ההצלחה השקטה/רועי ויינברג

אחת הקבוצות הטובות בליגה, שניצחה 13 משחקים ברציפות, ורחוקה חצי משחק מהמקום השלישי במערב, היא דנבר נאגטס. הנאגטס אשתקד היו במקום השישי, וביצעו מספר מהלכים שהפכו אותם מקבוצת אמצע טבלה בינונית, לקבוצת צמרת במערב. הגיע הזמן לראות מהם המהלכים הללו.


הגעת איגודלה לדנבר

איגודלה
איגודלה. 12 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-5 אסיסטים למשחק בדנבר.

בקיץ היה הטרייד הסופר-צפוי והסופר-מדובר של דוויט הווארד, שחוץ מהלייקרס והמג'יק כלל עוד 2 קבוצות-פילדלפיה (שקיבלה את אנדרו ביינום, ששיחק אצלה 0 דקות העונה, והמהלכים הגדולים שלו במדי פילדלפיה נמצאים בסרטון למטה), ודנבר.

הנאגטס העבירו לאורלנדו מספר שחקנים בטרייד-אל הרינגטון וארון אפללו, בנוסף לבחירת דראפט סיבוב שני בדראפט השנה, ובחירת דראפט סיבוב ראשון (של ניו יורק), בדראפט 2014.

הנאגטס קיבלו מהסיקסרס, בטרייד המרובע, את החוליה החסרה שהייתה להם בחמישייה, אנדרה איגודלה, המדליסט האולימפי. "איגי" עושה הכל על המגרש, ויש לו שורה סטטיסטית טובה מאוד של 12.8 נקודות, 5.3 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 1.7 חטיפות ו-0.6 חסימות למשחק, ב-34.3 דקות. זה מוביל אותו למדד אפקטיביות של +15.64, ו-PER של 15.14.

יחד עם איגודלה, לנאגטס הייתה חמישייה מצויינת, שכללה את טיי לאוסון, דניאלו גלינארי, קנת' פאריד (שהשתפר בגדול בעונת 82 המשחקים הראשונה שלו) וקוסטה קופוס.


המהלכים הגדולים ביותר של ביינום ב-76', לפי האתר "Deadspin"


שוק השחקנים החופשיים

מקגי
ג'אוול מקגי. 9.5 נקודות, 4.7 ריבאונדים ו-2 חסימות למשחק, מהספסל של הנאגטס.

לא מספיק שהנאגטס השיגו חמישייה חזקה, בשביל אליפות צריך גם ספסל טוב, ולכן הצוות של הנאגטס, שבראשו עומדים ג'ורג' קארל ומסאי יוג'רי, הלך לשוק השחקנים החופשיים, וביצע שם מספר מהלכים.
השארת שחקנים-אנדרה מילר (9.1 נקודות ו-5.9 אסיסטים למשחק), וג'אוול מקגי (9.5 נקודות, 4.7 ריבאונדים ו-2 חסימות למשחק), שהיו בדנבר שנה שעברה, הוחתמו לעוד עונה.

החתמת שחקנים-בנוסף למילר ומקגי שהמשיכו, וקורי ברואר, בנוסף לוילסון צ'נדלר שהיו חתומים על חוזים לעונה, הנאגטס החתימו עוד גבוה-הפאוור/סנטר, אנטוני רנדולף. רנדולף תורם מעט לדנבר (2.7 נקודות ו-1.9 ריבאונדים ב-7 דקות לערב), אבל הוא נותן עוד עומק וכוח לצבע של דנבר.

מבחינת הספסל, שחקן הקבוצה לשעבר, ראיין בואן, מונה לתפקיד עוזר מאמן (בעברו היה מתאם הוידאו של איוואה סיטי הוקאייס מליגת ההתפתחות). ההשפעה של בואן כנראה לא שינתה לחלוטין את הלך הרוח בדנבר, אבל הנאגטס הפכו להרבה יותר טובים העונה.


לסיכום, ניתן לראות כי דנבר הצליחה, במספר מהלכים בודדים, להפוך מקבוצת מרכז טבלה לקבוצת צמרת במערב. ניתן לראות מכך שחלק גדול מקבוצות מרכז הטבלה שדורכות שנים במקום, יכולות גם בכמה מהלכים פשוטים להגיע למקום גבוה יותר, ושלפעמים ויתור על הכוכב הגדול (אנטוני), יכול להשתלם.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. דנבר מזכירה את דטרויט מהאליפות האחרונה: לא היה "מנהיג" ולא היה "סופרסטאר". רק שחקנים מצויינים כצ'אונסי ביליאפס וריפ המילטון. דנבר היא אותו דבר: איגודלה, טיי לאוסון (שבזמנו לאלה הזוכרים הגדרתי כ-"גניבת הדראפט הגדולה"), פאריד, וכל האחרים. הם קבוצה המשחקת ללא "GO-TO CENTER", ובכל זאת עשו שמות אמש לת'אנדר תחת הסל!

  2. אני מסיר את הכובע בפני מנחם,שמתחילת העונה טוחן לנו שדנבר יקחו את המערב ואני כל הזמן חשבתי שזה בגלל שאהוב ליבו מגי משחק שם,אז מנחם שיחקת אותה בגדול וכנראה 40 שנות ניסיון מלמדים משהו 🙂

  3. תודה, יניב, ובקשר למגי, הבנאדם – בצד כמה דברים מטורפים שעשה – היה אתמול חשוב מאד בשליטה בכדורים תחת הסל אפילו שזה לא התבטא בריבאטנדים. עצם נוכחותו שם עירערה לת'אנדר את כל הבטחון בצבע.

  4. תודה על הכתבה רועי.
    לדעתי ההבדל העיקרי בין השנה לשנה שעברה זה הזמן והמשך השלמת הפאזל..
    מאז הטרייד על כרמלו הם בבניה והשנה הבניה מתחילה להבשיל.
    השילוב של מחלקת סקאוטינג טובה ומאמן דומיננטי שטובת הקבוצה בראש מעיניו.
    הטרייד על לאוסון בהחלט היה גניבה והתחלה אבל היו עוד כמה גורמים נוספים.
    קיבלו עבור כרמלו ארבעה שחקנים טובים .
    שחררו שחקנים שלא התאימו לשיטה.[אפללו לדוגמא]
    קבלו מתנות- קורי ברוואר ופרננדז מדאלאס.
    המילטון ומילר מפורטלנד ודאלאסתמורת פלטון

    פגעו מצוין בדראפט עם פאריד.[זכיתי לראות אותו בדקות הראשונות שלו בליגה]
    ההבנה שפגעו טוב בדראפט והטרייד על ננה ומקגיי.
    אפילו גוליאן סטון שהוא השחקן האחרון שלהם ברוטציה הוא סוג של גניבה והוא שחקן לא רע בכלל שלא נבחר בדראפט שעבר.
    ולבסוף הטרייד על איגי ושוב הזמן וההבשלה.
    אם הצעירים ימשיכו להשתפר ,השנה הזו היא רק תחנה בדרך לדעתי.

  5. דבר נוסף ואמיץ – הם החתימו את ננה ואת אפללו על חוזים גדולים כדי לא לאבדם, אבל ברגע שהתפוקה ירדה או שהיה ניתן להשיג עבורם ערך טוב הם עשו זאת. ההעברה של ננה פחות משנה לאחר הארכת החוזה הגדולה אולי הייתה קרת-לב במידת מה, אבל נכונה מבחינה כלכלית ומקצועית.
    הם לא קופאים על השמרים.
    בנוסף, הם גם טובים בפיתוח כשרונות – צ'נדלר, גאלינארי, קופוס,, לוסון (אותו גם השיגו בעסקה חכמה מאוד)

  6. דנבר טובה בגלל האיזון שלה- 6 שחקנים עם.ממוצע של מעל עשר נקודות, האתלטיות- איגודלה, פאריד, לוסון, מגי, ברואר, והמאמן- שבזכותו ובזכות אנדרה מילר העסק לא מתבאלגן, דבק צפוי בקבוצה צעירה ומהירה שכזו. הם ניצחו את הקליפרס, כיסחו את התאנדר בבית וגם את ממפיס. חוץ מסן אנטוניו אני לא חושב שמישהו יוכל לעצור אותם.

  7. דנבר לא עשו כמעא כלום מבחינת שוק השחקנים החופשיים. זניח ביותר.

    ולגבי איגודאלה – אני אפילו לא בטוח שהוא יותר טוב מאפללו.
    באופן כללי, הוא שחקן טוב, אבל אובררייטד.

    הם פשוט התבגרו, התחברו, בריאים יחסית, ברואר נתן קפיצה ביכולת – וזו התוצאה.

    בסקירה שלי לפני העונה דיברתי על 3-5, ועושה רושם שזה באמת הטווח.

    הבעיה הגדולה שלהם היא שיש סיכוי סביר מאד שיצטרכו להיפגש עם ממפיס בסיבוב הראשון של הפלייאוף, וממפיס יכולים לנצח כל קבוצה במערב. אנשים לא שמים לב כמה הם טובים מאז הטרייד.

    ביתיות זה המפתח מבחינת דנבר – למרות הניצחון היפה והמפתיע באוקלהומה.

    בגלל זה מאבק האיתנים שלהם כרגע הוא עם ממפיס על מקומות 4-5 כי בהחלט סביר שהקבוצה עם יתרון הביתיות בסדרה הזו גם תנצח אותה.

    בסיבוב השני אם יעברו את ממפיס, דנבר כבר כמעט בוודאות בלי יתרון ביתיות נגד הספרס או הת'אנדר, וקשה לי לראות אותם – קבוצה בלי אולסטאר – עוברים סדרה כזו עם כל ההערכה ליכולת שלהם.

    לא בלתי אפשרי, אבל גם לא סביר.

    1. כיצד אתה שם את אפללו בשוויון עם איגודלה הוא דבר שמעל בינתי. הם סוג אחר לחלוטין של שחקנים. איגודלה אתלט הרבה יותר טוב ויכול לשחק סמול פורוורד. אפללו הוא בליגה אחת מתחת.

      1. זה שאיגודלה יכול לשחק סמול פורוורד עושה אותו שחקן יותר טוב ?
        מעניין, אולי איגי גם יותר טוב מדוויין ווייד…

        זה בטח לא נותן לו שום יתרון כשחקן דנבר שבה הוא משחק רק שוטינג גארד בגלל שאין להם בין כל השחקנים הבכירים אף שוטינג גארד אחד טבעי.

        (ואגב, גם אפללו שיחק העונה לא מעט סמול פורוורד באורלנדו – אבל זה ממש לא משנה מבחינתי).

        ונכון איגי יותר אתלטי.
        אז מה ?

        אפללו קלעי יותר טוב, שחקן הגנה מעולה בזכות עצמו, ומרוויח בערך חצי מאיגי.

        ההבדל בינהם – אם קיים בסך הכללי של התרומה – הוא הרבה הרבה יותר קטן משחושבים.

        1. לדעתי אתה שוגה דדי.
          אפללו תקע את משחק הריצה של דנבר כי הוא איטי והיה תחנה אחרונה.
          איגי משתלב מצוין ולא כופה על עצמו מהלכים וההגנה שלו טובה בהרבה.
          אין ספק שלדנבר הוא מתאים יותר וגם שחקן טוב ממנו בכללי.

  8. לאחר המשחק אתמול לא מופרך לצפות שיעברו את אוקלוהומה. ראית איזה בי"ס בהגנה הם עשו לדוראנט וווסטברוק? אגב -לדעתי המשחק היה כשלון איום של ברוקס כמאמן. דנבר מצאו איזה נוסחה הגנתית טובה לנטרל את כוכבי אוקלוהומה, וברוקס לא מצא את הדרך להגיב על זה לאורך כל המשחק.

  9. זה לא העניין. ברור שאוקלוהומה ניסתה ורצתה לנצח והמשחק היה חשוב לה, והיא לא ידעה מה לעשות מול מה שהכינה לה דנבר. דנבר הראתה משחק קבוצתי שנעשה ע"י קבוצה עמוסת כשרון ועומק, ומצד שני 2 סופרסטארס ובסך הכל סגל לא רע מסביב, ומרטין עושה עבודה טובה (זה לא רק הקליעה מהשלוש – גם ריבואנדים, גם אסיסטים וגם חטיפות) ושלא לדבר על המספרים היפים של איבקה, אבל לצערי בכלל לא רואים שהם מצליחים לעשות סופר-גרופ שבו השלם גדול מחלקיו (כמו למשל מיאמי…)

  10. אחת הבעיות של אוקלהומה היא סקוט ברוקס. מלבד לצרוח "חייבים להילחם על כל כדור" ו-"חייבים לקחת ריבאונדים" הוא לא עושה שום דבר.

  11. חכו לפליאוף ואז נראה מה מספיק.ומנחם הבעיה של OKC זה ווסטברוק היצור עמוס הכישרון וחסר השכל .נראה לך הגיוני שהאבה משחקים הוא זורק יותר מדוראנט באחוזים רעים???

  12. האחוזים שלו דומים לאלו של כרמלו, והוא זורק פחות מכרמלו. הוא גם מוסר כמעט 8 אסיסטים בערב.PER שלו גם מעל אנתוני – 23.7 לעומת 22.3. כמובן שאכן KD יש לו PER של 28.2, וכנראה משהו לא אופטימלי במשחק של שניהם, אבל המצב לא כזה רע כמו שאתה מתאר.
    אגב PER: ה-3 של מיאמי הם במקומות 1.3.4 בטבלה של הליגה (לברון, בוש וויד). מה שאומר שהם גם עובדים הכי טוב ביחד והם ממש מתואמים.
    דוראנט וווסטברוק זה מקומות 2 ו-10 בליגה, טימי וטוני מקומות 6ן-7, כריס פול וגריפין מקומות 3 ו-8, לופז של הנטס מקום 5, והארדן מקום 9. קובי רק מקום 11. כרמלו מקום 12.

    1. המצב גרוע כי בשביל לנצח קבוצות צמרת צריך.יותר מזה. ווסטברוק לא עובד קבוצתי, כופה את עצמו על המשחק ולא משתלב מספיק עם דוראנט. זה מספיק מול הליגה- לא מול מיאמי, ס"א ודנבר.
      שפשוט יעבירו אותו לשוטינג גארד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט