Free No More 2017 – בלייק גריפין / עומר מזיג
Free no more

Free No More 2017 – בלייק גריפין / עומר מזיג

לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן

 

בלייק גריפין נשאר בקליפרס – $171,174,820 לחמש שנים – $34.2 מיליון לעונה – עונה אחרונה אופציית שחקן:

נירמול משכורת לעונת 2016-17 – 29.7 מיליון דולר. שחקנים שהרוויחו קרוב לכך בעונה שעברה:

ראשית, נזכיר שהחוזה הזה מייצג חוזה מקסימום עבור גריפין – שעם ותק של 7 שנים בליגה זכאי לחוזה במשכורת התחלתית של 30% מהתקרה הנוכחית. הסיבה שהוא לא זכאי לקריטריון הDesignated בדומה לקארי היא שהוא נבחר לאחת מחמישיות העונה רק פעם אחת בשלוש השנים האחרונות – כשהקריטריון דורש להיבחר פעמיים. בעוד ניגוד לחוזה של קארי – החוזה הזה כן מגיע עם אופציית שחקן על העונה האחרונה.

בקיצור, הקליפרס נתנו לגריפין את החוזה הכי טוב שהם יכלו להציע לו. הם שמו הכל על השולחן.

גרף ה"שיפור" של גריפין הוא אחד המוזרים שראיתי בקריירה של שחקן מוביל אי פעם:

זוכרים את העונה הראשונה שלו בליגה? הוא היה מחשמל!! הרוקי הראשון שנבחר לאולסטאר מאז יאו ב2003 (ועד היום דרך אגב). עשירי בנקודות. שלישי בריבאונדים. כל זה ביעילות טובה כשהשחקנים המובילים לידו הם אריק גורדון ומו וויליאמס! שמעו, צפיתי עכשיו ב3 דקות של הוידאו למטה ואני עדיין בהייפ:

והדבר הכי טוב היה שידענו שזו רק ההתחלה. שהוא עושה את כל הדברים המדהימים שהוא עושה בעונת הרוקי שלו למרות שאין לו עבודת רגליים בפוסט, או קליעה, או כל בסיס או רצון הגנתי. הכישרון שלו לקח אותו כל כך גבוה, שהיה אפשר רק לדמיין לאן הוא יכול להגיע כשהניסיון והיסודות יצטרפו לחגיגה.

רק שזה אף פעם לא ממש הגיע. נכון להיום, הוא שיפר קצת את הקליעה (שנכנסת באחוזים יפים מחצי מרחק אבל לוקחת נצח), ממש קצת את עבודת הרגליים בפוסט (בהמשך), וממש ממש קצת ובכלל לא את משחק ההגנה. זה מגונה ששחקן עם הקפיצים הגובה וזריזות הרגליים שלו יושב על ממוצעי קריירה של חטיפה ו0.6 חסימות למשחק. זה פשוט מביך.

הוא עדיין שחקן מוביל בליגה, ולפרקים כן ראינו אותו מביא את עצמו לצמרת הגבוהה של הרשימה הזו. חצי העונה שלו מינואר 2014 עד ההדחה בפלייאוף מול OKC עדיין זכורה לי כחצי השנה הכי דומיננטית שראינו משחקן פנים מאז – אולי עד היום. הפלייאוף שלו ב2015 – כולל ההדחה של האלופה המכהנת בסיבוב הראשון ב7 משחקים – היא עדיין אחת מהופעות הפלייאוף הדומיננטיות של השנים האחרונות.

אבל כשנותנים חוזה כזה לחמש שנים, אתה חייב לחשוב על העתיד ולא על העבר. כל ההופעות הנ"ל היו לפני יותר משנתיים, וזה הרבה זמן במונחי כדורסל. בנוסף, גריפין לא היה מודל של בריאות בשלוש השנים האחרונות – ושיחק רק ב163 משחקים מתוך 246 אפשריים (פחות משני שליש). הפציעות לקחו יותר מרק זמן משחק וגריפין, רק בן 28 להזכירכם, לא לגמרי נראה אותו השחקן מבחינה אתלטית בשנה שעברה.

וזה מפחיד אותי אם אני סטיב באלמר – בעיקר יחד עם זה שגריפין תמיד היה שחקן שנסמך על האתלטיות שלו ולא על היסודות.

כמה מילים לגבי משחק הפוסט של גריפין – לא אלך רחוק מידי ואגיד שהוא לא קיים. לגריפין יש מגוון גדול – אולי הכי גדול בליגה – של Moves וCounter-moves בפוסט, וחלקם אפילו אפקטיביים. אבל באופן כללי, משחק הפוסט שלו לא יעיל. כל פעם שהוא הולך לפוסט זו הרפתקה חדשה – סיבוב לימין וחזרה לשמאל, Pump fake, עוד 3 סיבובים על רגל הציר, ועלייה לקליעה מרגל אחת בלי יציבות ובלי מרחב.

(למי שעדיין לא מאמין/מבין על מה אני מדבר, הנה וידאו מNBA.COM של כל הזריקות ששלו השנה שקוטלגו כ"Hook Shot". מבטיח לכם שתסכימו אחרי שתי דקות צפייה)

אני מבין ואפילו מכבד מה שהקליפרס מנסים לעשות עם ההחתמה הזאת. הם משגרים מסר – גם לליגה וגם לאוהדים שמתים על גריפין – שהם לא מוותרים כל כך בקלות על הזכות להיות תחרותיים במערב. ובהתחשב בהיסטוריה של הפרנדצ'ייז – אפשר להאשים אותם? בזה שהם רוצים להאריך את הריצה הזו קצת מעבר למיצוי שלה, אחרי שנים על גבי שנים של קבוצות מפסידות?

יותר מזה – כריס פול כבר לא בקבוצה, ובעמדת הרכז עומד לשחק רוב הזמן גארד פחות דומיננטי כמו פטריק בברלי. זה אומר שההתקפה תלך יותר לידיים של גריפין, גם כפינישר אבל בעיקר כמי שיכול להתחיל את ההתקפה מהHigh Post בדומה לדריימונד בגולדן סטייט. אפשר לטעון שצורת המשחק הזו מתאימה לו יותר, ותביא את יכולת המסירה והדריבל שלו לרמות חדשות שלא ראינו ממנו לפני כן.

אבל לא ראינו שום סימנים לכך בשנים האחרונות – לפחות לא מבחינה סטטיסטית. לאורך 6 השנים האחרונות, הקליפרס היו ידועים לשמצה בכך שהחמישייה הראשונה שלהם הייתה קורעת יריבות, וכמעט כל הרכב אחר היה עם +/- שלילי. החלק העיקרי בכל זה היה כריס פול – שאם מסתכלים על RPM (מדד +/- משוקלל של ESPN), מוצאים אותו בשלישיה הראשונה בליגה ב3 מ4 השנים האחרונות. יודעים מה? אני אלך אפילו יותר רחוק:

Net Rating של הקליפרס כתלות בשחקנים על המגרש

גריפין ופול על המגרשגריפין על המגרש בלי פול
2016-1714.0660.050-
2015-1613.1218.876-
2014-1513.6926.453-
2013-1412.3364.784
2012-137.6763.653
2011-127.7784.389

בשלוש השנים האחרונות הקליפרס אפילו לא היו קבוצה מנצחת עם גריפין כשפול לא על המגרש. זה חמור.

אבל הבעיה המרכזית שלי עם ההחתמה הזו היא בכלל לא מקצועית. היא קשורה לאחד החוקים הבסיסיים בדירוג הזה, שגם מצוטטים בהקדמה שלו:

השוק עבור השחקן

אף אחד – ואני מתכוון אף אחד – לא התכוון להציע לגריפין חוזה כזה. כמו שציינתי בתחילת הכתבה, זה החוזה הכי גבוה שהקליפרס יכלו להציע ויותר מזה – הם היחידים שיכלו להציע את השנה החמישית השמנה שהוא קיבל. החוזה הזה לוקח אותו לגיל 33, ולמרות שזה לא זקן מידי, הסיכון של השנתיים האחרונות בחוזה כזה לשחקן כמו גריפין גדול מידי בעיני. גם בהינתן ההחלטה להשאיר אותו ולא לבנות מחדש, הקליפרס היו חייבים לצאת עם חוזה על פחות כסף/שנים מהמו"מ הזה.

להציע לעובד שלך את המקסימום האפשרי כדי להראות שאתה מאמין בו – למרות שאין לו ביקוש מחוץ לחברה שלך – זו אולי התנהלות טובה כשאתה מנכ"ל מייקרוסופט. בFree No More לעומת זאת, זה מזכה אותך בציון נמוך.

FAR = 3

נ.ב – האמת שאני חושב שגריפין יהיה ממש טוב בעונה הבאה. אני חושב שהוא יחזור להיות אחד מ10-15 השחקנים הטובים בליגה, כשבקיצון אני אפילו מסוגל לדמיין אותו מקבל קולות לMVP (כי סה"כ לאף אחד לא אכפת מהגנה). הבעיה היא הסיכון ובעיקר השנים האחרונות של החוזה.


לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. פוסט נפלא ברמה הגבוהה ביותר.

    אני רק מאחל לבלייק להישאר בריא. לדעתי – כמה שהוא כבר לא ילד – נראה ממנו העונה דברים של[א ראינו לפני כן. הוא יהפוך לסופר, סופר סטאר אמיתי.

  2. ב-5 שנים יהיו 420 משחקי עונה סדירה. האם יש סיכוי שהוא ישחק מעל 300 משחקים?אני לא בטוח בזה בכלל. הוא שחקן מצוין אבל לא מספיק מגוון כדי להתבגר בצורה טובה.
    ואני ממש אוהב כשאתה נכנס בשחקנים מזיג. להוציא ממך ציון 3 זה לא טריויאלי

  3. עומר תודה רבה, יפה ומעמיק. הייתי שמח להסבר על נירמול משכורת. הערה לגבי הפציעות של בלייק:
    לפחות 3-4 מהמהלכים הנפלאים שלו היו קפיצה וסיבוב באוויר. האקרובטיקה הזו והרצון לשים דאנק לאנשים על הפרצוף בכל ניתור שלו מעלים בעשרות אחוזים את הסיוכי שלו להיפצע מנחיתה של קפיצה בסיבוב(ברכיים) או מנחיתה על קרסול של אנשים שהוא מזנק עליהם (קרסול). ככל ש"יתבגר" ויבין שהקריירה ארוכת הטווח שלו חשובה מעוד היילייט הוא יגיע רחוק יותר. מזכיר קצת את דומיניק ווילקינס של ה'90.
    לא זוכר את לברון/פול ג'ורג' או פורוורדים אתלטים אחרים שמסכנים עצמם בצורות הנ"ל שציינתי.
    החמישייה עם CP, רדיק, מוטו, בלייק וDJ היתה אמורה להגיע לפחות פעם אחת לגמר הNBA לפחות. לצערי זה לא קרה.

    1. אישית אני לא אוהב את כל עניין "נירמול" המשכורות ולא מתייחס לזה.

      לדעתי ה"נירמול" הרלוונטי היחיד הוא של כל קבוצה לעצמה – המצב של אותה קבוצה בתקרת השכר, המטרות שלה לטווח קצר או ארוך, והאפשרויות שעמדו לרשותה באותו הזמן.

  4. אחלה חומר ע. מזיג!

    נתתי לו 10 בשביל:
    1) להמשיך לדרבן את הקליפרס לתת חוזים מחורבנים ולהישאר ה-L שהם יכולים וצריגים להיות
    2) החוק השלישי של ניוטון לכל אקציה יש ריאקציה.
    דהיינו כל מה שעולה חייב לרדת ובמקרה של גריפין כל מה שיורד חייב לעלות.
    3) בדרך כלל אתה לא טועה. אבל שאתה כבר כן טועה זה בגדול. וכאן פשוט הלכתי על המספר הכי רחוק מהבחירה שלך. ( :

  5. לא לגמרי מסכים.
    משחקן שהתחיל את הקריירה כדאנקציונר מדהים ותו לא, הוא הבין שהתחילו ללמוד אותו, ועבר לנצל את המרחב שנותנים לו לשחק כשמנסים למנוע ממנו דאנק.
    הוא עבר לנהל את המשחק בפוסט,לזרוק מטווחים הולכים וגדלים (מי חשב שהוא יזרוק ג'אמפ שוטים בעונה הראשונה שלו?) ובכלל להיות נשק התקפי מגוון גם לא מתחת לסל. ואלו צדדים במשחק שימשיכו לבוא לביטוי גם בעקבות איבוד הקפיציות.
    זה כנראה בא על חשבון שיפור ביסודות בהתקפת הסל, אבל ליד דיאנדרה, אפשר אולי לוותר על הצד הזה.

    ורק שיפסיק לפצוע את עצמו, ושיתרחק מאפסנאים תמימים.

  6. אני לא מסכים עם הציון שנתת. בשורה התחתונה הגדרת מדד – האם חוזה שהוא חצי מהחוזה שנחתם ייחשב כחוזה של FAR10?
    אני חושב שכולם יכולים להסכים שהתשובה לשאלה הזו היא "כן" מוחלט.
    מסכים שזה חוזה גבוה מדי ואולי גם ארוך מדי, אבל אני לא חושב ש-3 זה הציון כאן.
    ציון של 5-6 בהחלט מתאים יותר לדעתי למקרה הזה, מה גם שמשדר כמו שאמרת מסר – בדומה למה שהיה עם נוביצקי בדאלאס, דאנקן/ג'ינובילי/פארקר בספרס – מסר של הבעלים שזו קבוצה שמעריכה את השחקנים שלה שממשיכים בה גם כשיש כבר ספקות לגבי היכולת שלהם לתרום לקבוצה.
    זה יכול לגרום לשחקנים להעדיף את הקבוצה על קבוצות אחרות שבהן אין סנטימנטים כאלה

    1. שים לב שכל הקבוצות ברשימה נתנו כסף לכוכבים שלהם לא על חשבון הגבלות מבניות בתקרת השכר. זה תמיד היה סתפ עניין של לשלם להם עוד כסף בסוף החוזה שלא היה מה לעשות איתו אחרת. זה שונה להתחייב ככה לשחקן ל5 שנים.

      1. נכון, אבל אלו היו שחקנים בסוף הקריירה שלהם, שהיה ברור שלא יוכלו לתרום יותר מדי לקבוצה.
        לגבי גריפין – זה לא כזה ברור, יש לו כמה שנתיים-שלוש שהוא יכול להיות מאוד רלוונטי (כמובן בהינתן שלא ייפצע/יחבוט באיש צוות של הקבוצה)…

  7. הבעיה הגדולה שלי עם החוזה הזה, היא שבימים שבהם כוכבים נוטים לשמור על גמישות וניידות – במיוחד כאלה שמשחקים בקבוצה שלא נראית בכלל באיזור להיות קונטנדרית בשנים הקרובות – יש משהו מחשיד בהתחייבות ארוכת הטווח של גריפין לקליפרס.

    מה שהחוזה הזה משדר לי, זה שלגריפין יש ספקות גדולים לגבי היכולת הפיזית שלו להישאר אחד מהשחקנים הטובים בליגה לאורך זמן.
    אני רואה כאן מנורות אדומות ותמרורי אזהרה לאורך כל הדרך.של שחקן שמרגיש שהגוף שלו מתחיל להתפרק.

    הקליפרס עשו את השיקולים שלהם, בעיקר בגלל שגריפין מוכר להם את הכרטיסים, אבל ביחד עם ההחתמה של דנילו "בובת חרסינה" גאלינרי (שכבר הספיק להוכיח את המוניטין שלו…) זה פשוט אוף סיזן נוראי.

    ורק דבר אחד – אני ממש ממש לא בטוח שבברלי ירכז רוב המשחק.
    לדעתי השאיפה שלהם היא לעלות עם תאודוסיץ' כרכז ובברלי ב 2, למרות שיכולת המסירה של גריפין אולי תאפשר לשחק גם אם בברלי כרכז (מה שהוא לא).

    אין לי בעיה עם ה FAR 3, אבל אולי הייתי נותן 4.
    כשזה ברור שאתה לא מאיים על שום תואר בזמן הקרוב, יש פרמייה על החתמה של אולסטאר לטווח ארוך.

    1. הנקודה שאתה מעלה מזכירה לי את המקרה של סאם בואי שבסרט שעשו עליו הוא ידע שלמרות שהבדיקות הרפואיות עברו בהצלחה אין לו ממש סיכוי להיות בריא ו

  8. אני חושב שהיית מאוד אכזרי כלפיו ולא מסכים שלא היה לו שוק לדעתי הוא היה מקבל חוזה דומה בלא מעט קבוצות בליגה

  9. סופסוף…
    איזה כיף שחזר הפרוייקט.
    אם יש לך זמן, אשמח לפוסט הכאה על חטא לסקירת הסיבות למה אתה חושב שציונים שנתת בשנה שעברה שגויים מיסודם (מעבר לפציעה כזו או אחרת, שמובנת לחלוטין). ועל הדרך לסקור גם את הבינגואים הגדולים שהבאת.

    עם קארי הסכמתי, פה לדעתי אפשר לתת 5 . אמנם העתיד הרחוק לא בטוח, והסכום גבוה, אבל בלעדיו קליפרס מצטרפים לשיריון – ולאור טראומות העבר הם מעדיפים לדחות את המצב הזה כמה שיותר.

  10. השאלה הגדולה אצל גריפין זו יציבות – גם במשחק וגם ברמה הבריאותית.

    אני חושב שעדיין שחקן ברמתו היה מקבל מקסימום, ההבדל היחיד שהמקסימום של הקליפרס גבוה יותר.
    דווקא השנה יש לו הזדמנות לחזור לעצמו שהוא השחקן המרכזי בקליפרס וכל השיטה תהיה סביבו (כבר הוכיח בעבר שהוא מסוגל להוביל את הקליפרס בהצלחה).
    הקליפרס גם נתנו את החוזה הזה כי הם ידעו שאין ממש תחיליפים לגריפין ואפשר לבנות סביבו במקום להתחיל הכל מחדש. גריפין בשיאו הוא עדיין מהטובים בליגה, הוא פשוט צריך להישאר בריא שזה סימן השאלה).

  11. מסכים לגמרי עם כל דברי התביעה, אבל אני מעניק לשיקול הסנגוריה משקל רב יותר: אתה מצפה ממועדון אומלל כמו הקליפרס שאם יש לו אופציה להמשיך להיות תחרותי ואטרקטיבי הוא יקפוץ על זה, גם אם אולי מדובר באוברפיי. ציוני: 6 (מה שמבטיח פציעה מסיימת קריירה במרץ).

  12. מחזיק ממנו מאוד. הרבה יותר מפול. ולדעתי נראה זאת השנה.
    יכול להיות שחקן פרנצ'ייז אמיתי ואני מהמר על הפתעה גדולה מצידו ומצד הקליפרס.
    גו בלייק!

  13. ההחתמה שלו היתה אחרי המעבר של ג'רי ווסט? אם כן זה ישמע לי מוזר למרות שלר ברור לי איזו סמכות היתה לו.

  14. מצוין עומר. מסכים עם החברים לעיל. יש פה פרמיית קליפרס במצבה הנוכחי. זה לא שאם היו מציעים 1$ מעל חוזה מקס בקבוצה אחרת הוא אוטומטית היה חותם.

  15. תודה, עומר.

    אני מסכים עם הציון הנמוך.
    והסיבה היא מוסר העבודה של גריפין –
    שנה אחרי שנה לסבול מפציעות בשריר הירך הארבע ראשי,
    זה מלמד על שחקן שלא שומר על כשירות, שלא עובד על עצמו בקיץ.
    המשותף לשחקנים עם מסת השריר הגבוהה, ועם הקריירות הארוכות?
    מוסר עבודה גבוה.
    קרל מאלון, בן וואלאס.
    ה-2 היו ידועים כסוסי עבודה,
    שבכל שנה במהלך הקיץ לא הפסיקו לעבוד ולהתאמן,
    ותמיד הגיעו למחנות האימונים בכושר גופני אדיר.
    גריפין?
    הוא לא שחקן מהסוג הזה.
    וזה אומר (לדעתי) שבעוד שנתיים, שלוש (רגע אחרי שיעבור את גיל 30),
    הוא עלול להיחשב כאחד מהחוזים הגרועים בליגה.

  16. תודה עומר, תענוג רגיל.
    קשוח מדי. גם עם הקליפרס וגם עם גריפין.
    אני חושב שהוא שיפר הרבה דברים במשחק שלו, גם אם קשה לראות את זה בסטטיסטיקה.
    נתחיל מהקליפרס. עשו מה שהיו חייבים לעשות. נתנו לכוכב הצעיר את המפתחות. היתה להם החלטה לעשות הקיץ, והם העדיפו לא לשלם לפול. במקום הם בחרו לתת לגריפין את החוזה הגדול. חייבים גם להתייחס לבחירה הזו כשמדברים על חוזה לגריפין. למרות שפול לכאורה בחר ללכת, גורמים במועדון די הראו לו את הדרך.
    יש שחקנים ששווים חוזה מקסימום ויש שלא. ג'ורדן הוא לא שחקן מקסימום ולא שחקן פרנצ'ייז. גריפין לגמרי כן. לכן כל ציון על החתמתו לטווח ארוך חייב להיות לפחות 7.
    לגבי גריפין, למה אני אומר שהוא שחקן מקסימום? כי הוא שחקן טופ 20 בליגה, עדיין צעיר, כריזמתי ומושך עניין (ובקבוצה כמו הקליפרס זה חשוב גם בפן העסקי). חוץ מזה למרות העיקובים וחוסר המזל הוא שיפר את יכולות הכדורסל בצורה הדרגתית כדי להתמודד עם הירידה ביכולת האתלטית, בניגוד לשחקן כמו הווארד למשל, שעדיין לא מבין למה הוא לא כוח התקפי. הוא פוינט פורוורד יוצר מעולה, שקצת נבלע יחד עם פול הדומיננטי. הוא שיפר את יכולת החזקת הכדור והרחיק את הטווח שלו עם כל שנה. אני רואה אותו ממשיך להיות דומיננטי בצד ההתקפי לתוך שנות ה30 שלו, וכן, גם משפר את ההגנה, שם הוא באמת נראה עצלן מדי, כנראה בגלל הנוכחות של ג'ורדן, אבל גם לדעתי חוס תשומת לב מצד צוות האימון.
    יש מעט מאוד שחקנים בליגה שיש להם פוטנציאל ממשי להתחרות על תואר MVP בליגה. גריפין הוא אחד מהם. לכן אין שום סיבה לא לתת לו חוזה מקסימום, גם בלי אופצית קבוצה.

    1. פוטנציאל זה אחלה, אבל בעיני הוא לא שחקן הרבה יותר טוב מזה שהיה כשהגיע לליגה. המסלול שאמור לקרות הוא ששחקן מחליף חלק מהאתלטיות בskills בגיל כזה, ובלייק לא השתפר מספיק בעיני כדי לחשוב שעכשיו אחרי הכסף הגדול הוא לא עומד לצנוח

      1. אני חושב שלהחתים שחקן לטווח רחוק בליגה של היום זה כבר הישג.
        לגבי הסקילס, דווקא גריפין במודע פגע בסטטיסטיקות של עצמו כדי לפתח סט יכולות שיתאימו לשלב בוגר יותר בקריירה שלו.
        הכי קל היה להסתמך על האתלטיות לעוד כמה שנים ולחכות שהיא תרד כדי לפתח יכולות אחרות. אבל הוא עבד חזק מאוד על הרחבת הטווח שלו, על יכולת אחזקת הכדור ועל המסירה, גם בפגיעה בסטטיסטיקה האישית.
        כרגיל יש לי בעיה מאוד גדולה עם סטטיסטיקת ה on off ובכלל סטטיסטיקות מסוג זה נוטות לשקר.
        הפציעות שלו הן בעיה אבל הן לא היו פציעות משמעותיות שיכולות לסמן על בעיה כרונית או פגיעה לטווח ארוך.
        בסופו של יום אני מאוד סקפטי לגבי כמה שחקנים באמת שווים חוזי מקסימום. יש לדעתי אולי 20 כאלו בליגה. גריפין הוא אחד מהם.

      2. טוב, פה כבר קצת הגזמת.

        גריפין הגיע לליגה בלי קליעה והיום הוא קלע מיד ריינג' (ואפילו טיפה מעבר לזה) מעולה.
        זה שיפור דרמטי במשחק שלו שנותן לקליפרס המון אופציות.
        אם רק היה בריא, דברים היו נראים אחרת.

  17. שחקן לא צעיר שמסתמך על האתלטיות שלו….
    לא נראה לי חוזה כל כך טוב
    מצד שני זה לא הזוי להאמין שפול עצר את ההתקדמות של גריפין. כריס פול רכז כל כך טוטאלי שכשהוא לא על המגרש אי אפשר פתאום לעשות את השחרור המנטאלי הנדרש והקליפרז נראים כעדר ללא רועה

  18. אני דווקא ממש מסכים עם הציון.
    לגריפין יש ים פוטנציאל, אבל אם עד עכשיו הוא לא מימש אותו עד הסוף, אין סיבה שעל סף גיל 30 הוא יתחיל.
    אם לוקחים בחשבון שלמרות הניסיונות האנמיים לשפר אספקטים אחרים של המשחק הוא עדיין שחקן שמסתמך על עליונות אתלטית, ושהחוזה משאיר אותו עד גיל 33 בקליפרס, לטווח הארוך הם יתחרטו על ההחתמה.
    עוד משהו שהוזכר זה הפציעות שלו, אי אפשר שהכוכב הראשי שלך יבלה שליש עונה על אזרחי, זה פשוט לא ילך…

  19. אחלה פוסט. אני מסכים בקשר לזה שהוא לא התקדם יותר מדי (למרות שכן יש שיפור בקליעה ובראיית המשחק), והוא חייב להשתפר בהגנה ובשלשות בשביל להיות שחקן באמת משמעותי בליגה.

    הבריאות סימן שאלה וההגנה סימן שאלה, אבל הוא עדיין אול-סטאר (גם במערב) והשחקן הכי גדול בתולדות הקליפרס, אולי אחרי פול. לא הייתה להם אופציה אחרת מלבד לבנות סביבו ולכן הציעו לו חוזה ענק כאבן הפינה של המועדון, אבל בכל זאת יכלו לחסוך לא מעט כסף עליו. לדעתי FAR 4, זה גם מה שסימנתי בסקר.

  20. זה שוב נו בריינר. לא הציון שלך אלא עצם ההצעה של הקליפרס. גם אם הוא בסוף יפצע חס וחלילה – לא חושב שהייתה איזה ברירה לקבוצה. אפילו בשביל טרייד בעתיד – אתה מחתים כזה כוכב ואם משהו לא עובד משתמש בחוזה שלו לטרייד גדול בעתיד אם רוצים לפרק את החבילה. ואני אישית חושב שהוא ממש דביל עם הקטע של הפציעה מלתת מכה, אבל הוא שחקן אדיר ואין שום בעיה עם חוזה כזה ובטח שהוא לא 3. זה אין באירב ובכל זאת 7.

      1. מחיר השוק הוא רק אלמנט אחד בסדרת השיקולים של קבוצה לגבי איזה חוזה לתת לשחקן.
        לדעתי אתה נותן לאלמנט הזה משקל לא פרופורציונלי בניתוחים שלך.

  21. אני רואה בתגובות ובסקר שאתם סלחניים יותר ממני. מה שחשוב להבין פה זה שזה לא חוזי המקסימום של לפני שתי עונות שגם הנוראיים ביניהם היו כבר לא כל כך משנים כי התקרה קפצה מאז. הקליפרס ישלמו לו 36 ו39 מיליון בשתי העונות האחרונות של החוזה הזה, כשאתם לא יודעים איך הוא יהיה בשנים האלה. זה סיכון עצום.

  22. פוסט מצויין

    המשכורת מטורפת ותסדר אותו יופי בחיים. בעצם הוא כבר מסודר אבל הנכדים של הבני נינים שלו עדיין לא 🙂
    האם הוא ייקח אליפות בקריירה שלו? אני בספק.

  23. אתה אפילו לא באיזור
    לתת לגריפין כזה ציון, ולהעריך את פול הרבה מעבר לתועלת האמיתיתבו
    לא שאלת את עצמך האם יש קשר בין חוסר ההתפתחות של גריפין לבין פול, ופול עוד נחשב בעיני רבים כמנהל משחק משובח

  24. מצוין עומר גם על סטאפן ממש כיף לקרוא אותך,
    הולך עם הציון שלך כי זה יותר מידי 5 שנים, 3 אם הייתי יכול.
    הולך עם אסי דדי סמיילי גיא ורועי שכתבו יפה
    סידרה מצוינת לאיש ששונא אגסים א"אלט עומר מזיג,
    (אם טעיתי עומר אשלח לך חוזה לתבוע אותי למשקה
    רימונים תפוחים 🙂
    תודה עומר

  25. עומר פוסט נפלא .
    בשורה התחתונה אני נוטה להסכים איתך …אך חסר לי קצת ידע
    למשל .
    1. האם היה לקבוצה סיכוי ראלי להביא כוכב אחר ברמתו .
    אם הוא היה הולך ?

    2 איך גריפין היה מגיב אם במקום חוזה 4+1 היה מקבל 3+1
    למשל ?

  26. אני מסכים שכמעט אין שחקנים ראויים למקסימום. אהאם לברון שווה חוזה מקסימום? התשובה צריכה ךהיות כן! האם בעוד 5 שנים הוא יהיה שווה משכורת של 40 מיליון? כנראה שלא! האם יש סיכוי לפציעה לגוף שלא מקבל מנוחה כבר המון שנים?…
    מצד שני, קיימת הנחת המוצא שאת האליפות לוקחים רק עם לפחות 3 כוכבים וזה מוליד את הקצוות שיש בליגה.
    גובר יהיה שווה חוזה מקסימום עוד שנתיים? את מרק גאסול הייתם מחתימים היום על מקסימום? לאב שווה מקסימום? איזיאה תומאס? הורפורד? תומפסון? מילסאפ? השוק קובע שכולם יקבלו מקסימום! הם ברמה של דוראנט או לאונארד? ברור שלא אבל בלעדיהם הקבוצות שלהם מאבדות גובה.

  27. כדי להשאיר את גריפין הם היו חייבים להוריד את המכנסיים. אם הוא הולך הם כלום.
    גם אם זה נכון שאף אחד לא היה מציע לו חוזה כזה, אם נניח הוא היה הולך לבוסטון הוא היה מסכים לקבל הרבה פחות ומאושר שיש לו צ'אנס לטבעת. במקרה הזה הוא כמעט בטוח מכר את העתיד שלו ואת הסיכוי לטבעת. ויתור כזה עולה כסף… שישלמו.
    ציון 7

  28. אני מסכים איתך עומר. החתמה גרועה מאוד.
    מה שניכר כאן הוא הרצון של הקליפרס להישאר בעניינים, גם אם במחיר לוותר על העתיד, ולהרוויח כסף מכוכב. אלה שתי החלטות עסקיות נטו שיפגעו בקבוצה בעתיד.
    כולם כאן מורידים את ערכו של כריס פול.
    המאזן של הקליפרס טוב יותר כשגריפין פצוע מאשר כשפול פצוע. לדעתי, בלעדיו, לא היה להם אפילו סיבוב ראשון בפלייאוף בשנים האלה.

    אבל אני לא אוהב את גריפין במיוחד. במיוחד אחרי שהוא הציג הגנה נרפית מאוד מול יוסטון, כשהם קרסו והפסידו 4-3.

  29. איזה כיף לקרוא את אפלטון ולסדר את המחשבות 🙂
    שורה תחתונה שלי, קצת יקר קצת ארוך אבל מתבקש לשני הצדדים
    נ.ב. שישקיעו בביטוח פציעות פרימיום

  30. אני מבין את הסיבות של הקליפרס, להישאר תחרותיים אחרי עשרות שנים שלא, אבל אני לא מבין למה גריפין לא משתפר בעוד אספקטים של המשחק. אין ספק שעם ניתור כמו שלו הוא היה צריך להיות עם ממוצע קריירה של כמעט 2 אם לא 3 חסימות למשחק בטח בשנים הראשונות. ממוצע הריבאונדים שלו עגום ביותר, בטח כשראינו את הפוטנציאל בשנה הראשונה.
    הבעייה שהוא כנראה לא תחרותי מספיק או משקיע מזמנו כדי לשפר את עצמו, אחרת היה מפתח זריקה משלוש שחשובה מאוד היום ובמקומו הייתי חוטף את האקים החלום לחודש אימונים ומשלם לו מכיסו אם צריך…אבל הוא? מבסוט מהחיים בלה לה לנד ומהחופש המוקדם כל שנה. טוב, קליפר…

    1. לבלייק ניתור נפלא, אבל מוטת ידיים קצרה יחסית (פחות או יותר שווה לגובה). זה קריטי לחסימות, כי מעבר לתזמון בניתור, אלמנט חשוב בפני עצמו, מוטת ידיים ארוכה היא כנראה המנבא הטוב ביותר ליכולת חסימה. גם על הריבאונד זה משפיע.

      1. לי זה מרגיש שיש לו מחסור במחוייבות יותר מאשר זרוע לא ארוכה מספיק. מה שחסר לו במוטת ידיים יש לו ברגליים. חוץ מזה חצי מאומנות החסימה היא בעזרה מהצד ומשום מה הוא חוסם רק פעם בשני משחקים שזה די מגוחך. טוב, העונה בלי פול תהיה מבחן עבורו או שלא כי את החוזה הוא כבר קיבל…אז עכשיו הוא לא צריך לשפר כלום ורק להקשיב לחשבון בנק מתנפח כל חודש

  31. פוסט מעולה.. בכלל כל מה שקשור לקליפרס מלווה בתחושת חמצמצות קבועה כי זו קבוצה שכל הזמן קרובה אבל לא הצליחה למצוא את הגרוש ללירה לאורך השנים. ועכשיו נראה שנחלשו עם העזיבה של cp3 במקום למצוא דרך להתחזק. יחד עם זאת לא הייתי מספיד את הקבוצה הזאת . בברלי בעייני רכז מעולה ויש עוד כמה שחקנים מעניינים שעברו בטר.. היא היתה חייבת ריענון תוך שמירה על השלד הקיים. המעבר של פול נכפה על ידיו ולכן ההחתמה של בלייק באה מתוך הקונספט הזה. הציון שמגיע להם הוא 5 בגלל שזה הקליפרס הורדת 2 נקודת. אני מסכים.

  32. במבט בדיעבד, ההחתמה הזו הייתה מצוינת עבור הקליפרס. אני לא יודע מי הגאון שהצליח לשכנע את גריפין לוותר על סעיף "נו-טרייד" לפני החתימה, אבל הקליפרס השיגו תמורה יפה על החוזה של גריפין. וגריפין? בדטרויט, מנגב את הדמעות בשטרות של דולר.

להגיב על יניב לבטל

סגירת תפריט