי. הוא נבחר 5 בדראפט של 2015, הנתונים הפיזיים שלו מעולים, הוא עובד קשה לפי אנשים שמכירים אותו וכשהוא משחק רואים שכישרון לא חסר לו. את כל הדברים הללו הנהלת המג'יק יודעת ועדיין החליטה שלא להאריך את החוזה שלו מעבר לעונה הנוכחית, מה שאומר שהוא אפילו לא יסיים את חוזה הרוקי שלו. כל הדברים האלו והמהלך שיכנס לטום 10 הלא נכון הובילו אותי לשבת עם "סופר מריו" לריאיון מקיף ככל שניתן על הסיטואציה בה הוא נמצא עכשיו, השיפור הגדול שלו בעשרה משחקים האחרונים ואם הוא מתכוון להתחרות בארון גורדון בתחרות הטבעות הקרובה.

בזמן שמריו מנסה להיכנס למשחק, בנטס זהו קאריס לוורט שממשיך להיות בכל מקום על המגרש עם 7 נק' ו-3 אס' וריב' כשנותרו 3:52 דקות למחצית. "מצלמת הריקוד גם היא נכנסת לפעולה ומרקידה את הקהל ששרד את הקור בחוץ (9-) והגיע לאולם.

"מה עם ג'אליל, למה הם לא נותנים לו לשחק" שואל אותי צלם שהוא גם חבר טוב. התשובה – ג'ראט אלן. הסנטר שנבחר בבחירה ה-22 בדראפט האחרון משתפר ממשחק למשחק ומראה ניידות טובה ויכולת חסימה נהדרת (חסימה למשחק ב-17 דקות בלבד), רק חלק מהסיבות שבגללן הוא זוכה לקבל יותר ויותר קרדיט מקני אטקינסון. 

הנה ג'אליל…

המשחק היום לא היה שונה ואלן נהנה מאינספור אסיסטים של לוורט לנקודות קלות שלו שעזרו לנטס (ביחד עם שלשות של זלר ודינווידי) לעלות ליתרון של 3 נקודות, יתרון ראשון מאז תחילת הרבע הראשון. למרות התחושה שהנטס משחקים יותר טוב, המג'יק מצליחים להישאר במשחק, בעיקר בזכות יכולת הריבאונד של ביסמק ביומבו שקטף היום 17 כדורים חוזרים, 9 מהם בהתקפה.

אנחנו באמצע הרבע השלישי והאוהדים של הנטס סוף סוף מתעוררים לחיים. "גל" נהדר מצידם מרים את כולם מהכיסאות ואני מבסוט, יש אווירה של משחק אן בי איי ולא של הופעה בקאמרי. אם כבר הקהל של הנטס אז חשוב לציין שהמשחקים השנה מלאים ביותר אוהדים והאווירה הרבה יותר טובה, כנראה שמחלקת היח"צ לא נחה באוף סיזן.

המשחק ממשיך להיות צמוד ואנחנו בדקות ההכרעה. פייטון וקארול מחליפים שלשות אבל גורדון והרכז עם השיער הלא שגרתי (דיברנו על הענייין לפני המשחק – הוא לא הסתפר כבר 6 שנים וזו הצורה בה הוא גדל לטענתו)  קולעים 4 נקודות רצופות, טיים אאוט. הנטס חוזרים עם הנעת הכדור האופיינת ודינווידי מוצא את עצמו פנוי לשלשה, נקודה פרש.

איך הוא רואה משהו עם הדבר הזה?…

הכדור אצל המג'יק אחרי שברוקלין איבדו את הכדור כשלא ברור אם הייתה עבירה על הוליס ג'פרסון. הקהל מוחה את השופטים אבל ממהר לצעוק "דיפנס, דיפנס…" ובעזרתם הנטס מבצעים עצירה שמאפשרת ללוורט לקלוע 2 נקודות ולהוסיף עוד אחת מהקו, יתרון של 2 נק' למקומיים. פייטון חוזר עם סל ועבירה משלו אבל מחטיא את העונשין, שוויון 95. קארול לוקח אחריות וסוחט עבירה, נקודה יתרון לנטס אחרי שהוא קלע רק 1 מ-2. אחרי שאורלנדו לא מצליחים לקלוע, קראב קולע 2 מהקו, חוסם ניסיון שלשה של פורנייה בצד השני, הנטס מנצחים.

קלאץ'

אלן הוביל את ברוקלין עם 16 נק' (שיא קריירה) ושישה ריב', לוורט היה אדיר עם 15 נק' ו-8 אס', קראב הוסיף 15 נק' וקארול את ג'פרסון קלעו 27 נק' ולקחו 17 ריב' במשותף.

באורלנדו ארון גורדון היה טוב עם 20 נק' (10 ברבע הראשון), פייטון ניסה לעזור עם 17 נק' ו-7 אס', ביומבו הוסיף 13 נק' וכך גם פורנייה.

יש שיגידו שהם לא מספיק כשרוניים, לא מספיק טובים וכו'. בעיניי המג'יק פשוט לא רוצים מספיק. שפת הגוף שמתחילה בחדר ההלבשה וממשיכה למגרש היא שלילית ביותר, ווגל נראה מיואש מתמיד מול העיתונאים שגם לא נראים כאילו הם רוצים חלק בזה.

כל ניתוח מקצועי רק יגרום לדברים להיראות עוד יותר רע אז אחסוך את זה ממכם אבל אם זה ימשיך ככה שינוי בגזרת המאמן והשחקנים יגיע בהקדם כי נכון לעכשיו זה נראה כמו מפולת שלא הולכת להיעצר בקרוב.

ברוקלין מנגד ממשיכה להיראות טוב ולהיות אחת מההפתעות החביבות בליגה. אני במקומם הייתי שוקל להציע לאורלנדו טרייד על הכינוי, ברוקלין מג'יק נשמע טוב לא ?

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. ענק !
    אורלנדו בקריסה ללא פתילת העונה שלהם (4-8 ) הם היו עמוק במרתף
    לא ברור מה שקרה שם
    כל הכבוד על הראיון עם הזוניה ,אומץ ישראלי במיטבו שלא תנסה את זה עם ג׳אבל !!!

  2. סיקור מעולה, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    תמיד כיף לראות איך אתה מתחבר עם השחקנים בראיונות, הזוניה זרם על השאלה הפיקנטית בגלל האישיות שאתה מביא איתך.
    אורלנדו נראים רע אבל הסנטר הפותח שלהם והשחקן הכי יציב שלהם בשנים האחרונות לא שיחק, ווצ'ביץ'.
    עדיין ווגל צריך לשנות משהו בקבוצה כי כרגע הם נראים רע.
    ברוקלין היא המרעננת של החצי הראשון של העונה. כולם חשבו שהיא תסיים אחרונה ושקליבנלד זכו בדרייד בגלל הבחירה שלה שהם קיבלו מבוסטון, אבל ההנהלה הצליחה לחבר קבוצה מעניינת.

    תודה עידן

  3. יופי של ראיונות. האמת שזה מה שאני הכי אוהב בדיווחים שלך את ההיכרות עם השחקנים שזוכים לפחות חשיפה תקשורתית.

  4. תודה עידן, מוצלח כרגיל.
    לא ברור מה קורה באורלנדו, פשוט תעלומה.
    מריו הזוניה הוא איש מצחיק ואולי יש בו משהו שקצת לא מחובר למציאות. כשהוא הגיע לליגה הוא הצהיר משהו בסגנון שהוא יהיה הלברון הבא. גם הוא מסתכל על הנתונים הטבעיים שלו ושואל את עצמו למה לא? רק שיש לו איזה קצר בין הפוטנציאל למימוש שלו.

      1. ציפיתי שאחרי שנה שעברה עם ווגל יהיה סוף סוף שיפור. וזה גם מה שראו בפתיחת העונה. לפי מה שעידן מדווח, שהם עולים שפופים, נראה שהבעיה היא מנטאלית. צריכים איזה ווטרן חיובי סטייל טייסון צ'אנדלר כזה.

        1. בפתיחת העונה הם קלעו באחוזים לא הגיוניים היה די סביר שהם יתיישרו חזרה לממוצעים שלהם פחות או יותר. מה גם שהם חווים די הרבה פציעות.

          1. שניכם צודקים. יש שם לא מעט ווטרנים אבל לא בטוח שזה מה שיעזור. כולם משחקים בשביל עצמם, אין הנעת כדור, ווגל מיואש ולדעתי יש לו גג עוד חמישה משחקים. יש להם את חדר ההלבשה הכי שקט שראיתי, כל טחד בפינה שלו וזהו..לא ראיתי את זה באף קבוצה אחרת.
            יש עוד קבוצות גרועות אבל הן לפחות מנסות, אתמול למרות שהם הובילו היה אפשר לדעת שברוקלין תנצח כי היא פשוט משחקת ביחד ועם אנרגיות טובות כשבאורלנדו השחקנים אפילו לא נותנים כיפים אחד לשני בירידה לפסק זמן.

          2. די דומה למה שהיה עם אינדיאנה לקראת הפירוק. כשזה קורה לך כמאמן פעם שנייה ברציפות זה די גוזר עליך את הדין. נראה לי שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לווגל למצוא עבודה כמאמן ראשי במידה ויקבל את הגרזן.

  5. אורלנדו בפול טנק. מסכן מי שיגיע לשם בדראפט, קבוצה כזו מדכאת. ברוקלין ממשיכים להפתיע לטובה, אולי בסוף קליבלנד יהיו מוכנים לוותר על הבחירה כדי לשפר העונה את הסיכוי לאליפות

  6. נהדר עידן, סיקור מעולה
    אם לא יילך לו בNBA, לאלפריד פייטון יכולה להיות קריירה מושלמת בניקוי דירות. עם הגובה שלו והליפה, הוא יכול להוריד את קורי העכביש גם מהתקרה של הקפלה הסיסטינית

  7. תודה עידן.
    Go Brooklyn!
    ההתערבות היחידה שלי העונה עומדת על כתפיהם הצנומות של דינווידי וחבריו.
    צברנו פור של 3 על הלייקרס. מלובני תכין את הקצב שלך…

  8. וואו, הראיון עם הזוניה, זרעת לו מלח על הפצעים והוא דיבר איתך. כל הכבוד ניסים משעל. ממש מרשים

    תודה

  9. למה שלא נארגן איזה מגבית פה לעבור לאתר יותר מכובד ונעים לקריאה….לא ממש מבין בסכומים הדרושים אבל זה נשמע לי אפשרי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט