אירועי דיומא – 19.08.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 1 / מתן גילור

18:00 מועדון ספורט אשדוד-מכבי פתח תקוה (ספורט 4). אשדוד אחרי עונה בינונית מינוס ולאחרונה אף מכרה את שחקן ההגנה הבכיר. מכבי פ"ת אחרי עונה פנטסטית במונחיה ותרצה לשחזר את ההישג.

19:00 הפועל רעננה-עירוני קרית שמונה (ספורט 5 לייב). משחק פיקנטי בשל החזרה של חיים סילבס, מאמן ק"ש, לקבוצה אותה עזב. יהיה מעניין לראות האם סילבס ידבק בשיטת 3 הבלמים עם אחמד עאבד ואיסמעיל ריאן בכנפיים ואיך זה יעבוד מול הצפיפות של רעננה.

19:15 הפועל חיפה-הפועל אשקלון (ספורט 2). שתי הקבוצות לא הרשימו בגביע הטוטו. על הנייר להפועל סגל עדיף.

20:30 הפועל באר שבע-מכבי נתניה (ספורט 4). ב"ש צפויה לתפוח עם חצי הרכב בואך הרכב שני, כשהראש כבר בסלובניה. זו אמנם ההזדמנות הטובה ביותר להפתיע אותם, אבל בטרנר ועוד במשחק החזרה של נתניה לליגה זה אתגר רציני.

 

פרמייר ליג – מחזור 2 / רועי ויינברג:

14:30-סוונסי-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 1). אלופת הליגה האירופית נראתה מצויין במשחק הראשון של העונה, ונוסעת למשחק שיכול להתברר כמוקש בסוונסי, שהתחילה את העונה בתיקו חסר שערים עם סאות'המפטון. אתגר מעניין ללוקאקו, פוגבה ושות', כשכדורגל גדול לא יהיה כאן.

17:00-ליברפול-קריסטל פאלאס (ספורט 2). המרסיסיידרז במשחק הראשון של העונה באנפילד, כשהם אחרי תיקו מתסכל במיוחד מול ווטפורד וניצחון חוץ לא רע בכלל נגד הופנהיים בפלייאוף ליגת האלופות. יכול להיות שקלופ יתן מנוחה לחלק משחקניו מול פאלאס, שפתחה את העונה בצורה מזעזעת כשחטפה שלישייה מהאדרספילד (ואיבדה את וילפריד זאהה, שחקנה הטוב ביותר).

17:00-לסטר סיטי-ברייטון (ספורט 1). תומר חמד אולי יקבל עוד צ'אנס בהרכב מול אלופת אנגליה לשעבר, שנתנה משחק טוב מול ארסנל ונשארה רק עם המחמאות.

17:00-בורנמות'-ווטפורד.

17:00-ברנלי-ווסט ברומיץ'.

19:30-סטוק סיטי-ארסנל (ספורט 1). ההגנה של ארסנל רחוקה ממיטבה וספגה שלישייה מלסטר, אבל יום גדול של ההתקפה סידר להם ניצחון במשחק הגדול ביותר של הליגה עד עכשיו. כמיטב הקלישאה, היום נראה אם הם מסוגלים לעשות את זה גם בלילה בסטוק, שהפסידה במשחק האחרון שלה לווין רוני ואברטון.

לה ליגה – מחזור 1 / רועי ויינברג:

19:15-סלטה ויגו-ריאל סוסיאדד (ONE).

21:15-אתלטיקו מדריד-ג'ירונה (ONE). קבוצתו של דייגו סימאונה פותחת עונה מול העולה החדשה וצפויה להשיג 3 נקודות בקלות.

23:15-סביליה-אספניול (ONE).

סרייה A – מחזור 1 / דוד "פאקו" סעדה:

19:00-יובנטוס-קליארי (ספורט 3). אליפות שביעית ברציפות ליובה? יהיה קשה מאד מול קבוצות כמילאן, נאפולי ורומא, בעיקר אחרי העזיבות של שחקנים כבונוצ'י ודני אלבס. היא עדיין תהיה פייבוריטית מול האורחת הבינונית.

21:45-ורונה-נאפולי (ספורט 1). נאפולי בהחלט רואה את עצמה העונה כמועמדת לאליפות, ועשתה גם צעד גדול השבוע בדרך לליגת האלופות, כשניצחה את ניס 2:0. היא לא צפוייה להתקשות מול העולה החדשה, אחת שלקחה בעבר אליפות, ותשמח להסתפק בתקיעת יתד בליגה העונה.

בונדסליגה – מחזור 1 / דוד "פאקו" סעדה:

16:30-וולפסבורג-דורטמונד (משולב בספורט 3). מיודענו פטר בוס פתח ברגל שמאל את העונה עם דורטמונד, לאחר ההפסד בפנדלים לבאיירן בסופרקאפ. בוס גם סובל מצרות בסגל (המאפיינות את המועדון הזה בתחילות עונה), כשלא ברור מצבו של עוסמאן דמבלה, המחוזר ע"י ברצלונה. עדיין מדובר בקבוצה מלהיבה, שצפוייה להיות פייבוריטית היום. היריבה מעיר המכוניות ניצלה מירידה בעונה הקודמת, ותתקשה להשיג נקודות היום.

19:30-שאלקה 04-ר.ב. לייפציג. מפגש הווה נגד עבר. לייפציג הפתיעה מאד בעונה שעברה כשרצה בצמרת בעונתה הראשונה בליגה, וסיימה שנייה. הקבוצה העשירה מתכוונת להמשיך במגמה הזו גם העונה. המארחת הייתה קבוצת פאר בעבר, אך בתקופה האחרונה מדשדשת בבינוניות, וצפוייה להמשיך לעשות זאת גם העונה.

ליגה צרפתית – מחזור 3 / דוד "פאקו" סעדה:

18:00-ליון-בורדו (ספורט 5).

21:45-ניס-גאנגן (ספורט 5 לייב).

 

טניס / מתן גילור

טורניר סינסנטי (1000) – חצי גמר

21:00 גריגור דימיטרוב(7)-ג'ון איזנר(14) (ספורט 3). שני הטניסאים המדורגים הדיחו את סוגיטה ודונלדסון המפתיעים, בהתאמה. הידיים של גרג או חבטת ההגשה של אינזר? אחרי ההדחה של נדאל וט'ים, לשניהם יהיה סיכוי טוב בגמר.

02:00 דויד פרר-ניקוס קריוס (ספורט 3). אם את הניצחון של קריוס על נדאל ניתן להסביר, מעבר לסגנון, גם בעובדה שלרפא המבוגר היה קשה יותר לשחק שני משחקים ביום, לט'ים אין את הצירוץ הזה בהפסד לפרר, שנמצא בתקופה טובה. ועדיין, אם הראש של האוסטרלי במקום, העצמות של קריוס גדולות עליו.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות "אברגרנד" סין הפתוחה – שמינית הגמר

הסיבוב השני היה רווי הפתעות. בראשן ראינו את ז'ו יואלונג הצעיר מדיח את אלוף העולם מארק סלבי. שותפו לצמד של יואלונג, יאן בינגטאו, הודח ע"י סטיבן מגווייר הוותיק. עוד שחקן ותיק וטוב, גרהאם דוט, הדיח את ג'אד טראמפ, ומנע כך מפגש מלהיב בין טראמפ לאוסליבן. ותיק שלישי, אלן מקמנוס, הדיח "על האפס" את בכיר השחקנים המקומיים, דינג ז'ונווי. שתי הפתעות נוספות היו ההדחות של ג'ון היגינס ע"י טום פורד ושל בארי הוקינס ע"י מארק דייויס. בדרבי הוולשי הביס מארק וויליאמס את חברו ראיין דיי. המשחקים המעניינים של שמינית הגמר יפגישו בסשן המוקדם את ז'ו יואלונג מול מרטין גולד, ובסשן המאוחר את רוני אוסליבן מול גרהאם דוט.  שידורים ביורוספורט ב-9:30 וב-14:30.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספנייה – קטע 1

הגראנד טור המלהיב נפתח היום, מוזמנים לקרוא את הפריוויו.

הקטע הפותח של הוואלטה, בעיר נים שבצרפת, הוא קטע הנג"ש הקבוצתי של המירוץ. זהו קטע קצר ושטוח יחסית, בן 14 ק"מ, עם גבעונת באמצעו. קבוצה אחת שוודאי פייבוריטית כאן היום היא BMC, הכוללת חדר מנועים משובח בראשות טי ג'יי ואן גרדרן ורוהאן דניס (סיכוי גדול שהאחרון יסיים את היום עם החולצה האדומה). גם סקיי, מוביסטאר וקוויק-סטפ זוכות בד"כ למיקום גבוה בקטעים מסוג זה, אך הפעם הן השאירו את רוב מנועי הנג"ש בבית. שאר הקבוצות של מועמדי ה-GC ינסו בעיקר למזער נזקים. שידור ביורוספורט ב-18:30.

כדורסל / יאיר זעפרני

מוקדמות אליפות העולם 2019 – הבית המוקדם האירופאי

אליפות העולם 2019 תיערך בקיץ 2019 בסין ותכלול 32 נבחרות. בניגוד לשנים עברו, להוציא את המארחת, כל הנבחרות יעברו מוקדמות כאשר פיב"א אירופה תשלח לא פחות מ-12 נציגות לאליפות. השיטה כוללת שני סיבובי בתים (בהם תיטול חלק גם ישראל) וסיבוב מוקדמות אשר מגיע לסיומו היום ו8 מתוך 13 הנבחרות בו יעפילו לשלב הבתים הראשון שיחל ב-24 בנובמבר ובו ישראל תפגוש בבית את אחת הנבחרות שיעפילו מהמוקדמות ותוגרל נגדה (סה"כ ישתתפו בשלב הבתים הראשון 32 נבחרות).

בית א'

17:00: שבדיה (2-3) – סלובקיה (4-1)

השבדים כבר העפילו לשלב הבא. לסלובקיה ניצחון אחד בלבד, על שבדיה והיא למעשה כבר הודחה.

20:00: ארמניה (2-3) – בוסניה (2-3)

משחק על כל הקופה בירבאן, בירת ארמניה כשהמנצחת מעפילה שלב והמפסידה מודחת. הנבחרת הביתית היא המרענן הרשמי של המוקדמות. מדובר בהופעה ראשונה של נבחרת ארמניה במסגרת כלל אירופאית לאחר שבארמניה החליטו להקים נבחרת לפני שנתיים וגייסו למשימה שחקנים ממוצא ארמני מכל העולם. ריאן בורטייט מבשיקטש הטורקית ולוק פישר מגראן קנריה מובילים את הארמנים וינסו לעשות עם הנבחרת הצנועה הזו היסטוריה קטנה. בצד השני, תעמוד בוסניה, חברה קבועה באליפויות אירופה בדרך כלל שהקיץ מוצאת את עצמה הולכת מדחי אל דחי וגם בחלומות הגרועים ביותר לא ציפתה להגיע על סף הדחה.

 בית ב'

21:30: אלבניה (3-0) – הולנד (1-2)

משחק לפרוטוקול בלבד. אלבניה הודחה, הולנד ואוסטריה (שתסיים ראשונה עם מאזן 1-3) העפילו לשלב הבא.

בית ג'

21:15: קוסובו (2-1) – אסטוניה (0-3)

אסטוניה היא הנבחרת הטובה ביותר בסיבוב המוקדמות והיא כבר העפילה לשלב הבא תודות לניסיון של שחקנים כמו כריסטיאן קנגור, סטן סוק והמתאזרח ריאן ווידמן. כל זה עושה את המשחק חשוב רק למארחת שניצחון שלה יהןןה היסטוריה לנבחרת של המדינה הצעירה שמשחק הבית הקודם שלה היה הניצחון הראשון שלה בהיסטוריה במשחק רשמי. מהבית תצפה במשחק בכליון עיניים מקדוניה (מאזן 2-1), נבחרת שבתחילת העשור הייתה בין 4 הגדולות של אירופה ובטורניר הנוכחי עלולה למצוא את עצמה מודחת בבושת פנים במקרה שקוסובו מנצחת.

בית ד'

20:30: פורטוגל (3-0) – בלארוס (3-1)

שתי נבחרות חלשות יכולות עדיין למצוא כרטיס לשלב הבא (לצד בולגריה שעלתה עם מאזן נקי של 0-4) במשחק שייערך הערב בקווימברה. ניצחון ראשון של פורטוגל במוקדמות יעלה אותה לשלב הבא במידה והוא יהיה בן 4 נקודות ומעלה. כל תוצאה אחרת תעלה את בלארוס. ישראל תקווה להגריל אחת מהשתיים בשלב הבא.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. אני שמח לבשר שקיריס מצא את התשובה לשאלה: מה יהיה?

    אמא ישבה היום בצוות של ניקו שחזר מפיגור מערכה מול קרלוביץ. ושבר את נאדאל 4:0 במערכה הראשונה ולא נלחץ שנאדאל סכר עליו לשבירה ב 5:5 בשנייה. היו אפילו 15+ חבטות לראלי (ניק אוהב לקצר ארי שהוא חובט יותר מ-5 חבטות באותו משחקון) . אפשר לסגור את ה ATP קיריוס הגיע.

    מצד שני אם יש קרצייה בסבב שיכולה לשגע את ניקו זה פרר…

  2. תודה דוד מתן ולמצטרף החדש לאירועי דיומא זעפרני.
    יום כדורגל עמוס עם כל הליגות בפעולה.
    אני היום בסמי עופר.

  3. זעפרני בדיומא? זה כמו שלברון יעבור לג"ס.. איפה התחרותיות והתשוקה למשחק של פעם.. תודה לכולם

  4. טור נפלא וחשוב ביותר. מאחר ואין כאן הרבה מה להגיב יש לי רושם שרבים נכנסים, ארושמים הערות וזזים הלאה.

  5. תודה רבה לדוד ורועי ותודה וברוך הבא ליאיר הנפלא.
    לגבי הקטע היום – זה נכון שהתותחים הכבדים של סקיי בנג"ש זולת פרום (שכמובן לא ייתן את הטון בקטע קבוצתי), קירינקה וקיאטובסקי, לא נמצאים, אבל מה היה ההבדל איתם? נניח 2 שניות לק"מ? לדעתי, זה לא שווה את העייפות שלהם מהטור ועוד את העייפות שהיו צוברים בקטע הנג"ש האישי אותו היו מנסים לנצח, בניגוד לנייבה, סוזה ופולס שסביר להניח שיצאו לטיול בפארק. מניח שדוד יסכים איתי לגבי זה. בחירה נכונה של סקיי למרות הפסד הזמן היום.

  6. הפרשים לא מהותיים, אבל בשביל הפרוטוקול נכתוב שיש לפרום 8 על הייטסים וצ'אבז, 12 על מייקה, 15 על מוביסטאר, 22 על ניבאלי, 24 על זאכרין, 26 על קונטדור, 32 על ארו, 37 על ברדה.
    סקיי עבדו יפה ושלחו חברים לנוח תו"כ רכיבה לקראת הימים הבאים.

  7. סחתיין על זעפרני, חיזוק מעולה לטור שהוא גם כך מועמד מוביל ( קאפקייק? ) . לדעתי הטור נהדר ונחוץ . ואני קורא בו כל בוקר עוד לפני המעורב כדי לתכנן את היום גם אם לא תמיד יש מה להגיב. אז תודה אדירה לפאקו, מתן , ורועי.

  8. אני בשל כאבי ברכיים איעדר כנראה מהמירוץ אופניים הצרפתי הזה
    צרפתי ברזילאי מה זה חשוב…
    ילא כתיחס במיוחד למהנשיקרה בו כאן.אך אם מישהו דוקא ירצה לחפש את הפרשנות שלי דוקא אז חפשו אותי פומה בפייסבוק .
    בקבוצת פומה ישועות מעל דרך הטבע.
    ושם אסביר את הישועות והסגולות הנדרשות לברכות המאפשרות ביצועים אשר מעל לגדר הטבע כגון קפיצת הדרך.
    אז פומה ישועות.בפייסבוק יסביר לכם כל מה שקורה בטור דה פראנס של הצרפתים הטור דה פראנס של האיטלקים הטור דה פרכנס של האוסטרלים …הטור דה פראנס היד יומי שח סן סבסטיאן המכונה גם הגירו האיטלקי החד יומי של סן סבסטיאן ועוד מירוצים חשובים יותר ופחות….
    מי שלא ימצא את פומה ישועות חפשו גם. פומה וכאבי ברכיים.
    אדיוס מוצאצוס …

  9. קונצרט במחצית השניה בסמי עופר.קלינגר בפתיחת המחצית השנייה הכניס את תורגמן ופלקוצנקו אחרי שכל המחצית הראשונה ישבנו עליו להוציא את סרדל הפסיבי שמשחק לרוחב ו דורמלול שאשם בגול לאשקלון ועשה הרבה חורים מעבר לכך.תורגמן נתן 2 גולים ומקסים פלקונקו שיחק לעומק

  10. אם זה מעניין מישהו:
    קוסובו ניצחה את אסטוניה והפעילה למוקדמות אליפות העולם. מקדוניה בחוץ אבל מהמוקדמות…
    בוסניה ניצחה בארמניה ועלתה,
    פורטוגל ניצחה את בלארוס בנקודה והודחה,
    הולנד השפילה את אלבניה בתוצאה 37-113. – הניצחון הגדול בתולדותיה.

    העולות לשלב הבא (אחת מהן תוגרל לבית של ישראל, יוון ובריטניה): שבדיה, בוסניה, אוסטריה, הולנד, אסטוניה, קוסובו, בולגריה ובלארוס.

      1. השיטה היא שעכשיו יש 32 נבחרות שמחולקות ל-8 בתים של 4. 3 הראשונות מכל בית עולות לסיבוב השני בו הן גוררות את התוצאות האחת מול השנייה לבית של 6 נבחרות שמצטלב עם בית מקביל. 3 נבחרות מהבית המאוחד עולות לאליפות וסה"כ ל4 בתים – 12 נבחרות.
        לאירופה 12 נציגות, אסיה + אוקיאניה 8 נציגות, אמריקה – 7, אפריקה – 5.

          1. ואגב בפעם האחרונה ששיחקנו מוקדמות מונו באסקט עלינו היה זה לטורניר בשנת 1986 לאחר שניצחנו כאן את צ'כוסלובקיה (ז"ל ) סגנית אלופת אירופה דאז 90-92 סל ניצחון של מי אם לא מיקי ברקוביץ ואז התקפה צ'כית אחרונה החטאה ור' הגנה של לבן מארסר.
            בקיצור ניצחון על שמו של גדול כדורסלני ישראל בכל הזמנים ולטעמי גדול מתאזרחי ישראל (בטח בתרומה הכוללת ובוודאי מאז ועד היום ללא תחרות ).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט