יומן טורונטו ראפטורס (1) / מאת הגולש תומר שנאן

לוגו טורונטו ראפטורס מויקיפדיה

יומן טורונטו (1) / תומר שנאן

שבוע לאחר ש-"עונת יומני הקבוצות" נפתחה באופן רשמי. ולאחר שכבר קראנו את היומנים של הרוקטס, אטלנטה ודאלאס, הניקס, בוסטון, אוקלהומה והסאנס (שאגב, אם עוד לא קראתם זה בדיוק הזמן) הגיע תורה של הקבוצה היחידה בליגה שמיקומה מחוץ לגבולות ארה"ב. אני כמובן מדבר על טורונטו ראפטורס.

קצת מספרים:

המאזן של טורונטו עד כה עומד על 24 ניצחונות לעומת 10 הפסדים בלבד, זה מקנה לה את המקום השני במזרח והרביעי הכללי לצד סן אנטוניו. היא קולעת 110 נק' למשחק (רביעית בליגה) ב-47.1% מהשדה (מקום 7) ו-35% מהשלוש (25 בליגה). היא גם מורידה 42.5 ריב' למשחק ו-22.8 אס' למשחק שמקנים לה את המקום ה-19 וה-11 בהתאמה.

בעיית הבידודים:

זה לא חדש שטורונטו משתמשים בבידודים. יותר מ-45% מהנקודות של טורונטו מגיעות כתוצאה מבידוד של שחקן כזה או אחר(!). המובילים הם, איך לא – דמאר דראוזן וקייל לאורי. זהו נתון לא הגיוני לקבוצה שרוצה להיחשב לקוטנדרית/קבוצת פלייאוף ברמה סבירה. אבל, למרות שהשחקנים הם אלה שגורמים לבידודים ומחפשים אותם, אי אפשר להאשים רק אותם – חלק לא קטן מהאשמה מוטל גם על צוות האימון של טורונטו.

בתמונה – דמאר דראוזן – השחקן עם הכי הרבה בידודים בקבוצה.מאתר ויקימדיה.

נכון שבינתיים משחק הבידודים עובד לא רע לטורונטו אך הם צריכים להבין שזה פשוט לא יספיק נגד קבוצות כדוגמת קליבלנד, יוסטון וג"ס. דוגמא לכך ראינו במשחק מול אוקלהומה שהיה לא מזמן – לקראת סיום הרבע השלישי, בתחילת בריצה של אוקלהומה, דמאר דראוזן הלך לארבעה בידודים רצופים שכללו שלל תרגילים. הן תוך כדי כדרור, והן תוך כדי הניתור לליי-אפ. רוצים לנחש איך הם נגמרו? כולם הוחטאו/נחסמו תוך שאוקלהומה בורחת לה ופותחת פער שטורונטו לא הצליחה לסגור בסופו של דבר. וזה מול אוקלהומה, קבוצה שעדיין לא ברמה של הקבוצות שהזכרתי קודם לכן.

הרוטציה הרחבה:

בתחילת העונה עלו לא מעט חששות שהספסל של טורונטו לא מספיק חזק בשביל קבוצה עם המטרות של טורונטו. כמה שאני שמח שכל אותם אנשים שחשבו כך (ואני ביניהם) טעו. לא פחות מ-11 שחקנים בטורונטו מקבלים מעל ל-10 דק' למשחק ושיחקו מעל ל-20 משחקים. ו-8 שחקנים תורמים מעל ל-7 נק' למשחק, לא רע בכלל בהתחשב למה שציפינו לו.

האייר קנדה סנטר – האולם של הראפטורס. מויקימדיה.

אך עם כל הכבוד להתקפה הנהדרת יש גם עוד חלק לא פחות במשחק: ההגנה, שם טורונטו גם לא רעה בכלל ואפילו מצטיינת:

היא "חוטפת" רק 102.8 נק' למשחק – מקום תשיעי בליגה. והיא עם דיפנסיב רייטינג של 102.3 – מקום שישי בליגה. לא מפתיע בהתחשב בעובדה שמשחקים אצלך קייל לאורי, סרג' איבקה (בעיניי הרים פרוטקטור הטוב בעולם כיום) וג'ייקוב פולטל המפתיע – שנותן 1.2 חס' למשחק.

לסיכום:

עד לאולסטאר יש עוד לא מעט זמן בו טורונטו חייבת לעשות שינויים בתכנית המשחק. אני מצפה לראות יותר פיק אנד פופס בין איבקה ללאורי (נדיר עד לא קיים שרואים את זה כרגע), יותר מהלכי "דלת אחורית" של דראוזן ויותר מסירות של לאורי לגבוהים של טורונטו, שלא רעים בכלל עד עכשיו.

אם כל הדברים הללו לא יקרו עד האולסטאר לצערי אני רואה רק אופציה אחת: לפטר את יוג'ירי. אחרת, התרחיש הפסימי בפריוויו הנהדר של דובי (רק ללא אליפות המזרח) יהפוך לריאלי יותר ויותר.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. הבעיה האחרונה של טורנטו היא יוג'רי.הוא הדבר הכי טוב שקרה לטורנטו מאז וינס קארטר.
    מאז שהוא הגיע הקבוצה שנה אחרי שנה בפלאאוף.
    חוץ מהחתמת ד. קארול על 60 ל3 שנים לא היו לו פשלות.
    הייתי רוצה לראות את קאיסי עף הביתה, הוא מאמן הגנה טוב וזה הדבר היחידי שאפשר לזקוף לזכותו.
    לא יכול להיות שקבוצה ברמה של טורנטו תסתמך על יכולת הבידוד של צמד הגארדים ללא תוכנית ב' ושאר השחקנים הם קונוסים שזורקים לסל מדי פעם.
    לטורנטו יש סגל מספיק טוב כדי לא לשחק על בידודים (או כמו שאומרים בכדורגל על קבוצה גדולה שלא יוזמת "משחקת כמו קבוצה קטנה")

    1. 1. דרך nba.stats
      2. הוא בנה את הקבוצה, כך שלפי דעתי המשך התבססות על הבידודים צריך להיות בין היתר עליו. הוא פשוט לא בנה קבוצה שמתאימה לצמד הכוכבים שלו.

        1. 1. לפי סטטיסטיקה אינדיבודאלית – כמות הנק' של כל השחקנים/כמות הנק' שהגיעה מבידודים
          2. הוא בנה את הסגל – כבר שנה שעברה הוא ראה שזה לא עבד ולא שינה כלום בקיץ

          1. בחייאת תומר תהיה יותר ספציפי. כשאני עובר על המספרים זה ממש לא מתחבר לזה. באיזה נתונים בדיוק השתמשת.
            הוא שינה באמצע העונה שעברה. אי אפשר לצפות שזה ירוץ חלק במיידי. אם כבר אני תמיד הייתי בעד להעיף את קייסי אבל לפחות השנה הוא מנסה לשנות משהו.

          2. אני לא יודע למה יש לי בעיה לשלוח קישורים לאתר, אתה מוזמן להיכנס ל-nba.com/stats, משם להיכנס לשחקנים, פלייסטייל, בידודים ובהגדרות אישיות לעשות שהקבוצה=טורונטו (TOR)

    2. אני חושב שהכונה של תומר היא ש ה %ast הוא 56 בלבד מקום 23 הליגה (בהשואה למשל ללוחמים שבמקום הראשון שזה עומד על 70%). בקיצור ושורה תחתונה וללא כל קשר לכלום הקבוצה הזאת היתה ונשארה חומר "קשה לצפיה" ואת זה כל מי שניסה לצפות במשחקים שלה (במקרה הזה המדגם המייצג הוא אני) התנפץ על סלע השיעמום. קשה. היה ונשאר חומר קשה לצפיה לפחות לי ועל זה אני מסכים עם תומר. מצד שני קשה לימעד מאוד לקרוא לפיטורים של מאמן שנמצא במקום השני בקונפרנס (לפני שבוע היה ראשון אבל כרגיל הקבוצה קיבלה פחד גבהים והפסידה 2 ברציפות.. תופעה חוזרת בקבוצה הזו).

      1. דרך אגב במספר האסיסטים הכולל למשחק הם במקום ה 11 בליגה עם 22.8 אסיסטחם למשחק אבל זה מספר דומה מאוד לכל ה 18 שבאות אחריהן מקום 29 שרלוט 20.5 ורחוק מאוד מה 30+ של הלוחמים במקום הראשון. ובכל זאת לקרוא לפיטורי ה GM לקבוצה שנמצאת במקום הראשון/שני בקונפרנס שלה נראה לי בעייתי משהו.

  2. מצד אחר יש הרבה אמת בביקורת שלך על קייסי – נראה שבאימון נכון ההתקפה שלהם יכולה לעלות מדרגה ובכך להגיע רחוק יותר. מצד שני זאת קבוצה שהגיעה לגמר מזרח ויכולה כמו שהיא היום גם להגיע לגמר מזרח – וזה באמת המקסימום האפשרי לקבוצה הזאת מול לברון. אז אולי צריך להמשיך ליהנות ממה שהקבוצה הזאת נותנת, והיא נותנת – מאזן מצויין, לחימה, מאבקי פלייאוף נהדרים – מה רע?

  3. תודה, אחלה יומן.

    אני חושב שאתה שופט את טורונטו לחומרה.
    צריך להתבונן בתהליך שהקבוצה עוברת –
    הם משחקים כדורסל שונה מאשר בעונה שעברה.
    אחוז האסיסטים שלהם עלה מ-47.2% ל-56.2% ,
    האחוז האפקטיבי שלהם עלה מ-51.7% ל-53.6% ,
    וכמות הניסיונות מה-3 שלהם למשחק עלה פלאים, מ-24.3 שלשות למשחק, ל-31.9 ניסיונות ל-3 למשחק.

    אז נכון, זה עדיין לא מושלם, ויש להם לא מעט רגעי ISO, אבל אי אפשר שלא להשים לב שהתהליך ישנו.

  4. מוזר, זה מה שכתב יובל עוז היום:

    המאמן – דוויין קייסי

    מחוץ לקוורטט של המועמדים הטבעיים – סטיב קר, גרג פופוביץ', בראד סטיבנס, מייק דאנטוני – דוויין קייסי עושה את העבודה הטובה ביותר עד כה. הראפטורס שלו הפכו להיות קבוצה שונה העונה. הם משחקים מהר יותר (10 בליגה בפוזשנים העונה, 22 בעונה שעברה, 29 לפני שנתיים), הם מוסרים יותר (9 ביחס אסיסט למסירה העונה, 26 בעונה שעברה, 28 לפני שנתיים), מבודדים פחות (מדורגים 25 העונה באחוז הפוזשנים שלהם שמוקדש לבידודים, בעונה שעברה הם דורגו 6, לפני שנתיים 10) וזורקים יותר משלוש (לפי Cleaning the Glass, רק 7 קבוצות זורקות אחוז גבוה יותר מהזריקות שלהן מחוץ לקשת. לפני שנה היו 19 כאלה). כל השינויים הללו הובילו לכך שאחרי חצי עונה לראפטורס יש את ה-Net Rating השלישי בטיבו בליגה והכי טוב במזרח (7.6+).

    קשה מאוד לשנות את עורה של קבוצה בצורה כזו מבלי לשנות את הסגל שלה. הראפטורס לא רק שלא שינו את הסגל, אלא אפילו תגמלו את השחקנים הבכירים שלהם בשנתיים האחרונות (קייל לאורי, דמאר דרוזן, סרג' איבקה) על המשחק שלהם. לכן היכולת של קייסי להביא את ההתקפה של הראפטורס למאה ה-21 היא מוערכת מאוד. הוא הצליח לשכנע את הכוכבים שלו לעדכן את המשחק שלהם וזה הביא ליותר יעילות. זה לא אומר שהראפטורס לא יעופו בסוויפ מול הקאבס העונה, אבל יש סיבה להאמין יותר בטורונטו הזו מאשר בטורנטו של העונות הקודמות, שהיו חד מימדיות וקרסו בכל פעם שאפריל הגיע.

    1. +1 , גם אני רציתי להפנות לזה והופתעתי שקראתי את זה כי נמאס לי לעקוב אחרי טורונטו ולא עשיתי את זה השנה

      נראה במאני טיים…

  5. טורונטו בשנים האחרונות תמיד קבוצת עונה סדירה מעולה וקבוצת פלייאוף רעה. אני מסכים שהסגנון שלהם השתנה ויש יותר הנעת כדור, אבל צריך לבחון אותם בפלייאוף. רק גמר מזרח ולא להיראות כמו סמרטוטים מול קליבלנד יחשב הצלחה.יומן נפלא

      1. השנה זה כנראה פחות יזיק להם, בגלל המסירות העונה שניהם קולעים פחות משנה שעברה ולמרות זאת (או בזכות זאת) ההתקפה של הקבוצה טובה יותר.

      2. עוד תוצאה של השינוי במשחק – לאורי ירד מ-37.4 ל- 32.6 דקות למשחק, זה יכול להשפיע מאד על היכולת שלו להמשיך לשחק ברמה גבוהה בפלייאוף.

  6. קבוצת עונה סדירה מעולה שהתקרה שלה בפלייאוף מאוד ברורה.
    אני גם חושב שהם זקוקים לשינוי בעמדת המאמן שיהפוך את ההתקפה שלהם ליותר מסוכנת וישתמש ביותר כלים שעומדים לרשותו.

    אני לא אוהב את ה"הימור" שלהם על לאורי (שאני חושב שרק ילך וירד ברמתו) ולכן לדעתי כדאי לחפש לו קונים בתמורה לנכסים או שחקנים צעירים עדיפים על מה שיש עכשיו.
    קבוצה נחמדה אבל פליאוף זה הגג ולא באמת מאיימים על האליפות.

    1. אני באמת לא חושב שהבעיה היא אצל קייסי. היא בעיקר בבניית הסגל, אתה לא יכול לבנות קבוצה כזו ולצפות שהם ישחקו בצורה קבוצתית כמו הווריירס והספרס.

      1. אני לא מצפה מהם לשחק כמו הווריורס או הספרס אלא לנצל יותר את הכלים שעומדים לרשותם ולא לשחק על פיק נ רול ו/או בידודים של לאורי ודרוזן (שלדעתי שחקן התקפה מדהים) שיוצרים משהו.

        יותר תנועה וחיתוכים וע"י כך להביא את דרוזן ולאורי לנקודות שמשם הם אוהבים (פיניקס של הורנסק עם בלדסאו ודראגיץ' שיחקה יפה עם שני מובילי כדור דומיננטים).

        אני מתכוון לנצל את JV ואיבקה יותר.את שחקני הספסל ולהוריד את התלות (המאוד מוגזמת לדעתי) בדרוזן ולאורי. זה תלוי במאמן ובשיטת משחק. אני חושב שיש לראפטורס סגל טוב, פשוט יש לנצל את שאר שחקני הסגל בצורה טובה יותר.

      2. אף אחד לא מצפה מהם לשחק כמו הווריירס והספרס.
        אבל מצפים מקבוצת טופ במזרח שתתפקד בפלאאוף וטורנטו שנה אחרי שנה (הגעה לגמר מזרח לפני שנתיים מעיד יותר על חולשת המזרח מאשר על יכולת משכנעת) לא מספקת כי הקבוצות לומדות אותם וטורנטו לא מפתחת כלי נשק מסביב לאורי ודירוזן שיעזרו להם

  7. התבססות על צמד גארדים מוכשרים בלבד לא תיקח אותם רחוק, בטח לא בפלייאוף כשההגנות מתהדקות והמשחק מאט.
    הם צריכים איזה יוקיץ' או ג'וקיץ' או אולי ימציאו מוקיץ' שיתן להם את הערך המוסף. אייר קונגו הוא אתלט מדהים אבל לא בדיוק פוינט-סנטר קלאסי. ההפך.
    לפחות הם כבר כמה שנים הקבוצה הכי טובה בקנדה 🙂

  8. יש להם את ולציאונס ,הם פשוט מעלימים אותו בתוך ים הבידודים של לאורי ודרוזדן. לא העמקתי אם יש אופציות ריאליות בשוק אבל לא יזיק להם לשקול איזה טרייד על קלעי הוסף.

    1. טורונטו בעונה שעברה היו מקום חמישי בליגה בבידודים והשנה חמישי מהסוף.
      דרך אגב, בידודים זו לא מילה גסה, אבל כדי שזה יעבוד צריך לברון/הארדן/צ'יטה.
      שחקן שגם שם לחץ על ההגנה וגם מוסר אדיר. לטורונטו אין.
      המובילות בליגה אלו יוסטון, אוקלהומה, קליבלנדודאלאס.

  9. הבעייה של טורונטו קשה מאד להגדרה. אולי היא פשוט יותר מדי 'קנדית' שיכולה להגיע עד גובה מסויים ולעצור שם. הקבוצה הקשה ביותר להגדרה בכל הליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט