ריאיונות בלעדיים עם כוכבי מיאמי וסיקור המשחק נגד ברוקלין היישר מהמגרש / עידן עופר

 

לפני הכל, קבלו הימור, ברוקלין הולכת להיות קבוצה טובה השנה. נכון, אין לה באמת כוכב אמיתי וזה רק הקדם עונה אבל משהו בקבוצה הזו עובד טוב.

*****

12 יום לפתיחת העונה ואנחנו עמוק בתוך מחנות האימונים ומשחקי ההכנה והפעם ברוקלין מארחת את הקבוצה המאוד מסקרנת ממיאמי. הקיץ של הקבוצה מעיר החופים והמסיבות היה מעולה. השלד המרכזי מהשנה שעברה נשאר ואליו התווסף גם קלי אוליניק, ג'סטין ווינסלו שחוזר מפציעה והרוקי באם אדבאיו.

שלוש וחצי שעות לפני הטיפ אוף והאולם הנוצץ של הנטס נפתח למדיה ואני כבר שם. תחילה מגיעים השחקנים הצעירים (לרוב ללא החוזה המובטח) ומתחממים כאשר אחריהם השחקנים המרכזיים מתחילים לזרום לאולם וכך גם קורים יותר דברים מעניינים כמו פט ריילי שתופס את הרכז שלו לשיחה צפופה ומחוייכת, חדרי ההלבשה שנפתחים לראיונות (נגיע לזה בהמשך) וג'סטין ווינסלו אחד שעורך חימום שני, מחזה נדיר לכל הדעות.

הליגה כאמור שינתה את החוקים וכחצי שעה לפני פתיחת המשחק אסור להימצא על הפרקט, לדעתי זו השיטה שלהם לגרום לעיתונאים לאכול בחדר המדיה וכרגע זה באמת מה שקורה. אחרי ארוחה טובה (הרבה יותר טובה משל הניקס) אני ניגש למושב שלי שהיה קרוב למגרש היום, כנראה בגלל שאנחנו עדיין בפרה סיזן והעיתונאים האחרים עוד בפגרה.

משחקי הקדם עונה מתנהלים בהילוך שני וכך גם היה היום, בעיקר מהצד של האורחים שאמנם הציגו את מה שככל הנראה תהיה הרוטציה בעונה הרגילה אך לא נראו כאילו הניצחון מעניין אותם במיוחד, משהו שאי אפשר להגיד על ברוקלין. לעיניי אולם חצי מלא ואחרי מחצית ראשונה שוויונית בה חסן וויטסייד שלט מתחת לסלים וג'ו האריס ביחד עם קווינסי אייסי שקלעו ונלחמו אצל הנטס הגיעה המחצית השנייה בה ההיט כבר לא הופיעו בניגוד לברוקלין שהמשיכו להילחם וניצחו 107-88. לבוקס סקור של המשחק – http://www.espn.com/nba/boxscore?gameId=400978763

המשחק עצמו אמנם היה ללא חשיבות אבל הוא כן היה כזה שאפשר ללמוד ממנו כמה דברים, במיוחד על ההיט.

חמישייה 

רודני מקגרודר, תשננו את השם. הסווינגמן מקנזס סטייט נראה כמו השחקן המועדף על ספולסטרה בעמדה הכי לא יציבה של ההיט. מקגרודר נראה כמו שומר איכותי כאשר הוא הוצב על הכוכב של הנטס, דיאנג'לו ראסל ולא על דמארה קארול המשחק באותה עמדה בנטס. רבים ציפו שג'סטין ווינסלו ישתלט על העמדה הזו אך נראה כי חוסר היציבות שלו, המחסור בקליעה והרצון של ספו בחמישייה שנייה שרצה מהר ( מתפקד בה כ-4 ) הטו את הכף לטובת מס' 17 בהיט.

אם כבר ווינסלו, אז חשוב לציין שנראה כאילו הוא עובד קשה אך הקליעה והביטחון לא שם ועד שהם יהיו שם לא אופתע אם פט ריילי כבר ידאג שהוא יהיה בקבוצה אחרת.

הספסל

אולי מה שעושה את הקבוצה הזו למועמדת רצינית להגיע לפלייאוף זה הספסל שלה. ספולסטרה מעלה חמישייה עם 3 גארדים זריזים שקולעים מבחוץ, 4 שהוא בעצם 3 ואת אוליניק שמרווח את המגרש בצורה נהדרת. כל הדברים הללו שומרים על איזון ביכולת בין החמישיות ומאפשרת להיט להישאר במשחק ואף לרוץ מול החמישייה השנייה שמנגד. השחקן שנכון לעכשיו הכי מרשים בחמישייה הזו הוא טיילר ג'ונסון שנראה היום כמו מיני דראגיץ' וסיים עם 21 נק' ו-9 ריב' ! ובעיקר נראה כמו אחד שמצדיק את החוזה הגדול שקיבל.

ווייטסייד ודראגיץ'

נתחיל מהסנטר שעד לא מזמן שיחק בלבנון. קשה להגיד על ווייטסייד שהוא הופך לאחד הביג מנים הטובים בליגה כי הוא כבר כזה. הסנטר הפותח של ההיט לא נח על זרי דפנה לאחר שקיבל את החוזה מקסימום שלו בקיץ שעבר והמשיך לעבוד על המשחק שלו, בעיקר על קליעה מחצי מרחק שהופכת אותו את המשימה של המגן שלו לקשה עוד יותר.

לשמחתי ווייטסייד התפנה לריאיון בלעדי מיד לאחר המשחק בו הוא דיבר על הקיץ האחרון, הרצון להיכלל בחמישיית ההגנה, התקופה שלו בלבנון ובקטע שלא צולם סיפר לי שהוא עדיין לא מרוצה מהרייטינג שלו במשחק nba 2k.

מווייטסייד לרכז שמסדר לו כדורים בצבע. גוראן דראגיץ' מוכיח ממשחק למשחק שלמרות לא מעט דיבורים על טריידים שכוללים את השם שלו, הוא ככל הנראה השחקן הכי חשוב בקבוצה הזו. דראגיץ' דואג להניע את הכדור למקומות הנכונים, עושה את הדברים שהוא יודע ובעיקר מסדר את המשחק של ההיט עד שוייטרס הורס לו. הסלובני הנהדר מגיע אחרי קיץ ארוך אותו סיים כאלוף אירופה עם הנבחרת הלאומית והעייפות ניכרת עליו. בריאיון איתו לפני המשחק הרכז הנהדר סיפר לי על התחושות שאחרי הזכייה, מה הוא חושב על דונצ'יץ', איך הוא והקבוצה מתמודדים עם העומס עליו ומה השאיפות שלו לעונה הקרובה.

ווייטרס וג'יימס ג'ונסון

נתחיל מהשחקן הפחות מזיק, ג'יימס ג'ונסון. ג'ונסון קיבל הקיץ הארכת חוזה ואת המפתחות לתפקיד הפאוור פורוורד הפותח של הקבוצה. נכון שזה הקדם עונה ויש משחקים רעים אבל משהו לא עבד היום. ג'ונסון, שאמור לתפקד כפוינט פורוורד סטייל דריימונד גרין, לא הצליח לתפקד כאחד כזה היום. כל עוד הפורוורד המוכשר לא מקבל את הכדורים במקומות הנכונים ולעיתים מוביל את ההתקפה, התפוקה ממנו יורדת משמעותית.

הנקודה השלילית של הערב מגיעה ממי שאמור להיות הסקורר המוביל של הקבוצה, דיון ווייטרס. בואו נשים את הסטטיסטיקה בצד, דיון ווייטרס פשוט לא נראה טוב. האנרגיה, התנועות גוף אחרי כל פעולה שלא הולכת כמו שצריך, הויכוחים עם השופטים, הריחוק היחסי משאר חברי הקבוצה שנראים מאוחדים, משהו שם לא עובד. כל מה שרשמתי פה ידוע לכולם, הבעיה הכי גדולה היא שווייטרס קיבל חוזה שמן בקיץ האחרון ובהיט מצפים ממנו שימשיך להראות את המחויבות שהראה בחצי השני של העונה שעברה ושישמור על יציבות, מנטלית בעיקר.

הייתה עוד קבוצה על המגרש היום שאפילו נלחמה וניצחה בפעם השנייה ברציפות, משהו שלא קרה הרבה זמן בברוקלין. מכיוון שהרחבתי על הנטס לאחר המשחק מול הניקס אציין מס' נקודות חשובות מהמשחק של היום.

דיאנג'לו ראסל

אחת הסיבות שראסל לא הצליח לקבע את מעמדו כשחקן מוביל בלייקרס ובליגה בפרט היא שהוא לא מצליח לתפקד כמנהל משחק. האחוזים אמנם היו גרועים הערב אבל זה יכול להשתנות במשחק הבא, הבעיה עם מס' 1 של ברוקלין היא שקבלת ההחלטות שלו בפיק נ' רול לא טובה והוא לא מצליח להניע את הכדור ולייצר לאחרים, משהו שאף אחד לא ממש מצטיין בו בנטס.

הוליס-ג'פרסון וג'ו האריס

קליעה. אמנם כל אחד והטווח שלו אבל ניכר ששני השחקנים הללו שיפרו את הקליעה שלהם בקיץ ובמקרה של האריס זה אולי הדבר שיקנה לו דקות משחק העונה ועל הדרך גם ישאיר אותו בליגה אחרי שלא היה רחוק מלהיפלט ממנה.

חשוב לציין שאלן קראב וקאריס לוורט שאמורים לשחק תפקיד משמעותי מהספסל של הנטס העונה פצועים וכשיחזרו יהיה יותר ברור איך הרוטציה של הקבוצה תיראה.

*******

אמנם נשאר לנו חודש וקצת ליהנות מעורך האתר רועי ויינברג אבל יודוניס האסלם, אגדת היט, החליט לאחל לו בהצלחה כבר עכשיו…

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. מצוין!
    תודה, עידן.

    ההיט הפתיעו לרעה.
    נכון, זה רק קדם עונה,
    אבל לא הייתה דקה במשחק,
    לא היה הרכב כלשהו –
    בו מיאמי הייתה טובה מהנטס.

    ואלו לא רק האחוזים (מחלה ידועה במשחקי קדם עונה),
    אלא חוסר הנעת הכדור.

    לטעמי, ההיט חייבים טרייד על אחד ממיליון השוטינג גארד של הקבוצה עבור רכז סביר לספסל.

  2. סיקור מעולה, פינוק עם הקפה של הבוקר!

    להייט יש קבוצה טובה עם ספסל טוב.אם טיילר ג'ונסון ישחק ברמה הזו לאורך כל העונה, והייט יגיעו לפלייאוף, הוא יהיה בשיחה לשחקן ה6 של העונה.

    תודה עידן

  3. מעולה! עידן התחיל ללכת גם למשחקי הכנה. אדירר
    וכל הכבוד למחווה לרועי.
    דאנגלו ראסל עושה השנה אולסטאר..

  4. נחמד אבל מה אפשר לצפות מקבוצה ששחתה לפני שבועיים ברחוב הראשי בעיר?
    ברור שלא התארגנו שהגיעו עייפים לתחילת עונה ,כל העיר היתה מוצפת בגובה מטר מיים .
    מה אפשר לצפות מדיון וויטרס שחקן מאד אמוציונלי שלא ייקח קשה ?
    ראיונות נחמדים קצת חסרו לי השאלות על המצב וההתמודדות עם ההוריקן במיאמי , עם כל הכבוד ויש כבוד על הסיקור הטוב מאד בכדורסל. יש גם חיים מסביב .
    הערה טכנית קטנה , אתה צריך מקרופון כיווני כזה שמסנן את רעשי הרקע מהצדדים ,אשמח לעזור לך בהסבר איך משיגים כזה או זתשיג מקרופון צואר ,נק מייק ,יש כאלו בזול ואיכות הקול בראיונות תשתפר משמעותית.השחקנים מאד אוהבים לשתף פעולה אבל גם חייבים להתארגן למשחק או לזוז לאןטובוס הקבוצה,ולכן עדיף להתכונן עם שלוש שאלות מוכנות.מרטש למספר שחקנים פוטנציאלי , הפורמט של ראיון ארוך ולוחץ כשלשחקנים בוער לזוז והם על קוצים קצת קשה להם ובפועל עלול לפגוע בך בהמשך כמראיין ,הם עלולים לנסות.להתחמק ממך ולכן חשוב שתתן להם קצת שאלות.מחץ תשאיר להם להגיב ולתת לך כותרת ,ולשחרר אותם .
    תודה

  5. תודה עידן
    גם אני בגישה שברוקלין השנה יעשו קפיצת מדרגה רצינית ואולי אפילו יצליחו להשתחל לפליאוף מהמקום האחרון. הם חד וחלק לא יהיו במקום האחרון ולא השישי בדראפט! שיהיה בהצלחה.

  6. סיקור פנטסטי ומלא מלא תודה. אתה מלך, האסלם מלך, הראיונות מעולים ומסכים עם הניתוחים על השחקנים. חולה עליך בן אדם

  7. גדול אתה עידן. כשהסאנס מגיעים העירה אני מבקש התנצלות רשמית ממקדונו את ווטסון על שהם הורסים לנו את החיים.

  8. סיקור מעולה. מיאמי עם המון פוטנציאל השאלה העיקרית היא על איזה צד יקום השנה ויטרס אחרי החוזה. לפי מה שאתה מתאר הוא קם על צד שמאל נקוה בשבילם שלא לאור ההימור שלקחו בחוזה עליו

  9. עידן הוא אחד היהלומים הגדולעים ביותר שצדתי לאתר. אני לא יכול לתאר לעצמי סקירה טובה יותר ומעורבת יותר עם ריאיונות שחקנים משעידן עשה.

    אתה אוצר לאתר. אני לא מבקש מהאחרים שיעשו מה שאתה עושה כי זה לא קל ללכת לשחקן ןלבקש ריאיון. לקח לי 5-6 שנים להתרגל ולא להתבייש יותר. אתה עשית את הצעד הדרוש ממש על המקום,ותבורך על זה.

  10. אני רוצה רק שהגולשים ואנשי הצצות יידעו שעידן נוסע (ברכבת אני מקווה!) במיוחד מניו יורק לפילדלפיה למשחק אימון של הסיקסרס. מגיע לו צל"ש על כך!

  11. גדול עידן 🙂
    הראיונות זה ממתק רציני.
    לגבי ברוקלין, גם אני אופטימי. כמו שאמרתי, לדעתי ינצחו יותר מהלייקרס.
    קארול נראה חדור מטרה מהקצת שראיתי אותו, הוא יתן הרבה מבחינת הגנה שהקבוצה כל כך צריכה.
    חבל שקראב לא שיחק בהכנה, אבל לדעתי הוא מתוכנן להיות שחקן פותח.
    לדעתי החמישייה שלהם:
    ראסל, קראב, קארול, בוקר, זלר.
    לין וראסל לא יכולים לשחק ביחד. לין יכול להשפיע רק כשהכדור אצלו, בגלל זה תמיד יותר מוצלח כשחקן שישי מאשר בחמישייה.
    בכלל מהספסל יש להם עומק לא רע בכלל עם רוטציה של 10-11 שחקני nba ראויים.

    1. נכון לעכשיו בוקר עולה כמחליף של מוזגוב ולדעתי זה ימשיך ככה. זלר שלישי ברוטציה אחרי ג׳ראט אלן הרוקי. אין סיכוי שהוליס ג׳פרסון יעלה מהספסל, הם מאוד אוהבים אותו והוא יפתח בחמישייה. לגבי לין אני מזכים אבל לפחות בתחילת העונה ראסל ולין יפתחו בחמישייה.

      1. זאת אומרת שבוקר עולה כסנטר בהרכב סמול בול? ואז קארול בחמישייה כ 4? יש מצב, למרות שלדעתי ההרכב במהלך העונה יהיה כמו שאמרתי, כשהוליס ג'פרסון ולין עולים מהספסל.
        קארול וקראב פשוט יותר מוכשרים ומספקים קליעה, מה שברוקלין חייבים בסגנון שלהם. הם הקבוצה שזרקו הכי הרבה לשלוש בשנה שעברה אחרי יוסטון, קליבלנד ובוסטון ופשוט קלעו באחוזים מזעזעים (מקום 25 בליגה). תוסיף קלעים מוכחים לסגנון הזה ויש לך כבר מה לעבוד איתו.
        הרכב ריצה של לין, הוליס ג'פרסון, קילפטריק, ג'ארט אלן ואחד מהפורוורדים מהחמישייה (קארול או בוקר) יעשה הרבה צרות לספסלי היריבות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט