פריוויו 2017-18 – פילדלפיה 76ers / רפי יצחק

פריוויו 2017-18 – פילדלפיה 76ers / רפי יצחק

פילדלפיה 76

מאזן עונת 2016-17: 54-28 , מקום 14 במזרח ו- 26 בליגה.

מאמן: ברט בראון  (בן 56), מתחיל את עונתו החמישית בקריירה כמאמן ראשי (כולן בפילי).  מאזן בעונה הרגילה 75 נצחונות ו-253 הפסדים (22.3% אחוזי הצלחה).לבראון יש עוד עונה בחוזה מעבר לעונה הקרובה.

אולם: וולס פארגו סנטר. מכיל 19,500 אלף מושבים.

 

ברט בראון – סוף סוף רואה אור בקצה המנהרה

ברוכים הבאים:

 בן סימונס  – רוקי בן 20 , בחירה מס' 1 בדראפט 2016, נפצע במשחק אימון לפני תחילת העונה הקודמת והושבת לשנה. כשיר למשחק העונה.

מרקל פולטץ   – רוקי בן 19 , בחירה מס' 1 בדראפט 2017, קומבו גארד שמגיע ממכללת וושינגטון.

אמיר ג'ונסון  – פאוור/סנטר  בן 30, חתם לעונה אחת . תחנה אחרונה בוסטון סלטיקס שם שיחק בשתי העונות האחרונות.

ג'יי.ג'יי רדיק  – שוטינג גארד בן 33 , חתם כשחקן חופשי  לעונה אחת בסכום מטורף של 23 מיליון. תחנה אחרונה הל.א קליפרס שם שיחק ב-4 שנים האחרונות.

פורקן קורקמאז   – רוקי בן 20 , שיחק באנדלו אפס בעונה הקודמת לאחר שנבחר במקום ה- 26 בדראפט 2016. החליט שזהו אירופה וקנה בכמיליון יורו את הזכות להשתחרר ולהגיע לסיקסרס

עזבו:

סרחיו רודריגז – רכז בן 31 מספרד, עזב לאחר עונה אחת . קיבל המון הזדמנויות, התקשה מול האתלטיות של ה- NBA , הראה ניצוצות פה ושם אך בציון הכללי נכשל.

ג'ראלד הנדרסון – שוטינג גארד בן 31, חתם לשנתיים, נחתך לאחר עונה. היה מנהיג לקבוצה הצעירה אך היכולת המאכזבת בעמדה 2, ג'יי. ג'יי רידיק ופציעת ירך שגרר כל השנה  גרמו לקולנג'לו לוותר על שירותיו .

שון לונג- הועבר בטריד ליוסטון , יזכר בעיקר כשחקן שעל רגלו בן סימונס נחת וגרם לפציעה שהשביתה את סימונס לעונה.

טיאגו ספליטר – סיום חוזה. הגיע מאטלנטה במהלך העונה. היה פצוע מרבית העונה.

אלכס פויטרס – שחקן חופשי , לא צלח את סגל ליגת הקיץ של פילי וחתם באינדיאנה

 מה היה לנו שם?

בעונה הקודמת הסיקסרס הציגו שיפור ניכר של 18 נצחונות במאזן יחסית לעונה שחלפה לה סביב שלד שהתבסס על שני רוקים , אמביד (31 משחקים בעונה החולפת) וסאריץ יחד עם רוברט קובינגטון, טי.ג'י מקונל וארסן אליוסבה ששיחק בקבוצה לחצי עונה.

הסיפור הגדול של הסיקסרס בעונה החולפת הוא ג'ואל אמביד שחזר לשחק אחרי שתי עונות של השבתה עקב פציעה קשה ברגלו שגררה שני ניתוחים. אמביד שיחק תחת מגבלת דקות קפדנית שהגבילה את זמן המשחק שלו על 28 דקות למשחק ויחד עם זאת הראה פוטנציאל אדיר ויכולת מרשימה מחודש לחודש עד לפציעה נוספת בברך לקראת סוף חודש ינואר.

העונה החלה בצליעה של 7 הפסדים רצופים שהזכירו את פתיחות שתי העונות האיומות שקדמו שקדמו , אבל הסיקסרס הלכו והשתפרו ממשחק למשחק. עד לשיא של חודש ינואר 2017 שתחת הנהגתו של אמביד היה חודש ראשון בארבע שנים שהסיקסרס מסיימים במאזן חיובי ועוד איזה מאזן  5-10 עם יכולת מצויינת בשני צדי המגרש. עד לפציעתו העמיד אמביד ממוצעים  ב-31 משחקים של  20.2 נקודות (36.7% מהשלוש) עם 7.8 ריבאונדים, 2.5 חסימות ו-2.1 אסיסטים ב-25.4 דקות למשחק.

אמביד על אף פציעתו כמעט ונכנס לאול סטאר ( את בחירות האוהדים הוא עבר) ובטרייד דד ליין שלחו הסיקסרס את אליוסובה בטרייד על מנת להקדיש את החודשיים האחרונים של העונה להתפתחות של דריו סאריץ הנפלא שנתן חודשיים חלומיים ואלמלא פתיחה צולעת של העונה בודאי היה נבחר לרוקי העונה.

במהלך העונה נפרדו הסיקסרס משלושה שחקנים שהיו סמלים לעידן הינקי – נרלס נואל שהועבר בטרייד לדאלאס, ג'רמי גרנט שעבר ל  OKC  והוליס תומפסון ששוחרר וחתם באירופה.

שלום ובהצלחה – נואל ותומפסון עם חבר

54-28 מסיימים הסיקסרס את העונה, אמנם מקום 4 מהסוף בליגה אך  עם הרבה כדורסל שמח ומהנה ווקטור שיפור ניכר מהעונה הקודמת.

אז מה עשינו בקיץ האחרון ?

 בראין קולנג'לו החל את מלאכת ההכנה של הסיקסרס לעונה זו בערב הלוטרי בו נקבע שפילי תבחר שלישית בדראפט 2017 ( לאחר מימוש אפציית החלפת הבחירות עם הקינגס – תודה מיוחדת לולדה דיואץ) .

פה אני חייב להוסיף שבימים החשוכים של עונת 2015-16 בהם הסיקסרס נשחטו כמעט כל ערב ובעמדת הפוינט של פילי התרוצצו רוקי שלא נבחר בדראפט דאז טי.ג'יי מקונל וקנדל "תזמין לי מונית" מרשל , התחלתי באחד המשחקים המתסכלים לבחון את רשימת המוקים של דראפטים 2016 ו-2017 ולבדוק אלו כשרונות גדולים אמורים אמורים להגיע לליגה בעמדה זו. אז נתקלתי לראשונה בשם פולטץ שהיה אז שחקן תיכון ודורג שני ברשימת הכשרונות לדראפט 2017 אחרי ג'וש ג'קסון – המשחק של פולטץ הלהיב אותי והתחלתי לעקוב אחריו מאז, היתה לי תחושה שהוא השחקן שאנחנו צריכים בפוינט …….שנתיים אני עוקב אחריו  וייחלתי בסתר שאכשהו זה יסתדר והוא יגיע לפילי ……..

נחזור לתוצאות הלוטרי , כאמור בוסטון זכתה במקום הראשון , הלייקרס הצליחו בעזרת אלילת המזל  שנה שלישית ברציפות  לשמור על הבחירה שלהם ולבחור במקום השני ופילי כאמור לאחר מימוש ההחלפה נותרו במקום השלישי.

לכולם היה ברור שפולטץ או בול הם השחקנים שהכי מתאימים לסיקסרס ושניהם הולכים ככל הנראה בבחירות הראשונות.  חודש שלם הרצנו תרחישים שונים של מה עדיף לנו ג'וש ג'קסון או סמית ג'וניור, פוקס או מונק.

ואז מגיעה הפצצה ב-17 ליוני , באחד מהתאריכים הכואבים בהיסטוריה של פילי שמציין 25 שנים לטרייד הנורא של צ'ארלס ברקלי בשיאו, מהסיקסרס לפניקס סאנס (תמורת שאריות של  ג'ף הורנסק, אנדרו לאנג וטים פרי ) . ביום זה משתחררת הידיעה שפילי ובוסטון בדיונים רציניים על החלפת הבחירות ביניהם. קראתי את הידיעה פעם ועוד פעם – איך אפשר לשמוח על טרייד עם בוסטון?  למרות שככל הנראה מדובר בפולטץ חביבי . ישר עולה לי בראש תסריטי אימה –  הרי אנו במדברים על דני איינג' הממולח….

מה לעזאזל דני מבשל פה ?

רק שלא יתנו את סאריץ – שיעבירו בחירות רק לא שחקנים. רגע מה בוסטון עושים ? משהו פה מסריח …. מה הסיכוי שקבוצה תוותר על הבחירה הראשונה בדראפט?

לבסוף מתפרסם שהמחיר תמורת החלפת הבחירות בין הסיקסרס לבוסטון הוא הבחירה של הלייקרס בשנה הבאה עם הגנה מסויימת – לא נורא . מחיר סביר על פולטץ  ולא בדיוק מעניין אותי מה איינג' חשב לעצמו העיקר שהשגנו את פולטץ.

מה הלאה ? ביום פתיחת הפרי אייג'נט קולנג'לו מחתים את ג'י.ג'י רדיק על סכום של 23 מיליון עם התחייבות לעונה אחת, יום אחרי הוא מחתים את אמיר ג'ונסון על 11 מיליון לעונה.

ההרכב של פילי בעונה הבאה יתבסס על התקפה שאותה יוביל בן סימונס , פולטץ מתאים כמו כפפה כגארד שני בהתקפה ללא כדור לצד סימונס וכשצריך יכול להוביל את הכדור בעצמו-  הוא יהיה מצויין בפיק אנ רול עם אמביד, סימונס וסאריץ. בכנפים ימתינו  קובינגטון ורדיק להעניש קבוצות על דאבל טימים ומיס מצ'ים- אחלה קיץ עובר על הסיקסרס .

קולנג'לו משתמש בחוכמה בבנק הנכסים שהותיר לו סם הינקי ושומר את הגמישות הכלכלית לקיץ הבא עם 40 מיליון דולר פנוי לקיץ הבא.

אבל אנו מדברים על העונה הקרובה- טוב אז נמשיך ונדגיש שרמת ההתרגשות סביב הקבוצה שמעמידים הסיקסרס לעונת 2017-2018 לא נראתה מאז תחילת העשור הקודם בה התרוצץ בוולס פארגו סנטר ( או איך שנקרא אז האצטדיון) ננס ענק העונה לשם אלן איברסון והמאמן על הקווים היה לארי בראון.

עם שחרור לוח המשחקים מתברר שהסיקסרס הולכים להיות משודרים 14 פעמים העונה מחוף לחוף…….

אחרי 4  עונות של PROCESS כואב מעמידים הסיקסרס על הנייר את מקבץ הכשרונות הצעיר הכי מרשים בליגה ( כנראה יחד עם מיניסוטה). חבורת שחקנים מוכשרת מאוד, סופר אתלטית , מצ' אפ סיוטי לקבוצות יריבות.

חבורת שחקנים כזו בשיטה של ברט בראון תשחק בקצב משחק מהיר מאוד ותהיה כיפית לצפייה.

ההרגשה היא שיש משהו גדול בפתח עם פוטנציאל בשמים אך יחד עם זאת רמת הצפיות הרבה יותר צנועה ומסתכמת בשאלה יש פלייאוף השנה?

 על הקבוצה :

כאמור הסיקסרס פותחים את העונה עם 5 שחקנים חדשים שמצטרפים לקבוצה  ועוד שני שחקנים שהיו פה גם בשנה שעברה כמעט ולא שיחקו בעקבות פציעה . מבחינת הרוטציה הבכירה –  הסיקסרס מתחזקים בחמישה שחקנים חדשים, 2 רוקים (פולטץ וסימונס)  ושלושה ותיקים (רדיק, ג'ונסון ובייליס)  והרכב הקבוצה צפוי להראות כך:

.החמישייה הפותחת:

PG- מרקל פולטץ ,

SG – ג'י ג'י רדיק,

SF- רוברט קובינגטון.

PF- בן סימונס

C-  ג'ואל אמביד.

אמביד, פולטץ, סימונס וקובינגטון – ארבעה מהחמישיה הפותחת של הסיקסרס העונה

חמישייה שנייה:

PG- בייליס.

SG- סטאוסקס

SF-     לווואה קברו (TLC)

PF- דריו סאריץ

C – אמיר ג'ונסון .

יעודדו מהספסל: הולמס, טי. ג'י מקונל, אוקאפור, קורקמאז, אנדרסון .

המפתח הגדול לסיפור של הסיקסרס העונה יהיה ג'ואל אמביד וכמות המשחקים שישחק העונה. אמביד מהווה עוגן אדיר בהגנה ויחד עם הורסטיליות הגדולה שלו בהתקפה ברור שהצלחת העונה של הסיקסרס תקום ותיפול על בריאות רגליו. כשאמביד משחק יש הרגשה באוויר שאנו צופים במשהו מיוחד ונדיר שלא מגיע כל יום לליגה. ראינו זאת בעונה הקודמת, אמביד הוא מסוג השחקנים שהופך כל מה שסביבו להרבה יותר טוב.

יחד עם אמביד מעמידים הסיקסרס בחמישיה הראשונה את שתי בחירות הדראפט הראשונות משני הדראפטים האחרונים , הפוינט פורוורד בן סימונס והקומבו גארד מרקל פולטץ שיחד עם ג'י.ג'י רדיק ורוברט קובינגטון ירכיבו את החמישיה הראושונה של הסיקסרס.

מהספסל יעלה ויבוא ראשון במעלה דריו סאריץ הסופר מוכשר שיחד עם בייליס שחוזר מפציעה קשה, אמיר ג'ונסון , רשואן הולמס, ניק סטאוסקס , TLC, מקונל , אנדרסון יתנו לברט בראון  ספסל עמוק ומגוון ( ואף מילה על גהליל אוקאפור…..)

בסיכומו של דבר בהשוואה לחמישיה של העונה הקודמת –  פולטץ עולה בפוינט במקום מקונל את רודריגז, ורדיק עולה בסקנד במקום ג'ראלד הנדרסון……. ברור שהכיוון חיובי.

תחת ברט בראון בניצוחם של אמביד וקובנגטון ראינו את הפוטנציאל של הגנת הסיקסרס, אך בארבע השנים האחרונות הסיקסרס היו בין הגרועים בליגה בתפוקה התקפית ופה אמור להגיע השיפור הגדול.

אם ב- 4 שנים האחרונות היה ניתן לתלות את חוסר התפוקה התקפית במחסור בכשרונות ונסיון, בראון מקבל את אחד ממקבצי הכשרונות הצעירים המרשימים בליגה וחייב להנהיג שינוי דראסטי בהתקפה שיחייב תוצאות עוד העונה.

הנתונים מראים ש-  17% מהפוזשנים של פילי בעונה הקודמת הסתיימו באיבוד הכדור ( כמובן מקום ראשון מפוקפק בליגה), איבודים אלו הופכים בדרך כלל למתפרצות ונקודות חינם ליריבה, זהו המחיר של התבססות על קבוצה צעירה. דיברנו על היכולת המצוינת של אמביד,  שהיה גם מאבד הכדורים הגדול בפילי ולזכותו יש לזקוף שהראה שיפור ככל שהעונה התקדמה. כנ"ל לגבי סאריץ.

למרות ששני מוליכי הכדור העיקריים שלך הם רוקים ויקח להם זמן להתאקלם ( במיוחד עם הלו"ז האימתני של אוקטובר – נובמבר) הנתון הזה חייב להשתפר.

לפני שנעבור לתחזית חייבים להזכיר שעם כל מה שנאמר פה – בריאות , בריאות ,בריאות זו מילת המפתח לעונה של הסיקסרס, במיוחד לאור הרקורד העגום של הסיקסרס ב- 4 שנים האחרונות שלפחות שחקן מפתח אחד הושבת לעונה שלימה.

. התחזית לעונה של הסיקסרס תלויה בראש ובראשונה בבריאותו של אמביד וכמות המשחקים שישחק.

 

תרחיש אופטימי

אמביד משחק  מעל ל- 50 משחקים ונבחר לאולסטאר, רדיק מסיים עונה עם ממוצע של 42% מהשלוש, קרב ראש בראש בין פולטץ וסימונס על רוקי העונה, קובינגטון מועמד לשחקן ההגנה של השנה  והסיקסרס מאיימים על המקום הרביעי במזרח עם 45 + נצחונות .

תרחיש פאסימי  

אמביד משחק  פחות מ-20 משחקים , סימונס מגלה שהחיים ב- NBA  אינם דבש ומסיים עונה עם 35% מהשדה. הסיקסרס פותחים את העונה בצורה איומה ולא מצליחים להתאושש . ברט בראון מפוטר לקראת פגרת האולסטאר והסיקסרס מסיימים עונה איומה עם 24 נצחונות.

תרחיש ריאלי

מינסוטה של העונה הקודמת היא דוגמא טובה לסיקסרס שכשרון ופוטנציאל לבד לא מספיקים בליגה הזו ואין קיצורי דרך אך למרות זאת נלך על זה  שאמביד משחק 50 משחקים , ולמרות שלסימונס ופולטץ  לוקח זמן להתאקלם , הסיקסרס מתגברים על פתיחה קשה של העונה ומסיימים עם 37 נצחונות שמספיקים למקום 8 במזרח לאחר קרב מסמר שערות עם שארלוט ודטרויט על המקום האחרון בפלייאוף והזכות לעוף מול קליבלנד בסוויפ בסיבוב הראשון .

כמה קטנות לסיום  

  • חייבים שוב לציין לטובה את הניהול הזהיר של בריאן קולנג'לו שלא מסתנוור מכמות האופציות והכלים שהינקי הותיר אחריו והוא מתנהל בזהירות רבה בהחתמות שחקנים ובגזרת הטריידים וסבלנות ( למרות הטרייד הנורא של נואל שהיה די מחוסר ברירה).

 

  • הסיכוי של הלייקרס לצלוח 3 דראפטים רצופים ולשמור על הבחירה הגבוהה שלהם בדראפטים 2015-2017 הוא בדיוק 20% וזה מה שקרה ……. התחת של מג'יק.

 

  • גהליל אוקאפור הפך לצמחוני והשיל מעליו כ- 8 ק"ג, הוא טוען שהוא נמצא בכושר נפלא ויוכיח לכולם שטעו לגביו . לדעתי הוא לא צולח את הרוטציה של ה-10 הראשונים בסיקסרס…..

 

  • לסיקסרס יהיה שחקן שנבחר בדראפט בסיבוב השני ונשלח לאירופה לשחק במכבי ת"א לעונה הקרובה. הבחור אוסטרלי העונה לשם ג'ונה בולדן . סטרץ 4 עם אתלטיות ויד קטלנית מהשלוש.

 

  • ביום הראשון של ה- free Agent רדיק חותם בסיקסרס ומצייץ  בטוויטר לכל העולם Trust the Process

 

  • האדם שהמציא את המונח TRUST THE PROCESS הוא טוני רוטן ידידנו שנבחר בסיבוב הראשון של דראט 2012 ע"י ממפיס והעבר לסיקסרס בתחילת עידן הינקי. בראיון אחרי משחק בעונת 2014-15 ובתשובה לשאלת עיתונאים לגבי היכולת האיומה של הסיקסרס באחד ממשחקי אותה עונה רוטן ענה You Should Trust the Process  והשאר היסטוריה

שנה טובה לכל קהילת הופס

לפוסט הזה יש 101 תגובות

  1. מעניין , הולכת להיות שנהטובה לפילי, מקווה שכולם יהיו בריאים. מה שמוסר לי שאוקפור אפילו לא בחמישיה השניה שלך, ככה רואים אותו בפילי?אם ככה למה לא לעשות על טרייד הוא בטוח שווה משהו?סיכוי טוב שבמקום אחר יוכלו לעשות איתו יותר?

    1. אם זה תלוי בברט בראון אוקאפור לא רואה מגרש. הואכל הדברים שמאמן כמו בראון לא סובל. ההנהלה כופה עליו לשחק איתו בשביל להעלות לו את הערך בטרייד.
      הולמס בעל ערך הרבה יותר גדול ממנו.
      הפעמים היחידות שאוקאפור יכנס לרוטציה זה יהיה כשאמביד ינוח בבק טו בק או במקרה פציעה של ג'ונסון או הולמס.

  2. לא רואה אותם עושים יותר ממקום 8 העונה אבל הם גם לא יסיימו מתחת ל 11. הכל תלוי בפציעות.

    גם לא מסכים עם התחזית לחמישייה.
    לדעתי סימונס יעלה ב 3 וסאריץ' ב 4.
    אתה לא מוריד שחקן כמן סאריץ' לספסל, ולא מחתים את אמיר ג'ונסון על 11 מיליון אלא אם כן יש לך דקות בשבילו, וזה לא יקרה אם סימונס יפתח ב 4.

    ובוא לא נגזים עם הפרוסס. זה לא שרוטן המציא את הביטוי, אולי אמר אותו על הסיקסרס פעם ראשונה. א ביג גיזונט.

    1. בוקר טוב גם לך .
      תרצה או לא תרצה קובינגטון עולה בחמישיה והערך שלו בעיני ברט בראון גדול מאוד.

      קובינגטון הולך לקבל הארכת חוזה בנובמבר של 12-15 מיליון לעונה.

      לא ראיתי שכתבתי שרוטן המציא את השפה האנגלית . בודאי שהתכוונתי ל TTP בהקשר לסיקסרס

      1. לא צריך להתעצבן רק בגלל שאתה טועה.

        גם לגבי החמישייה, וגם לגבי זה שקובינגטון לא יחתום על שום הארכת חוזה בנובמבר.

        1. חלילה וחס להתעצבן ? בגלל תגובה של אוהד לייקרס? צריך יותר מזה.

          יחתום או לא ….לפחות ינסו להחתים אותו על הארכה , כי בסוף העונה הוא שחקן חופשי

          1. אין לו הרבה מושג , גם קובינגטון וגם אמביד יחתמו על הארכת חוזה לפני תחילת העונה.
            בגלל זה קולנג'לו השאיר 15 מליון פנויים תחת תקרה השכר , הוא מתכוון להשתמש בזה כדי לעשות פרונט לודינג לחוזה של קובינגטון.

          2. תגיד, פרוסס גולם – מתי מתחילה העונה ?
            מתי מגיע נובמבר ?
            יש מבין ?

            ומה שיעשו עם קובינגטון נקרא restructure ולצורך זה ישתמשו במקום תחת התקרה.

  3. רפי, הכי חשוב והכי טוב זה לראות אותך בחזרה.
    פריוויו שטוב ממנו לא יכול להיות. בכל מילה מרגישים את הקשר שיש לך לקבוצה.
    גם אני תמיד חיבבתי את הסיקסרס, ואני מקווה מאד שהעונה לא יהיו להם פצועים, ואני מסכים אתך – הם מסוגלים לתפוס מקום 4-5 במזרח אם הם בריאים.
    אל תשים לב לרפי הבנה כמו דדי שאני לא מבין באיזו חוצפה הם מעיזים בכלל לדבר על קבוצות המזרח כשאפילו על קבוצות המערב אין להם הרבה מושג.

    1. תודה רבה מנחם.

      צריך שהרבה "אם" יתממשו השנה בשביל תרחיש אופטימי שכזה. אני הולך על תחרות על המקום השמיני ( הרי הכל ספקולציות וניחושים).

      דדי דוקא אחד המגיבים המעניינים פה – אותי דוקא הוא משעשע……

    2. מצטרף לברכות של מנחם. יופי של פרוויו.
      מנחם מה קורה עם הסופה הזו? היא נוגעת במיאמי. לא המליצו לכם להתפנות?

      1. בעיני אין על דדי. הוא ידען בחסד עד שנדמה לי (ברצינות ) שהוא בעל תפקיד ניהולי בכיר באחת הקבוצות .
        אבל זה לא אומר שהוא לא טועה לפעמים.
        אך על פי רוב הצדק עמו.
        התברכנו בדדי באתר מנחם

      2. רזי, אנחנו כבר 6 שנים גרים בגרינוויל דרום קרולינה, להיות ליד הנכדים והנינים באטלנטה ושרלוט (אנחנו בדיוק באמצע – שעתיים מכל עיר)

  4. קבוצה אחת המעניינות בליגה ! במיוחד רצת הבריאות שלה. היא מסוגלת להשתחל למקום 8. אבל כמו שדדי אמר לא יותר מזה.

    1. גור, אני יודע שאתה צעיר בן 18, ויש לך מוח משלך. אל תתן לחסרי מושג כדדי להעכיר את מוחך בדברי טומאה והבל.

  5. רפי שאלה. האם ההערכה הזהירה על מספר המשחקים של אמביד אומרת שגם השנה הוא יהיה רוב הזמן על מגבלת דקות?
    וזה קנדל "אלוף אמריקה" מרשל בשבילך.

    1. אני מקווה שלא ישמרו אותו בצמר גפן וגם לא את פולץ וסימונס. אבל זה מה שיקרה כנראה.
      אני חושב שזה מוגזם לשמור שחקנים ברמה עד כדי כך.

  6. אני חייב להגיד שליגת הקיץ קצת הורידה לי מפולץ, לא השתתגעתי על מה שראיתי, אני מאד מקווה שהוא ישתלב הייטב בפילי ויצדיק את ההייפ.

  7. תודה רבה רפי. (ותודה רבה למנחם שכל פעם כאשר אני קורא את השם רפי הקונוטציה הראשונה שלי היא לרפה הבנה)
    אם כולם בריאים וללא מגבלת דקות כלשהי הייתי הולך עם התסריט האופטימי +. ההשפעה של אמביד הן בפאן של צורת המשחק והן בפאן המנטלי היא פשוט אסטרונומית. אני שואל את עצמי האם כמו ניו-אורלינס הצוות הרפואי שם פשוט מזייף או שזה באמת חוסר מזל. בכל מקרה היא מילוואקי מיני ובוסטון הולכות להיות הקבוצות הכי מסקרנות השנה ולמרות שהליגה די סגורה בגלל המפלצת מהמפרץ ממש מסקרן אילו כוחות יעלו השנה.

  8. בודאי לפי מה שאני קורא , בק טו בק הוא לא ישחק בחלק הראשון של העונה וכנראה יתנו לו תוכנית לדקות משחק . הסיקסרס מאוד זהירים איתו. הוא עדיין לא מורשה לשחק 5X5 עד לתחילת מחנה האימונים בסוף ספטמבר .

  9. לדעתי יכולה להגיע גבוהה מאוד, גם יותר מהמקום ה8.
    מאוד תלוי ואיך שדברים יתחברו, לדעתי פולץ מוכן לליגה מבחינה התקפית וסימונס מוכן מכל הבחינות כמעט, כשרק הקליעה שלו בסימן שאלה.

    אוקפור יכול להיות ספק נקודות החמישייה השנייה

  10. קבוצה סופר מעניינת עם ניהול נכון ,הכול כרגע תלוי בבריאות , לא יודע כמה בראון המאמן מספיק טוב כדי להוציא את המיטב מהקבוצה.
    אם בריאים מקום 6 במזרח אם לא 10 .
    חבל על אוקופור שמתבזבז שחקן מאוד כשרוני עןם משחק פוסט מטורף , אם אני קבוצה בלי מטרות בליגה הייתי הולך עליו ,שווה לבדוק מה באמת יכול לצאת ממנו .
    הייתי שמח לטרייד שינחית את קובינגטון אצלנו בפליקנס ,בדיוק השחקן שחסר לנו .

    1. שנה שעברה פילדלפיה הציעו את אוקפור תמורת כל בחירת סיבוב ראשון(5 או 26 , לא משנה)
      ההצעה הכי גבוהה שהם קיבלו זה שתי בחירות סיבוב שני
      אף אחד בליגה לא רוצה את אוקפור

  11. תודה רבה

    מקווה לראות אותם פורצים ומצליחים השנה, ושהכישרון יתממש.
    עד אז מבחינתי הם עדיין פילי העלובה של התהליך שלא נגמר.
    נקודה רעה כבר נזקפת לזכותם משום שעוד לפני שעשו משהו, הם כבר מדברים יותר מדי (אמביד, סימונס), ונשמעים אינפנטיליים למדי (הפוסט של פולץ').
    לדעתי פולץ לא יהיה יותר משחקן סביר-טוב בליגה, אמביד זה עדיין סימן שאלה בגלל הברכיים, וסימונס מנפח בלון ענק שעלול להתפוצץ לו בפרצוף, עוד לפני ששיחק שניה על הפרקט.
    אבל יש להם גם קלפים יותר בטוחים השנה – קובינגטון, סאריץ', רדיק, בייליס (אם יחזור טוב מהפציעה), ומקונל שהוכיח עצמו כרכז מחליף סבבה.
    במזרח החלש זאת ח-י-י-ב-ת להיות עונת הפריצה שלהם והם צריכים להתמודד ברצינות על הפלייאוף או שזה יהיה כישלון ענק.

    נ.ב: גם לדעתי סימונס ישחק 3 וסאריץ' יעלה ב-4, אוקפור וג'ונסון יעלו מהספסל בעמדות 4-5, כשסאריץ' עובר ל-5 בהרכבים נמוכים.

    1. כמה פעמים ברט בראון ובן סימונס צריכים לאמר את זה כדי שאנשים יבינו?
      בן סימונס הוא הפוינט גארד של פילדלפיה, הוא לא 3 , הוא לא 4
      הוא ישחק פוינט גארד בהתקפה ו 4 בהגנה
      החמישייה של פילדלפיה תהיה סימונס,פולץ,רדיק,קובינגטון ואמביד.

      דרך אגב לאמביד אין בעיות רציניות בברך , שני הניתוחים שלו היו בכף הרגל , השנה הוא נפצע במיניסקוס שזה בברך אבל זאת פציעה קלה ואם פילדלפיה רוצים הוא היה חוזר לשחק תוך שלושה שבועות כמו כל שחקן אחר שיש לו את הפציעה הזאת.
      הסיבה שאמביד מבחינה רשמית עדיין לא משחק 5 על 5 זה כי פילדלפיה לא רצו שהוא ישחק בכל מיני משחקי ראווה שה NBA מחוייב אליהם(כמו המשחק של אפריקה ואחרים) אבל הוא יכול לשחק כבר די הרבה זמן.

      אוקפור הוא כרגע הגבוה החמישי בפילדלפיה ולא יראה מגרש.

  12. קודם כל טוב שחזרת רפי.
    דבר שני כמו שכבר אמרו פה, הכל תלוי בבריאות. אם אמביד נותן 60+ משחקים הקבוצה תהיה טובה מאוד. לדעתי יכולים להיות יותר ממקום 8. מי ישמע המזרח מפוצץ בקבוצות על, לא מבין במה פילי בריאה נופלת ממיאמי או מילווקי, שלא לדבר על כל מיני שארלוט למיניהן. אני רוצה סיבוב ראשון פילי מול בוסטון. המיקומים כבר יסתדרו מעצמם

  13. סוף סוף פרוויו עונה לסיקסרס שלא מורכב משתי בדיחות ושלושה תסריטים פאסימיים 🙂

    הקבוצה שחיברה אותי למשחק… אהבת ילדותי….
    חוזרת לרלוונטיות
    קמה מהשטיח
    יוווו…. התרגשויות ….

  14. פריוויו מעולה !! שאלה של בריאות והיררכיה. מעניין יהיה לראות איך מספר רב של בחירות גבוהות בדראפט יסתדרו אחד עם השני והאם סימונס יוכיח שהוא יכול לתפקד כ-3 בליגה וכך להפוך את סאריץ׳ לשחקן חמישייה ואת קובינגטון לשחקן שישי מעולה או נכס בטרייד.

  15. רפי, נפלא. הנאה צרופה. תודה רבה!
    הפוטנציאל של פילי ענק, האפסייד בשמיים, אבל יש סימני שאלה..
    פולץ צעיר, זה אחד.
    סימונס מלא כישרון, אבל יצטרך להתמודד עם הרכזים של הליגה ויהיה חייב למצוא את עצמו במקום קשה.
    בראון לא הגיע עם פילי לכלום, מכל הסיבות האובייקטיביות של סגל, אבל עכשיו יצטרך להוכיח את היכולת האמיתית שלו כמאמן.
    והכי חשוב – אמביד. סימני השאלה הבריאותיים זה חלק אחד. אותי יותר מטרידים הראש והגישה. ההתנהלות שלו בשלבי ההחלמה לא הייתה בוגרת ומקצוענית לאורך כל הדרך, ובנוסף הוא שולף אמירות שגורמות לשאלות לצוף.
    אני מאוד מקווה ומאחל שהסיקסרס יתחברו לטוב ויגדלו ויפרחו ויהיו קבוצה לתפארת מדינת ישראל.
    מצד שני, דברים אף פעם לא מסתדרים רק לטובה.

      1. לשחרר אותו? למה? שחקן עם חוזה שלא מעוניין ללכת אלא לקבוצה שלא מוכנה לשלם תמורתו מחיר ראוי ומשתמשת בלחץ שלו על הקבוצה שאיתה הוא חתום באופן לא ראוי.
        הניקס בדיוק הוציאו הודעה שלא יקנו את שארית 44 המיליונים של החוזה שלו.
        שיישאר וישחק, או שיוותר ויסכים לעבור לקבוצה אחרת שמסוגלת לתת עבורו תמורה ראויה.

        1. סבבה. נהנה.
          רק שלא תיחנקו מעצם בגרון. אני בטוח שכרמלו יהנה לתקוע לכם ולסובב עד שתקיאו.
          ביי פאר ההנהלה הכי גרועה בליגה. פשוט לא יאומן.

          1. שמע, שמור את המחשבות האלה למחר. אני אפרסם את הפריוויו של הניקס ונוכל לדבר כמו אנשים מתורבתים בפורום המתאים. תאמין לי שכל מה שאתה חושב על הניקס, אני כבר חוויתי עשר פעמים לפחות, מהצד הלא נכון.

  16. תודה על הפריוויו.האמת שאני חושש שאמביד לעולם לא יממש את הפוטנציאל שלו,יותר מדי פציעות.מקווה שאני אטעה כי מעבר ליכולות הכדורסל המושבחות שלו,היכולת לצייץ לא פחות טובה והוא בהחלט מכניס עניין לליגה

  17. איזה פריוויו משובח
    פילדלפיה מאוד מסקרנת אני מקווה שיעשו חצי גמר
    סימונס ,פולץ אמביד
    מאוד מסקרן ואני מקווה שיחזירו לקהל המעולה של הקבוצה הזו

  18. פוטנציאל בשמיים, אחת הקבוצות המסקרנות בליגה.
    הבעיה וסימן השאלה הגדול זו הבריאות שאמביד וסימונס צריכים להראות כשירות לאורך כל העונה

  19. אחלה פריוויו. השאלה הגדולה לדעתי היא האם אמביד יוכל לשחק יותר מ-50 משחקים. אם לא, הם בבעיה. מעניין מאוד איך פולץ וסימונס יראו אחד ליד השני.

    דרך אגב, אני חושב שהולמס יקבל יותר דקות ממה שכתבת. היה טוב מאוד בסוף השנה שעברה

  20. רפי ברוכים השבים תודה רבה .
    פילי אחת המעניינות השנה מקווה שתשמח איתה .
    מקווה שהסיבוב השני הזה באמת ייתן למכבי מה שכתבת.
    הכי חשוב למכבי זה שחקן מסוגו של בלו ..אפילו חיקוי .
    4 שיודע להוריד ר' ובעיקר לדפוק שלשות .

  21. תודה רפי פריוויו נהדר.
    שישארו בריאים דבר ראשון.
    ודבר שני, רודריגז וויתר על הליגה מוקדם מדי. היינו עושים בו שימוש יפה ברוקטס.

  22. נהדר, הקבוצה הזאת בטוח תייה מעניינת שווה מעקב. אמביד צריך להיות בריא כדי שהם יצליחו מצד שני שהוא פצוע הטוויטר שלו יותר פעיל, והוא דיי טוב בזה.

  23. רפי ברוך השב. התגעגענו.
    ברוכה השבה אלינו פילדלפיה מארץ המתים. כמו ג'ון סנו את חוזרת אלינו סוף סוף עם פוטנציאל מבטיח. האם הפרוסס היה שווה את זה, לא יודע, אבל עכשיו יש לכם את הקבוצה הכי מסקרנת (יחד אם מינסוטה).
    האם בן סימונס יהיה גריק פריק מס' 2 בתור רכז? אני מקווה שזה יצליח ומקווה שכולם ישארו בריאים אחרת אנחנו ב square one.

    1. אני חולה עליו, והלב שלו באמת משהו מיוחד, וגם מה ששלחת כתוב לא רק בטוב טעם אלא גם בבגרות.
      מה שכן, מצחיק אותי תמיד הניסיון של השחקנים להציג את עצמם באור יותר עליון או "מוסרי", כטובים, לעומת המנג'רים ובעלי הקבוצות. הוא בעצמו למשל דיבר על "מקווה שהם מכינים את המשאיות" או משהו דומה, לא ראיתי שהוא דיבר שבגלל הקשר שלו למקום הוא יסתפק נניח ב-130 מיליון ולא ב-200 כדי לשמר תחרותיות (ואין לי בעיה איתו, דרך אגב, בניגוד לאחרים, לו יהיה כנראה חוזה גבוה אחד ולא שניים). אלו שני צדדים של אותו מטבע…

  24. קבוצה מלהיבה בטירוף. הם אבל צעירים וצריך לקחת דברים בפרופורציות. נזכיר את הדיבורים על מינסוטה של הקיץ הקודם. אם הם יגיעו למקום 9-10 אז דיינו.

  25. לא מבין מה הסיפור שלכם
    בן סימנס פתוח כ פוינט גארד
    הוא גם אמר את זה
    הוא לא סתם יגיד את זה
    פולץ 2 רדיק
    אמיר גונסון\סאראיץ
    אמביד

  26. רפי, ברוכים השבים.

    אחלה פריוויו.
    הקבוצה שנמצאת אצלי גבוהה ברשימת הצפייה בליג פאס ה לעונה הקרובה.
    בהנחה שהם בריאים אני חושב שהם יהיו במקום השמיני לפני: אטלנטה, ברוקלין, אינדיאנה, שיקגו, אורלנדו, ניו יורק ודטרויט.

    בתרחיש אופטימי מאוד – הם ישתחלו למקום 6-7 על חשבון וושינגטון ושרלוט.
    בתרחיש פסימי (אבל תחת הנחת בריאות) – הם יתדרדרו הכי נמוך למקום ה-10 (ניו יורק ודטרויט תעבורנה אותה).

  27. תודה, פריוויו מצוין.

    אני חושב שהתסריט האופטימי שלך די גובל בפנטזיה, אבל במידה ואמביד וסימונס נשארים בריאים אני בהחלט חושב שבזכות ההתדרדרות המתמשכת של תחתית המזרח, זאת כן קבוצה ששווה פלייאוף ממקומות 7-8.

  28. אחלה פריוויו!

    התרחיש הראלי נשמע ראלי להפליא –
    מקום 8 אחרי עונה רבת תהפוכות.

    אני קורא את הנחרצות שבחלק מהתגובות "סימונס הרכז",
    וקצת מתפלא –
    א. רכז, לא רכז. בכדורסל של היום השם של התפקיד לא ממש משנה.
    לברון רכז?
    ב. סימונס. הוא לא שיחק רכז לפני כן. לחשוב שהוא מסוגל לעבור להיות רכז במשרה מלאה, לצד ציפייה שהקבוצה תצליח כבר בעונה הקרובה,
    כאשר 2 שחקני מפתח הם רוקיס?
    ב-2 מילים:
    wishful thinking

    1. תודה גיא ,
      רכז לא רכז.
      סימן השאלה הגדול בפילי אחרי הבריאות של אמביד הוא הקליעה של סימונס. הוא לא יוכל להתפתח בליגה ללא קליעה יציבה….

  29. איך אומרים, רק שיהיו בריאים.

    לגבי המקום השמיני –
    קאבס, בוסטון, מיאמי, וושינגטון, טורונטו, שארלוט, מילווקי תופסות 7 מקומות (הסדר אקראי) וקשה לי לראות את מי מהן מסיימת אחרי פילדלפיה.
    כנראה המאבק יהיה מול דטרויט, כאשר לא הייתי ממהר להספיד את אטלנטה ולו בגלל המסורת והמאמן.
    לא יהיה קל כששני מובילי הכדור העיקריים הם רוקיז.

  30. אני אומר משהו בפעם האחרונה כי כבר נמאס לי לאמר את זה.
    הזלזלול ב-בן סימונס הוא משעשע
    רק בגלל שהוא שבר עצם ברגל ולא שיחק שנה זה לא אומר שהוא שכח לשחק כדורסל.
    להיפך הוא רק התחזק פיזית,נכנס למשטר אימונים של קבוצת NBA(כולל אימוני קליעה)
    בן סימונס הוא הפרוספקט הכי טוב מאז לברון ג'יימס , הוא יהיה סופרסטאר מ DAY 1
    האתר הזה יהיה מוצף בפוסטים של מעריצים חדשים וחסרי אמונה שראו את האור אחרי 3 משחקים של בן סימונס

  31. פרוסס עפת קצת יותר מידי על סימונס אבל כולי תקווה שאתה צודק. מי שיפתיע השנה בפילי לדעתי הוא אוקאפור. אם הוא באמת מגיע לעונה עם אטיטיוד חיובי של להוכיח את עצמו, יש לו הרבה מה למכור ואני מזכיר את החצי עונה הראשונה שלו כרוקי בה הוא נתן פייט לקא״ט. לגבי בחמישיה זו באמת שאלה טובה אם קובינגטון או סאריץ יעלו בחמישיה ובהנחה שרדיק בפנים אני מהמר על קובינגטון למרות העונה המעולה של סאריץ, קואוצ׳ בראון פשוט מחזיק מההגנה שלו יותר. לגבי מי יוביל כדור, נראה לי ויכוח סרק, פולץ או סימונס זה לא ממש משנה כי בראון ישחק על תנועה מהוויק-סייד והכנסות כדור לאמביד שיפתחו את הקשת לקלעים ואת הצבע לחדירות. יאללה פילי

  32. פילי קבוצה מאוד מעניינת. לדעתי היא לא בנוייה מנטאלית נכון. גם אמביד גם סימונס וגם מרקל רואים עצמם כפוטנציאל להיות בין הטובים בליגה. האם שלושתם ישימו אגו בצד ויקריבו מספרים בשלב כל כך מוקדם של הקריירה? הרי הסיקרס לא יובילו את הליגה בפוזשינים ונקודות למשחק. מכיוון שאמביד ינסה למקסם תפוקה בדקות המוגבלות שישחק כשירד מהמגרש סימונס ומרקל ינסו לעשות אותו הדבר. הרי לפי פוטנציאל אמביד בכ25י30 דקות צריך לשים 22 נקודות. מרקל ירצה להגיע ללפחות 15-17 נקודות למשחק כדי לא לשמוע רינונים על הפוטנציאל כוכבות שלו. סימונס ישאף לדאבל פיגרס בעצמו כי הציפיה ממנו היא כ15 נקודות 7-8 ריב והרבה אסיסטים. ואז יש את רדיק שחתום על חוזה לשנה והוא רגיל גם להשחיל 12-15 נקודות באחוזים גבוהים וכך גם סריץ' שלא ירצה להתקבע כשחקן רוטציה פשוט. הוא גם ירצה לזרוק מספיק בשביל לפחות להגיע לדאבל פיגרס. קובינגטון בהכרח ישחק הרבה דקות כי הוא אחד הווינגים הטבעיים היחידים שהם 3d. גם קבוצות יאפשרו לו יותר זריקות וגם הוא ישאף לקבל זריקות. בקיצר פציעות ומשחקים חסרים בהם על פעם שחקנים אחרים מקבלים את הספוט לייט יעזרו לאגו ולתסכול אבל ימנעו את קפיצת המדרגה של הקבוצה. מה שיכול לעזור זה עבודה חזקה של ברט בראון שיצליח לאחד את כולם סביב מטרה נעלה כמו לנצח סיבוב פלייאוף ולוותר על זריקות טובות לטובת מעולות.

    לגבי תחזית. אם הסיקסרס ברמת בריאות טובה ומחוברים אני לא רואה סגל טוב מהם אחרי ה4 הראשונות כולל מילווקי (כל עוד ג'בארי לא חוזר). אמביד בדקות ששיחק היה פלוס אדיר ללא סגל חזק סביבו. לסימונס יש פוטנציאל אדיר ומרקל יפתיע רבים לאו דווקא סטטיסטית אלא בקבוצתיות שלו. אני לא רואה מצב שהם בריאים שהם נופלים מ40 ניצחונות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט