עונה חדשה ואין חדש תחת הניקס-משחק ראשון של הפרה סיזן היישר מהגארדן / עידן עופר

 

זהו זה, הפגרה הארוכה של קבוצות העיר ניו יורק נגמרה והזמן להראות שדווקא הקיץ משהו השתנה, הגיע. אז זהו, שבצד של הניקס הדברים לא נראים יותר מדי טוב, ההפך מהקבוצה שהתמודדה מולה הלילה, היריבה העירונית, הברוקלין נטס.

כשעתיים וחצי לפני המשחק הגעתי למדיסון סקוור גארדן, ככה זה אחרי קיץ מלא בהעברות וציפייה לעונה סופר מעניינת. למרות מס' רב של שחקנים שהגיעו לנטס השנה, בראשם דיאנג'לו ראסל, יותר התעניינתי בקבוצה הביתית. כרמלו סוף סוף עזב, פורזינגיס מגיע אחרי עוד קיץ של עבודה קשה, יש רוקי חדש אמור להוביל את ההתקפה של הקבוצה בשנים הקרובות וכמובן את טים הארדווי ג'וניור.

הבן של השחקן האגדי היה הראשון להתחמם וכמו במשחק עצמו הוא התרכז בעיקר בלזרוק שלשות אך לזה נגיע בהמשך. החימום המשיך עם יתר השחקנים כשבצד של הנטס ראסל לא פוגע באחוזים גבוהים למדי והרכש החדש של הניקס, דאג מקדרמוט, פוגש את הטבעת פעמיים וגם זה בקושי. האחרון שזכיתי לראות מתחמם הוא הרוקי החדש, פרנק ניליקינה הצרפתי. הפוינט גארד החדש של הניקס ניחן בסייז טוב לעמדה שלו וקליעה טובה מחצי מרחק, יותר מכך קשה ללמוד מחימום.

מדהים שגם במשחק עונה האולם ההיסטורי מלא באנשים, 14,981 ליתר דיוק. מלבד כמות נכבדת של צופים, גם המדיה לא נשארה בבית והגיע למשחק בהמונה, התפוח הגדול בכל זאת.

השנה הליגה הקשיחו את החוקים ונאלצתי לעלות למקומי כחצי שעה לפני פתיחת המשחק, לא לפני שזכיתי לראות את שחקן הקבוצה האגדי, אלן יוסטון ולשוחח בקצרה עם עוזר הג'נרל מנג'ר של הנטס ורכז העבר של צסק"א מוסקבה, טרג'ן לנגדון.

אחרי המתנה של חצי שעה שכללה ביקור בחדר האוכל של העיתונאים ( שלא הביא איתו בשורות ) המשחק החל וכבר הפתעה ראשונה שאולי אפשר ללמוד ממנה להמשך. ג'ף הורנסק עולה בחמישייה עם קייל אוקווין כסנטר ( שדיבר איתי בסיום המשחק וסיפר לי על הקיץ שעבר וגם על התוספת המעניינת לחדר ההלבשה של הקבוצה ) ומשאיר את הרננגומז שפתח בחמישייה בחצי השני של העונה שעברה, על הספסל.

המחצית הראשונה הייתה צמודה כאשר הארדווי משליך שלשות מכל עבר ופורזינגיס מתחמם עם הזמן ומנגד ראסל וג'ו האריס היחידים שמתפקדים. המחצית השנייה המשיכה כמו שהראשונה הסתיימה, במומנטום של הנטס.

ג'רמי לין והרכש מטורונטו, דמארה קארול, נכנסו לעניינים, כמו גם שון קילפטריק הנהדר שדיבר איתי בחדר ההלבשה לפני המשחק וסיפר לי על הערכתו לאוהדים ועל כך שבשביל להחזיר לקהילה בה גדל הוא פתח חנות בעיר הולדתו, וויט פליינס. מכיוון שאנחנו עדיין בקדם עונה, הכוכבים מקבלים פחות דקות על מנת ששחקני הספסל ואלה שנמצאים בסגל על חוזה למחנה אימונים, יקבלו את ההזדמנות שלהם.

אף על פי שהמשחק נהיה צמוד לקראת הסוף, המאמנים המשיכו לשחק עם ההרכבים החלשים שלהם והמשחק החסר חשיבות הזה נגמר בניצחון של הנטס, 115-107.

לבוקס סקור של המשחק

תקופת הפרה סיזן הינה תקופת הניסויים של המאמנים וגם של השחקנים כך שקשה לדעת מה באמת יקרה כשהעונה תתחיל אך המשחקים הללו הם ללא ספק אינדיקציה לא רעה למה שנראה החל מה-17 לאוקטובר.

אוקווין בחמישייה, הרננגומז מחליף שלישי ונואה מטפל במגבות

זה שאוקווין בחמישייה זו אמנם הפתעה ( הורנסק עדיין המאמן בכל זאת ) אך ההשלכות מכך הן המעניינות. כשקאנטר הגיע לקבוצה בטרייד על מלו היה ברור שהוא יעלה מהספסל מאחורי ווילי הרננגומז, אף לאחד לא תיאר לעצמו שהרננגומז יעלה אחרי קאנטר כסנטר שלישי. הניקס נמצאים בבעיה קשה מכיוון שיש להם יותר מדי סנטרים כאשר אחד מהם הוא יואקים נואה, שחקן ששיאו מאחוריו והחוזה שלו לא סחיר. בהנחה שמוציאים את נואה מהמשוואה, אנחנו נשארים עם שלושה ביג מנים טובים, לא מצב רע לקבוצה עם שאיפות גבוהות וצורך בעומק.

לצערי הבעיה פה היא בגוף המשפט והניקס היא לא קבוצה טובה ובשביל להיות אחת כזו היא צריכה לקדם את הצעירים שלה, מה שאומר שטרייד על אוקווין ( אף אחד לא יקח את נואה וקאנטר ) הוא הכרחי על מנת לתת את הבמה להרננגומז וקאנטר המוכשרים.

פורזינגיס והארדווי ג'וניור

יסלח לי דובי שהכנסתי את שניהם לאותו משפט אך מה לעשות שאלו הם שני הכוכבים של הקבוצה. נתחיל מהארדווי, זה שהולך לקבל מהקבוצה 71 מיליון דולר בארבע שנים הקרובות. כמו בחימום, הארדווי שיחק 25 דקות בהן הראה שהוא בעיקר אוהב לזרוק שלשות, אותן קלע באחוזים לא רעים ( 5-11 ) אך מכל מקום אחר על המגרש הוא לא פגש ( 6-15 מהשדה ). לא רק ש"הבן של" לא פגע אתמול, הוא לא תרם בשום אספקט אחר של המשחק, סיבה מרכזית לכך שזכה לציון השלילי הראשון בהיסטוריה בסדרת המאמרים המעולה של עומר מזיג. למאמר –http://www.hoops.co.il/?p=105242 .

עכשיו לצד היותר חיובי, החד קרן, קריסטפס פורזינגיס. ה-כוכב של הניקס השנה ובתקווה שגם בשנים הקרובות מגיע אחרי קיץ מעולה עם נבחרת לטביה ועם המפתחות לקבוצה ממנהטן אחרי הטרייד של מלו. הלטבי החל את המשחק בצורה לא טובה עם כמה החטאות אבל המשיך לזרוק בביטחון והנקודות לא איחרו להגיע. ניכר שה-3'7 של הניקס עבד הרבה על הגוף והמשחק שלו הקיץ ( בתקווה ) בדרך להפוך לכוכב בליגה. הלטבי הענק שיפר מספר דברים במשחקו, בין היתר את הקליעה מכדרור שנראית נכון לעכשיו בלתי עצירה וגם את קליעת הפייד אווי, רק שלא יהרסו גם אותו.

ניליקינה ומקדרמוט

הראשון רוקי, השני מגיע אחרי 3 שנים לא קלות בליגה ועכשיו שניהם רוצים להוכיח את עצמם. ניליקינה הוא אחד השחקנים היותר מסקרנים בניקס, בעיקר בגלל שאך אחד לא יודע עליו יותר מדי. במשחקו הראשון בקבוצה הוא עלה מהספסל אך כששיחק הוא עשה זאת עם ביטחון רב והראה על פוטנציאל טוב. יקח עוד זמן להבין איזה שחקן עומד מולנו אך נכון לעכשיו הרכז הצרפתי נראה כמו רכז עם סייז טוב לליגה, משחק פיק נ' רול לא רע ועם יד טובה מכל הטווחים.

מהרכז המחליף למי שכנראה יהיה הסמול פורוורד הפותח של הקבוצה. אחרי מס' שנים בהן היה לא רע אך לא באמת קיבל את ההזדמנות שמגיעה לו, הקלעי מאוניברסיטת קרייטון סוף סוף מקבל את הצ'אנס שלו. השוטר הנהדר שיחק מעולה אתמול בערב ובעיקר עשה את מה שהוא יודע ולא ניסה לעשות משהו מעבר ליכולותיו, משהו שאי אפשר להגיד על כמה מחבריו לקבוצה.

דיאנג'לו ראסל וג'רמי לין

הקו האחורי של הנטס נראה לא רע אתמול, במיוחד הרכש מקליפורניה אך השאלה האם הם מסוגלים להיות יעילים ביחד עדיין עומדת באוויר. למרות שראסל נראה קר בחימום הוא התחיל את המשחק נהדר עם 8 נקודות רצופות שהחזיקו את הנטס במשחק. דווקא כשראסל היה טוב, לין לא הורגש ובאמצע הרבע השני לא היה לו נתון סטטיסטי חיובי. כל המשחק של הנטס אמור להתבסס על הצמד הזה והיכולת שלו להגיע למצבים טובים ולהניע את הכדור אחרי הפיק נ' רול, זה בטוח עדיף על הארדווי בניקס.

הוליס ג'פרסון, קילפטריק והאריס

שלושה שחקנים שנתנו משחק מאוד טוב ויעיל אתמול בלילה ויהיו חלק משמעותי מהעונה הקרובה של הנטס. דווקא האריס, שלא היה נראה כאילו הוא אמור לשחק הרבה השנה, קיבל את ההזדמנות והוכיח את עצמו עם תנועה טובה ללא כדור וארבע שלשות משבע ניסיונות. קילפטריק מראה שנה אחר שנה גרף שיפור במשחקו והוא אחד השחקנים שיותר כיף לראות בקבוצה של קני אטקינסון. אחרון חביב הוא הוליס ג'פרסון שקיבע את מעמדו כפאוור פורוורד הפותח של הקבוצה ואיך שזה נראה עכשיו, זו נראית כמו החלטה מצויינת.

ג'פרסון עושה הכל על המגרש – מסדר חסימות, מוביל כדור, מסיים טוב ליד הטבעת ובעיקר לא אנוכי. הפורווד הרב גוני אמנם שיפר את משחקו אך יהיה חייב לשפר את הקליעה שלו בשביל להוות איום התקפי גדול יותר. לשמחתי יצא לי לדבר איתו מיד לאחר המשחק ולשאול אותו על העונה הקרובה, השחקנים החדשים בקבוצה והקיץ שעבר.

אז הניקס עברו את המשחק הראשון ללא מלו והבינו שהם החתימו שחקן הרבה פחות טוב ויעיל, הנטס הראו שיפור גדול ובעיקר פוטנציאל להיות קבוצה לא רעה שאולי תפתיע כמה מכם, איזה כיף שהליגה חזרה.

* מחר אביא לכם את סיקור המשחק בין הנטס למיאמי כך שאם אתם מעוניינים לשאול את השחקנים שאלות מסויימות אתם מוזמנים לרשום זאת בתגובות.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה עידן. לא ראיתי את המשחק אבל מעניין אותי אם פורזינגיס ניסה להיכנס יותר פנימה מול.האין גבוהים של הנטס או גם כאן התפשר על זריקות מבחוץ וחצי מרחק. ביורולבסקט ראיתי שהוא קיבל נפח אבל עדיין לא סגור אם הוא ינצל את זה לאגרסיביות בצבע.
    עדיין חושב שהיה עדיף לניקס בהרבה לשלב את אנדרסון עם פורזינגיס במקום הפקק המוזר הזה שיש להם עכשיו.

  2. הרנן גומז עם באזר ביטר לדנבר ומחצית.
    לייקרס מסריחים את הפרקט תרתי משמע.
    עם לונזו, בלי לונזו, הקבוצה הזו כבר עם 3 הפסדים רצוף, האם זה אומר משהו על העונה הקרובה? נחייה ונראה, אבל כמו שהם משחקים עכשיו המקום שלהם במוקדרפט מאד ריאלי….

    1. לא ראיתי את הלייקרס אבל כן ראיתי קצת את פילי.
      גם היו גרועים, חסרי דרך, ה"כוכבים" הגדולים פולץ וסימונס (עוד לפני ששיחקו דקה) בינוניים מינוס ולא מצליחים לשים את הכדור בסל.
      אותה פילי שהייתה פלוס מינוס כמה שמות, עדיין נראית כמו קבוצת תחתית במזרח…

  3. תודה רבה!

    מאוד אהבתי את קילפטריק בשנה שעברה. מקווה שימשיך להצליח.
    רוצה גם לראות את מקדרמוט מצליח מהצד השני.
    ודי עצוב על נואה, הבנאדם פרש כבר לפני שנתיים תוך כדי משחק.

  4. עידן, הפכת למה זה מקצוען בסיקור משחקים.
    אתה צודק: ה-NBA הקשיחו את הכל, כולל נתינת אקרדיטציות.

    אמרתי לך מזמן: אתה אוצר לאתר!

  5. תענוג לקרוא את הכותבים התורמים באתר הזה, עידן עופר, רועי, עומר ורבים אחרים. כתיבה נקייה, ציורית ומנומקת.
    דווקא 'בעל הבית' מרבה בטורים עמוסים ומקושקשים, היסטריים, ולעתים גם מנוקדים בהערות גזעניות (נראה שהוא לא מודע לעצמו בעניין הזה). מוזר.

  6. אחלה סיקור, פינוק עם הקפה של הבוקר.

    שתי קבוצות עם חמישיות חדשות שמשחקות בפעם הראשונה. לניקס יש יותר פוטנציאל לעתיד. לעומת זאת, להחמישיות של ברוקלין יש פוטנציאל השנה.
    לא מבין למה קאנטר ובזלי לא עלו בחמישיה הפותחת.

    תודה עידן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט