טור הופס של לס: 50 מיליון למאמן קנזס בכדורסל/ מנחם לס

***ביל סלף, ואחרים***

אוניברסיטת קנזס וביל סלף, מאמן הכדורסל שלה שנשיא האוניברסיטה הכתיר כ-"מאמן הכדורסל הטוב ביותר בארה"ב" חתמו על חוזה ל-10 שנים בסכום 50 מיליון, שעם כל ההטבות וה-INCENTIVES עלול להגיע ל-74 מיליון. רק מאמן הפוטבול של אוניברסיטת טכסס מק בראון חתום על חוזה קצת יותר גדול (ב-2 מיליון –200 גרם גרעיני עפולה). "אנחנו רוצים אותו כאן לתקופה ארוכה מאד", אמר נשיא האוניברסיטה. "כשהוא על הספסל עם שחקניו פניו הן הפנים של אוניברסיטת קנזס.  ההתלהבות שלו, יחסו לשחקנים, הצורה בה הוא מלמד, הצורה בה הוא מנהיג, והצורה בה הוא מנצח הם מה שקנזס יוניברסיטי 'IS ALL ABOUT'", אמר הנשיא. ביל סלף הוביל את קנזס ל-9 אליפויות רצופות של ה-"BIG 12",  שש אליפויות טורניר ה-ביג 12,  רקורד של 59-300 בעונה הרגילה, וכמובן אליפות מכללות ב-2008.

בשבועות הקרובים לואיוויל חותמת חוזה עם ריק פיטינו (שאמש אוניברסיטת מינסוטה החתימה את בנו ריצ'רד פיטינו כמאמנה עבור 1.7 מיליון לעונה הראשונה), וקנטקי עם ג'ון קליפרי. האם נגיע לחוזים של 100 מיליון דולארים למאמני מכללות?

נכון להיום, המרוויחן לעונה המוביל הוא מייק ששבסקי בדוק  עם משכורת של 7.2 מיליון לעונה.  אהל אנדי אנפילד, שהוביל את פלורידה גולף קוסט לעילית 8 השתכר העונה רק $157,000. אבל אתם דואגים לו? אין מה לדאוג לו בגלל 3 סיבות:

1. הוא נשוי לדוגמנית-על.

2. הוא עשה בוול-סטריט 2.7 מיליארד דולארים אחרי שקיבל את ה-MBA מאוניברסיטת מרילנד.

3. הוא חתם אתמול על חוזה של 1.8 מיליון עם אוניברסיטת סאות'רן קליפורניה USC!

***********************

***אנדיאנס פייסרס***

 

היום הוא ה-3 לאפריל ואינדיאנה פייסרס הם במצב מצויין לנצח את הסנטרל דיבישיון, ומקום שני במזרח. הקרב נגד הניקס יהיה עד המשחק האחרון כי השנייה תבטיח לעצמה לא לפגוש את מיאמי היט עד משחק הגמר. עבר עשור שלם מאז אינדיאנה זכתה בתואר הדיביזיה האחרון ולכן העונה הזאת היא ביג דיל לקבוצה הסימפטית הזאת. הם הגיעו לאן שהגיעו בשקט, ובלי דני גריינג'ר שפציעתו היא כנראה מסיימת עונה. מה קרה? קרה שאינדיאנה הפכה לקבוצה היחידה שלדעתי מסוגלת לנצח את מיאמי היט במזרח. אינדיאנה היא הקבוצה מס' 1 ב-NBA בהפרש בין יכולתה כשלם ויכולתה כאוסף חלקיה.

כוחה מתחיל בשני האול סטארס שלה דייויד ווסט ופול ג'ורג'. דייויד ווסט הפך לפאור פורוורד הדינמי והאגרסיבי ביותר ב-NBA: הוא עבר העונה את זאק רנדולף, ג'אש סמית', בלייק גריפין, וקווין לאב פצוע.  דייויד לי? הוא משחק את עונתו הטובה ביותר אבל בגלל גובהו וצורת משחקו הוא מין טווינר בין פאוור לסמול פורוורד. לא משנה; לא הגעתי כל הדרך מגרינוויל להתווכח אתכם מי הוא הפאור פורוורד הטוב בליגה. עבור הפייסרס, ווסט הוא הטוב ביותר! נגד מיאמי יתרונם הגדול הוא רוי היברט בסנטר. ג'ורג' היל הוא הגארד  – לרוב אפילו פוינט גארד גבוה ומצויין.  כשהוא משחק פוינט, ג'רלד גרין משחק שוטינג גארד (או לאנס סטיבנסון). און די. ג'יי. אוגוסטין בפוינט ואד היל בשוטינג גארד. פול ג'ורג' יעשו צרות צרורות ללברון ודוויין. כולנו זוכרים מה שה עשו למיאמי בשנה שעברה בשני המשחקים הראשונים. טיילר הנסבורו הוא הלוחם האופטימלי שיכול לשחק 4 או אפילו 5. כאוהד מיאמי, אני חושש מאינדיאנה יותר מכל קבוצה ב-NBA, ולא רק במזרח.

********************************

***גרביס ווסקוואז***

 

מדוע אף אחד לא מזכיר את גרוויס ווסקווז לתואר 'השחקן המשתפר' של העונה? בן וונצואלה זה שנתן לנו 4 שנים מזהירות באוניברסיטת מרילנד (19.2 נק' למשחק), קולע להורנטס 14.4 נק' למשחק ב-43.4% (81%) מהקו, ומחלק 9.2 בונבונים עם 4.4 קרשים, אחד הטובים בין כל הפוינט גארדים. הוא גבוה מאד (1.98 מ') שיש לו הכל, ובעיקר פקחות משחק. הוא שלישי במספר האססטים בליגה, ומספר 1 ביחס אסיסטים לאיבודים. בעונה שעברה הוא ישב על 8.9, 5.4 אס', ו-2.6 ריב'. שיפור ענק. הוא גם שני בקרב כל הפוינט גארדים עם 25 דאבל-דאבל ב-72 משחקים העונה.

**************************************

****ריק אדלמן***

 

 

עם משחק אחד עד שלושה ריק אדלמן ישבור את רף 1,000 הנצחונות, הישג שרק שבעה מאמנים השיגו לפניו – דון נלסון, לני וילקינס, ג'רי סלואן, פט ריילי, פיל ג'קסון, ג'ורג' קרל, ולארי בראון. תשאל אותו אם הישג זה מלהיב אותו (הנצחןם המצויין בחוץ על מילווקי הערב נתן לו 999 נצחונות), הוא יגחך וימשוך בכתפיו. הקבוצה שהוא החל לאמן לפני שתי עונות  חובלה והיכתה ע"י פציעות: קווין לאב וריקי רוביו הם הכוכבים שניפצעו והחסירו כה הרבה משחקים, אך הפציעות פגעו בשחקני ספסל חשובים אחד אחרי השני, וכמעט ולא היתה לו הזדמנות עד עתה לאמן את הקבוצה כולה. השנתיים בוולבס פגעו בממוצע נצחונותיו שעמד על 66% ועתה הוא 58% וממשיך בירידה 702-999 ב-22 עונות אימון).

מצב הקבוצה מצער אותו. הוא הרגיש לפני פציעתו של קווין לאב שיש לו הפעם סכוי לעשות את הפלייאוף עם ריקי רוביו בריא. אבל מצב הקבוצה עומד במקום שני רחוק מהדבר המטרידו יומם ולילה: מחלתה של אשתו מרי קיי. היא אשתו מעל ארבעה עשורים ואם לששת ילדיו הסובלת מ-SEIZURES (אין למילה הסבר מדוייק כי סיבת ההתקפות לא ידועה, והיא לא סובלת ממחלת נפילה). הוא חשדב לפרוש לפני חודש אך מצבה השתפר לאחרונה.

"לא היתה לי שנה כזאת. אף פעם, על ומחוץ למגרש" אומר המאמן הסימפטי בשנתו ה-22. אדלמן, שחתם על חוזה של 20 מיליון ל-4 שנים ב-2011 הימחץ בעצמו תריסר משחקים העונה בגלל מחלת אשתו. "חשבתי בכל הרצינות שיש לנו את הכלים לעשות כמה צעדים קדימה העונה, אך הפציעות הללו ממש חיסלו אותנו", הוא אומר. אדלמן הוא אחד המאמנים היוצרים ביותר ב-NBA, אבל הוא עושה הכל בשקט, בעוד שפיל ג'קסון מפרסם את "שיטת המשולשים" שלו שהוא לא יצר – ואני לא בטוח אם הוא מבין – על כל צעד ושעל.

אז מטרתי באתר הזה היא לא רק לתאר משחקים ושחקנים, אלא ללמד אתכם קצת כדורסל. אז האם שמעתם פעם מאמן מדבר על "השיטה שהוא משחק בה – סקרמנטו"? זאת השיטה שאדלמן פיתח כשהוא אימן את סקרמנטו קינגס. היא ידועה גם בשמות אחרים: "CORNER" ו-"SPLIT". הן כולם יציאות משיטת ה-CORNER שהוא קרא לה בסקרמנטו והיא הפכה להיות נודעת כ-'סקרמנטו'. התנאי לשיטה הוא שני גארדים עם ג'אמפ מעולה מרחוק, וביג-מן המסוגל למסור. השיטה מבוססת על הכנסת כדור לביג-מן המתמקם על פינת קו הפאול. משם הוא CURLS לפינה הקרובה. הגארד השני עושה אז "DOWN SCREEN" לפוינט גארד. באותו זמן שני הגארדים עושים 'ספליט' (חותכים) ונפרדים אחד מהשני בפיק-אנד-רול (ללא הביג מן!) והביג מן מסתכל לעבר זה שהוא פנוי מהפיק-אנד-רול. אם אף אחד לא פנוי, הכדור אז נמסר לצד השני של רוחב המגאש, ואז הסנטר נע לשם לפיק-אנד-רול שני, הפעם פיק-אנד רול שמעורב בו הביג מן.

זאת השיטה היחידה כמעט שמרק ג'קסון משתמש בה בגולדן סטייט עם דייויד לי או אנדרו בוגוט, כששני הגארדים העושים את הספליט הם סטפן קרי וקליי תומפסון (ולפעמים גם השלישי, הריסון בארנס, והכדור מגיע מהסנטר לגכארד שיצא חופשי מהפיק-אנד-רול, ואם איש לא יצא מהפיק-אנד-רול 'חופשי', אז אחד מהם רץ לפינה "החלשה" שלשם צריך להגיע הכדור מהסנטר.

כל קבוצות ה-NBA ללא יוצא מין הכלל עושות היום את ה-"CORNER" של אדלמן בצורה זו או אחרת. פורטלנד, אורלנדו, ודאלאס, משחקות אותה הכי הרבה מכולן. שלא כשיטת המשולשים שם האפשרויות די מוגבלות, השיטה הזאת תלוייה הרבה בסנטר, אבל אז היא משאירה לגארדים חופשיות לווריאציות אין ספור, והיא מאד פופולרית עם השחקנים.  אדלמן בנה על ביצוע השיטה עם קווין לאב, המוסר הנפלא, ריקי רוביו ועוד גארד. השיטה לא כל כך הצליחה בגלל הפציעה של לאב, והעובדה שאדלמן לא ידע שריקי הוא לא פיור שוטר מהפינה, אבל אדלמן החליט שהוא הופך את ריקי לאחד כזה, ובשבועיים האחרונים כבר ראינו את השיפור העצום בקליעה מרחוק של ריקי.

הערב ריקי קבר 18 (פלוס 12 אסיסטים ו-8 גניבות!!!) כולל 5 מ-6 מדאונטאון!

השיטה הזו אהובה על השחקנים. ואדלמן תמיד היה מאמן אהוד על ידי שחקניו. לא שמעת עליו מילה רעה מאף אחד, אף פעם. שון בטייה ששיחק תחת אדלמן  ביוסטון מ-2007 עד 2011 אומר עליו שהוא "אחד המאמנים בעלי הידע הרב מכל המאמנים האחרים, והוא 'מאמן משחק' מעולה. הוא מאד, מאד בלתי מוערך. הוא אנדרייטד ברמות!".

 

*************************************

 

***ניק קוליסון***

 

הישנו שחקן פחות מוערך ממנו בכל הליגה? האם ישנו שחקן ענוו ושקט ממנו? אני לא חושב.

הוא חי עבור חסזימה לקווין דוראנט. או חסימה לקווין מרטין. הוא לא חושב על קליעות בחלומותיו הפרועים ביותר. לא לשם כך הוא שיחק בקנזס; לא לשם כך הוא משחק כשחקן ספסל 19.5 באוקלהומה-סיטי. אבל כשהוא משחק, ולא קנדריק פרקינס, תמיד קורים דברים טובים. כשהוא מגלה חולשה הכי קטנה בהגנה – נניח סנטר השומר עליו המנסה לחטוף כדור – ניק תמיד יענישו בסל. הוא קולע 5.6 נק' למשחק עם 4.4 ריב', כשה-4.4 ל-19 דקות הם תוצרת מבורכת ביותר שבלעדיה הת'קאנדר לא היתה מסתדרת.

הוא לא מתלונן לשופטים. לא חושש להעמיד של ה-2.08 שלו מול סנטרים הרבה יותר גבוהים, וכמעט אף פעם לא תראה אותו מוכה ומובס, אפילו על ידי טובי הסנטרים בליגה. כשהוא עומד עם הגב לסל, מטעה מסירה לדוראנט או ווסברוק, ובמקום זה מסתובב לצד השני עם הקפצה או שתיים, והוא בפי הטבעת – הקהל יותר מדעתו. ומה עם קוליסון? "I LOVE IT!; תמיד רציתי להיות פוינט גארד!".

ניק הוא חייל חשוב ביותר בקבוצה 'השנייה' שאין בה קלעים טובים. לקוליסוןם ישנה יד מצויינת מחצי מרחק, ומסירה מצויינת, אבל כבר בקנזס הכניסו לו לראש שהוא שחקן "זבל": אוסף את 'השאריות' – ריבאונדים שנופלים לו ליד, או איבודי כדור, אבל יצירת פעולות התקפה היא לא תפקידו. תפקידו להתלכלך בשוחות תחת הסל, והוא עושה זאת באהבה. אבל כשישנה לו הזדמנות הוא לא חושש לקחתה. הוא יהלום ממש כשחקן ספסל גבוה.

אשתו של ניק קוליסון

 מה אתם אומרים על אשתו של היורם הזה ניק קוליסון? לא רע, הא?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

    1. כשבקשתי COLLISON PICS" זה מה שקבלתי. בתוך 20 תמונות שלו היתה האשה הזאת והיה כתוב NOT BAD FOR COLLISON, HAH"?
      אז מה אני צריך להסיק מכך?
      וישנה דרך אחרת – קצת יותר אנושית – להצביע על טעות שעשיתי בלא כוונה.

      1. זו לא הפעם הראשונה שאתה נפגע מהערות/תיקונים שלי וזה קצת מוזר כי א, אין לי שום כוונה רעה. ב, בתור אחד שכל כך הרבה אנשים נעלבו ממנו אתה בטח יודע שכשהיד רצה על המקלדת בתגובה אתה לא ממש חושב על כל מילה

  1. עזוב אותך מנחם אתה לא באמת מאמין שבסדרה של הטוב מ7 יש לאינדיאנה איזשהו סיכוי מול מיאמי,לדעתי כל עוד לברון בריא אז השאלה היחידה בפליאוף תהיה האם מיאמי יסיימו אותו ללא הפסד או אולי יפסידו משחק אחד לאינדיאנה.לגבי ווסקס אז דווקא מדברים עליו העניין שהארדן הפך משחקן טוב לאולסטאר ולכן הוא ייקח בודאות את השחקן המשתפר,לגבי אדלמן אני מסכים איתך,אני בתור אוהד לייקרס זוכר טוב מאוד את סקרמנטו הגדולה ותמיד היה לי קצת חבל שהם היו מפסידים לליקרס כי היא הייתה באמת אחת הקבוצות המהנות ביותר לצפייה

    1. הם הפסידו ללייקרס בגלל שופט היושב במאסר (אולי כבר שוחרר) בגלל הטיית משחקים, ביניהם המשחק ה-6 נגד הלייקרס שהיה מביא לסקרמנטו את אליפות המערב.

      1. אני עדיין כועס על השופט הזה, הוא מנע מהקבוצה הכי מרעננת באותם ימים הזדמנות אמיתית לקחת אליפות. אח"כ הורי כבר עשה את העבודה שלו אבל זה כבר סיפור אחר.
        אגב מנחם אתה יכול להצביע על עוד שחקנים שהיו בורג כה מרכזי באליפות ב3 קבוצות שונות חוץ מהורי ? הוא היה משמעותי מאד לפחות בלייקרס וס"א, אולי ביוסטון פחות

  2. מנחם היית לך טעות גם מקום 2 או 3 יכולים לפגוש את מיאמי רק בגמר המזרח, השאלה שאם תיהיה סדרה בניהם בחצי גמר המערב למי תיהיה ביתיות

  3. אכן בעיה למיאמי באיזור הצבע מול אינדיאנה.
    החסרון של גריינג'ר יבוא לידי ביטוי בסדרה ארוכה ולכן בתור אוהד מיאמי אני יותר רגוע.

  4. אוריה הקדים אותי בתיקון למה יש לאינדיאנה או הניקס להרוויח מלעקוף אחת את השניה – ולרווח הזה אין שום קשר להתמודדות מול מיאמי.

    פאוור פורוורדס –

    יפה זיהית שווסט ענה העונה כיתה מבחינת הרמה, אבל מוזר שבכל השמות שהזכרת כמתחרים שלו בעמדה, לא מצאת מקום ל 4 הכי טוב בליגה.
    רמז – הוא משחק בפורטלנד…

    ולגבי פול ג'ורג' – עשית סלט שלם ומבולבל מהעמדה שלו.
    רשמת אותו ב 2, רשמת אותו לפעמים ב 1 – ושום דבר מזה לא נכון.

    בגלל הפציעה של גריינג'ר ג'ורג' משחק העונה 3 – ורק שלוש (חוץ מבאיזה 4 משחקים כשגריינג'ר ניסה לחזור…).
    סביר להניח שגם יש לזה קשר ישיר להצלחה שלו העונה כי זן העמדה הטבעית שלו.

    לגבי וואסקז – פרסמתם טור לגבי בחירות לשחקן המשתפר של העונה.
    חבל שלא קראת את הבחירות שלי – אולי לא היית כותב שאף אחד לא מדבר עליו כאחד הפייבוריטים לתואר…

    אדלמן – פשוט מאמן נפלא.
    הטעות הכי גדולה של הלייקרס היתה שהעדיפו את מייק בראון עליו בשנה שעברה.

    יש שמועות שאולי הוא יפרוש בעונה הבאה בגלל המחלה של אשתו.
    עצוב.
    קודם כל בגלל שנאבד את אחד המאמנים הכי טובים שתמיד כיף לראות את הקבוצות שלו,
    וכאוהד לייקרס – יכול להיות שעזיבה שלו תסתום את הגולל על אפשרות שהוולבס יעשו טרייד עבור גאסול – שאדלמן היה אחד הלוחצים הגדולים לטרייד כזה בגלל ההתאמה המושלמת של גאסול לשיטה שלו (דיבאץ…).

    קוליסון נהדר כבר שנים.
    מי שמבין עניין קלט אותו מזמן אני בטוח.

    מה שהכי מעניין בנושא קוליסון זה ההברקה של פרסטי בחוזה ארוך הטווח והזול שהוא נתן לו – בתקופה שקוליסון עוד היה תחת חוזה יותר גדול, ולא הצליח להתאושש הרבה זמן מפציעה – ולכן קיבל את ההצעה היחסית זולה מאד.
    – אולי המהלך הכי מבריק של הכוכב של הג'נרל מנג'רים בשנים האחרונות.
    (או לפחות המהלך הכי אנדררייטד – גם כי נעשה כבר לפני הרבה שנים ונשכח בינתיים…).

    1. "המהלך הכי מבריק של הג'נרל מנג'רים בשנים האחרונות"…אתה עם ההצהרות הבומבסטיות (והטפשיות) שלך. לא ידעתי שוליסון הוא קווין דוראנט או לברון שני (או שלישי)

      1. ואתה עם חוסר הבנת הנקרא שלך.

        אם יש לך בעיה עם משהו שאמרתי, אז לפחות תדאג לדעת מה בדיוק אמרתי ולצטט אותי נכון…

        ולא ידעתי שלבחור את דוראנט בדראפט אחרי שאודן כבר לא אופציה, או להחתים את לברון ג'יימס אם הוא רוצה לשחק אצלך – הם מהלכים שדורשים או מראים טיפה אחת של הברקה מג'נרל מנג'ר…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט