אנדרו וויגינס, הבחירה הראשונה בדראפט 2014, יכול להפוך לשחקן חופשי מוגבל בסיום 2017/18, ולפי דיווחים אחרונים דורש מקסימום מקבוצתו, מינסוטה טימברוולבס. הוא באמת שחקן של חוזה כל כך גדול? יצאנו לבדוק.
*
למה כן?
הוא סקורר. בגיל 21 וויגינס קולע 23.6 נקודות למשחק. השחקנים היחידים שקלעו מעל 23 נקודות למשחק בגיל 21 (או לפני), לפי בסקטבול-רפרנס, הם מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס, שאקיל אוניל, קווין דוראנט, אנטוני דיוויס, טרייסי מקגריידי, ריק בארי, כרמלו אנטוני, אלן אייברסון, טרי קאמינגס, ברנרד קינג וקארל אנטוני טאונס. כמעט כולם (במקרה של דיוויס וטאונס זה מוקדם מדי כדי לקבוע, קינג נפל לסמים וקאמינגס הוא היוצא מהכלל), חברי היכל התהילה בהווה או בעתיד. לא מוותרים על כישרון כזה כל כך מהר.
יותר מזה, הוא הראה שיפור בקליעה שלו – מ-31% מהשלוש בעונת הרוקי ובעונה שלאחריה, ל-35.6% השנה (3.5 ניסיונות למשחק). האחוז האפקטיבי שלו מהשדה עולה כשכמות הזריקות עולה בצורה משמעותית, וזה סימן טוב. היכולת שלו בקאץ'-אנד-שוט השתפרה גם היא (מ-50% אפקטיבי ב-2015/16 ל-58% העונה), ולצד יכולת טובה במהלכי hand-off והשימוש של מינסוטה בו בפיק-נ'-רולים, שם הוא מעל הממוצע, יכול להיות עוד מימד משמעותי במשחק שלו, במיוחד ליד טאונס. היה קשה לגארד לייצר נקודות בהתקפה נטולת-ריווח באופן קיצוני כמו זאת של הוולבס שנה שעברה והוא הצליח לעשות זאת בחוכמה.
זאת מינסוטה. מי השחקן החופשי הבולט ביותר שמינסוטה החתימה (עד הקיץ האחרון)? ג'ו סמית'? טרוי הדסון? אין שמות נוצצים יותר, שוב, להוציא ג'ף טיג, ג'מאל קרופורד וטאג' גיבסון שחתמו השנה בקבוצה. הזאבים לא מושכים שמות גדולים וזה השתנה בזכות הכישרון הצעיר שלהם, אז לא כדאי להם לוותר כל כך בקלות על מישהו כמו וויגינס, בכל זאת בחירה ראשונה בדראפט רק ב-2014.
עדיין לא ניתנה לו הזדמנות לשחק בקבוצה שמתאימה לסגנון המשחק שלו. ריקי רוביו אחלה שחקן, אבל לא מישהו עם קליעה מספיק יציבה מרחוק. זאק לווין היה על המשבצת שלו מאז העונה הראשונה של הקנדי בליגה, ורוב הזמן הוא אולץ לשחק עם שני ביג-מנים. השנה, יש במינסוטה פוינט גארד בדמות ג'ף טיג (55.3% אפקטיבי בקאץ'-אנד-שוט, לעומת 47.3% של רוביו), שחקן כמו ג'ימי באטלר שבאופן טבעי נותן להגנות להתמקד בו ואת טאג' גיבסון, שחקן שיודע לשחק בלי הכדור. הם יסדרו את הריווח שוויגינס צריך ויאפשרו לו ליצור לא מעט כשחקן ההתקפה המגוון שהוא. זאת בעצם ההזדמנות הראשונה של וויגינס להיות וויגינס, בקבוצה שלמעשה נבנתה (גם) סביבו. משהו שלא קורה למתי מעט, וזאת סוג של שנת מבחן בשבילו, אחריה נדע אם הוא שווה את המקסימום – סיטואציה אידיאלית.
*
למה לא?
הוא שחקן הגנה מזעזע. כשוויגינס שומר (הגן על 13.6 זריקות למשחק), קלעו עליו ב-56.1% אפקטיבי (אחוז אפקטיבי – אחוז שמחשיב זריקה מהשלוש כאילו היא שווה 1.5 זריקות ל-2 נקודות). כששחקני NBA זורקים זריקות פתוחות, הם קולעים אותן ב-56.4% אפקטיבי. אתקן את עצמי – וויגינס לא שומר. יש לו אורך בשביל מגן טוב והוא יתן מספרים יותר טובים לצד שחקן הגנה ברמה של באטלר, אבל כשקולעים עליך 6.7 זריקות למשחק באחוז כזה גבוה זה משפיע לרעה, למרות היכולות בהתקפה. הטבלה הבאה, במקור ב-538 של נייט סילבר, מראה את ההגנה שלו בצורה טובה:
הוא לא התקדם בשאר הגורמים של המשחק. נכון שהיה שיפור בקליעה, אבל הוא נמוך בהשוואה לסמול פורוורדים אחרים שקולעים באזור שלו. נוסף על כך, אין שיפור משמעותי בשאר הגורמים במשחק: על ההגנה דיברנו, ובשאר הוא יחסית דורך במקום – הריבאונד שלו חלש (4 ריבאונדים ל-36 דקות בממוצע בקריירה, כשאחוז הריבאונדים שלקח בעונה האחרונה היה 6.3%, נמוך בהשוואה לסמול פורוורדים מהשורה הראשונה בליגה), הוא מוסר רק שני אסיסטים למשחק באופן קבוע ואספקטים אחרים, כמו האחוזים מהעונשין, כמות החטיפות וכמות החסימות, כמעט זהים במהלך 3 השנים האחרונות.
זה למעשה תמרור האזהרה הגדול של מינסוטה. לרוב שנותנים חוזים לשחקנים אחרי חוזי רוקי, זה מבוסס על התקרה שלהם והפוטנציאל. אין ספק שלוויגינס יש פוטנציאל, אבל הוא לא התקדם יותר מדי ב-3 העונות האחרונות, להוציא הנושא של הקליעה משלוש, מה שמעלה סימן שאלה ענק בקשר למימוש של אותו פוטנציאל. כרגע הוא סקורר חד מימדי, וזה ממש לא שווה מקסימום, למרות שיש יתרונות נוספים שלא הזכרתי (למשל העמידות המרשימה לפציעות – שיחק ב-245 מתוך 246 משחקים אפשריים בליגה).
*
ברוך רובין
28 יול 2017 17:13:41אין פה שאלה בכלל, כן אין לי ספק שחקן שהמינימום שלו אולסטאר, אין לי ספק שיהיה סופרסטאר בעתיד,בעמדת הsg הוא מדהים ברגע שיפתח קליעה מ3 בלתי עציר, רק על יתרונות פיזיים הוא מגרד את האולסטאר, מקסימום.
רועי ויינברג
28 יול 2017 17:15:28היתרונות הפיזיים שלו לא באים לידי ביטוי כי הוא מגן מזעזע, אבל אכן סקורר טוב. לדעתי הוא לא שווה, אבל אני מסכים עם המשגיח
ברוך רובין
28 יול 2017 17:17:44הוא שיחק בעמדה שלא מתאימה לו אלוהים ברא אותו לעמדת הsg
רועי ויינברג
28 יול 2017 17:53:33שוטינג גארד עם 36% מהשלוש ובלי הגנה זה בעייתי, אבל יש לו נתונים לעמדה הזאת
k_700
28 יול 2017 18:39:35מה האחוזי קליעה מה3 של ווייד לאורך הקריירה?
יפה.
וויגינס הוא קודם כל שוטינג גארד שאמור להגיע לטבעת בזכות הצעד הראשון שלו(והיתרון בגודל על השומרים שלו) ומבנה הכתפיים.
36 אחוז לשלוש בגיל שלו מראה שיש פוטנציאל לא רע גם בקליעה.
תשווה מקסימום? Oh yhea.
הוא מהמניות הכי בטוחות שאני זוכר.
כשמנחם פמפם פה לפני הדראפט שהוא יהיה איזה האריסון בארנס של גולדן סטייט, צחקתי וזלזלתי בקביעה.
מינימום אולסטאר 5 פעמים.
רועי ויינברג
28 יול 2017 19:05:00קודם כל טוב שחזרת.
וויד, בלי קשר לתקופה האחרת שבה שיחק (הרבה פחות שלשות) או לרלוונטיות שלו בשנתיים האחרונות, היה 3 פעמים חמישיית הגנה שנייה ושומר הרבה הרבה יותר טוב מוויגינס.
ברוך רובין
28 יול 2017 17:16:53אני לא רואה איזה ריווח יהיה לו בדיוק במינוסטה כל כך הרבה שחקנים שצריכיפ את הכדור בידיים,ללא יכולת קליעה מדאונטאון. לא רואה את זה משתלב התקפית
המשגיח
28 יול 2017 17:14:22שווה? לא
יקבל? כן, או משהו קרוב.
ולדי קוגן
28 יול 2017 17:18:13+10.אני לא מבין מה מינסוטה ממהרים להחתים עכשיו, לא עדיף לשמור על איזושהי גמישות לקיץ הבא ואז לתת לו מקס אם הוא מוכיח שהוא שווה את זה?
מאור
28 יול 2017 17:19:24וויגנס הוא סקורר שלם-יכול לקלוע מכל טווח,ליצור מצבים לעצמו,לשחק בפוסט בקיצור הוא סקורר מהטובים בnba היום.אבל הוא כן צריך לשפר את ההנגה שלו הריבואנד והפליימיקריות.אם ישפר לפחות אחד מהם (החשוב ביותר זה ההגנה)הוא יהיה שווה חוזה מקס
חגי - התותח הקטמוני
28 יול 2017 17:20:58אני חושב שהדבר שהכי חשוב בשחקן זה עקומת הלימוד שלו שנותנת אידיקציה טובה לרמת מוסר העבודה והמחוייבות שלו. אם אני מבין את ההתרשמות לך אז עקומת הלימוד זניחה מאוד אצלו – ככל הנראה זה לא ישתנה ולכן מה שאנו רואים לפי זה זה כנראה גם מה שנקבל עוד כמה שנים ןהמסקנה היא שעדיף לוותר
רועי ויינברג
28 יול 2017 17:53:531+
חגי - התותח הקטמוני
28 יול 2017 17:21:20ותודה על הפוסט
etayle
28 יול 2017 17:40:23לא מחתים על מקס עכשיו בשום מצב, הרי בכל מקרה שנה הבאה הוא יהיה שחקן מוגבל, אז למה לא לחכות?
ובנוגע להגנה- רק אותי הדהים המיקום של דריימונד? הבנאדם שומר על(גם רודי)
יוסי
28 יול 2017 17:48:33כרגע הוא לא שווה מקס , לתת לו מקס בטוח יתנו , לא שיפר כלום במשחק שלו וגם עקומת שיפור מאוד חלשה מה שאולי מצביע על חוסר רצינות , יש לו נתונים להיות לברון בלי יכולת מסירה כרגע נראה יותר כמו דאמר דרוזן , אני הייתי מחפש טרייד עליו עם בוסטון או דנבר תמורת רוקי מבטיח + רול פלייר , משהו כמו ויגנס דיאנג תמורת בראון סמרט /טאטום וקרודאר או מורי לילס וצנלדר והרנדדז
פלוס נוסף שכן חשוב לגבי ויגנס זה שהוא לא נפצע ובמשך 3 עונות שיחק 82 משחקים בעל עונה וכמות הדקות רק עלתה השנה 37 דקות אצל טיבודו
Smiley
28 יול 2017 17:58:57בכל הטריידים שהצעת וויגינס הוא השחקן הטוב בטרייד (כרגע לפחות).
בוסטון לא יוותר וכל כך מהר על בראון וטייטום, בטח לא עבור וויגינס
יוסי
28 יול 2017 18:06:29באטלר בתכלס הוא גם שוטינג גארד אז מינסוטה צריכה לחפש סמול פורוורד , בראון או טאטום אישית הייתי לוקח את בראון , מה אומר על טרייד ויגנס תמורת וינסלו אדביובו ובחירת סיבוב ראשון מוגנת טופ 10
Smiley
28 יול 2017 18:10:48בטרייד עם מיאמי אני חושב שוויגינס טוב משמעותית וחבל לוותר עליו, בטח עבור שני שחקנים שדי ממוצעים שעדיין לא הוכיחו הרבה.
מבראון וטאטום הייתי בוחר בטאטום כי התקפית הוא יותר טוב. אבל שוב, אני לא חושב שבוסטון יוותרו על אחד מהם עבור וויגינס. הם יטרידו אותם עבור game changer רציני (כפי שיונתן רושם – קאזינס/דיוויס)
אל תשכח שוויגינס ירצה מקסימום ובוסטון לא צריכים אותו בחוזה כזה.
גם וויגינס וגם באטלר יכולים לשחק בעמדות 2-3 והשיטה תתאים לכזו ששניהם על הפרקט, הרי היום כבר אין עמדות מוגדרות.
יוסי
28 יול 2017 18:15:55אם באמת איכשהו נכשל העונה עם קוזינס דיוויס, במקום בוסטון הולך בכל הכוח על קוזינס (את דיוויס בכל מקרה לא נטריד , קוזינס לא יהיה כזה יקר להעביר) קוזינס יכול להיות השחקן שיטרוף את הקלפים מול קליבלנד וגולדן , הם לא בנויות להתמודד איתו
יניב
28 יול 2017 17:50:54לדעתי שווה בלי צל של ספק בכלל. שחקן התקפה כבר עכשיו מדהים שרק יילך ומשתפר. לגבי ההגנה אז אני בטוח ש זה הרבה עניין של הכוונה ושל נחישות. אין סיבה ששחקן עם נתונים כאלה לא יהיה שחקן הגנה מעולה. שורה תחתונה אני בהחלט מחתים אותו כבר עכשיו וסוגר את הפינה הזאת
Smiley
28 יול 2017 17:57:23לא בטוח שהוא שווה מקסימום (לפחות עדיין לא הוכיח שהוא כזה) אבל הוא יקבל מקסימום כי זאת הדרך להשאיר אותו (וגם בטוח קבוצה תציע לו אחד כזה כשחקן חופשי מוגבל ומינסוטה ישוו).
בכל מקרה ליד טאונס ועכשיו גם עם באטלר יהיה אפשרי להחביא אותו בהגנה. לדעתי, בתוספת לכך שת'יבודו מאמן, הוא רק ילך וישתפר הגנתית (כי נתונים ואתלטיות יש לו, כנראה אצלו זה יותר מנטלי).
השלד של מינסוטה איתו ועם טאונס הוא מצויין ואסור להם לוותר על זה, במיוחד שבסיס כזה יכול למשוך FA.אפשרות נוספת היא להגיע להבנות עם כל ה-3 על מנת שיחתמו עך חוזים נוחים (ועדיין גבוהים כיאה לשווי השוק שלהם) ויתנו סוג של גמישות לבניית הסגל.
הערבי
28 יול 2017 18:00:16הוא שווה את כי בטח שתהיה קבוצה שתציע לו מקס.
מיניסוטה כך מבטיחה לעצמה אותו לחמש שנים במקום ארבע במקרה שיאלצו להשוות. והוא שווה להם את זה כי אין להם מאיפה להתחזק חוץ מהתפתחןת שלו טאונס הוא כמעט מוצר מוגמר לוויגנס יש עדיין אפ סייד גדול כמו שאמרת הוא לא הראה שיפור בתחומים אחרים אבל עכשיו יש לו את באטלר לידו שילמד אותו כמה טריקים.
דבר נוסף טבידו ידוע כמאמן שאוהב משחק הגנה חזק אם הוא לא מאמין שוויגנס יכול לתת לו את זה הוא מזמן היה מעיף אותו
סתם מישהו
28 יול 2017 18:02:59הדימיון של שמו לדמות מספרי אורסון סקוט קארד לא מפסיקה להצחיק. אנדר ויגין = אנדרו ויגינס.
פאקו
28 יול 2017 18:12:13נראה לי שזאת הסיבה לבחירת שם הפוסט ע"י רועי.
רועי ויינברג
28 יול 2017 19:05:181+
tom
28 יול 2017 18:12:54ביום שוויגינס יהיה שווה חוזה מקסימום ג'אבל מקגי ייחשב כ-HOF, שחקן התקפי טוב ותו לא, לא מתאמץ בהגנה, לא עושה בוקס אאוטס/לוקח ריבאונדים, האסיסטים ישתפרו השנה אך זו עדיין לא עילה לחוזה מקסימום, כל עוד שוויגינס לא ייקח את עצמו בידיים ויתחיל לעבוד (את כל הנתונים הפיזיים בשביל להיות סטופר וריבאונדר יש לו), עדיף למינסוטה לוותר על החוזה שלו (רק במקרה שהוא דורש מקסימום) ולהחתים שחקן אחר בפרי אייג'נסי, בשנה הבאה לא יהיו חסרים כאלה
יוסי
28 יול 2017 18:21:00הכול תלוי גם בלאיפה יגיעו העונה
avri
28 יול 2017 18:57:16תמיד צריך לחשוב מה האלטרנטיבה, בייחוד בקבוצות כמו מיניסוטה. לא יודע למה אבל יש לי הרגשה שג׳ימי באטלר לא ישאר שם מעבר לחוזה שלו. וויגינס על מקס זה העתיד של מיני, בין אם הוא שווה את זה או לא, כי האלטרנטיבה זה עוד הרבה שנים של הסרחה וטאונס אחד מתוסכל שמחכה ליום שבו גם הוא יעוף משם.
מה גם שהפוטנציאל שלו מטורף, הוא משתפר כל שנה וגם להגן הוא ילמד בסופו של יום.
גיא הרשע
28 יול 2017 19:04:58למזלם של מינסוטה, הם לא צריכים כרגע להחליט.
פוטנציאל, יש.
אבל יש גם סימני שאלה.
אז נכון, כמו שכבר כתבו כאן בתגובות –
אחוזי הקליעה שלו דומים לאלו של דוויין ווייד בראשית הקריירה שלו.
אבל זה הדבר היחיד שדומה. ווייד היה שחקן הרבה יותר שלם –
בריבאונד, ביכולת ניהול המשחק, ובעיקר בהגנה.
ווייד בעונתו השלישית בליגה כבר הוביל את קבוצתו לאליפות.
וויגינס?
הוא לא יודע איך זה לשחק בפלייאוף.
כאמור – לא השוואה נכונה.
יש בדיוק 2 שאלות שהוא יצטרך לענות עליהן העונה –
האם הוא ממשיך בשיפור ההדרגתי בקליעה מבחוץ? (אני מאמין שכן. הוא יקבל העונה הרבה יותר מבטים פנויים)
והאם להגנה הלא אינטליגנטית שלו יש תקנה?
(אני בספק. אבל ישחק לצדו אחד מהמגנים היותר מוכשרים בליגה. זו ההזדמנות שלו ללמוד, ולהוכיח לכולם שהם טועים)
הערבי
28 יול 2017 19:35:24וויגנס הגיע לליגה בן 19 ולא בן 22.
בכלל וויגנס לפי דעתי יותר דירוזן + קליעה משלוש מאשר וויד.
הוא צריך גארד כמו לאורי לידו כדי לפרוח הוא לא יודע לרכז משחק וגם אני מעדיף את הכדור אצל טאונס. וויגנס הוא סקורר בלבד (צריך להיות אופציה שנייה בהתקפה) שישפר רק את ההגנה וישפץ את האחוזים קצת את ההנהגה והריבונד וניהול המשחק שישאיר לבאטלר טאונס וטיג בהתאמה.
שיספק 22 נק' 4 רב' 3 אס' 1.5 חט' ב 47% לשדה 38% לשלוש ו80% מהעונשין.
מה שמצחיק שאפילו עם הנתונים האלה הוא לא יהיה אולסטאר
Ish
28 יול 2017 21:58:55יאפ. להשוות בין מה וויד עשה בעונתו השלישית למה וויגינס עשה לא רלוונטי בהתחשב בכך שוויד אפילו לא היה בליגה בגיל של וויגינס
p
28 יול 2017 19:19:43עוד לא קראתי, אבל…
A++++++ על בחירת הכותרת!
דובי
28 יול 2017 19:47:28רועי אחד הפוסטים הטובים שלך. מהכותרת ועד הסיכום.
Dharma
28 יול 2017 20:05:07קלע שלשות בינוני, לא מוסר אאסיסטים. כאילו הוא משחק בקבוצת אייסוליישן בלי קלעים.
הוא לא נחשב מגן עילית במכללות? מה קרה מאז? אולי כי הוא שומר את השחקן הכי טוב של היריבה כל לילה כי רוביו ולבין הם חורים מהלכים.
רביד אראל
28 יול 2017 21:55:58רוביו שחקן הגנה טוב, לווין באמת על הפנים.
אם הטענה שלך נכונה אז הוא ישתפר שנה הבאה ובעצם גם אם הוא לא השתפר הביאו לו שני שומרים טובים שיחפו עליו כהה שהוא ייראה טוב יותר
מנחם לס
28 יול 2017 20:32:53הוא עדיין לא עשה שום דבר חשוב ב-NBA
עידן עופר
28 יול 2017 21:13:34תודה רועי, מאמר מעולה וחשוב ביותר.
אין ספק של וויגינס הרבה חסרונות אבל לצערה של מינסוטה גם היא קבוצה עם הרבה חסרונות, בעיקר כאלו שקשורים לקור במדינה ולשוק הקטן שהיא מציעה.
וויגינס אולי לא שווה חוזה מקסימום לקבוצות אחרות בליגה ( וגם זה מוטל בספק ) אבל הוא בהחלט שווה לקבוצה שלו חוזה מקסימום בעיקר בגלל הסיבות שציינת : העובדה שזה מקום שאף שחקן חופשי לא ממהר ללכת אליו והשמה לראשונה שחקנים משמעותיים הגיעו לשם.
מינסוטה לא יכולה לאבד שחקן צעיר שקולע מעל עשרים נקודות, גם אם ההגנה שלו לא בשמיים. הוא צעיר ומראה שיפור משמעותי מדי שנה ולפעמים באן.בי.אי אתה מקבל כסף על הפוטנציאל שלך ועל הערך שלך לקבוצה עצמה.
צ'ומפי
28 יול 2017 21:36:30זה מה שכתבו על ההגנה שלו ערב הדראפט
"Defensively, Wiggins is already extremely effective. His combination of size, length, lateral quickness and solid intensity gives him the potential to develop into a multi-positional lockdown perimeter defender in the NBA, particularly as he matures and gets stronger."
קצת הזוי שהוא הפך למגן רע בצורה שערורייתית (לפחות לפי הנתונים, לא יצא לי לראות אותו יותר מדי בעיניים)
אפלטון
28 יול 2017 22:13:11תודה רועי אחלה כתבה.
לדעתי יש שחקנים ספורים בליגה שבאמת שווים חוזי מקסימום. אולי 10-15 כאלה בלחץ. אם אני מינסוטה אני מנסה לסגור אותו כבר העונה על חוזה מעט מתחת למקסימום. לא ילך, ינסו שוב שנה הבאה.
אנתוני טאונס הוא שחקן מקסימום. באטלר הוא שחקן מקסימום. וויגינס קצת מתחת משניהם ברמה אבל לא בהרבה. בכל מקרה מינסוטה עשו את הבחירה להשאיר אותו ולא את זאק לווין כך שהוא ישאר שם.
רביד אראל
28 יול 2017 23:43:471+, מסכים איתך על הכל חוץ מעל באטלר כשחקן ששווה מקסימום אבל זה לחלוטין שולי.
Ish
28 יול 2017 22:50:49טוב, אין כח להתעמק ולנמק היטב את הטענה הבאה, אבל לכל מי שהתרשם מהנתונים של 538 על ההגנה של וויגינס אני מציע לקחת צעד קטן אחורה.
מדובר כאן על נתון נחמד, אבל מה הוא באמת אומר על ההגנה של וויגינס?
לא רק שההגדרה של שחקן שהגן על זריקה בנתונים אלו היא בעייתית בפני עצמה. אין כאן לקיחה בחשבון של איך השחקן הגיע להיות זה שנחשב השחקן המגן בזריקה. אין הבדלה של מי השחקנים שלוקחים את הזריקה והאם הם קלעים טובים בזריקות שהם לקחו מול שחקן מגן זה או אחר. אם זה לא ברור. אין התייחסות להיות ההגנה היום תלויה הרבה יותר בעבודה קבוצתית (שהוולבס עדיין לוקים בה ביותר) מאשר עבודה של אחד על אחד.
כל זה כאמור, בלי להיכנס כלל לשאלה של האם וויגינס מגן טוב או רע. (יש לו נקודות חוזקה מסויימות ונקודות חולשה לא מעטות אם כי חלקן בהחלט ניתנות לשיפור בקלות יחסית)
אפלטון
28 יול 2017 22:58:21באופן כללי צריך להתייחס בעירבון מוגבל לכל מה ש 538 כותבים. יש להם יכולת ממש נבואית לטעות בכל תחזית אפשרית.
Ish
28 יול 2017 23:09:53בין היתר כן, אבל זה קצת המשך של הדיון המתמשך שלי עם גיא בנושא.
גיא הרשע
29 יול 2017 07:28:33אני מסכים שצריך לקחת את נתוני הדיפנסיב טראקינג בערבון מוגבל.
אבל בכל הנוגע לוויגינס –
הם פוגעים בול.
ה-court awareness כמעט ולא קיים. פעם אחר פעם הוא מאבד את השחקן עליו הוא שומר.
וזה לא בגלל חסרון יחסי בתחום האתלטי. זה בגלל שנכון לעונה שעברה –
אין לו את זה.
לא יודע –
לא לימדו אותו את הבסיסים, לא עבדו אתו כמו שצריך במינסוטה,
אין לי מושג.
אבל מי שצפה במספיק משחקים שלו –
זיהה גם הוא את הבעיה.
ברוך רובין
29 יול 2017 11:13:15וויגנס פעם אחר פעם לא מצליח לקרוא חסימות בהגנה, נמצא לא מעט במיקום לא נכון, לגבי שאלת המקס אין פה שאלה (חייב לקבל) אין יותר מדי מה לעשות מול הצעד הראשון האלוהי שלו ורוחב הכתפיים זה שחקן שיהיה סופרסטאר בליגה (המינימום שלו הוא אולסטאר)
Ish
29 יול 2017 13:05:47זה שאלו הבעיות שלו (זה ובעיית חשק קשה בצד הגנתי) זה נכון, אבל הנקודה היא שהנתונים האלו לא באמת אומרים את זה, ולא באמת מסבירים מה הבעיות בהגנה שלו, ובנוסף לא ניתן לסמוך על הדיוק והרלוונטיות שלהם.
גיא הרשע
29 יול 2017 13:24:02קשה מאוד לכמת את הצד ההגנתי.
לכן כבר ממזמן הפסקתי להשתמש בנתוני Defense Dashboard לבדם, ללא קונטקסט, או עבור שחקנים שאין לי אתם מספיק קילומטראז' של צפייה במשחקם.
זה לא יפתיע אף אחד לגלות שלרוב שחקני מינסוטה נתוני Defense Dashboard בינוניים מינוס,
ושבין שחקני מינסוטה, הוא אחד הגרועים.
זה גם לא מפתיע, שכאשר בודקים את נתוני ה-ON/OFF שלו, ומגלים שכאשר הוא לא על הפרקט הגנת הקבוצה משתפרת לא מעט.
אז נכון, להשתמש במספר 3.3 בשביל לתאר את ההגנה שלו זה בעייתי מאוד,
על אחת כמה וכמה כאשר משווים את הנתון לזה של שחקנים אחרים,
אבל לכתוב שאחרי צפייה בלא מעט ממשחקי הקבוצה,
הרושם שנוצר
שהוא פשוט לא יודע להגן כמו שצריך,
שהוא מאבד את השחקן שלו על ימין ועל שמאל,
ושהוא מגלה חוסר הבנה מפתיע בזיהוי המהלכים בזמן אמת,
מקבל אישוש אחרי שבודקים את נתוני ה-Defense Dashboard שלו, ואת נתוני ה-ON/OFF של מינסוטה.
Ish
29 יול 2017 13:30:49השאלה שעולה כאן היא האם אחרי שצפית בכל המשחקים האלו יש לך בכלל צורך במספרים האלו?
אם מישהו מהוולבס יבוא ויגיד לך בו ותסביר לנו מה אנחנו צריכים לעשות עם וויגינס וההגנה שלו בשביל לשפר אותם, האם בכלל יהיה טעם או צורך להשתמש ו/או להציג את המספרים האלו?
גיא הרשע
29 יול 2017 13:36:28לא.
יש צורך במספרים כאשר אני טוען "וויגינס שחקן הגנה גרוע".
בגלל שכאשר שואלים אותי "למה אני טוען את מה שאני טוען?"
תשובה של – "ראיתי", לטעמי, לא מספיקה.
לתת את מכלול הנתונים, ולנסות להסביר אותם לאור הרשמים שלי ממה שצפיתי, זה נראה לי נכון יותר.
בתנאי אחד חשוב –
שגם כאשר המספרים לא מתאימים, אני אציג אותם.
גיא הרשע
29 יול 2017 13:37:38(ה-"לא", זו תשובה לשאלה: "האם אחרי שצפית בכל המשחקים האלו יש לך בכלל צורך במספרים האלו?")
רועי ויינברג
29 יול 2017 13:43:32מסכים עם גיא, לחלוטין. ו-538, סטטיסטית, צודקים במה שהם אומרים. פחות מבחינת תחזיות (ואיבדתי אמון מוחלט בהם מהבחינה הזאת אחרי הניצחון של טראמפ)
Ish
29 יול 2017 13:46:34ואתה חושב שהמספרים יעזרו לאדם שאתה מדבר איתו להבין את מה שאתה מבין על ההגנה של וויגינס מתוך צפייה, בלי שהוא יצפה בעצמו?
איזה משמעות יש לזה שהינה טובה יותר מההסבר המצוין שנתת למעלה למגרעות ההגנה של וויגינס? האם זה באמת מוסיף משהו להבנה של אדם שרוצה להבין מהן מגרעות אלו?
גיא הרשע
29 יול 2017 13:52:56קודם כל,
אני רחוק מלהיות מבין גדול. אני לא מצפה מאף אחד שיסמוך על מה שאני כותב, עם או בלי נתונים סטטיסטיים.
אבל כאשר אני קורא פוסט של פרשן כדורסל/פוטבול כזה או אחר,
אני מעדיף שהוא יציג את דעתו עם גיבוי של דוגמאות ונתונים רלוונטיים.
וכאשר הנתונים לא מתאימים בדיוק למה שהוא כותב,
אני מצפה שהוא יציג אותם בכל מקרה, וינסה להסביר את חוסר ההתאמה.
הפרשנים הבאמת טובים, עושים בדיוק את זה.
Ish
29 יול 2017 13:59:05השאלה כאן היא, אם היית חייב לבחור, איזה גיבוי היית מעדיף לקבל. נתונים סטטיסטיים או סרטונים ערוכים עם דוגמאות לדברים שהם מדברים עליהם. עבורי התשובה ברורה, וכן אני מבין שניתן להביא גם וגם אבל הנתונים הסטטיסטיים הרבה פעמים שווים הרבה פחות ממה שנראה שהם שווים.
גיא הרשע
29 יול 2017 14:09:02יש פעמים בהם נתונים סטטיסטיים מצליחים להאיר אור בדרך שקטעי וידאו ערוכים פשוט לא יכולים.
בכל הקשור להגנה בכדורסל – ,אז לפואנטה שלך משנה תוקף, בגלל שהסטטיסטיקות פשוט לא מספיק טובות.
בחלקים אחרים של המשחק?
שם אפשר ללמוד לא מעט מהסטטיסטיקות.
השורה התחתונה (לדעתי) :
כמו כל דבר בחיים – זו שאלה של מינונים.
.
Ish
29 יול 2017 14:16:52אתה צודק, קטעי וידאו לדוגמה לא ממש יסבירו טוב את איכויות הקליעה של שחקן בעוד שנתונים סטטיסטיים יעשו עבודה לא רעה.
עגל
29 יול 2017 12:16:53אני לא יודע לגבי הכסף, כנראה שהוא שווה קרוב למקסימום.
אבל זה שחקן צעיר עם המון מקום לשיפור השאלה המנטלית היא האם יצליחו להסביר לו שהגנה זה חשוב. כמו שאומרים בהגנה אין יום רע, זה רק עניין של רצון. ועכשיו גם יהיה לו ממי לקחת דוגמא.
כמו ש ish אמר, צריך לבחון את הנתונים שלו בקונטקסט של סכמה הגנתית קבוצתית ולא רק לגופו של שחקן בודד.
כאן זה כבר התפקיד של תיבודו.
שמייקל
29 יול 2017 13:01:06הוא משחק בעמדה של קליי…אם וויגינס שווה חוזה מקסימום אז קליי שווה את זה כפול 10.
רועי ויינברג
29 יול 2017 13:45:12שני שחקנים שונים מאוד. קליי, במהותו, הוא שחקן משלים, אולי השחקן המשלים הכי טוב מאז הניינטיז. תומפסון לא יוצר יותר מדי מצבי זריקה לעצמו אלא יותר מתמקד בקאץ'-אנד-שוטס ובמבטים הפנויים שחברי קבוצתו, שניים מחמשת שחקני ההתקפה הטובים ביקום היום ועוד פליימייקר עילאי, מסדרים לו.
בזה הוא מעולה (וגם בהגנה הלא מוערכת שלו – בלעדיה הם לא היו לוקחים אליפות). אבל הוא לא יוצר מהלכים מאפס כמו וויגינס. מסכים שהוא שווה יותר ממנו, וקליי כן שחקן של מקסימום, אבל הם לא בדיוק אותו שחקן.
Ish
29 יול 2017 13:50:24רועי אני שואל כאן בשביל לא להעמיס על הדיון עם גיא למעלה.
מה זה אומר ש'538 סטטיסטית, צודקים במה שהם אומרים'?
רועי ויינברג
29 יול 2017 13:56:55הכוונה שלי היא שהם יודעים איך לנתח ולהציג הרבה מידע ידוע בצורה אפקטיבית (במיוחד בספורט), ולכן שמתי את הגרף הזה – אין אתרים שמצטיינים בטיפול בביג דאטה באותה רמה.
מבחינת תחזיות שמבוססות על המידע הזה הם מאוד חלשים לטעמי.
Ish
29 יול 2017 18:28:31טוב מכיוון שמה שהבנתי מתשובתך הוא שאתה חושב שהם יודעים לאסוף ולהציג נתונים ולא יודעים איך לפרש אותם, אנסח שאלה חדשה.
מה בדיוק אתה חושב שהנתונים האלה אומרים ומה בדיוק ניתן ללמוד מהם?
שגיא נאור
29 יול 2017 15:27:12רועי פוסט מעולה, באמת אחד הטובים שלך.
הצבעתי כן, לפני הכל בגלל שזאת מינסוטה ולגייס שחקנים פנויים לשם זאת משימה קשה ביותר.
דבר שני, בעמדה שלו כמה שחקנים טובים ממנו כבר יש?
דבר שלישי, במצב של מינסוטה אין לה הרבה ברירות וליד פוטנציאל כל כך גדול כמו טאונס אתה חייב להמר כי אם יאבדו את ויגינס אפשר פשוט לשלוח את טאונס לשאול את אנטוני דיוויס איך זה להיות הדבר הבא ו-5 שנים לא לעשות כלום חוץ ממקום שמיני פעם אחת.
כמובן שגם העתיד של באטלר במינסוטה לוט בערפל ולכן לא באמת יהיו להם הרבה ברירות.
אני באמת מאמין שהשנה הנתונים שלו ישתפרו פלאים – בטח בהגנה עם תיבודו בשנה שניה ומערכת שמרגישה יותר מסודרת ולצד באטלר אבל גם בניהול המשחק ובריב כי שחקן עם נתונים פיזיים כמו שלו צריך לספק 7,8 למשחק בלי הרבה מאמץ.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
29 יול 2017 18:40:40שחקן עם נתונים כמו שלו צריך לתת גם 5-6 אסיסטים
הארפר
29 יול 2017 22:50:33+1
איתי
30 יול 2017 10:09:32תגידו רק אני זוכר שהבחור בסך הכל בן 21 ?????
אסיסטים, והגנה הם תוצאה של ניסיון והבנת משחק , חכמה בטחון. זה לוקח זמן , נכון שהבחור לא במקום של הגדולים ביותר , בטח לא כרגע , אבל תראו לי עוד בן 21 עם נתונים כמו שלו בליגה…
לדעתי אין ספק שיקבל חוזה מקס כל עוד הוא בריא – רק בגלל התחרות בליגה….
אשך טמיר המקורי
30 יול 2017 13:36:03פוסט מצוין, תודה רבה רועי.
הצבעתי כן למרות שהוא טיפה על הגבול.
amitlahev
30 יול 2017 18:59:53יופי של פוסט. נושא חשוב. לדעתי הוא שווה מקסימום במציאות הנוכחית.